וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת המושאל הנצחי: על עתידו של שוער אתלטיקו טיבו קורטואה

27.2.2014 / 8:00

מוריניו לא מבטיח לו את אפודת השוער הראשון, ברצלונה כבר סגרה עם שוער אחר ועל ריאל קשה לחשוב ברצינות, אז מה צופן העתיד לטיבו קורטואה? מדור משחקי הסופ"ש תוהה האם עדיף לילד להישאר באתלטיקו, מנסה להבין מדוע מילאן החתימה את אסיין ומזהיר את מארסיי: זלאטן רותח

טיבו קורטואה שוער אתלטיקו מדריד. GettyImages
אחת השאלות המסקרנות ביותר בשוק השחקנים הארופי. קורטואה/GettyImages

טיבו האמיתי (אתלטיקו מדריד – ריאל מדריד, ראשון, 18.00, ספורט5 ו-HD)

טיבו קורטואה היה עצבני מאוד בשבוע שעבר. סימון מיניולה, שוער ליברפול, הכריז בתקשורת שהוא לא מקבל הזדמנות הוגנת בין הקורות של בלגיה לקראת המונדיאל המתקרב, והוציא את האיש של אתלטיקו מדריד מהכלים. "אם מישהו אומר שאין צדק בכך שהוא לא משחק בשער הנבחרת, אני רואה זאת כהתקפה אישית נגדי. המשמעות היא כי הוא לא מקבל את בחירתו של המאמן ולא מכבד את השוער הראשון. שאיפותיו מובנות לי, אבל הוא צריך לתת כבוד לאלה שמשחקים. סימון יכול להגיד מה שבא לו, אבל אני הבאתי הרבה נקודות לבלגיה והכושר שלי באתלטיקו טוב. כדאי לו להישאר צנוע", הכריז קורטואה והוסיף: "אני אף פעם לא מדבר על שוערים אחרים".

שוער ליברפול, סימון מיניולה. AP
בינתיים, הוא רק יכול להיות שוער מחליף. מיניולה/AP

להדיח את צ'ך – טייק 1

לא מדבר על שוערים אחרים? יש לבחור זכרון סלקטיבי, כי הרי באוקטובר 2011 הוא מיהר להוציא את פטר צ'ך לפרישה מוקדמת. קורטואה, שהוחתם באותו קיץ על ידי רומן אברמוביץ' מגנק והושאל מיד לאיצטדיון ויסנטה קלדרון, הודיע קבל עם ועדה בראיון לתחנת רדיו ספרדית: "מאמן השוערים של צ'לסי אמר לי שאין לו מושג כמה זמן יוכל צ'ך למשוך ברמה הגבוהה. יש לו בעיות בברכיים ובגב. אמרו לי לשחק שנה או שנתיים באתלטיקו, ואז אחזור ללונדון ואוכיח את עצמי בפרמייר-ליג". ההצהרה הזו הובילה לסערה לא קטנה בסטמפורד ברידג' ואילצה את צ'לסי להכחיש את הדברים.

צ'ך, שחווה באותם ימים משבר מקצועי לא פשוט, העדיף לא להגיב בעצמו. הוא דיבר על המגרש. נכון לעכשיו, יכולתו של הצ'כי לא מוטלת בספק, בריאותו נהדרת, והוא בסך הכל בן 31. הדבר מותיר את עתידו של קורטואה בערפל. הוא משלים השנה שלוש עונות של השאלה באתלטיקו, וחוזהו בצ'לסי מסתיים ב-2016. לפיכך, אם מעוניינים הכחולים לשמור אותו כשוער העתיד שלהם, הם יצטרכו להאריך את החוזה ולהמשיך את תקופת ההשאלה. האופציה השניה היא למכור את הבלגי בקיץ, וכאן לא צפויה בעיה על אף מחירו הגבוה – אתלטיקו עצמה היא הראשונה בתור לשלם כל סכום שיידרש.

פטר צ'ך שוער צ'לסי. GettyImages
בסך הכל בן 31, למי ששכח. צ'ך/GettyImages

להדיח את צ'ך – טייק 2

האפשרות השלישית היא ליצור יריבות ישירה על האפודה הראשונה בסטמפורד ברידג' בעונה הבאה. השוער עצמו חולם לשחק סוף סוף בפרמייר-ליג, אבל ממש לא מעוניין להתחרות עם צ'ך. אביו של קורטואה יצא לתקשורת החודש במטרה להבהיר את הנושא: "לצ'לסי יש שוער טוב, וזה לא רצוי מבחינתנו לחזור לשם אם הוא ימשיך. אנחנו מוכנים למשא ומתן, אבל יהיה זה בלתי אפשרי עבור טיבו להצטרף לקבוצה כשוער שני". כלומר, משפחת קורטואה שוב דורשת מהכחולים להעזיב את השוער הצ'כי. לדעתה זה היה צריך לקרות כבר לפני שנה, והעיכוב לא מוצא חן בעיניה.

לז'וזה מוריניו יש תוכניות אחרות. השבוע נשאל הפורטוגלי על עתידו של קורטואה והשיב: "אני מאמין שיחזור אלינו ולא יושאל שוב. יש לו חוזה לשנתיים נוספות, ולכן אנחנו מכוסים". בהתייחס לנחישותו של הבלגי לקבל הבטחות למקום קבוע בהרכב, אמר המיוחד: "אני לא חייב להבטיח דברים מסוג זה לאף שחקן". זה אולי גם ההסבר האמיתי מאחורי המתקפה על מיניולה. לא קל להישאר רגוע כאשר אתה עלול אולי להפוך לשוער משנה בעונה הבאה. טיבו יעדיף לזנוח את החלום האנגלי ולהישאר בספרד כדי להמשיך לשחק באופן קבוע.

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
לא מבטיח לאף אחד שום דבר. מוריניו/רויטרס

בארסה וריאל? זה לא יקרה

ואם שוער ברמתו של הבלגי בן ה-21 נמצא בשוק, התקשורת הספרדית שמחה לחגוג על הנושא ללא הפסקה. ברצלונה חיפשה שוער במקומו של ויקטור ואלדס שעוזב בקיץ, ובדצמבר – לקראת המפגש הליגה בין אתלטיקו לברצלונה – נפוצו שמועות על עניין שמגלה המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה, שוער עבר אגדי בעצמו, בקורטואה. למקהלה הצטרף אז אבל רסינו, שוער ומאמן אתלטיקו לשעבר, שהצהיר כי זו תהיה עסקה מצוינת: "קורטואה אידיאלי לברצלונה. הוא יודע את השפה, מכיר את הליגה, יש לו בטחון עצמי ויכולת פנומנלית, ומשחק הרגל שלו טוב כמעט כמו זה של ואלדס". ואולם, גם אם ההתעניינות היה אמיתית, מוריניו ממש לא שש למכור את שחקניו לברצלונה. יורשו של ואלדס עשוי מארק-אנדרה טר סטגן הגרמני ממנשנגלדבאך.

חזית אחת דעכה, ואחרת נפתחה. בשבוע שעבר יצא העיתון "אס" בכותרת מפתיעה: "ריאל בוחנת אפשרות לצרף את קורטואה". "המועדון כבר פתח במגעים עם צ'לסי, וגורם מטעמו יצר קשר עם השחקן על מנת לבדוק את נכונותו לעבור. הנשיא פלורנטינו פרס שומר על יחסים מעולים עם ז'וזה מוריניו, ולפורטוגלי לא תהיה בעיה לסגור את העסקה עם מועדונו הקודם. פרס הביע בשיחות סגורות התפעלות מכושרו של קורטואה, אותו הוא מעריך מאוד", דיווח העיתונאי חבייר מטאיינס המקורב ללוס בלאנקוס.

שוער בורוסיה מנשנגלדבאך, מארק אנדרה טר סטגן. GettyImages
נראה כמו השוער הבא של ברצלונה. טר סטגן/GettyImages

ואולי עדיף להישאר באתלטיקו?

למען האמת, קשה לחשוב על סיפור הזוי יותר בטווח הקצר, כי הרי לריאל שני שוערים ברמה העולמית הגבוהה, ואיקר קסיאס לא רואה דשא במשחקי הליגה כבר יותר משנה. בראיה לעתיד, הרכישה עשויה בכל זאת להיות רלוונטית כי קורטואה צעיר ביותר מעשור מקסיאס ומדייגו לופס. נשיא אתלטיקו אנריקה סרסו טען: "דיווחים מהסוג הזה תמיד עולים לקראת דרבי. כך היה עם פרננדו טורס, קון אגוארו ורדאמל פלקאו, ועכשיו הם עושים את זה עם קורטואה. זה מצב לא נעים, אבל אני מבין אותם. הוא השוער הטוב ביותר בעולם". בסופו של דבר, בחר קרלו אנצ'לוטי להרגיע את האווירה וקבע: "אנחנו מסודרים בהחלט בעמדת השוער".

איך שלא תסתכלו על זה, אתלטיקו היתה ונשארה האופציה הריאלית ביותר מבחינת קורטואה גם לעונה הבאה. דייגו סימאונה הציב אותו בראש רשימת היעדים בשוק ההעברות, ומוכן לשקול את מכירתו של דייגו קוסטה לצ'לסי אם השוער יעבור באופן סופי לשורותיו. מוריניו סירב בשלב זה באופן פומבי לעסקה, אבל ברור שאי אפשר לפסול אותה על הסף.

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. AP
מוכן אפילו למכור את דייגו קוסטה כדי להשאיר את השוער שלו. סימאונה/AP

תבוסה שלישית תוך חודש?

בינתיים, כל עוד קורטואה מככב בתקשורת, ירד כושרה של אתלטיקו בפברואר באופן משמעותי ביותר. יש שיקראו לזה התרסקות – אחרי הפסד אחד בלבד במשך כל העונה עד ינואר, נוצחו הקולצ'ונרוס ארבע פעמים בחודש האחרון, כולל 5:0 בסיכום שני משחקי הדרבי בחצי גמר הגביע, וגם פיאסקו בליגה נגד אלמריה ואוססונה. קשה להאשים את קורטואה ב-10 השערים שספג בהפסדים אלה, מה גם ששלושה מהם נכבשו בפנדלים, אבל ההגנה שלו איבדה את הבטחון, והוא לא תמיד מצליח להושיע. התוצאה עלולה היתה להיות קשה עוד יותר אלמלא היה לאתלטיקו מזל גדול במשחק הראשון מול מילאן בסן סירו בשמינית גמר ליגת האלופות, בו החמיצו האיטלקים ממצבים קורצים בדרך להפסד 1:0.

כעת מונחת כל העונה על כף המאזניים בדרבי שלישי תוך חודש. אתלטיקו מגיעה אליו לפתע בפיגור שלוש נקודות אחרי היריבה העירונית הבכירה, אשר החזירה לעצמה את כושר ההרתעה בגביע. למעשה, הקללה המפורסמת בת 14 השנים ללא ניצחון בדרבי אמנם נשברה אשתקד, אבל ב-וינסנטה קלדרון לא גברה אתלטיקו על ריאל אותה שנת 1999. קורטואה חייב לשכוח את שאיפותיו לעונה הבאה ולהיות במיטבו כדי למנוע מפלה נוספת מול כריסטיאנו רונאלדו. הוא יודע היטב – אם המשבר של אתלטיקו יימשך, למיניולה יהיה קייס חזק יותר להדיח אותו מההרכב הבלגי במונדיאל ביוני.

שוער אתלטיקו מדריד, טיבו קורטואה. AP
ביום ראשון מצפה לו משחק על עונה שלמה. קורטואה/AP

זכרונותיו של אסיין (מילאן – יובנטוס, ראשון, 21.45)

מדוע בחרה מילאן, שמצהירה תמיד על הנכונות להצעיר את הסגל, להחתים את מיקאל אסיין? זו תעלומה שלא ברורה גם לפרשנים באיטליה, ולפי הדיווחים גרמה עסקה זו לביטול או דחיה בהגעתו של ביברס נאתכו לסן סירו. סולי מונטארי, הגיבור האולטימטיבי של מילאן במשחקים נגד יובה, מושעה הפעם, אז הגאנאי השני עשוי לפתוח במרכז המגרש, וחולצות הפסים שממול יזכירו לו קרוב לוודאי את אחד השערים החשובים בקריירה שלו, בשמינית-גמר ליגת האלופות ב-2009. אז, כאחד הקשרים הטובים בעולם, הוא כבש שער שיוויון קריטי בדלה אלפי. כעבור מספר שבועות, הגיע גם השער היפה בחייו לרשת ברצלונה בחצי הגמר, במשחק המפורסם של טום אוברבו ואנדרס אינייסטה. היה זה אסיין במיטבו. לצערם של כל אוהדי הכדורגל, פציעות הרסו את הקריירה שלו בשנים האחרונות, אבל הוא רק בן 31, ואולי בכל זאת מסוגל לעשות משהו ולסתום את הפה לאלה שמחשיבים אותו לשחקן גמור.

מייקל אסיין שחקן מילאן מול חואנפראן שחקן ארסנל. GettyImages
יסתום לכולנו את הפה? אסיין/GettyImages

לזכרה של אגדה מסוג אחר (ברמן – המבורג, שבת, 16.30)

רבים מאוהדי המבורג מחשיבים את הרמן ריגר לאדם השני בחשיבותו בתולדות המועדון אחרי אובה זיילר. זה מדהים אם לוקחים בחשבון שמדובר במעסה. ריגר הגיע להמבורג מבאיירן מינכן ב-1978, וגונטר נצר, שכיהן אז כמנכ"ל אמר לימים: "הרמן היה הרכש הטוב ביותר שעשיתי". 26 שנים עבד ריגר במועדון, עמל על רגליהם של מאות כוכבים, הפך למזוהה עם המועדון יותר מכל אחד אחר, והאוהדים נהגו לשיר בתקופות משבר: "חוץ מהרמן כולכם יכולים ללכת". ב-2004 הוא פרש לגמלאות בגלל סרטן, והמבורג ערכה משחק הוקרה מיוחד לכבודו. בקרב הראשון נגד המחלה ניצח ריגר, אבל לפני שבוע הלך לעולמו והכניס את העיר – ואת הליגה כולה – לאבל. במשחק הראשון לזכרו הביסה הקבוצה, שעוברת משבר מקצועי קשה ביותר ונמצאת בסכנת ירידה היסטורית, את דורטמונד 0:3 וקטעה רצף שבעה הפסדים רצופים. כעת מגיע דרבי לוהט נגד ברמן בתחתית, וגם הוא יוקדש בעיקר לריגר.

המעסה של המבורג לשעבר הרמן ריגר. GettyImages
האדם השני בחשיבותו בתולדות המבורג אחרי אובה זיילר. ריגר/GettyImages

חצי המלכות (פ.ס.ז' – מארסיי, ראשון, 22.00)

העניין עם זלאטן איברהימוביץ' הוא לא רק השערים – 22 במספר בליגה הצרפתית עד כה – אלא גם האסיסטים. השבדי הוא מלך הבישולים בצרפת עם תשעה, כך שבמאזן המצטבר הוא מעורב בדיוק במחצית מ-62 השערים של פריז סן ז'רמן. תוסיפו לכאן גם את היותו מלך השערים בליגת האלופות עד אתמול, עם 10 כיבושים. תוסיפו את העובדה כי מצא את הרשת תשע פעמים בשישה המשחקים בחודש האחרון. וגם את העובדה כי הבקיע בכל משחקי לה-קלאסיק מול מארסיי בליגה עד כה, כולל פנדל ניצחון בנחיתות מספרית בסיבוב הראשון. מארסיי רועדת לקראת הביקור בפארק דה פרנס, אבל בצד שני הפעם ממש אין לה מה להפסיד. מונאקו מחזיקה אצבעות.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג. AP
מארסיי, היזהרי. זלאטן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully