וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "אם עכשיו לא נעפיל, אז מתי כן?". אלי גוטמן: "אופטימי"

23.2.2014 / 14:07

בנבחרת הגיבו להגרלת היורו. יו"ר ההתאחדות: "גיא לוזון יהיה המרגל שלנו". ברדה: "גם נבחרת אחרות שמחו כשקיבלו אותנו"

צילום מסך

המסע של נבחרת ישראל אל עבר יורו 2016 התחיל היום (ראשון). הנבחרת של אלי גוטמן הוגרלה עם נבחרות בוסניה, בלגיה, ויילס, קפריסין ואנדורה בבית ב' של המוקדמות לטורניר. לישראל יש הזדמנות פז להעפיל לטורניר היוקרתי, בעקבות החלטת פיפ"א להגדיל את מספר המשתתפות ל-24. 53 הנבחרות שהוגרלו חולקו לתשעה בתים שונים, כאשר שתי הראשונות בכל בית תעפלנה אוטומטית ליורו 2016 וכך גם המדורגת שלישית בעלת הניקוד הגבוה ביותר. שמונה הנבחרות הנוספות מהמקום השלישי, תתמודדנה בפלייאוף על ארבעת הכרטיסים האחרונים. משחקי המוקדמות יתחילו ב-7 בספטמבר 2014 ויסתיימו ב-13 באוקטובר 2015. לאחר מכן, ייערך שלב פלייאוף עם מפגשים כפולים.

כל התוצאות של הגרלת מוקדמות יורו 2016

הכירו את יריבותיה של נבחרת ישראל במוקדמות היורו

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל, בהגרלת מוקדמות אליפות אירופה (צילום מסך). צילום מסך
שומר על אופטימיות. גוטמן/צילום מסך

לו"ז המשחקים:

9/9/2014, יום שלישי, 21:45: ישראל - בלגיה
10/10/2014, יום שישי, 21:45: קפריסין - ישראל
13/10/2014, יום שני, 21:45: אנדורה - ישראל
16/11/2014, יום ראשון, 21:45: ישראל - בוסניה
28/3/2015, יום שבת, 21:45: ישראל - וויילס
12/6/2015, יום שישי, 21:45: בוסניה - ישראל
3/9/2015, יום חמישי, 21:45: ישראל - אנדורה
6/9/2015, יום ראשון, 19:00: וויילס - ישראל
10/10/2015, יום שבת, 21:45: ישראל - קפריסין
13/10/2015, יום שלישי, 21:45: בלגיה - ישראל

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אבי לוזון: "אם לא נעפיל עכשיו, אז מתי כן?"

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון הגיב להגרלה בסיום: "בסך הכל, ההגרלה די בסדר בהתחשב בבתים האחרים, יש בתים הרבה יותר קשים. עם יד על הלב, מאוד לא רציתי שיגרילו את בלגיה. נשארנו עם חצי תאוותנו בידנו. יש אופטימיות זהירה, צריכים להתעלות, אבל אם לא נעלה עכשיו, אז מתי?".

לוזון הוסיף: "אני מצפה מהקהל שבדרך כלל לא הגיע למשחקים כי הוא לא אהב את האצטדיון ברמת גן, שימלא את האצטדיונים החדשים שלנו. אנחנו צריכים את הדחיפה של הקהל. אם תהיה דחיפה בכל המשחקים, זה יעזור לנו לחלום ולהתקדם. אנחנו עכשיו מחכים לסדר המשחקים, אני מקווה שהוא יאיר לנו פנים. גיא לוזון יהיה המרגל שלנו בבלגיה".

מאמן הנבחרת, אלי גוטמן, אמר בשיחה מניס לאחר ההגרלה: "הייתי בשלב הראשון מחויך, ואז קיבלנו את בלגיה. אנחנו הולכים להילחם על הבית, כל יתר הבתים קשים מאוד, אין משחקים קלים. נבחרת ישראל יוצאת לקמפיין הזה עם הרבה אופטימיות ונחישות. נארח שחקנים טובים, אבל הכי חשוב שהנבחרת שלנו תהיה שם, חשוב שהיא תהיה בכל העצמה. אני אופטימי.

אליניב ברדה אמר לוואלה! ספורט לאחר ההגרלה: "בהשוואה לבתים האחרים זה בית פחות קשה. לא רציתי את בלגיה כי לדעתי הם צריכים להיות בדרג 1. לפני שהגרלנו את בלגיה אמרתי שאני הכי רוצה את בית 2. אולי היריבות פחות אטרקטיביות מבחינת הקהל, אבל סוף סוף אנחנו רוצים להפיל איזה טורניר גדול. בלגיה תיתן את הטון, כל שאר הנבחרות הן ברמה שלנו. גם בנבחרות האחרות צעקו 'יש' כששמעו שהם הוגרלו עם ישראל. נראה שאפשר להעפיל מהמקום השלישי. אני תמיד מאמין, גם אם הייתה הגרלה על הנייר יותר קשה, האמנתי. אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה. אף אחת מהיריבות לא תעשה לנו חיים קלים".

בנוגע לווילס: "קפריסין כבר עשו לנו צרות, הלוואי שווילס ימשוך כמה שיותר קהל, אבל נבחרת לא בנויה על שחקן אחד, והם פחות או יותר ברמה שלנו. הם ישאפו להגיע למקום 2 או 3".

שוער הנבחרת, אריאל הרוש: "ההגרלה יחסית נוחה, אבל בלגיה בין הטובות באירופה וגם בוסניה מצוינת. אנחנו צריכים להתחיל לעבוד עכשיו מאוד קשה ולקוות שסוף סוף יקרה משהו גדול. אנחנו מכוונים לעלות, אני עוד לא יודע איך זה יקרה. נקווה שנעשה את זה בשביל עם ישראל, כי הפעם יש לנו יותר סיכוי בגלל מספר המעפילות לטורניר".

לגבי מעמדו בנבחרת: "אם יתנו לי את המושכות הכל יהיה תלוי בי. אנסה להוכיח שאני ראוי להיות השוער הראשון בנבחרת. אני מקווה להוכיח את עצמי. אני נכנס לנעליים הגדולות של אוואט, הייתי שמח לקריירה כמו שלו. אני מקווה שאצליח לעמוד באתגר הזה. אני מתחיל דף חדש גם בנבחרת".

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טל בנין מאמן אחי נצרת. אדריאן הרבשטיין
"אפשר להתחיל לחלום". טל בנין/אדריאן הרבשטיין

טל בנין: "חסרים לנו מנהיגים"

שחקן הנבחרת לשעבר, טל בנין, התארח באולפן וואלה! ספורט ואמר לאחר ההגרלה: "אפשר להתחיל לחלום. אם אנחנו רוצים להעפיל לטורניר, אז זה הזמן. תהיה מלחמה על המקום השלישי. הגרלה יחסית נוחה. הנבחרות לא מסתכלות על עלייה בטוחה, אבל הן מסתכלות על איזה נבחרות יכולות להגיע למקום השלישי. לא יודע אם בוסניה זו הגרלה נוחה. הדבר הראשון שחשוב שם זה הסמל והלאומנות. אני לא חושב שזו יריבה קלה".

בנין הוסיף: "לבלגיה אין עדיין הישגים גדולים, אבל רוב השחקנים שמשרתים את הנבחרת הם שחקנים שהתחילו בפרויקט שהם עשו שם, ששינה את פני הכדורגל שלהם. אם הגרמנים כל הזמן מנסים להתייעל ולהשתפר, בטח שאנחנו יכולים ללמוד משהו מבלגיה. הדוגמא הכי טובה היא נבחרת בולגריה שהגיעה לכאן בזמנו עם שחקנים גדולים, ניצחנו אותם ברמת גן, ואחר כך הם היו הסוס השחור בגביע העולמי. אנחנו צריכים את הקהל, האווירה הזאת שהייתה בזמן שאנחנו שיחקנו בנבחרת חסרה. הייתה אז הזדהות והיום יש משהו קר ומנוכר. הקהל חסר כדי לדחוף את הנבחרת גם ברגעים הקשים".

בנין הסביר מהי החולשה הגדולה ביותר של ישראל: "חסרה מנהיגות, בתקופתנו כולם היו מנהיגים. אני מצפה משחקנים שיפרידו בין חברות לבין מה שקורה במגרש. מנהיגות זה משהו שנולדים איתו. אתה יכול לנסות להיות מנהיג, יש תחושה שדברים קלים מדי. ינסו להפוך את נאתכו למנהיג, אבל לדעתי ערן זהבי חייב להפוך למנהיג הבא של הנבחרת".

לגבי עמדת השוער אמר בנין: "בקמפיין כזה זו עמדה חשובה מאין כמוה. זה דבר שהיה צריך לחשוב עליו לפני כן. אף שוער לא נותן לך סיבות להיות רגוע ובטוח, כמו שהיה עם דוידוביץ' ואוואט. זו עמדה בעייתית עבור גוטמן. תהיה מלחמה עבור אפודת השוער. דרשלר יכול להיות בנבחרת, אתה צריך מישהו שיחנוך, אתה צריך איזושהי דמות. זה חשוב לנבחרת".

ז'אן טלסניקוב עוזר מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
ממשיל את בית ב' למכבי פתח תקוה. טלסניקוב/מגד גוזני

שחקני עבר נוספים הגיבו להגרלה. שחקן העבר ז'אן טלסניקוב אמר: "כאילו אמרו לי לשחק נגד מכבי פתח תקוה שש פעמים, כאילו כל פעם היא נמצאת במקום אחר בטבלה. זה איזור אפור מאוד. זו לא הגרלה הכי סקסית, אבל מאוד קשה. צריך להתאמץ, אבל צריך לומר את האמת - אפשר לשאוף לעלות מהבית הזה. יש יריבות חזקות מאוד. חשבתי איזה שינוי צריך להיות, ואני חושב שאנחנו צריכים להאמין בעצמנו. השינוי צריך להתחיל בחשיבה שלנו, משהו צריך להשתדרד. צריך להסתכל על הסיכויים ולהגיד שאנחנו עולים. אחרי כל כך הרבה כישלונות יש פגיעה בהערכה העצמית שלנו. יש לנו את השחקנים שיכולים לעלות מהבית הזה ולהצליח. אם אני הייתי המאמן, הייתי מרשה לעצמי להצהיר שאפשר לעלות לשלב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully