וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל עכו-מכבי חיפה: ורד ואבוקרט תורגלו, פרישקין בחוד

הירוקים יצטרכו להסתדר ללא קטן ותורג'מן (ש', 19:00, אין שידור). בנאדו יפתח עם קישור מעובה. אסייג בקישור של עכו

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 11. מכבי חיפה ניצחה שמונה פעמים, עוד שלושה משחקים נגמרו בתיקו ועכו לא ניצחה מעולם.

* בחמשת המשחקים שעכו אירחה את מכבי חיפה היא סיימה פעמיים בתיקו והפסידה שלוש פעמים, אבל כבשה רק פעם אחת.

* מצד שני, עכו כבר ניצחה העונה קבוצה שמעולם לא הפסידה לה קודם – הפועל תל אביב.

* השער היחיד שעכו הבקיעה בבית נגד מכבי חיפה נכבש ביום הראשון של שנת 1977. חתום עליו יצחק מינץ.

* עשרת המשחקים האחרונים של מכבי חיפה הוכרעו (6 ניצחונות). התיקו האחרון של הירוקים היה במחזור ה-13 מול רמת השרון.

נתונים: דריבליסט

שחקן מכבי חיפה, אלון תורג'מן. טל לוי
חיפה תצטרך להסתדר בלעדיו. אלון תורג'מן/טל לוי

מפתחות והכנות: הפועל עכו

אחרי שבשבוע שעבר נכנעה לבני יהודה, הפועל עכו מקווה להשיג כמה שיותר נקודות רגע לפני שמגיעים לפלייאוף כדי להימנע מתקלות בהמשך. עכו שהצליחה לקחת כמה נשימות אחרי הניצחונות על הפועל תל אביב ורמת השרון מקדימה את הקו האדום בשבע נקודות ומאמינה שניתן לקחת נקודות גם מהירוקים. "ברור שזו משוכה קשה, אבל לא בלתי אפשרית", אמר אחד השחקנים. "לא יקרה כלום אם לא ננצח, אבל אפשר לקחת נקודות בבית".

אצטדיון טוטו אמור להיות מלא ב-5,000 אוהדים. המאמן יובל נעים ערך לשחקנים אסיפה טקטית שבה שם דגשים על היריבה, ובעיקר הזהיר מפני חן עזרא וצמד המגנים של חיפה, אייל משומר וטאלב טואטחה. "אל תתנו להם לברוח לכם. הם השחקנים הכי מסוכנים של חיפה, ואתם צריכים לדאוג לסגור אותם בכל יציאה של חיפה קדימה".

בפן המקצועי, נעים מתכנן שינויים כפויים לאור העובדה שסטיבן כהן ומירקו אורמוש מוצהבים והעובדה שאיסמעיל ריאן מנוע מלשחק כחלק מהסכם ההשאלה שלו מחיפה. נעים יפתח בקישור האחורי עם ז'וליאנו ספדאסיו ויובל שבתאי, כשבחלק הקדמי ישחקו יחד גיא דיין, ננאד מרינקוביץ' ויוסי אסייג שיוסט לאגף. ברניסלב יובאנוביץ' התאושש מהפציעה ויפתח במרכז ההגנה. קלמי סבן יחזור לעמדת המגן השמאלי. משה מישאלוב שחזר להתאמן לא בתוכניות ל-11. מהראן אבו ריא שב להתאמן בהדרגה.

בריאן ז'ונס בית"ר ירושלים מול ברניסלב יובאנוביץ' הפועל עכו. יוסי ציפקיס
התאושש. יובאנוביץ'/יוסי ציפקיס

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

אריק בנאדו יחסר במשחק הקרוב את הקפטן שלו, יניב קטן, ואת אלון תורג'מן שייעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים ויחזור לסגל מול בני יהודה. למרות שכבש בשבוע שעבר, שובל גוזלן לא תורגל ב-11 במקום תורג'מן, ואריק בנאדו יפתח עם קישור מעובה שכולל את רן אבוקרט ועידן ורד במקום קטן. תמאש פרישקין, שכבש בהופעת הבכורה שלו בהרכב, ימשיך גם הוא בהרכב, ומלבד שני השינויים המדוברים, לבנאדו אין התלבטויות נוספות. בניגוד לאביחי ידין שישוב לסגל, הבלם אדין צוצאליץ' שאמור לעזוב בתום העונה שוב לא ב-18.

בחיפה מצפים לשיפור משמעותי ביכולת של חן עזרא, שבשני המשחקים האחרונים ומאז שחזר מפציעה נמצא בירידה מסוימת. עזרא זומן יחד עם אייל משומר לסגל נבחרת ישראל והשניים יצטרפו להכנות שלה החל מיום שני. אביחי ידין צפוי לחזור לסגל ובנאדו צפוי לשלב אותו במשחק במטרה שיחזור לכושר משחק לקראת השלבים המכריעים במאבק על כרטיס לאירופה.

"גילינו הרבה אופי במשחק הקודם נגד הפועל תל אביב", אמר סארי פלאח. "ידענו מה החשיבות של המשחק ועלינו במטרה אחת - לנצח. מאוד כיף לראות את מכבי חיפה מנצחת, במיוחד את הפועל לאור היריבות בין שני המועדונים. הפועל עכו? בבית היא קבוצה קשה מאוד שיכולה לנצח כל אחת, אבל לאחר הניצחון ועם הביטחון אנחנו צריכים לבוא ולעשות את העבודה שלנו ולנצח".

העברת שחר הירש, שעל המגעים עימו פורסם בוואלה! ספורט, צפויה להיסגר בתחילת השבוע הבא. סוכנו של השחקן גלעד קצב כבר נפגש עם הנהלת הקבוצה, אבל היא עדיין לא נפגשה עם השחקן. סכומי ההעברה עם הפועל חיפה קרובים לסיכום כשחיפה אמורה להעביר 800 אלף שקל תמורת החלוץ. אם הוא אכן יחתום, זה יהיה הרכש הראשון של מכבי חיפה לקראת הקיץ והמעבר לסמי עופר.

המטרה של הירוקים היא להחתים חלוץ זר או להשאיר את תמאש פרישקין, להשאיר את אלון תורג'מן ולצידם ישחקו שלושה חלוצים נוספים (חמישה בסך הכל), אחד מהם לפחות ישראלי בכיר. שמותיהם של תומר חמד, עדן בן בסט ושלומי ארבייטמן יעלו לקראת הקיץ, אבל בחיפה טוענים כי לא יתקיים כל משא ומתן עד להחתמת מאמן. במצב הקיים, לא ברור האם החלוץ שמעון אבוחצירא יישאר. השחקן, שאמור לחזור לקראת השלבים האחרונים של העונה, עדיין לא קיבל אישור לחזור לאימונים.

שחקן מכבי חיפה, תמאש פרישקין. טל לוי
ממשיך בהרכב. תמאש פרישקין/טל לוי

יעמדו למבחן

הפועל עכו: ז'וליאנו ספדאסיו

הקשר הברזילאי שהבקיע שישה שערים סיפק רק שני בישולים העונה ובעכו מצפים ממנו לתפוקה גבוהה יותר גם אם הוא הוסט במהלך השבועות האחרונים לעמדת הקשר האחורי. ספדאסיו שהגיע בקול תרועה רמה בתחילת העונה יצטרך לנטרל את ההתקפות של הירוקים ולהוציא התקפות מהירות קדימה כדי שלעכו יהיה סיכוי לעקוץ.

מכבי חיפה: חן עזרא

מכבי חיפה מסוגלת להרבה יותר ממה שהיא עושה עכשיו. אחת הסיבות לכך היא הירידה ביכולת של עזרא, שלא מצא את הרשת כבר חודש וחצי. משחקן ברמה שלו, עם תפקיד כמו שלו, מכבי חיפה יכולה לדרוש מעזרא הרבה יותר – גם אם הוא אחרי פציעה וגם אם היכולת של הקבוצה לא בשיאה. אחרי שישה משחקים בלי שער וללא קטן בהרכב, עזרא חייב לסחוב את מכבי חיפה על הכתפיים שלו.

חן עזרא, מכבי חיפה. טל לוי
מכבי חיפה יכולה לדרוש ממנו הרבה יותר. חן עזרא/טל לוי

הרכבים משוערים

הפועל עכו: דודו גורש, שניר משען, אדי גוטליב, ברניסלב יובאנוביץ', קלמי סבן, יובל שבתאי, ז'וליאנו ספדאסיו, יוסי אסייג, גיא דיין, ננאד מרינקוביץ', חמדי סליחי.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, דקל קינן, סארי פלאח, טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, רן אבוקרט, רובן ראיוס, עידן ורד, חן עזרא, תמאש פרישקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully