וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014, היום השמיני: בודי מילר זכה במדליה

16.2.2014 / 14:20

גולש הסקי האלפיני הידוע ביותר בארצות הברית זכה בארד בקטגוריית הסופר G. מהו אחד הענפים המרהיבים בסוצ'י?

יומם השמיני של משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י יצא היום לדרך, כרגיל עם תחרויות הסקי האלפיני. הפעם התחרו בקטגוריית הסופר G לגברים, כשהכוונה היא לסופר ג'יאנט סלאלום ומדובר בקטגוריה מהירה כמעט כמו הדאונהיל ובמסלול ארוך יותר.

בארצות הברית כבר הגדירו את המשחקים האלה ככשלון גדול. מד אחד הגולשת הבכירה שלהם לינדזי וון מחמיצה את המשחקים בגלל פציעה ומצד שני הגולשים שמתחרים בסוצ'י לא ממש סיפקו את הסחורה. למזלם של האמריקאים, הניסיון שיחק תפקיד בתחרות היום והנסיון הזה היה שייך לבודי מילר בן ה-36, שזכה במדליה ראשונה בסוצ'י אחרי שסיים במקום השלישי במשותף עם יאן הודץ' הקנדי. זו הייתה המדליה האולימפית השביעית בקריירה המפוארת של מילר, אבל לאמרקיאים הייתה חגיגה כפולה מאחר ואנדרו ויינברכט, שזכה בארד באותה קטגוריה בונקובר 2010 זכה הפעם במדליית הכסף. מי שמסתמן כגולש הסקי האלפיני מספר 1 בסוצ'י הוא קייטיל יאנסרוד הנורבגי, שזכה היום בזהב אחרי שלפני שבוע זכה בארד בקטגוריית הדאונהיל.

בודי מילר גולש סקי אלפיני אמריקאי. AP
סוף סוף קצת נחת לאמריקאים. בודי מילר/AP

ענף ספורט מרהיב שהתחרויות שלו יצאו היום לדרך הוא הסנובורד קרוס. מדובר במרוץ בין שישה גולשי סנובורד, שמוזנקים יחד וגולשים אחד נגד השני במורד שכולל לא מעט רמפות שבהן הם מתעופפים באוויר. זו הסיבה שבמקרים רבים הגולשים מתנגשים אחד בשני, על השלג וגם באוויר.

היום התקיימו מירוצי המוקדמות כמו גם מרוץ הגמר לנשים, והמנצחת הייתה הצ'כית אווה סמקובה, שהיא מדליסטית הכסף במשחקי האקסטרים העולמיים באותו ענף. דומיניק מלטאי הקנדית שהיא סגנית אלופת העולם סיימה במקום השני וקלואי טרספוש הצרפתיה זכתה במדליית הארד.

בענף הסקי קרוס קאנטרי (גלישה למרחקים ארוכים) התקיים היום מרוץ שליחים 10X4 קילומטרים לגברים. שבדיה ממשיכה לשלוט בענף הזה במשחקי סוצ'י ונבחרת הגברים סידרה למשלחת מדליית זהב נוספת. רוסיה זכתה במדליית הכסף וצרפת בארד.

מרוץ סנובורד לנשים במשחקי החורף האולימפיים סוצ'י 2014. AP
ההתנגשויות יכולות לקרות גם באוויר. סנובורד קרוס בסוצ'י 2014/AP
  • עוד באותו נושא:
  • בודי מילר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully