וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: מאסר של 3.5 שנים לאולי הנס

רויטרס

13.3.2014 / 12:48

המשפט המתוקשר של נשיא באיירן מינכן שמסעיר את גרמניה הסתיים עם עונש כבד בהאשמה להעלמת מסים בסך 27.2 מיליון

הולי הנס, נשיא באיירן מינכן, במשפט המס נגדו. Christof Stache, AP
הרגע הקשה בחייו. הנס/AP, Christof Stache

נשיא באיירן מינכן, אולי הנס (62), ירצה עונש מאסר בפועל של שלוש וחצי שנים: הנשיא הוותיק של הבווארים הואשם בהעלמת מס בסך מיליוני יורו ואחרי שהתביעה דרשה עונש מאסר בפועל של חמש שנים וחצי, החליט בית המשפט להקל מעט. הנס הודה שהוא העלים הכנסות בסך 27.2 מיליון יורו ובכך למעשה סלל את דרכו למאסר בפועל במה שנחשב לאחד ממשפטי המס הכי מסקרנים אי פעם בגרמניה. הנס יוכל לערער על גזר הדין תוך שבעה ימים מהיום.

מאות עיתונאים וצלמים מגרמניה ומכל רחבי העולם הגיעו לבית המשפט על מנת לתעד את האירועים. התובע דחה את קו ההגנה של הנס, שחקן העבר של באיירן ונבחרת גרמניה. הנס טען שהוא לא צריך להיענש, מאחר שהוא היה זה שחשף שהוא העלים את ההכנסות שהפקיד בחשבון סודי בשוויץ בעשור האחרון. התובעים במשפט טענו כי הגילוי של הנס על כך שלא שילם מיסים לא היה מלא, ועל כן הוא לא עמד בדרישה החיונית הנחוצה לחנינה על פי חוקי המס בגרמניה שנועדו לעודד מעלימי מס להודות בכך.

משפט הולי הנס, בית המשפט גרמניה. Matthias Schrader, AP
מעורר עניין גדול. בית המשפט/AP, Matthias Schrader

התביעה הייתה יכולה לדרוש עונש מאסר של עד עשר שנים, כשהסוגיה העיקרית שעל הפרק היא מידת שיתוף הפעולה של הנס. השופט רופרט היינדי הודיע היום על פסק הדין בתיק שהסעיר את גרמניה וגרם לאלפי מעלימי מס להסגיר את עצמם. הנס הגיע הבוקר לבית המשפט כשהוא נראה רגוע ומשוחרר. אלא שבהמשך הוא נראה מופתע מהדרישה של התביעה וכעת צפוי לערער על העונש הקשה.

העלמת מס נחשבת לעבירה חמורה בגרמניה. פטר גראף, אביה המנוח של שטפי גראף, הואשם ב-1997 ונגזרו עליו שלוש שנים ותשעה חודשים בכלא על העלמת 12.3 מיליון מארק (6.3 מיליון יורו). הוא שוחרר אחרי 25 חודשים.

הנס ששיחק במרבית הקריירה שלו בבאיירן מינכן (בין 1970 ל-1979 מלבד עונה אחת שבה שיחק בנירנברג), ייצג במשך השנים את הנבחרת הלאומית של מערב גרמניה ואף זכה עימה בגביע העולמי ב-1974.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully