וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: תכירו את הספורטאית הטובה ביותר במשחקים

17.2.2014 / 21:32

דריה דומרצ'בה הבלארוסית הפכה לאישה הראשונה שזוכה ב-3 מדליות זהב בביאתלון באותם המשחקים. רוסיה ניצחה במזחלות

האתלטית הבלארוסית דריה דומרצ'בה. AP
עשתה היסטוריה. דומרצ'בה/AP

במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י התמודדו היום (שני) המארגנים עם לא מעט דחיות מאחר ותנאי מזג אוויר סוערים היקשו על קיום התחרויות באתרי הסקי, וכמה מהם נדחו במספר שעות. שני מרוצי ביאתלון היו אמורים להתקיים היום אבל בסופו של דבר הוזנק רק מרוץ הזינוק ההמוני למרחק של 12.5 קילומטרים לנשים. במרוץ זה, בניגוד לקטגוריות אחרות שהן נגד השעון, כל המתחרים מוזנקים יחד וזו הסיבה שרק 30 הטובים מהמקצה הקודם יכולים להתחרות.

אם צריך לבחור עד עכשיו בגיבורת ספורט אחת במשחקי סוצ'י הרי שזו דריה דומרצ'בה הבלארוסית, שניצחה גם במרוץ הזה והשלימה למעשה זכייה בשלוש מדליות זהב בשלוש קטגוריות שונות בטריאתלון. בכך הפכה דומרצ'בה, פרט לספורטאית הבלארוסית הגדולה בכל הזמנים, גם לאשה היחידה שזוכה בשלוש מדליות זהב אולימפית בביאתלון באותם המשחקים. בעבר קטי וילהלם הגרמניה זכתה בשלוש מדליות זהב אולימפיות בביאתלון, אבל זה לא קרה באותם המשחקים. בסוצ'י הנשים יתחרו בעוד שני קטגוריות בביאתלון, אבל לצערה של דומרצ'בה אין עוד בלארוסים בצמרת העולמית הגבוהה של הענף הזה, כך שסיכוייה למדליה נוספת נמוכים. דומרצ'בה, שהחטיאה היום פעם אחת, הקדימה ב-20 שניות גבריאלה סוקלובה הצ'כית, כשטיריל אקהוף הנורבגית זכתה בארד.

מארחת המשחקים רוסיה חגגה היום מדליית זהב חמישית שהעלתה אותה למקום השני בטבלת המדליות. אלכסיי וויוודה ואלכסנדר זובקוב ניצחו בצורה משכנעת בתחרות המזחלת הזוגית והובילו לאורך כל ארבעת המקטעים של התחרות, עד שניצחו בהפרש כולל של 66 מאיות מאלכס באומן וביט הפטי השוויצרים. סטיבן הולקומב וסטיבן לנגטון האמריקאים זכו בארד.

מאוחר יותר גם ארצות הברית שסובלת מלא מעט מעידות בסוצ'י זכתה במדליית הזהב החמישית שלה. זה קרה בתחרות הריקוד על הקרח בזוגות, כשמריל דייויס וצ'ארלי ווייט האמריקאים עמדו בציפיות מהם כיאה לאלופי העולם וניצחו בהפרש גדול מהמתחרים שלהם. סקוט מואה וטסה וירטו הקנדים זכו בכסף, בעוד שהצמד הרוסי הצעיר והחדש יחסית, אלנה איליניך וניקיטה קטסלאפוב זכה במדליית הארד.

גם בלארוס עלתה בסופו של דבר למאזן של חמש מדליות זהב וזה קרה אחרי גמר קפיצות האריאלס בסקי לגברים. מדובר בגלישה במורד קטן אל עבר רמפה גדולה, ממנה מתעופפים ומבצעים תרגילים וירטואוזיים באוויר לפני נחיתה לא קלה בכלל. אנטון קושניר היה המנצח הגדול הפעם עם ציון של 134.50 נקודות, הרבה מעל דייויד מוריס האוסטרלי שזכה במדליית הכסף. ג'יה זונגיאנג הסיני זכה בארד.

נהג מזחלות שלג סטיבן הולקומב. Matthew Stockman, GettyImages
רק ארד. הולקומב/GettyImages, Matthew Stockman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully