וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו באגדות: ג'רארד, זלאטן ומסי בדירוג המצטיינים באירופה

17.3.2014 / 8:00

בופון השתווה לדינו זוף באופן סמלי במיוחד, קסאנו השלים את הקאמבק עם נקמה מתוקה, מסי עשה היסטוריה, זלאטן ממשיך להפנט ואין ראוי מסטיבן ג'רארד לסוף טוב. דירוג המצטיינים עם חבורה אגדית מתמיד ועוד כמה הפתעות

ג'ונתן שחקן אינטר. Claudio Villa, GettyImages
"הרכש" הבא של נבחרת איטליה? ג'ונתן/GettyImages, Claudio Villa

10. ג'ונתן - אינטר

שלושה מתאזרחים פתחו בהרכבה של נבחרת איטליה במשחק הידידות האחרון נגד ספרד. טיאגו מוטה הברזילאי היה שם וכן שני האיטלקים פאבלו אוסבלדו וגבריאל פאלטה. האם ג'ונתן הוא הבא בתור? המגן הברזילאי של אינטר פורח בשיטת שלושת הבלמים של וולטר מצארי, מנצל את יכולותיו ההתקפיות הטובות ומראה העונה גם שיפור בפן ההגנתי. אינטר ניצחה בשבת 0:2 בחוץ את ורונה, רשמה משחק שישי ללא הפסד ושלישי ברציפות ללא ספיגה, כשג'ונתן גנב את ההצגה עם בישול לרודריגו פלאסיו ושער ליגה שלישי העונה. אחרי שהשווה את עונת השיא שלו מימיו בקרוזיירו, הרשה לעצמו המגן הברזילאי לדבר על נבחרת איטליה והבהיר: "אני יודע שצ'זארה פראנדלי היה באצטדיון וראה אותי, אבל עד עכשיו לא קראו לי ויש עוד עניינים לפתור. אם הוא יתקשר אליי, אני מוכן לבוא".

9. סרז' אורייה - טולוז

אם כבר שחקני כנף ימין, אי אפשר להתעלם מסרז' אורייה. מגן נבחרת חוף השנהב היה בנבחרת התגליות של אמצע העונה, ומאז הוא רק הולך ומשתבח. אורייה הפך להיות אחד הנשקים היעילים של טולוז מבחינה התקפית, וכבש שלושה שערים בחודש האחרון, בו ניצחה הקבוצה ארבעת מחמשת משחקיה. בשבת, אורייה בן ה-21 חרש את האגף ובא על שכרו עם שער בניצחון החוץ 2:3 על ראן. היה זה שערו החמישי העונה, יש לו גם שישה בישולים וזה מציב אותו כשחקן ההגנה האפקטיבי ביותר בחמש הליגות הבכירות. מקומו בנבחרת העונה בליגה הצרפתית מובטח ועתידו נראה מזהיר. בשבוע שעבר דווח כי גם ריאל מדריד הצטרפה למתעניינות בשירותיו. בקרוב איחוד עם רפאל וראן, החבר מימי האקדמיה בלאנס?

ג'יאנלואיג'י בופון שוער יובנטוס. GettyImages
אגדה השתוותה לאגדה. ג'אנלואיג'י בופון/GettyImages

8. ג'אנלואיג'י בופון - יובנטוס

זה באמת לא יכול היה להיות סמלי יותר. ג'אנלואיג'י בופון השווה אמש (ראשון) את שיא ההופעות לשוער ביובנטוס שהיה שייך בלעדית לדינו זוף האגדי. הקפטן (האגדי לא פחות) של נבחרת איטליה לא עשה זאת רק עם שמירה על שער נקי וניצחון 0:1, אלא גם עצר פנדל ועוד מול הקבוצה אותה אהד בילדותו. בופון גדל כאוהד גנואה ותמיד מתרגש במראסי, בטח ובטח ביום בו הוא רושם כזה ציון דרך. למרות ההתרגשות ועל אף ההתעסקות הרבה של יובנטוס בגומלין מול פיורנטינה בליגה האירופית, בופון הקרין ביטחון כהרגלו בהופעתו ה-476 במדי הביאנקונרי. השוער הוותיק התעלה עם עצירת הפנדל של עמנואלה קלאיו (השתווה לזוף גם כאן עם פנדל שמיני שעצר) וגם מנע שער באחד על אחד מול אנדראה ברטולאצ'י, לפני שחברו אנדראה פירלו הכריע עם כדור חופשי דרמטי. שוב, שני האלופים הגדולים עשו את ההבדל, בדרך לעוד פרק מוזהב באגדה של בופון.

7. דויד סילבה - מנצ'סטר סיטי

צ'לסי הפסידה, הפער עומד על שש נקודות ולמנצ'סטר סיטי יש עוד שלושה משחקים ביד. למעשה, הכול תלוי בקבוצה של מנואל פלגריני, שצריך לבקש רק דבר אחד: שדויד סילבה ימשיך להבקיע. מנצ'סטר סיטי ניצחה בכל 21 המשחקים האחרונים בהם זה קרה, כולל עם 10 שחקנים בשבת האחרונה. אחרי ההדחות מהגביע ומליגת האלופות, הסיטיזנס איבדו באדום מוקדם את וינסנט קומפני, אך למזלם סילבה נטל את המושכות והוביל אותם לניצחון ליגה ראשון במגרשה של האל סיטי מאז 1909. ארבע דקות לאחר ההרחקה, הספרדי סובב כדור אומנותי לרשת וחגג שער ליגה חמישי העונה. הוא המשיך להיות במוקד העניינים והוציא את כל המתפרצות של האורחים, עם 94 נגיעות בכדור ו-87 אחוזי דיוק, ובתוספת הזמן קינח עם אסיסט נהדר לאדין דז'קו. היה זה בישול מספר 38 של סילבה בפרמיירליג מאז הגעתו לאנגליה ב-2010 - יותר מכל שחקן אחר. מוכן למאני טיים.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. AP
בתפריט הפעם: שער עם הקרסול. זלאטן איברהימוביץ'/AP

6. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

כן, הוא שוב כאן. פריס סן ז'רמן שמרה על יתרון שמונה הנקודות שלה בפסגת הליגה הצרפתית, ומי אם לא זלאטן איברהימוביץ' היה חתום על שני השערים ב-0:2 הביתי על סנט אטיין. החלוץ השבדי הרוויח מבלבול בהגנת האורחים ובצוות השיפוט בשער הראשון, ולאחר מכן הראה שהוא מסוגל לכבוש גם עם הקרסול. פרט לכך, היו בעיטות מרחוק, מסירות חכמות והנאה צרופה עבור האוהדים בפארק דה פראנס. כמו שהם התרגלו לקבל מזלאטן (17 שערים ב-14 משחקי בית בליגה העונה). הפעם, הכוכב שלהם גם שבר שיא מועדון עתיק, כשהגיע ל-40 שערים העונה בכל המסגרות וניפץ את שיאו של קרלוס ביאנצ'י הארגנטינאי, שהבקיע 39 בכל עונת 1977/78. זלאטן יהיה הראשון בתולדות הליגה הצרפתית שזוכה שלוש פעמים ברציפות בתואר שחקן החודש. אם לא יקרה משהו באמת בלתי צפוי, הוא גם יביא למועדון שלו אליפות שנייה ברציפות, לראשונה בהיסטוריה. רק דבר אחד חסר: ליגת האלופות.

5. קארים גדה - פרייבורג

עד השבוע האחרון, קארים גדה היה אחת הבדיחות הגדולות בבונדסליגה. היו לו יותר הרחקות (שתיים בשני משחקים בליגה האירופית - דבר שלא קרה באירופה מאז 1992) משערים (אחד בבונדסליגה) ובפרייבורג לא ממש האמינו בו. הוא בן 29, אביו צרפתי ואמו טוגולזית, אך הוא נולד בכלל בהמבורג. מבולבלים? יש לו גם 11 הופעות במדי נבחרת סלובקיה. כן, הצרפטוגולזי הזה עשה חיל במדי ארטמדיה וסלובן ברטיסלבה, ואחרי שהחמיץ את מונדיאל 2006 עם טוגו רק בגלל פציעה, התאזרח בסלובקיה והפך לשחקן נבחרת. נגד ישראל הוא לא שיחק בתחילת החודש, אבל אחרי ההופעה האחרונה שלו בפרייבורג יש לו סיכוי טוב לחזור. גדה סייע לפרייבורג לקטוע רצף של שישה משחקים ללא ניצחון בעזרת 1:4 חשוב בקרב התחתית בפרנקפורט. הקשר ההתקפי קיבל צ'אנס כחלוץ והחזיר עם צמד ראשון בקריירה, בשני מהלכים נהדרים בהם חלף על פני השוער. בסלובקיה התגאו: "גדה כבש כמו מסי".

אנטוניו קסאנו שחקן פארמה מחבק את מאמנו רוברטו דונאדוני. AP
עשו צחוק ממילאן בסן סירו. אנטוניו קסאנו חוגג עם מאמנו רוברטו דונאדוני/AP

4. יוסף אל עראבי - גרנאדה

המשחק המשוגע של סוף השבוע בספרד הגיע כבר ביום שישי. חטאפה, עם המאמן החדש קוסמין קונטרה, אירחה את גרנאדה לקרב תחתית שהניב שישה שערים, שני אדומים ומצטיין אחד מובהק שנתן קונטרה לקונטרה. חטאפה הובילה שלוש פעמים במשחק, אבל לגרנאדה היה את יוסף אל עראבי. חלוץ נבחרת מרוקו חזר לכבוש בשבוע שעבר אחרי בצורת של חודשיים, ומול חטאפה היה אחראי בלעדי לנקודה שהושגה. תחילה הוא בישל לריקי את ה-1:1, לאחר מכן נגח בעצמו את ה-2:2 ובדקה ה-77, כשקבוצתו בנחיתות מספרית, שם את הראש פעם נוספת והשווה ל-3:3. אל עראבי העלה את מאזנו העונה ל-11 שערים והעניק לקבוצתו נקודת חוץ ראשונה ב-2014. כשחמש נקודות בלבד מפרידות בין גרנאדה במקום ה-12 לאלמריה הלפני אחרונה, הנקודה הזו יכולה להיות משמעותית מאוד בסוף העונה.

3. אנטוניו קסאנו - פארמה

הנקמה של סוף השבוע שייכת לאנטוניו קסאנו. הפנטזיסט הבעייתי נושק לגיל 32, אבל נמצא בעונת קאמבק נהדרת וקורא תיגר על מקום בנבחרת איטליה. בהנהגתו, פארמה ביצעה דהירה מרשימה של 16 משחקי ליגה ללא הפסד בדרך למקום השישי והמאבק על הכרטיסים לאירופה, שהגיע לשיאו עם ניצחון החוץ 2:4 על האקסית מילאן. פארמה לא ניצחה את הרוסונרי בסן סירו במסגרת הליגה מאז דצמבר 1996, אבל עם רוברטו דונאדוני על הקווים וקסאנו על המגרש - זו הייתה התוצאה המתבקשת. קסאנו החל עם פנדל מדויק אחרי הרחקתו של כריסטיאן אביאטי, ובהמשך הביך פעם אחר פעם את הגנת מילאן עם פעולות חכמות, מסירות ואיומים על השער, לפני שהשלים צמד אישי ראשון העונה. פארמה איבדה את היתרון לאחר החלפתו של קסאנו ולבסוף התאוששה וניצחה, אבל הסיפור הגדול היה סגירת החשבון של קסאנו. הוא לא רק חצה את רף 10 השערים לראשונה מאז עונת 2008/09 במדי סמפדוריה, אלא השלים דאבל עונתי על הרוסונרי ועקץ: "מילאן? אני בכלל אינטריסטה".

סטיבן ג'רארד שחקן ליברפול. Alex Livesey, GettyImages
איזה הבדל מהצמד הקודם. סטיבן ג'רארד חוגג באולד טראפורד/GettyImages, Alex Livesey

2. סטיבן ג'רארד - ליברפול

זו בדיוק ההופעה לה היה זקוק הקפטן הנאמן של ליברפול כדי להצהיר: "אנחנו מועמדים ראויים לאליפות". סטיבן ג'רארד וחבריו הגיעו לאולד טראפורד והעמיקו את הבור אליו שקעה העונה מנצ'סטר יונייטד האומללה. הקשר הוותיק שלט במשחק ממרכז השדה, כשהרס התקפות של המארחים, הוציא מתפרצות של קבוצתו וניווט את כל המהלכים ביד רמה. הוא גם היה האיש קר הרוח שהבקיע פעמיים מהנקודה הלבנה לרשת של דויד דה חאה. ליברפול יכלה לכבוש אפילו יותר, גם ג'רארד עצמו פספס שלושער עם פנדל שלישי בו שינה כיוון ונעצר בקורה, אך המסר הועבר במלואו. ג'רארד ציין צמד ראשון בפרמיירליג מאז ה-19 בספטמבר 2010. גם אז זה היה באולד טראפורד, עם פנדל אחד והפסד 3:2 מול יונייטד. הפעם הוא חגג בגדול את היותו שיאן השערים של הקבוצות היריבות בתיאטרון החלומות ושמר על סיכוי לאליפות. התואר היחיד שחסר לו כדי לא להיזכר ככדורגלן הגדול ביותר בתולדות הפרמיירליג שלא זכה באליפות.

1. ליאונל מסי - ברצלונה

קבלו את מלך השערים הבלתי מעורער של ברצלונה בכל הזמנים. ליאונל מסי לא יכול היה לבקש הכנה טובה יותר לקראת הקלאסיקו. באמצע השבוע הוא השווה את שיא השערים של שחקן עבור מועדון אחד בליגת האלופות והעלה את ברצלונה לרבע הגמר, ובראשון התעלל באוסאסונה עם השלושער ה-18 שלו בלה ליגה. בארסה מחצה את יריבתה 0:7 בקאמפ נואו, כשמסי פתח את מסכת ההבקעות, עשה 0:4 עם שערו ה-30 העונה בכל המסגרות ולקח את כדור המשחק עם שער נוסף - ה-371 שלו במדי המועדון בכל המסגרות (כולל 27 במשחקי ידידות) - לפני שחתם עם בישול אלגנטי. מסי נראה משוחרר מאז החזרה מהפציעה, הבקיע ב-2014 הכי הרבה מבין שחקני הליגות הבכירות (10 שערים, כמו זלאטן) ובסנטיאגו ברנבאו יוכל להשתוות לאחד, הוגו סאנצ'ס, במקום השני בטבלת הכובשים של כל הזמנים בליגה הספרדית. למקסיקני האגדי של ריאל יש 234, למסי 233. הנה היעד הבא. גם מאמנו טאטה מרטינו יודע שזה לא הסוף: "הוא מלך השערים בכל הזמנים. אין מילים לתאר את מסי. הוא ימשיך לנפץ את כל השיאים".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
חימום כוונות מושלם לפני הקלאסיקו. ליאונל מסי חוגג שיא/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully