וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: ביקנוב סיים את חלקו במשחקים

18.2.2014 / 12:15

מחליק השורט טראק הישראלי סיים שלישי במקצה מוקדמות ה-500 ולא עבר שלב. דרמה גדולה בביאתלון ל-15 קילומטרים

המחליק המהיר הישראלי, ולדיסלב ביקנוב, סיים היום (שלישי) את חלקו במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י, אחרי שנשר במוקדמות המרוץ ל-500 מטרים. ביקנוב קיווה להעפיל שלב באחד משלושת המקצים בהם התחרה: 1,500, 1,000 ו-500 מטרים, אך בכולם הוא נשר במוקדמות.

היום הוא התחרה במקצה הראשון של מוקדמות ה-500 כאשר הוא היה צריך לסיים בין שני הראשונים מבין ארבעה כדי לעלות לרבע הגמר. כבר מהזינוק השתלטו שני מחליקים על הדבוקה, סה יאונג פארק הדרום קוריאני וסטושי סקאשיטה היפני. ביקנוב לא הצליח לעקוף אותם וסיים במקום השלישי, לפני מחליק מאוסטרליה.

אחרי הופעות טובות של המחליקים האומנותיים, נותר עוד ספורטאי אחד שייצג את המשלחת הישראלית בסוצ'י. מדובר בגולש הסקי האלפיני וירג'יל ואן דה פוט, שיתחרה ביום רביעי בסלאלום ענק וביום שבת בסלאלום.

ולדיסלב ביקנוב מחליק שורט טראק ישראלי מתחרה במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י. AP
נתקע במקום השלישי. ביקנוב אחרי הקוריאני והיפני/AP

תחרויות הסקי האלפיני התקיימו היום בערפל כבד, ונראה שזה לא ממש הפריע לטינה מאזה הסלובנית לזכות במדליית הזהב השניה שלה בסוצ'י 2014. הפעם היא עשתה את זה בתחרות הסלאלום הענק, שמורכבת למעשה משתי ירידות במורד, כאשר מחשבים את שני הזמנים ביחד. מאזה הייתה הגולשת המהירה ביותר בירידה הראשונה, ופתחה פער גדול מאוד על יריבותיה, כך שבגלישה השניה שלה הספיקה לה התוצאה ה-11 בטיבה כדי לנצח. היא הקדימה בשבע מאיות את אנה פנינגר האוסטרית שגם היא כבר זכתה במדליית זהב אולימפית בסוצ'י. ויקטוריה רגנסבורג הגרמניה, האלופה האולימפית מונקובר 2010 בקטגוריה הזאת, זכתה במדליית הארד.

טינה מאזה גולשת סקי אלפיני סלובנית חוגגת ניצחון במשחקי החורף האולימפיים סוצ'י 2014. Charlie Riedel, AP
חגגה על השלג. טינה מאזה/AP, Charlie Riedel

ארועי היום בסוצ'י נפתחו עם תחרות הסנובורד קרוס לגברים, שבה היו לא מעט נפגעים. ככה זה כששישה גולשים מוזנקים יחד ומתעופפים יחד ברמפות. במקרים מסויימים הם מתנגשים בקרקע ובמקרים אחרים באוויר, כך שלא מעט גולשים שחיכו ליום הזה ארבע שנים מצאו את עצמם בחוץ ולא תמיד מסיבות מוצדקות.

מי שהצליח להחזיק מעמד לאורך כל המקצים ולנצח גם בגמר היה פייר וולטיה הצרפתי, שהוביל מתחילת הדרך ולא נתן לאף אחד להפריע לו. ניקולאי אוליונין הרוסי, שהיה בעבר אלוף העולם לנוער, זכה במדליית הכסף. אלכס דייבולד האמריקאי השלים את הפודיום.

פייר וולטיה גולש סנובורד צרפתי מנצח במשחקי החורף האולימפיים סוצ'י 2014. Andy Wong, AP
לא נתן לאף אחד להפריע לו. פייר וולטיה/AP, Andy Wong

דרמה גדולה התרחשה בביאתלון לגברים. הפעם התחרו תחת שלג כבד במרוץ 15 קילומטרים זינוק המוני לגברים, שבן התחרו רק 30 הראשונים מהקטגוריה הקודמת. אחד מהם היה אולה איינאר ביורנדאלן, שעדיין מחפש את המדליה האולימפית ה-13 שלו כדי לשבור את שיא כל הזמנים במשחקי החורף. אחרי שכבר סיים פעם אחת במקום הרביעי בסוצ'י, ביורנדאלן היה במקום הרביעי לפני הירי האחרון במרוץ, אלא ששם הוא החטיא פעמיים ואיבד כל סיכוי בפודיום.

מאותו רגע הקרב על התואר האולימפי היה בין שלושה: מרטין פורקאד הצרפתי שכבר זכה בשתי מדליות זהב בסוצ'י, אמיל סבנדסן הנורבגי שזכה בארבע מדליות זהב באליפות העולם האחרונה ואונדריי מוראבץ הצ'כי. פורקאד יצא ראשון מעמדת הירי האחרונה והוא נראה בדרך למדליית הזהב, אבל כמה מאות מטרים לסיום סבנדסן הצליח לעקוף אותו ונכנס ראשון ליישורת האחרונה. פורקאד לא ויתר ובניסיון אחרון ניסה לעקוף את הנורבגי מהצד בסיום דרמטי במיוחד, אבל הפוטו-פיניש הכריע את ניצחונו של סבנדסן, שכיום הוא הביאתלט המוביל בנורבגיה, שהיא מולדת הביאתלון. סבנדסן, כמו גם ביורנדאלן, ינסו לזכות במדליות נוספות במרוצי השליחים.

אמיל סבנדסן ביאתלט נורבגי מנצח על קו הסיום את מרטין פורקאד הצרפתי במשחקי החורף האולימפיים סוצ'י 2014. AP
ככה זה נראה על קו הסיום. סבנדסן/AP

* במקצה ההחלקה המהירה ל-10 ק"מ, שוב ראינו על הפודיום שלישייה הולנדית. יוריט ברגסמה קבע שיא אולימפי עם 12:44.45 דקות, בעוד סוון קראמר סיים עם 12:49.02 ובוב דה יונג עם 13:07.19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully