וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 0:2 את מכבי פתח תקוה

מערכת וואלה! ספורט

15.2.2014 / 21:27

צפו בתקציר: האלופה פתחה פער של 9 נקודות בפסגה בזכות שערים של רמי מרבאל (29) וברק בדש (47) בבכורה בהרכב

one

מי העז להטיל פקפוק ברכש של מכבי תל אביב בינואר? הצהובים אמנם איבדו את מונס דאבור בחלון ההעברות, אך הערב (שבת) הוכח כי שחקני הרכש שהגיעו לקרית שלום בהחלט מסוגלים לתרום. שחקני הרכש רמי מרבאל וברק בדש קיבלו הערב הזדמנות ראשונה בהרכב הצהובים במשחק החוץ מול מכבי פתח תקוה, וענו עם יכולת טובה ושער לכל אחד מהם, בדרך לניצחון 0:2 על מכבי פתח תקוה. האלופה כעת פתחה פער זמני של תשע נקודות בפסגה. חמישה ימים לפני המשחק הראשון מול באזל בליגה האירופית, הצהובים צלחו את המשוכה בדמותה של קבוצת התחתית, שחילצה ממנה תיקו בסיבוב הקודם והפסידה לה רק פעם אחת בשבעת משחקי הליגה האחרונים, וכעת, כשהיא כבר עם 50 שערים בליגה מפתיחת העונה, היא מוכנה ומזומנה למשחק הגורלי מול היריבה השוויצרית.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
ועכשיו באזל. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/מגד גוזני
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
כל אחד מהם כבש בבכורה בהרכב. מרבאל ובדש חוגגים/מגד גוזני

הצהובים פתחו בצורה מהוססת, אך החל מהדקה ה-25 לחצו על דוושת הגז והחלו לסכן את השער של גיגי, בזכות פריצות מסחררות של טל בן חיים, שפתח הפעם באגף ימין והציג יכולת גבוהה מול האקסית. רמי מרבאל כבש ראשון שער מצוין בדקה ה-29 אחרי החמצה של יצחקי וחגג שער בכורה בישראל במשחק הבכורה.

מכבי תל אביב לא הצליחה להכפיל את התוצאה למרות שהגיעה למספר מצבים קורצים עד המחצית, אך למזלה ברק בדש כבש שער יפה בנגיחה מיד עם פתיחת המחצית השנייה (אחרי בישול של ערן זהבי), שהוציא את העוקץ מהמשחק. פתח תקוה, שבסיבוב הקודם חזרה מפיגור 2:0 מול הצהובים, קיוו שהתסריט יחזור על עצמו, אך הפעם הוא היה רחוק מאוד ממימוש. ייטב לוזון וחבורתו עדיין נמצאים בסכנה ממשית של ירידה, עם 16 נקודות בלבד מפתיחת העונה - בדיוק כמו רמת השרון שניצבת מתחת לקו האדום.

טל בן חיים מכבי תל אביב. קובי אליהו
הופעה טובה מול האקסית. בן חיים/קובי אליהו

מחצית ראשונה

דקה 1: אחרי שנוצר חור קטן ברשת של שער מכבי תל אביב, איציק לוזון נזעק למקום ותיקן. לאחר מכן, השופט אוראל גרינפלד הוציא את המשחק לדרך.

דקה 6: מכבי תל אביב תקפה בפתיחה. טל בן חיים, שפתח באגף ימין, פרץ והעביר כדור לעבר יצחקי, שנבלם לפני שבעט למסגרת.

דקה 12: פתח תקוה לא חוששת לצאת להתקפות, והיא הראשונה לרשום סיכון ממשי על השער. זנלי הגיע להגבהה ונגח היטב לכיוון השער, הכדור ננעץ במשקוף ויצא החוצה.

דקה 14: קרלוס גרסיה כמעט משחזר את השער שכבש מול באר שבע. כדור קרן של ערן זהבי ניתז לעבר הבלם הספרדי, שבעט מזווית קשה ליד הקורה.

דקה 18: מתפרצת מהירה ומסוכנת של מכבי תל אביב. יצחקי קיבל כדור ארוך ומצא את ראדי, שהגביה אל עבר בן חיים. האחרון ניסה להעביר כדור רוחב מהאוויר, גיגי הגיע והדף לקרן.

דקה 25: עוד התקפה מהירה של מכבי תל אביב, שלא רחוקה מלכבוש שער. ערן זהבי הסתובב יפה כ-20 מטר מהשער ובעט חזק ברגל שמאל, גיגי התעופף והדף לקרן.

דקה 28: גול! איזה שער נהדר של מכבי תל אביב, ושל שחקן הרכש, רמי מרבאל, שכובש בבכורה בהרכב. בדש השאיר בעקב ליצחקי, שנותר חופשי מול גיגי ובעט חלש. גיגי הדף, אך המגן הצרפתי הגיע מאחור ושחרר בעיטה ברגל ימין, החלשה שלו, מדויק לפינה הרחוקה. 0:1 למכבי תל אביב.

דקה 30: מכבי תל אביב כמעט כובשת את השני בשתי דקות. יצחקי שוב שיתף פעולה עם בדש, שהשאיר לו עוד כדור נהדר ברחבה, אך החלוץ שוב החמיץ.

דקה 34: איזו החמצה של מכבי תל אביב! זהבי קיבל כדור גובה ברחבה וכהרגלו ניסה מספרת הרפקתנית. הכדור החלש הגיע דווקא לבן חיים, שמתוך הרחבה בעט כדור חזק שנעצר בקורה. זהבי השתלט על הריבאונד ובעט גבוה מעל השער. כמעט 0:2 למכבי תל אביב.

דקה 36: עוד החמצה של טל בן חיים! הקשר יצא לעוד פריצה מסחררת באגף ימין, חלף על פני שחקן הגנה, ומתוך הרחבה בעט ליד הקורה.

דקה 38: והנה מגיעה התגובה של ייטב לוזון לפריצות המסחררות של בן חיים באגף - שמוליק מלול בחוץ, חגי גולדנברג בפנים ונאור פסר מוסט לאגף ימין כדי להצר את צעדיו של האקס.

שחקן מכבי תל אביב רמי מרבאל חוגג. מגד גוזני
בכורה נהדרת. מרבאל/מגד גוזני
שחקן מכבי תל אביב ברק בדש חוגג. מגד גוזני
גם הוא חגג. בדש/מגד גוזני

מחצית שנייה

דקה 47: גול! איזו פתיחה נהדרת של האלופה למחצית השנייה. אחרי מרבאל, גם בדש כובש בבכורה בהרכב. החלוץ שהגיע מקרית שמונה השתלט על כדור במרכז המגרש, העביר לזהבי, שהחזיר לו עם הגבהה מדויקת לראש. בדש לא התבלבל ונגח חזק פנימה. 0:2 לצהובים, שער ראשון של בדש במדים הצהובים ושביעי בסך הכל שלו העונה.

* היה זה השער ה-50 של מכבי תל אביב העונה בליגה.

דקה 53: מכבי תל אביב לא הרפתה והמשיכה לתקוף. ערן זהבי הוכשל כ-20 מטר מהרחבה ובעט בעצמו את הכדור החופשי. הכדור פגע בחוצה והגיע הישר לדן איינבינדר, שמזווית קשה בתוך הרחבה בעט לרגליו של גיגי.

דקה 55: דיא סבע נכנס אצל ייטב לוזון. בפעם האחרונה שמכבי תל אביב הובילה 0:2 על פתח תקוה, הקשר היה אחראי לשוויון מפתיע, כולל שער נהדר מרחוק. מה יהיה הפעם?

דקה 62: התקפה יפה של מכבי תל אביב הסתיימה בהחמצה של ראדי. מרבאל וזהבי החליפו מסירות וביניהם, ובסופם האחרון מצא את ראדי, שבעט מקצה הרחבה גבוה מעל השער.

דקה 66: שחקני פתח תקוה טוענים לפנדל לזכותם - ויקטור מרעי וקרלוס גרסיה נאבקו על כדור גובה, הבלם הפיל את שחקן פתח תקוה, שטען לעבירה, אך גרינפלד התעלם.

דקה 70: עוד מהלך החל באגף של רמי מרבאל, והסתיים שוב בבעיטה של ראדי. הצרפתי מצא את יצחקי, הגנת פתח תקוה ההרחיקה מהרחבה, אך ראדי השתלט ושיגר בעיטה חזקה לעבר הפינה הרחוקה, שלא הייתה רחוקה מהחיבורים של גיגי.

דקה 75: פתח תקוה ניסתה לחזור למשחק באמצעות בעיטות מחוץ לרחבה. פדרו גלבאן שיגר בעיטה חופשית מזווית אלכסונית אל עבר השער, חואן פאבלו הדף לקרן.

דקה 83: גאל מרגוליס הצעיר עם החמצה משלו, אחרי פריצה יפה של בן הרוש באגף. הקשר הצעיר בעט גבוה מעל השער מקצה הרחבה של גיגי.

דקה 88: מהראן ראדי קיבל כדור בתוך הרחבה של פתח תקוה וניסה להשתעשע עם בלמי היריבה, אך הבעיטה שלו עברה גבוה מעל השער.

שחקן מכבי פתח תקוה ויקטור מרעי עם שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. מגד גוזני
הקו האדום קרוב קרוב. מרעי עם יצחקי/מגד גוזני
פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
קיבל תפוקה מהשחקנים החדשים. סוזה/מגד גוזני

הרכבים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, תומר אלבז, שמוליק מלול (חגי גולדנברג, 38), מרואן קבהא, ניצן דמארי (גידי קניוק, 70), ארפן זנלי, לידור כהן (דיא סבע, 55), פדרו גלבאן, ויקטור מרעי.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, רמי מרבאל, דן איינבינדר, מהראן ראדי, ערן זהבי, ברק יצחקי (עומרי בן הרוש, 81), ברק בדש (ניקולה מיטרוביץ', 76), טל בן חיים (גאל מרגוליס, 68).

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. מגד גוזני
שתי החמצות שנשכחו. יצחקי/מגד גוזני
ייטב לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
נבהל מהפריצות של בן חיים באגף, והחליף את מלול. לוזון/מגד גוזני
אוהדי מכבי תל אביב עם שלט מחאה. מגד גוזני
אוהדי מכבי תל אביב מחו נגד פסיקת ההתאחדות לפני הפתיחה/מגד גוזני
הספסל של מכבי תל אביב במחיאות כפיים לזכרו של ריצ'רד מולר נילסן. מגד גוזני
מחיאות כפיים לזכרו של ריצ'רד מולר נילסן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully