וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האהבה דועכת: על עתידו המעורפל של קווין לאב

שגיא רפאל

18.2.2014 / 15:20

קווין לאב מככב גם השנה, אבל הטעות של דייויד קאהן והכישלון בפספוס פלייאוף נוסף ככל הנראה יגרמו לו לעזוב את מינסוטה. ואם זה לא יקרה בקיץ הקרוב, תהיו בטוחים שזה יקרה בקיץ הבא

שחקן מינסוטה טימברוולבס, קווין לאב, מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס, ריאן קלי. Jim Mone, AP
האם יחליף בשנתיים הקרובות את המדים לסגול-צהוב? אל תפסלו את זה. לאב/AP, Jim Mone

במשך 12 עונות, קווין גארנט סחב את מינסוטה טימברוולבס על כתפיו הצנומות, והכי רחוק שהוא הצליח להגיע היה גמר המערב. גארנט ניצל את העובדה שבחוזהו נותרה רק עוד עונה אחת וכפה על מינסוטה טרייד ששלח אותו לבוסטון, לאליפות הנכספת. לזאבים לקח רק עונה אחת למצוא קווין חדש, קווין לאב, שעם כתפיים רחבות יותר אמור היה להיות הכוכב של הקבוצה. אלא שבמפנה לא ברור דייויד קאהן, הג'נרל מנג'ר של הטימברוולבס, לא היה מוכן להחתים את הכוכב החדש שלו על חוזה השחקן המיועד – חוזה שניתן לתת לשחקן אחד בלבד, ואורכו חמש עונות. ההשערה היא שהטימברוולבס רצו לשמור את החוזה הזה לריקי רוביו, ולכן נתנו ללאב חוזה לשלוש עונות בלבד עם אופציית שחקן בעונה הרביעית. המשמעות המיידית של החוזה הזה היא שבעוד עונה וחצי קווין לאב יכול לצאת מהחוזה שלו במינסוטה, ולחתום באיזו קבוצה שיחפוץ. לפי השמועות, הסיכויים שהפאוור פורוורד המצוין יבחר להשאר במיניאפוליס קלושים. לפי השמועות, לאב ישמח לשחק בלוס אנג'לס, העיר בה הוא גר במהלך הקיץ, העיר בה שיחק בקולג'.

לאב נולד בלוס אנג'לס, אבל גדל באורגון. הוא הבן של סטן לאב, שחקן NBA לשעבר (4 עונות בבולטימור ובלייקרס), והאחיין של מייק לאב, המייסד של להקת הביץ' בויז. בתיכון שיחק בקבוצת לייק אוסווגו שבאופן מקרי מתגאה בכינוי הלייקרס. כבר שם בלטו ביצועיו כריבאונדר וקלע. במכללות שיחק לאב עונה אחת ב-UCLA והגיע איתה עד הפיינל פור. הוא נבחר בבחירה החמישית בדראפט על ידי ממפיס גריזליס, ונשלח בטרייד למינסוטה תמורת זכויות על הבחירה השלישית באותו דראפט, או ג'י מאיו, בטרייד שכלל שחקנים נוספים.

כבר בעונת הרוקי לאב דורג תשיעי במספר הכולל של הריבאונדים שהוריד (734), ושלישי בריבאונד התקפה. את העונה השניה הוא פתח פצוע, אבל זה לא הפריע לו לסיים אותה עם ממוצעים של 14 נקודות ו-11 ריבאונדים. את הפריצה הגדולה שלו הוא עשה בעונה השלישית, עם משחק של 31-31 נגד הניקס, והיה לשחקן הראשון שרושם כאלה מספרים מאז מוזס מאלון ב-1982. את העונה ההיא סיים עם ממוצעים מפלצתיים של 20 נקודות ו-15 ריבאונדים, ובסיומה הגיעה הארכת החוזה המדוברת והתמוהה, שקיבעה עוד יותר את מעמדו של דייויד קאהן כאחד הג'נרל מנג'רים הגרועים בליגה.

בשתיים משלוש העונות שעברו מאז, לאב התייצב על ממוצעים של 26 ו-13. הוא מייצר נקודות ביעילות גבוהה מאוד, וקולע באחוזים טובים מכל הטווחים (45% מהשדה, 37% משלוש, 82% מהקו, אליו הוא מגיע יותר משמונה פעמים במשחק). בין לבין הייתה לו עונה מזעזעת בה שותף ב-18 משחקים בלבד, כשפציעה ביד הקולעת פגעה מאוד במספרי הנקודות והאחוזים שלו – אם כי לא על הריבאונד. ומכיוון שכבר העלנו את נושא הפציעות, יש לציין כי לאב מעולם לא השלים עונה מלאה אחת, ומאז עונת הרוקי שלו עמודת המשחקים עומדת על 60, 73, 55 ו-18 (העונה, אגב, עדיין לא החמיץ ולו משחק אחד).

ריקי רוביו, מינסוטה וולבס. AP
ההחלטה לשמור לו את החוזה היוקרתי לחמש שנים מתבררת כמוטעית. רוביו/AP

ומכאן, לנושא הריבאונדים. ללאב יש חוש שישי שמאפשר לו לדעת בדיוק לאן הכדור הולך. הסטטיסטיקה המתקדמת שה-NBA מודד מגדירה הזדמנות לריבאונד כהימצאות של השחקן בטווח של מטר מנפילת הכדור. כוכב מינסוטה מוביל את הליגה בהזדמנויות לריבאונד עם 20 כאלו במשחק. מצד שני, 8.3 מאותם ריבאונדים הוא לוקח ללא תחרות (ולא, אין אף שחקן אחר באזור אפילו). מתוך ה-12.7 הנותרים הוא לוקח חמישה בלבד (למעשה, לאב מדורג רק במקום ה-19 באחוז הריבאונדים שהוא לוקח, עם תחרות של שחקן אחר). צריך לזכור שהסטטיסטיקה הנ"ל לא מפרידה בין ריבאונד הגנה לריבאונד התקפה, וזה נתון חשוב מאוד. המסקנה העיקרית מהסטטיסטיקות פה היא שאם כדור נופל במגרש NBA, רוב הסיכויים שקווין לאב נמצא באזור לאסוף אותו.

נתון נוסף שמדגיש את יכולת הריבאונד המופלאה של לאב זה ה-3.3 ריבאונדים שהוא מוריד בהתקפה. נכון, זה שם אותו רק תשיעי בליגה, ועדיין מדובר במספר נהדר. אנדרה דראמונד, דיאנדרה ג'ורדן, ניקולה פקוביץ' ושאר השחקנים שמובילים את הקטגוריה משחקים ליד הטבעת; הם מנצלים את האתלטיות והכח שלהם לאסוף ריבאונדים. לאב משחק רוב המשחק בחוץ. בזמן שהשמונה שלפניו זרקו שתי שלשות גם יחד כל העונה, לאב זורק 6.2 למשחק, ועדיין מספיק לאסוף למעלה משלושה ריבאונדים בהתקפה פר ערב. היחיד שמתקרב אליו ברמה הזו הוא ריאן אנדרסון, שזורק 7.5 שלשות למשחק, וקוטף 3 ריבאונדים בהתקפה.

מצד שני, מצלמות המעקב מדגישות גם את חוסר היכולת של כוכב הוולבס לשמור על הטבעת. לאב מדורג שלישי (ביחד עם פול מילסאפ ופאו גאסול) במספר הסלים שנקלעים עליו בטווח של שני מטר מהסל. החדשות הרעות עוד יותר הן שהשחקנים עליהם הוא שומר קולעים עליו ב-57.4% מהשדה. זה מציב אותו שלישי בקטגוריה אחרי ת'אדיוס יאנג וטריסטן תומפסון. הגנת הפנים היא הבעיה הכי גדולה של מינסוטה העונה. גם פקוביץ' רע מאוד בקטגוריה הזו עם 3.7 סלים שנקלעים עליו ב-56.8% מהשדה. בסך הכל, היריבות של מינסוטה קולעות ב-66% מתחת לטבעת - הנתון הגרוע ב-NBA.

אגב, ההגנה של הוולבס היא רק אחת הבעיות של הקבוצה. הבעיה השניה היא משחק הקלאץ'. מתוך 13 משחקים שהסתיימו בהפרש של ארבע נקודות ומטה, מינסוטה ניצחה משחק אחד בלבד. זהו נתון מזעזע שמעיד על יכולת הביצוע של הקבוצה בדקות הסיום. מצד אחד קשה להאשים את לאב - הוא משחק עם רוביו וקורי ברואר, שמתקשים בקליעה, וקל יותר להגנה להוציא את הכדור מהידיים שלו או לכפות עליו זריקה קשה; מצד שני, הוא הכוכב של הקבוצה, זה שאמור לסחוב אותה לניצחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניקולה פקוביץ', מינסוטה וולבס. AP
מרכיב ביחד עם לאב קו קדמי איום ונורא מבחינה הגנתית. פקוביץ'/AP

וכאן נכנס שוב החוזה הקצר והבעייתי של גיבורנו. צריך לזכור שמינסוטה היא קבוצה צעירה, וקבוצות צעירות צריכות זמן ללמוד איך מנצחים משחקים צמודים. אוקלהומה סיטי, בעונה השלישית של קווין דוראנט, הפסידה המון משחקים צמודים, בעיקר בגלל חוסר ניסיון. בעונה העוקבת היא כבר ניצחה את רובם, וההפסדים נרשמו כשכר לימוד. במקרה של הטימברוולבס הם משלמים את שכר הלימוד, ומישהו אחר ייהנה מהתוצאות. התסכול של לאב מחוסר ההצלחה של הקבוצה ידוע, ואין לו סיבה להישאר אם מינסוטה תמשיך לדשדש. העונה הציפייה הייתה להגיע לפלייאוף, אבל אחרי 50 משחקים, הזאבים נמצאים במקום העשירי במערב הקשה, שישה משחקים מהמקום שמוביל לפלייאוף, וזה נראה בלתי אפשרי (על אחת כמה וכמה כשקבוצה לא מסוגלת לעצור את היריבות, ולא מסוגלת לנצח משחקים צמודים).

האם לאב ישאר? האם מינסוטה צריכה להגיב, ולהקדים טרייד לעזיבה? בינתיים הכוכב הגדול אומר ועושה את כל הדברים שהאוהדים רוצים לשמוע. הוא הגיע בקיץ במיוחד למינסוטה כדי לשכנע ספונסרים לבנות מתקן אימונים חדש לקבוצה; הוא משתתף בישיבות שיווק של המועדון, והוא הוציא הודעת עמוד מלא בעיתון מקומי שמודה לאוהדים על בחירתו לאולסטאר; "אני מושקע בקבוצה הזו, לטווח ארוך. אני שמח פה", אמר לאחרונה.

בסוף שבוע האולסטאר העיתונאים לא הפסיקו להטריד אותו בשאלות. ללאב יש עוד 17 חודשים, ומבחינתו אין דבר רחוק יותר. הוא מעוניין לעזוב את הנושא, אבל התקשורת לא מרפה. "אם אני אגיד שאני אוהב את שארלוט או שאני אגיד ששארלוט אחלה עיר, ואני אוהב לבלות שם זמן, אז מיד יכתבו שאני הולך לשארלוט", אמר בתסכול רב. בינתיים, הטימברוולבס מנסים לתקן את הנזק שגרם קאהן: הג'נרל מנג'ר החדש, פליפ סונדרס (שאימן את הקבוצה בתקופת גארנט), דואג לקחת את לאב לארוחת צהריים פעם בשבוע, ולהתייעץ איתו על הנושאים החמים בקבוצה.

האם זה יספיק בשביל להשאיר אותו? ספק רב. לאב לא יחתום על הארכת חוזה לפני שיראה לאן פני המועדון, והטימברוולבס לא יכולים לתת לו ללכת בלי תמורה. קבוצה שלא הייתה בפלייאוף מאז ימי קווין גארנט, זקוקה למישהו שיביא את הקהל למשחקים. אם לאב יעבור את הטרייד דד ליין הקרוב במינסוטה (וכרגע לא נראה שיש תוכנית להעביר אותו), כנראה שהטרייד יגיע בקיץ. כך או כך, רק הגיוני להניח שבעונת 2015/2016, קווין לאב כבר יוריד שלל כדורים חוזרים במדים אחרים לגמרי.

קווין לאב מינסוטה טימברוולבס. AP
לאן פניך מועדות?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully