וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת השקשוקה: הגישה של רב"ש לא תעבוד עם ההגנה של הפועל ת"א

הגישה המסודרת והסבלנית של רן בן שמעון לא יכולה לעבוד בהפועל תל אביב הנוכחית, בטח שלא עם הגנה כה מבורדקת ועם הטעות השבועית של איליץ'. אורן יוסיפוביץ מחמיא (שוב) לפייבוריטית האמיתית בקרב על הכרטיס לאירופה, ומתחנן אל כל מי שמקשיב: תנו לנו עוד כדורגל בצהריים

one

ועדת ביקורת

"בצהרי היום הכול חוזר כמו חלום
רגעים ושעות שקפאו במקום"


לרווחת הצופה: השעה היתה 14:47, ובגן כרונינגן הצמוד לבלומפילד ישבו משפחות שלמות, לבושות באדום, ולמעט העובדה המטרידה שילד בן שש החזיק בידיו בקבוק בירה (ריק, הירגעו, הוא היה ריק), זו היתה תאווה לעיניים. הנה שלושה מבוגרים עם שלושה ילדים, והנה שתי בלונדיניות וברונטית אחת, זרוקות על שמיכת פיקה. מזג האוויר היה נפלא, ומהרחובות הנשפכים לבלומפילד זרם נחיל של אדומים. בעיקר – נחיל של ילדים וילדות. רבבה של אנשים שבאים למרות המצב. מכל מני סיבות הם באו, אבל אין ספק שאחת הסיבות העיקריות היתה השעה.

עם קשר או בלי קשר לכרונינגן, בהולנד, למשל, מתחילים לשחק כדורגל ב-12:30. באנגליה גם רצים אחרי כדור בצהריים, וגם בארצות הברית נלחמים כשהשמש עמוק בשמיים. בהמון מדינות עושים זאת, אבל בישראל כמעט ולא. לא מעניינות הסיבות – דת, טוטו, טלוויזיה – כולן סיבות לא ענייניות שניתן לפתור בשניות. דת? הנה 10,000 שבאו באמצע השבת, וממילא רוב משחקי הליגה משוחקים לפני צאתה; טוטו? אפשר להמר גם בצהריים, ברחוב "שלבים" שליד בלומפילד יש תחנה פתוחה; טלוויזיה? הרגילו את הצופה לראות את מכבי תל אביב או מכבי חיפה בשבת בצהריים, והוא יהנה מכדורגל ישראלי באותן השעות ויקליט את דייויד מויס. הכול עניין של החלטה. התאחדות לכדורגל, שלום, אנא, עשו לכולנו טובה.

לכל אלו שמודאגים שהכדורגל הישראלי והרייטינג שלו בדעיכה, הדבר הכי חשוב הוא להחזיר אותו לעם. לאלו שגרים בקרית שמונה, ולא רוצים לחזור מבלומפילד ב-3 בבוקר. להורים עם ילדים, שרוצים שהזאטוטים יתחברו לכדורגל ובכל זאת יוכלו להיות בבית לפני שהשמש שוקעת. בין אוקטובר לאפריל, אפילו בישראל אפשר לשחק בצהריים, ולא רק משחק אחד במחזור. וסרמיל, קרית אליעזר, נתניה, קרית שמונה. כולם צמאים לכדורגל של פעם, של לפקוד את הטריבונות עוד לפני הזרקורים. לא יקרה כלום אם רוב משחקי המחזור יחזירו עטרה ליושנה, ורק המשחקים המרכזיים ישוחקו אחרי שמחשיך. תעשו ניסוי, זה לא שיש לכם מה להפסיד. את דעת הקהל של הדור הזה על כדורגל ישראלי כנראה שכבר איבדתם; אל תאבדו גם את הדור הבא.

אוהדי הפועל תל אביב בכדורגל. יוסי ציפקיס
צמאים לכדורגל של פעם. אוהדי הפועל תל אביב אתמול/יוסי ציפקיס

קופות: הנתון המעניין בקטגוריה זו – 50 שקל לכרטיס לשער 8. הנהלת הפועל תל אביב סופגת, ובצדק, חבטות רבות, אבל בעניין זה היא סופגת רק מחמאות. השעה הנוחה תרמה, כבר אמרנו, אבל הוזלת הכרטיסים סייעה רבות לנוכחות הרבה בבלומפילד אתמול, וזה יפה מאוד.

קהל הפועל תל אביב: 10,000, במצב כזה? יפה מאוד. אבל אחרי שנתיים קשות, גם העידוד נפגע מאוד. שער 5 עוד קופץ, אבל השאר במצב רוח ירוד ואפור, וכך זה גם נראה. ציון: 7

קהל קרית שמונה: החיסרון היחיד במפעל החיים של איזי שרצקי – יצירת אמנות שאין מי שמעריך אותה. ספרנו 50. אולי הגזמנו. ציון: 5

בפינת האנקדוטה: ואחרי שהעשן התפזר בסוף השבת הזו, ה-1:1 בין הפועל תל אביב לקרית שמונה לא הפריע לאף אחת מהשתיים במאבק על הכרטיס באירופה. ותודה לסליחי.

הפועל תל אביב וקרית שמונה סיימו ב-1:1

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

***

דני עמוס שוער הפועל תל אביב לפני ברנקו איליץ'. יוסי ציפקיס
עם הגנה של צ'קול-אנטבי-איליץ'-הרוש, כל קבוצה בפלייאוף העליון היא פייבוריטית מוחלטת ומובהקת/יוסי ציפקיס

מעשה שהיה, כך היה

הדשא היה "איטי" מדי, והסיבה היא שבהפועל תל אביב לא הרטיבו את הדשא לפני המשחק. "אתה יודע מי לא מרטיב את הדשא לפני משחק? אנדרדוג", שאל וענה קרוב משפחה של אחד משחקני הפועל. הוא טעה אמנם בגלל הסיבה – המגרש לא הורטב "בגלל השמש" ולא בגלל הפחד ממנגה, כך אמרו אנשי האצטדיון – אבל קרוב המשפחה הזה צדק לחלוטין בקביעה. ברק בכר התנגד נחרצות, ואמר שבבלומפילד הקבוצה שלו לא פייבוריטית, אבל עם הגנה של צ'קול-אנטבי-איליץ'-הרוש, כל קבוצה בפלייאוף העליון היא פייבוריטית מוחלטת ומובהקת מול הפועל תל אביב.

אנטבי מבוגר מדי כדי להיות בלם בהרכב של הפועל תל אביב, צ'קול עדיין לא בשל מספיק והרוש לא הוכיח שהוא מתאים, אבל תשומת הלב אתמול שוב הלכה לברנקו איליץ'. בתחילת העונה, כשעבדנו על כתבה אודות הבלם הסלובני, בקפריסין סיפרו לנו שמדובר בבלם שמבצע טעות של משחק בכל משחק. בקפריסין אולי החמירו, אבל רק בקצת. איליץ' מבצע טעות של משחק כמעט בכל משחק. אתמול זה שוב בא לידי ביטוי, כשאיליץ' החליק על אוויר ונתן לאחמד עאבד הפנטסטי את הריצה הפנויה ל-0:1 הכי שקוף שיש. "עשיתי טעות, וזה לא מפריע לי", אמר איליץ' לפני כמה שנים, אחרי עוד שגגה במדי נבחרת סלובניה, והוסיף: "שחקנים גדולים ממני עשו טעויות והחוכמה היא לא לפחד מזה". אולי זו הבעיה – הוא ממש לא מפחד מלטעות.

יורחן קולין ספג ביקורות מאז שהגיע ועד שהוקפא. הוא פחות פיזי מאיליץ', וכנראה שכל פרשן ואוהד יגיד שהסלובני עדיף על ההולנדי, אבל העובדה היא שאיליץ' אחראי לשער חובה כמעט בכל משחק של הפועל תל אביב, ואפילו קולין לא. אתמול, בגלל ההקפאה, הפציעות, ההשעיות וכמובן שהבנייה הלוקה, האדומים הציבו בלם שהוא מגן בן 39 וחצי. אבל גם יגאל אנטבי, בגילו המופלג, היה עדיף על איליץ'. דגני, שגם הוא לא בלם, גם עדיף על הסלובני. "כנראה שאנטבי ודגני הם שני הבלמים הכי טובים שלנו העונה", אמר שחקן בכיר בהפועל. ואם שני מגנים ישראלים הם בלמים טובים יותר מבלם זר, אז אוי ואבוי.

רב"ש משחק בשיטה שבה הוא מאמין מאז נהיה מאמן. הנעת כדור, יסודיות, סבלנות. עם השיטה הזו – ועם 10 תוצאות 0:1 – הוא זכה באליפות עם קרית שמונה. עם הגנה אישית כה גרועה – ועם 0 תוצאות 0:1 העונה – לבן שמעון מומלץ אולי לשנות משהו בשיטה שלו. כי הפועל תל אביב אכן מניעה כדור, יסודית, סבלנית; למרות ריבוי החמצות וחוסר תכליתיות מוגזם, היא גם כובשת כמעט בכל משחק. אבל עם הגנה כזו, השיטה של רב"ש פשוט לא משחקת תפקיד. גם הוא יודע את זה. הוא יודע שהקבוצה עדיין לא מאוזנת, ושההתקפה כישרונית וההגנה נוראית. העבודה שלו היא לשנות את זה, ואת זה כנראה יוכל לעשות רק בקיץ. אם יתנו לו.

אחמד עאבד עירוני קרית שמונה חוגג שער. יוסי ציפקיס
כן חולה, לא חולה, שחקן-שחקן. אחמד עאבד/יוסי ציפקיס

***

קרית שמונה לא רק היתה פייבוריטית אתמול, היא גם פייבוריטית בקרב על המקום השלישי ועמו הכרטיס לאירופה.

הקבוצה הצפונית, למרות ששינתה פניה פעמיים בתוך חצי שנה, מאוזנת, מלוכדת, והיחידה מבין אלו שנאבקות על הכרטיס, שברור בה שהמאמן ימשיך גם בעונה הבאה. איזי שרצקי מספק לבכר ולחבר'ה את כל היציבות שמועדון בריא צריך ורוצה, והמגרש הביתי של הקריה הוא מבצר יותר מקרית אליעזר ובטח שיותר מבלומפילד של העונה.

אבל כבר נמאס להחמיא לברק בכר, אז בזה נסיים.

אבל לא לפני שנחמיא שוב לאחמד עאבד. כן חולה, לא חולה, שחקן-שחקן גדל שם.

שמעון הרוש הפועל תל אביב מעל עודד אלקיים עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
שמעון הרוש הפועל תל אביב מעל עודד אלקיים עירוני קרית שמונה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully