וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאבלו ברנדאן: "בכל מקום שאני מגיע, אני אוהב לקחת תואר"

החיבור עם רוני לוי (אמר לי: 'אני צריך אותך' והרגשתי צורך לבוא ולעזור"), ההצעה מסין ("יכולה הייתה לסדר אותי בחיים") והחברים לקבוצה ("לקריאף יכולת פיזית מעולה"). פאבלו ברנדאן נהנה בישראל וחולם על גביע. העתיד? קודם שיפנו אליו. ראיון

פאבלו ברנדאן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
ירושלים? בטוח יותר טוב מאשר המקום שגרתי בו בסין. ברנדאן/יוסי ציפקיס

"רוני לוי כל הזמן משתפר, הקבוצות שלו משחקות מודרני, הוא רוצה לנצח כל משחק ולא מוותר על כלום. הוא תמיד דורש להשאיר 200 אחוז על המגרש. יש לו מנטליות של מנצח. אתם מכירים אותו, הוא זכה בישראל בהרבה תארים וכל קבוצה שהוא נוגע בה מרגישים את השיפור. שיחקתי אצלו ברומניה וגם כשנפרדנו היינו בקשר במהלך השנים והוא בדק כמה פעמים אם אוכל להגיע לקבוצות שאימן, אבל זה לא הסתדר. הוא מאוד רצה אותי כמה שנים ובינואר הוא גם אמר לי: 'אני צריך אותך' מה שלא אמר אף פעם. הרגשתי צורך לבוא לעזור".

הדובר: פאבלו ברנדאן, אולי שחקן הרכש המרשים שהגיע לישראל בינואר. בבית"ר ירושלים עשו מאמצים גדולים לצרף את הקשר הארגנטינאי ששיחק אצל המאמן הישראלי ברומניה תוך אמונה שכשהוא ייכנס לכושר, הוא יוכל להפוך לאחד השחקנים המובילים בליגה ולסחוב אחריו את בית"ר להצלחה. בינתיים, זה הולך חלקית ובראיון לוואלה! ספורט ברנדאן מדבר על החיים בישראל, ההצעה מסין שכמעט גרמה לו לעזוב, על החלום לקחת תואר עם הצהובים-שחורים והעתיד הלא ברור.

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"שיחקתי אצלו ברומניה וגם כשנפרדנו היינו בקשר במהלך השנים והוא בדק כמה פעמים אם אוכל להגיע לקבוצות שאימן". לוי/ברני ארדוב

"הגעתי אחרי תקופה שלא שיחקתי, עשיתי מאמצים להיכנס מהר לכושר. המשקל פחות הפריע, אבל לאחרונה היו כמה משחקים רצופים שהרגשתי קצת עייף גם בגלל משחק הגביע באמצע השבוע בלוד. עכשיו אני מרגיש יותר רענן ומאמין שאני והקבוצה נהיה טובים יותר, אנחנו מועדון גדול שצריך להיות טוב יותר ולגרום לכך קבוצה לחשוש מאתנו".

רגע לפני שחתמת בבית"ר הבאת הצעה מסין עבור הרבה יותר כסף, אבל בקבוצה כבר סירבו לשחרר אותך מהחוזה ואמרו שהם בונים עליך. איך זה השפיע עליך?

"באותו רגע הרגשתי רע כי עוד לא שיחקתי בבית"ר, רק עשיתי אימון אחד. אני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי, זה כבר עבר. אני מקצוען וצריך לכבד את החוזה שיש לי עד סוף העונה. אני כן יכול להגיד שזה מאוד השפיע על המשפחה שלי מבחינה כלכלית וזאת הצעה שיכולה הייתה לסדר אותי בחיים. אי אפשר להשוות את מה שהציעו לי בסין למה שאני מרוויח בבית"ר, אבל אני שמח להיות כאן, לא ממורמר, מתרכז רק בהצלחת המועדון ובעתיד נראה מה יקרה"

שיחקת בהרבה מקומות. ארגנטינה, ספרד, סין, רומניה. איך אתה רואה את ישראל, את ירושלים ואת בית"ר?

"לא דמיינתי ככה את ישראל. כל אחד שלא מכיר שומע דברים על המדינה, אבל כשאתה מגיע אתה רואה שבמציאות הם לא קיימים. הופתעתי לטובה. זו מדינה יפה, אני גם אוהב את העיר ירושלים ומתחיל להכיר אותה. אני מתרגל. זה בטוח יותר טוב מאשר המקום שגרתי בו בסין. בסך הכול טוב לי פה, הליגה בישראל תחרותית מאוד ולדעתי האישית היא טובה. יש לנו קבוצה שצומחת עם הזמן וככל שיחלוף הזמן אני חושב שכל מי שיגיע לשחק בטדי יצטרך לקחת את זה בחשבון".

ומה דעתך על הקהל בבית"ר? שחקנים בקבוצה מספרים שאמרת שזה מזכיר לך את ארגנטינה.

"אני מאוד אוהב אותם, הם לא מפסיקים לעודד, בכל רגע במשחק. מהרגע שהגעתי ועד למשחק האחרון היינו כל הזמן בעמדה טובה. הקהל הוא עוד שחקן מבחינתנו ואני מקווה שהם ימשיכו להגיע לכל מגרש. הכי חשוב זה שהם אתנו ברגעים לא טובים וזה מה ששונה ונותן כוחות, מגיע להם יותר מאתנו וכל אחד ואחד מהשחקנים חייב להבין את זה".

סיפרו לך על הקהל והשחקנים הצ'צ'נים בעונה שעברה.

"רק לאחרונה מהתקשורת שמעתי מה קרה בעונה שעברה. בכדורגל קורים הרבה דברים ושחקנים לא צריכים להיות חלק מזה. אני מכבד את כולם ורוצה שהם יכבדו אותי. אלו לא היו הבעיות שלי, זה קרה בשנה שעברה ולי אין בעיות מול אף אחד. אני לא יודע את הנסיבות ולמה זה קרה. כדורגל הוא רק משחק והוא אחד הדברים הכי יפים שיש, כך שאני רק מקווה שכולם ייהנו ממנו. אחרי ששמעתי קצת שאלתי והבנתי שזה נושא מורכב שלא רק קשור לקהל אלא גם להנהלה שהתחלפה ובסך הכול הקהל היום מתרכז רק בלתמוך וככה זה צריך להיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אבירם ברוכיאן, בית"ר ירושלים, מול רועי קהת, עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
אסור לשכוח שאנחנו משחקים מול הקבוצה שניצחה אותנו בליגה, כך שננסה לנקום כמה שיותר מהר. בית"ר בקרית שמונה/אדריאן הרבשטיין

הקבוצה השתפרה, אבל עדיין היכולת לא בשמיים. אתה חושב שהמצב הזה יכול להשתנות?

"ממה שראיתי אין יותר מדי קבוצות שמשחקות טוב. כרגע הכי חשוב עבורנו לקחת נקודות. היינו בתקופה טובה וחבל שבמשחק האחרון הפסדנו לקבוצה טובה כמו קרית שמונה, במשחק חוץ. שיחקנו לא טוב וצריך להשאיר את המשחק הזה מאחור כדי לא לחזור על הטעויות שלנו. אנחנו צריכים ניצחון כבר במשחק הקרוב, זו המטרה כרגע, יותר מאשר יכולת טובה, חייבים את שלוש הנקודות. קצת נצא מהלחץ ואני בטוח שנשחק כדורגל טוב יותר".

כבר שיחקת פעמיים בגביע ואפילו כבשת מול בת ים. אתם ברבע הגמר מול קרית שמונה. אתה מבין את משמעות הזכייה בגביע, בתואר כלשהו אחרי הרבה שנים, עבור מועדון כמו בית"ר?

"אני מבין מה המשמעות עבור בית"ר ועבורי באופן אישי. אני מאוד אוהב לקחת איתי איזה תואר בכל קבוצה שאני מגיע אליה ולשפר את המצב של הקבוצה. יש לנו צ'אנס טוב לזכות והקהל נרגש. ניתן הכול ברבע הגמר. אסור לשכוח שאנחנו משחקים מול הקבוצה שניצחה אותנו בליגה, כך שננסה לנקום כמה שיותר מהר. אנחנו רוצים לשמח את הקהל שלנו, כולם ראו כמה הם נהנו אחרי הגביע ואחרי הניצחון על מכבי חיפה".

אחרי המשחק עם בני יהודה רתחת שהשופט לא נתן לך פנדל.

"שופט הוא בן אדם והרבה פעמים אני מבין את הטעויות שלהם שהם היו רחוקים או לא ראה, אבל כאן הוא היה ליד ואף אחד לא הסתיר לו. אני לא מבין את זה, לא הבנתי איך הוא לא שרק כי הוא ראה את זה ואין משהו שהוא יותר פנדל מזה. חבל, אבל כבר שכחתי מזה, נקווה שבפעם הבאה זה לא יקרה".

איך העובדה שיש עוד דוברי ספרדית בקבוצה, כמו וילה וטונייס, עזרה להתאקלמות שלך?

"וילה הגיע יחד איתי. אבל שיחקתי בהרבה מקומות ואני יודע להתאקלם. אני מכיר את רוני ויש עוד הרבה אנשים שעוזרים לי. אני חי חיים רגועים בירושלים וגם לא היה לי יותר מדי זמן לדברים בין לבין, כי כל הזמן יש משחקים ואני מתעסק בלהיכנס לכושר הכי טוב שיכול להיות".

ברומניה, רוני לוי שינה לך את התפקוד מאגף שמאל לשחקן במרכז המגרש והוא ממשיך להציב אותך בעמדה הזאת.

"כבר שיחקתי ככה קצת אצל המאמן שהיה לי לפניו ברומניה. אבל האמת, כשאתה אומר לי את זה... באמת שיחקתי אצלו בעיקר במרכז. אבל אני מוכן לשחק בכל עמדה שהמאמן יגיד לי, העיקר להיות על המגרש ולתת הכול. מבחינתי הכול מתאים. אני מאוד אוהב לשחק במרכז המגרש. אם המאמן חושב ששם אוכל לעשות עבודה טובה ומאמין בי שאני אהיה משמעותי ודומיננטי אז שם אני רוצה להיות".

שחקני בית"ר ירושלים, דני פרדה, פאבלו ברנדאן. אדריאן הרבשטיין
"אני גם מאוד אוהב את דני פרדה, שהצטרף לקבוצה עכשיו". פרדה וברנדאן/אדריאן הרבשטיין

ראית בבית"ר איזה שחקן צעיר עם יכולות שאהבת? מישהו שיכול להגיע לאירופה, למקומות בהם אתה שיחקת?

"אני מאוד אוהב את אופיר (קריאף). יש לו יכולת פיזית מעולה, הוא טכני, הוא צריך ניסיון ולשחק עוד הרבה משחקים. אבל יש לו פוטנציאל והוא בן אדם נהדר. אני גם מאוד אוהב את דני פרדה, שהצטרף לקבוצה עכשיו. יש לנו הרבה שחקנים טובים. סנטי (סלליך) הילד שהגיע מחיפה, הוא שחקן מצוין. אני חושב שצריך לנצל את היכולות שלהם עם השנים, צריך לתת להם ביטחון ולהאמין בהם כי זה הכול עניין של ביטחון".

ומה לגבי שאר הליגה? יצא לך לראות שחקן שנהנית ממנו?

"לא ראיתי המון, אבל ראיתי את פדרו גלבאן, כי גם הוא ארגנטינאי. זה הסגנון שאני אוהב, המון טכניקה. ראיתי את הגול שלו בשבת האחרונה ושמחתי מאוד".

אתה רוצה להישאר בעונה הבאה? לשחק בסין?

"אני עוד לא יודע מה יהיה. כרגע רק חשוב לי שהכול יצליח למועדון. מעבר לזה אני לא יודע. אמרו לי שהמועדון אמר שאני לא רוצה להישאר, אבל האמת היא שעוד לא קיבלתי שום הצעה מבית"ר לעונה הבאה. אף אחד לא דיבר איתי. מי שאמר שיש לי דרישות גבוהות פשוט לא אמר דברים נכונים. אף אחד במועדון לא שמע את הדרישות שלי כי פשוט לא דיברנו עדיין. אני חושב רק על הכדורגל עד סוף העונה ואנסה לעזור לבית"ר להגיע הכי גבוה שאפשר ולזכות בגביע".

לסיום, המונדיאל?

"ארגנטינה. אלא מה? אין מה לעשות, אני פטריוט של המדינה שלי. אנחנו הכי טובים בעולם וכולם ייראו את זה בעוד ארבעה חודשים.

פאבלו ברנדאן, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
" מי שאמר שיש לי דרישות גבוהות פשוט לא אמר דברים נכונים". ברנדאן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully