וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "החלטתי - מי שלא מכבד אותי, לא אכבד אותו"

4.3.2014 / 17:52

מאמן הנבחרת לקראת סלובקיה (ד', 19:30, ספ' 5): "לוזון אמר לי לזמן את בניון, החלטתי שלא". בן חיים: "אני בכושר בסדר"

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם טל בן חיים. ברני ארדוב
דרך חדשה, פרצופים ישנים. גוטמן ובן חיים/ברני ארדוב

נבחרת ישראל בכדורגל ממשיכה להתכונן למשחק הידידות מול סלובקיה, שייערך מחר (רביעי, 19:30, ספורט 5) באצטדיון בנתניה. באימון הערב שקיים אלי גוטמן, הוא תרגל את מערך והרכב זהים לאלה שתרגל בשעות הבוקר. אייל משומר, רמי גרשון, טל בן חיים ועומרי בן הרוש תורגלו בהגנה, שרן ייני בין הבלמים לקישור, כשערן זהבי, ביברס נאתכו, עדן בן בסט וליאור רפאלוב בקישור. בחוד תופקד עומר דמארי. "יש חשיבות גדולה לשחקני הקו. נסו לדחוף את הכדור פנימה. שהרביעיות יעמדו כמו פלס", אמר גוטמן לשחקנים בעת התרגול הבוקר.

בנבחרת קיימת ביקורת על זימונו של הבלם טל בן חיים, שלא רק יפתח מחר אלא יענוד את סרט הקפטן. כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, בנבחרת העריכו כי זימונו של בן חיים יוביל לסיום המחשבות של המאמן בעניין סרט הקפטן. "בן חיים הוא השחקן בעל מספר ההופעות הרב ביותר, ולכן אין סיבה שהוא לא יהיה הקפטן", אמרו בנבחרת. יחד עם זאת, בנבחרת היה מי שאמר כי אי זימונו של בניון בגלל חוסר בדקות משחק, לצד זימונו של בן חיים, מעורר פליאה. בצוות המקצועי של הנבחרת טענו היום כי בן חיים משחק במילואי סטנדרד ליאז' ונמצא בכושר משחק סביר, טענה שנראית לא סבירה בעיני השחקנים.

לפני האימון היום ערך גוטמן אסיפה בה התמקד בעמידה הטקטית של נבחרת של סלובקיה. ייני יצטרך לנטרל את מרק האמשיק (נאפולי) הסלובקי שמשחק מתחת לחלוץ. בלם מכבי תל אביב ישחק בין שחקני ההגנה לקישור.

"יצאתי מאוד מרוצה מאימון הבוקר, הייתה אווירה של מקצוענות, יש לי הרכב שמתגבש עם עקרונות ברורים מאוד", אמר אלי גוטמן בפתיחת מסיבת העיתונאים. "קיימנו אסיפת וידאו וראינו ולמדנו את הסלובקים. ראינו גם את התמונות הטובות שהיו לנו במשחקים קודמים. סלובקיה ניצחה את בוסניה במשחק האחרון וזה מדבר בעד עצמו. לראות שחקן כמו האמשיק זה לראות שחקן מהרמה הגבוהה ביותר. את סקרטל מליברפול לא צריך להציג. יש להם שחקנים מצוינים, אבל האווירה בנבחרת נותנת לי תחושה של אופטימיות. אני שומע את הרצון של אנשים שמבקשים הזמנות, אז אני מרגיש שהקהל הולך לתמוך בנו. באימון המסכם אגע בנקודות אחרונות ונצא לדרך מחר.

גוטמן הוסיף: "מאור בוזגלו אמר בעבר 'אני לא שייך לנבחרת כרגע'. אמרתי לשחקנים שככה מכבדים נבחרת. אין הורים או דודים. יש מגרש. אני רואה את כולם משחקים ואת כל המשחקים בארץ ובחו"ל, אני רואה את היכולות. זה מה שאמרתי לשחקנים. אם נהיה קבוצה, אם נהיה ממושמעים טקטית כל הזמן, אם נתעלה ונעשה משחקים כמו מול פורטוגל, מצבנו יהיה טוב. אין לנו הרבה נציגים בליגות הבכירות, אבל נדבר בסוף הקמפיין.

"יכול להיות שאני עושה טעויות, מי שלא עושה טעויות לא עושה כלום. גם בקמפיין הקודם שגיתי, וגם עכשיו אבחן את עצמי כל הזמן. קשה להסתכל על 11 שחקנים ולומר מי ישחק במשחק כזה או במשחק אחר. מאז המסיבת עיתונאים שבה הודעתי על מינוי אריק בנאדו החלטתי שמי שלא אכבד אותי, לא אכבד גם אותו".

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. ברני ארדוב
"האווירה בנבחרת נותנת לי תחושה של אופטימיות". אלי גוטמן/ברני ארדוב

לגבי השמירה המתוכננת על מארק האמשיק, כוכב נבחרת סלובקיה: "אני לא דוגל בשמירה אישית, אני חושב שזה פס מן העולם, אבל ננסה לנטרל את האמשיק וכך גם את גארת' בייל. התכוננו לזה באימון בוקר, ועשינו התאמות לזה".

לגבי הזימונים לקראת המשחק, וספציפית לגבי טל בן חיים: "במסע"ת האחרונה אמרתי שיהיו שחקנים שיזומנו ולא יקבלו הרבה דקות משחק בקבוצות שלהם. זו האמת וכל מי שאומר אחרת טועה ומטעה. לא סוד שטל בן חיים לא זומן בזימונים הראשונים, התקשרתי אליו כמו שהתקשרתי לדודו אוואט ויוסי בניון כדי לתת לו את הכבוד. הוא אמר לי 'אתה קובע, אבל אם תצטרך אותי אני אהיה שם. לפני פורטוגל לא שיחקתי חודש ושיחקתי היטב'. באה הפציעה של טיבי, ומקצועית נקודתית החלטתי לזמן אותו".

"יש לי הרבה סבלנות, לא ניתן לאף משחק לעבור לידינו", הוסיף גוטמן. "לא מול בוסניה ולא מול בלגיה נרים ידיים. המקום השלישי הוא הגיוני, סביר שנתמודד עליו".

לגבי יוסי בניון, שלא זומן, אמר גוטמן: "אבי לוזון ביקש ממני לזמן את בניון, ואני החלטתי מקצועית, אך ורק מקצועית, לזמן את הסגל הקיים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"הוכחתי שאני בכושר בסדר גמור". בן חיים/ברני ארדוב

טל בן חיים הוסיף: "החלום שלי תמיד היה לשחק עבור נבחרת ישראל ואני מאוד שמח ומתרגש בכל פעם מחדש. ללבוש את המדים עבורי זה הטופ שיכול להיות בכדורגל. יש כל מני משתנים בכדורגל: מזל, פציעות. הוכחתי שמבחינת יכולת אני בסדר גמור, שיחקתי גם בצ'לסי עשרה משחקים בתחילת העונה והייתי בסדר גמור. כרגע דברים לא הולכים כמו שאני רוצה, אבל אני ממשיך לעבוד קשה וכשיהיה את הצ'אנס אני אהיה שם. אני תחת חוזה בסטנדרד ליאז', לא יודע איך יתפתחו דברים בהמשך העונה".

הרכב משוער: אריאל הרוש; אייל משומר, רמי גרשון, טל בן חיים, עומרי בן הרוש; שרן ייני, ביבראס נאתכו, ליאור רפאלוב; עדן בן בסט, ערן זהבי; עומר דמארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully