וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה - מכבי פ"ת: "בטוח שנישאר בליגה"

עומר גולן הפורש יגיע לעודד את מכבי פ"ת מול הפועל חיפה (ש', 18:00). האדומים: "רוצים להוכיח שאנחנו שווים פלייאוף עליון"

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 91. הפועל חיפה מובילה 22:36, ועוד 33 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשהפועל חיפה מארחת זה די חד צדדי: 6:24 לטובתה ועוד 15 תוצאות תיקו. הפרש השערים: 34:77.

* ב-6 המשחקים האחרונים ביניהן, מכבי פתח תקוה לא הפסידה: יש לה 3 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו.

* הניצחון האחרון של הפועל חיפה על מכבי פתח תקוה היה בכלל בחוץ בנובמבר 2010 (2:3) והניצחון האחרון של מכבי פתח תקוה על הפועל חיפה בחוץ היה באותה עונה, מחזור אחד לסיום, 0:2.

* הפועל חיפה לא ניצחה את מכבי פתח תקוה בבית מאז דצמבר 2009 (0:2).

* הפסד הבית האחרון של הפועל חיפה לקבוצה מחוץ לחיפה היה בתחילת דצמבר 2013, 3:1 להפועל באר שבע.

נתונים: דריבליסט

מאמן הפועל חיפה שלומי דורה. ברני ארדוב
ללא ניצחון בית על מכבי פתח תקוה כמעט חמש שנים. שלומי דורה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

בצל הפרישה של עומר גולן, במכבי פתח תקוה ימשיכו להתרכז במאבקי ההישרדות בליגת העל. החלוץ שהודיע אתמול על פרישה יגיע לתמוך בחבריו במשחק החשוב ויישב ביציע. "יש לנו קבוצה טובה, ואני בטוח שנישאר בליגה", אמר גולן לקראת המשחק. אם הקבוצה תישאר בליגה לפני מחזור הסיום ולא תעפיל לגמר הגביע, גולן עשוי לקבל מספר דקות שיוגדרו כמשחק הפרישה שלו.

בקבוצה מנסים לשאוב עידוד מהחזרה של שלושת המורחקים - מרואן קבהא, זיטו וחגי גולדנברג. איבן הרצג יוסט חזרה לעמדה הטבעית שלו וניצן דמארי יפנה את מקומו, כשתומר אלבז יפתח במרכז ההגנה. שחקן נוסף שיירד לספסל הוא החלוץ לוקה רוטקוביץ', כשויקטור מרעי יחזור ל-11. לוזון ורפואה כבר ערכו השבוע אסיפה קשה בעקבות ה-3:3 מול רמת השרון, בה גערו בשחקנים. "אתם לא יכולים להראות ככה אם אתם רוצים להישאר בליגה", נאמר להם. "מה אתם רוצים יותר? פתחתם את המשחק ב-0:2".

הפועל חיפה:

הפועל חיפה אמנם עדיין לא הבטיחה את ההישארות באופן סופי, אך בקבוצה ביקשו מהשחקנים לשחק באופן משוחרר ולהציג כדורגל מהנה, כאשר השחקנים עצמם אמרו שלמרות שהעונה די נגמרה הם יילחמו עד הסוף. "שאף אחד לא יחשוב שהנקודות מולנו יהיו קלות", אמר שחקן בקבוצה. "אנחנו באים כדי לסיים במקום השביעי וכדי להוכיח לכולם שאנחנו קבוצה טובה. המטרה שלנו עד סוף העונה היא להוכיח לכולם שאנחנו קבוצה של פלייאוף עליון".

במקביל בקבוצה כבר מתכננים את העונה הבאה, כאשר כולם מחכים לנחיתתו של הבעלים יואב כץ בחודש אפריל כדי להבין לאן נושבות הרוחות. כץ כבר הודיע למאמן שלומי דורה שהוא רוצה שיישאר, אך גורמים במועדון אמרו שרק במהלך המשא ומתן יתברר האם בין השניים אין פערים גדולים בתנאי החוזה.

לגבי השחקנים, בשלב זה לא נראה שלירן כהן ימשיך בקבוצה. כהן מבוקש כבר בכמה קבוצות ולא נראה שבמתכונת הנוכחית הוא יישאר בחיפה. מי שלא ימשיך בוודאות הוא עומרי קנדה. גם מעמדו של מהראן לאלה לא ברור. בצוות המקצועי רוצים לראות את השניים ממשיכים, אך בשלב זה לא ברור מה החלוצים עצמם ירצו, כשההערכה אצל כמה גורמים במועדון היא שהשניים יעדיפו למצוא קבוצה אחרת.

גם לגבי קאלה דרשלר הדעות חלוקות. אין זה סוד שלאורך העונה הייתה מתיחות בין השוער למאמן השוערים אבי פרץ. בשלב זה יואב כץ מתעקש להשאיר את קאלה במועדון, כאשר הוא מייעד לו גם תפקיד מקצועי בשנים הבאות, אך נראה שהנושא הזה עוד יהיה חלק מויכוח בין הבעלים לחלק מהצוות המקצועי.

מי שקיבל פנייה רשמית מכץ הוא טאדאס קיאנסקאס, כאשר כבר נפתח משא ומתן רשמי בין הצדדים. גם זרקו קוראץ' מבוקש, אך כץ כבר הבהיר שלא ירכוש את כרטיסו של השחקן שלו מקבוצתו המונטנגרית זטה, עד אשר הוא יגיע לסיכום איתו על תנאי חוזהו, שכן קוראץ' מבקש שדרוג בשכר. אגב, אם כץ לא ישלם את הכסף עד אמצע אפריל בזטה ינסו למכור את השחקן במחיר גבוה יותר לקבוצה אחרת.

קאלה דרשלר שוער הפועל חיפה. ברני ארדוב
עוד מחלוקת בין כץ לצוות המקצועי? קאלה דרשלר/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

הפועל חיפה: עאהד עזאם

השחקן המוכשר נמצא בעונה מצויינת. הוא אחד הבודדים שמחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, אך לכולם ברור שסיום עונה טובה שלו יביא להצעות מקבוצות גדולות יותר, או לכל הפחות יחייב את כץ לשדרג לו את החוזה בצורה משמעותית. כעת שהעונה כביכול כבר הסתיימה מבחינת חיפה, עזאם צריך לתת את האקסטרה.

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי

ברגעים האלה של העונה, לשוער של קבוצת תחתית יש חשיבות מכרעת. בשבועות האחרונים גיגי נמצא בירידה מסוימת, אבל ההחלטה לא להביא שוער מנוסה יותר בינואר מוכיחה שבצוות המקצועי מאמינים בו. גיגי חייב למצות את הפוטנציאל שלו עד תום - בלי טעויות גדולות וביטחון להגנה שלו בכדורי הגובה. נראה אותו מול קוראץ'.

צחי גיגי שוער מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
מחכה לקוראץ'. צחי גיגי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, לירן סרדל, אושרי רואש, טאדאס קיאנסקאס, עמיר נוסבאום, יוסי דורה, עאהד עזאם, דוד רביבו, דלה ימפולסקי, הישאם כיואן, זרקו קוראץ'.

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, חגי גולדנברג, איבן הרצג, תומר אלבז, נאור פסר, מרואן קבהא, זיטו, פדרו גלבאן, לידור כהן, ארפן זנלי, ויקטור מרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully