וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולמות וחבלים: שי האוזמן מנתח את ניצחון מכבי תל אביב על גלאטסראיי

28.2.2014 / 8:00

אחוזי הקליעה המטורפים של מכבי ת"א לא הותירו סיבה להתגעגע לאוחיון, והדורסנות של הצהובים צריכה להדאיג את ריאל וצסק"א. שי האוזמן מנתח את הניצחון על גלאטסראיי, מסמן את דיון תומאס החדש ואת המחווה של בלו ופניני ל-WWF

עריכה: מיכאל ברגמן

סיומו של הרבע הראשון אמש (חמישי) בנוקיה בישר, על פניו, על בעיות שצפויות למכבי תל אביב בהמשך. הרבע הסתיים אמנם בשיוויון 23:23, אבל כל הפרמטרים שבו רמזו על סכנה בהמשך. הגנתית, נדמה היה שהצהובים מתקשים להתמודד מול משחק ההתקפה של גלאטאסאריי שנראתה נינוחה מאוד, עם 4 אסיסטים של קרלוס ארויו, 7 נקודות קלות של מאליק היירסטון וניצול אופטימלי במאצ'אפ של מילאן מצ'באן מול ביג סופו, (שעל הדרך נכנס לבעיית עבירות מוקדמת מדי).

התקפית, נראה היה שזה מקרה קלאסי של אחוזי שדה גבוהים מדי. ולא רק בגלל שמכבי קלעו 10 מ-15 מהשדה, אלא בעיקר בשל העובדה הבאה: מכבי זרקה ברבע הראשון 3 זריקות בלבד מהצבע – שלושתן נזרקו (ונקלעו) על ידי אלכס טיוס. כלומר, 8 שחקנים נוספים ששיחקו בפתיחה זרקו רק מבחוץ. ולמען הסר ספק, הטורקים לא שלחו את שחקני מכבי לקו העונשין אפילו פעם אחת בטווח הזמנים הזה. בעברית פשוטה, מכבי נשארה בחיים פשוט בגלל אחוזי שדה מטורפים של זריקות שאינן קלות. וכשמאמנים נחשפים לנתונים כאלו, טוב זה לא עושה לבריאות הנפשית שלהם.

גיא פניני הצטיין, מכבי תל אביב הביסה את גלאטסראיי 81:97

דיוויד בלאט: "כולם עשו עבודה נפלאה, היה משחק מהנה"

מכבי תל אביב במגעים להארכת חוזהו של ריקי היקמן

דווין סמית', מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החזיקו מעמד בפתיחה רק בזכות האחוזים המטורפים. דווין סמית'/ברני ארדוב

כמה דקות לתוך הרבע השני, והסתבר שאין ממה לדאוג. מכבי הוסיפה אמנם רק 2 זריקות נוספות מהצבע ברבע השני (וקלעה רק 1) אבל המשיכה להרגיש בנוח עם הקליעה מבחוץ ונתוני סיום המשחק מעידים על כך. 28 זריקות לשלוש נקודות (מול 30 ל-2) ואחוז כללי מטורף מהשדה - 62%, סימנו בצורה הברורה ביותר את השטף ההתקפי והקלות שבה רמסו הצהובים את החבורה חסרת האונים, ההגנה והאופי של ארגין עתמאן. אפשר בהחלט לייחס את חוסר היכולת (או הרצון) לקחת את הכדור חזק בכדרור לטבעת להיעדרו של יוגב אוחיון הפצוע שאחראי במידה רבה על הנישה הזו אצל בלאט. מהצד השני, קיבל בלאט יחס אסיטים-איבודים מדהים ובלתי שגרתי משני הרכזים שלו אתמול. היקמן ורייס סיימו משחק מלא עם 12 אסיסטים משותפים ורק איבוד כדור אחד בין שניהם. אז אולי היו פחות חדירות לטבעת, אבל עם יחס אסיסטים איבודים כזה (ובסך הכול הקבוצתי 27 אסיסטים מול 8 איבודים בלבד), אי אפשר להפסיד משחק ולא נתגלו יותר מדי סיבות להתגעגע לרכז שחסר.

על הדרך, אפשר היה להתחיל להתרשם אתמול קצת מהבחור החדש מקרואטיה. העלם אנדריאה ז'יז'יץ' היה אחראי, במידה רבה, על הבריחה הצהובה ברבע השני. בארבע הדקות ועשרים השניות בהן היה על המגרש במחצית הראשונה, מכבי ניצחה ב-11 נקודות הפרש. אם את הנושא הזה אפשר לייחס במידה מסוימת למזל, הרי שנחשפנו אתמול לפן מקצועי שעשוי לתרום להשתלבות של הסנטר החדש בקבוצה של בלאט. ז'יז'יץ' הפגין יכולת מרשימה בכל הקשור לנעילת השומר שלו באזור הצבע בכלל והטבעת בפרט, עניין שרלוונטי במיוחד למשחק ההתקפה של מכבי. הרכב הסמול בול עם קלעים שמשחקים בעמדה מספר 4, ובייחוד גיא פניני ודייויד בלו, מאפשר לשחקן הפנים מרווח תמרון גדול במיוחד לנעילות מהסוג הזה בצבע של היריבה. יכולת עקבית של ז'יז'יץ' להחזיק בפנים את השומר שלו תאפשר גם את הריווח הדרוש לטובת חדירות לסל וגם הכנסת כדורים פנימה לנקודות קלות. ואם זה קורה, אולי אולי אפשר יהיה לקבל מעין גרסה עדכנית (גם אם מעט חיוורת) לדיון תומאס האגדי, ששימש כאינטנסט סקורר באימפריה של פיני גרשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אנדריאה ז'יז'יץ', שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הגרסה העדכנית של דיון תומאס? אנדריאה ז'יז'יץ'/ברני ארדוב

עם כל הכבוד לכל המצטיינים אתמול, וכאלה יש לא מעט, גם הפעם מופנים הזרקורים לבלו ופניני. אם תרצו, המחווה של מכבי תל אביב לצמד ה-NASTY BOYS שהסתובב ב-WWF לפני 25 שנים. 9 מ-13 לשלוש נקודות זה נתון מרשים במיוחד ולא משנה מאיזו עמדה הוא נצבר. כשעמדה מספר 4 במכבי מצליחה לייצר כזה כוח אש, מבלי שדיברנו על היכולת ההגנתית והאקסטרה שמתקבלת מהקשיחות הבלתי מתפשרת של בלו את פניני, אי אפשר לעצור את מכבי. הניסיונות של עתמאן אתמול למקם את זוראן ארצג במצבי פוסט אפ על פניני רק המחישו את הנזק שהרכבי הסמול בול האלה מסבים ליריבה. המצ'אפ הכביכול מזמין הזה גרם לטורקים לשחק אחרת מאיך שהם מורגלים, וככה זה באמת נראה. משני צידי המגרש.

קרדיט אפשר לתת לעמדה 4, עמדה 1 או לכל עמדה אחרת. בשורה התחתונה, נראתה מכבי אמש כקבוצה דורסנית ומרשימה, בעלת כוח אש ויכולת התפוצצות שאמורים להטריד מאוד את שתי היריבות על מקומות 1-2 בבית, ריאל וצסק"א, שעדיין אמורות להגיע לביקור בנוקיה. עם שישה משחקים לתום הטופ 16, תלויה הקבוצה של דיוויד בלאט לחלוטין בעצמה בכל הקשור ליכולת לסיים במקום שמוביל ליתרון ביתיות בהצלבה. אחד המוקשים מהם אמורה מכבי לחשוש מגיע בדמות משחק החוץ בקובאן בשבוע הבא.

החיים, כך אומרים, הם משחק בסולמות וחבלים. אחרי פתיחת עונה נוראית, קיבלו הצהובים דחיפה אדירה שהקפיצה אותם לגבהים שלא ניתן היה לדמיין קודם. עכשיו רק צריך להישמר מליפול על המשבצת הלא נכונה בדמות הפסד מול הקבוצה של פשוטין – אשר עלול לדרדר אותה בחזרה למטה.

גיא פניני, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עם כח אש כזה אי אפשר לעצור אותם. גיא פניני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully