וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפיץ של הנעל: שלום תקווה על ה-0:1 של מכבי ת"א מול בית"ר

10.3.2014 / 23:45

היכולת האישית של חלוצי מכבי תל אביב עשתה את ההבדל גם ביום רע, ומול יריבה שהציגה משחק משוחרר וחסרה בדיוק את הדבר הזה - הרגל המסיימת. שלום תקווה מסכם את המשחק בנתניה ומצדיק את הביקורת על רובן ראיוס

one

למרות שלא ראינו כדורגל משובח הערב (שני) במשחק בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים, אנחנו לא יכולים להתעלם מלא מעט אירועים ומצבים ליד שני השערים. אמנם התוצאה היא רק 0:1, אבל המפגש הזה בהחלט יכול היה להסתיים בתוצאה גבוהה יותר. בית"ר ירושלים הייתה הרבה יותר משוחררת מול מכבי תל אביב. רוני לוי שינה לא מעט את סגנון המשחק של בית"ר, כאשר הפעיל לחץ בחלק המגרש של האלופה, בניסיון לנצל את היעדרותם של שחקני ההגנה הקבועים וחוסר התיאום בין מחליפיהם. ראינו את בית"ר, זו שהסתגרה במחזורים הקודמים, יוצאת קדימה, מפעילה לחץ ומצליחה לחטוף את הכדורים ולהגיע להזדמנויות, אך חסרה כל כך את הרגל המסיימת ואת היכולת מול השער. כך, היא לא הצליחה לנצל ולו פעם אחת את ההזדמנויות המצוינות אליהן הגיעה.

רוני לוי יכול לקחת כמה דברים טובים מהמשחק היום. ראינו שברגע שבית"ר מפעילה את הלחץ שלה גבוה יותר, קל לה יותר להגיע במהירות לשער היריבה. הרבה יותר קשה לה כאשר היא מסתגרת בחלק המגרש שלה. כדי שנראה את בית"ר ממשיכה להתקדם ומשתפרת בעונה הבאה, רוני לוי יצטרך להקדיש המון מחשבה בקיץ, אם יישאר כמובן, בהבאת שחקנים פיזיים וטכניים שיחזקו את החלק הקדמי. כל העבודה הקשה שמתבצעת היום בבית"ר, לא תוכל לבוא לידי ביטוי כל עוד לא יהיה לה את היכולת בחלק ההתקפי.

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב (מימין) מול שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הכול היה מצוין בבית"ר, עד הרגל המסיימת. שלומי אזולאי/ברני ארדוב

מנגד, מכבי תל אביב חסרה לא מעט שחקנים מההרכב הראשון, אבל גם זה לא יכול להוות תירוץ לירידה ברמה שלה בתקופה האחרונה. ההבדל הוא שלמכבי יש את אותם שחקנים בעלי יכולת אישית, שיודעים לנצל את ההזדמנויות ולהעניק לקבוצה את הנקודות גם בימים כאלה. הפעם היה זה תורו של ראדה פריצה. גם אם מכבי מנסה לשדר עסקים כרגיל, הלחץ ניכר על המגרש ואין ספק שהמרדף של באר שבע והרעש שהיא עושה מאחור משפיעים. מכבי נהנתה מחוסר המחץ של בית"ר ומהרבה מזל, שכן לא היה רחוק ששלוש הנקודות היו שייכות לירושלמים.

מכבי תל אביב אמנם הצליחה לנצח בסופו של דבר, אבל היה די מפתיע לראות את הזהירות שהפגין פאולו סוזה. למרות החשיבות הגדולה של המשחק בנתניה - לאחר הניצחון של באר שבע וכהכנה לדרבי בשבוע הבא - גם כשהכניס שחקן התקפי זה בא על חשבון שחקן אחר מהחלק הקדמי. אמנם החילוף הזה הצליח, אבל מכבי תל אביב באותה מידה גם יכלה לרדת מנוצחת בסוף. היא נראתה רע בחלק ההתקפי, כשערן זהבי כמעט לא קיבל עזרה. היה נכון אולי להשתמש מוקדם יותר בכלים אחרים, דוגמת דור מיכה שמסוגל לפרוץ הגנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. ברני ארדוב
אי אפשר להתעלם מהדעיכה של מכבי תל אביב בתקופה האחרונה. פאולו סוזה/ברני ארדוב

לסיום, אי אפשר שלא להתייחס לפציעתו המצערת של רפי דהן אמש. כאחד שעבר לא מעט פציעות בקריירה שלי, היה לי קשה מאוד לראות את התמונות האיומות מחיפה. אין ספק שזה אירוע לא קל לצפייה. היו כאלה שחשבו שהביקורות כלפי רובן ראיוס מוגזמות. אינני חושב כך. מאחד שמגיע מהכדורגל הספרדי המקצועני ומכיר את המשמעויות וההשלכות של צורת משחק שכזו, מצפים להרבה יותר. הביקורת היא מוצדקת ואני מקווה מאוד שכל שחקן כדורגל שעולה על המגרש יידע לכבד את יריבו. אנו מקווים שלא נראה עוד אירועים מסוג זה.

- שחקן מכבי חיפה רובן ראיוס (שמאל) פוגע בשחקן בני יהודה רפי דהן. טל לוי
מאחד שמגיע מהכדורגל הספרדי המקצועני, מצפים להרבה יותר. רובן ראיוס ברגע הפגיעה ברפי דהן/טל לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully