וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-מכבי חיפה: צוצאליץ' ובוקולי לא בסגל

הבלם המאכזב בחוץ, הקשר הוותיק לא כשיר. בריאן ז'ונס נרגש: "זה מסוג המשחקים שמחכים לו" (א', 20:15, ספ' 1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 96. מכבי חיפה מובילה 28:40 בניצחונות, עוד 28 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשבית"ר ירושלים מארחת היא מובילה 17:18 בניצחונות ועוד 13 משחקים נגמרו בתיקו.

* בית"ר ירושלים עם 13 משחקים רצופים ללא ניצחון על מכבי חיפה – הירוקים ניצחו שמונה פעמים ועוד חמישה משחקים נגמרו בתיקו.

* למכבי חיפה יש חמישה ניצחונות רצופים על בית"ר ירושלים.

* הניצחון האחרון של בית"ר על מכבי חיפה היה במרץ 2008.

* והניצחון האחרון של בית"ר בבית על מכבי חיפה היה חודש קודם, לפני שש שנים ושישה ימים, 0:1 משער של עמית בן שושן.

* אם מכבי חיפה תנצח, היא תעלה את רצף הניצחונות שלה לארבעה – דבר שלא עשתה מאז ינואר 2013 (אז ניצחה חמישה).

* אלון תורג'מן בוער בסיבוב השני של העונה עם שישה שערים. יש לו שני שערים בקריירה נגד בית"ר ירושלים – שניהם במדי מכבי חיפה, אחד העונה.

* מאז שרוני לוי מאמן אותה, ממוצע השערים שנופלים במשחקי הבית של בית"ר ירושלים הוא 1.25 למשחק – כשאף קבוצה, כולל בית"ר, לא מבקיעה יותר מפעם אחת במשחק.

* כמו כן, שני השערים לחובת בית"ר במשחקים בהם אירחה מאז שרוני לוי בא נכבשו בדקות האחרונות של המשחק – 73 ו-88 (ובשני המשחקים האלה, רמת השרון והפועל רעננה – בית"ר לא ניצחה).

נתונים: אתר דריבליסט

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
בוער בסיבוב השני של העונה עם שישה שערים. אלון תורג'מן/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים ערכה היום (שבת) את האימון המסכם לקראת המשחק המסקרן בטדי. המאמן רוני לוי הראה לשחקניו קטעים ממשחקיה של מכבי חיפה ואמר להם: "אני לא צריך להגיד לכם מי זאת מכבי חיפה גם כשהיא בתקופה פחות טובה. היא חזקה ומסוכנת ומענישה על כל טעות". המאמן שם דגש על אלון תורג'מן שנמצא בכושר מצוין והזהיר את שחקני ההגנה מפניו וכן מהבעיטות של רובן ראיוס והכניסות מהאגפים של חן עזרא ויניב קטן.

בנוגע להרכב הקבוצה, נראה כי המאמן יפתח עם קישור מעובה שיכלול חמישה קשרים: פאבלו ברנדאן, אופיר קריאף, ג'ונתן וילה, דני פרדה ואבירם ברוכיאן כאשר בהתקפה ישנה התלבטות בין בריאן ז'ונס לאיציק כהן. משה לוגסי, שתורגל בהרכב במהלך השבוע, צפוי לפתוח על הספסל. מי שלא יהיה בסגל משחק שני ברציפות הוא אלי דסה. המגן, שהיה שחקן הרכב עד לפני שלושה שבועות, איבד מהמניות אצל רוני לוי, אך בצוות המקצועי אומרים כי "אפשר לראות כמו במקרה סלליך כי שחקנים שכבר היו מחוץ לסגל או רגל וחצי בחוץ חוזרים ומקבלים דקות. הכול תלוי בהם ובגישה שלהם". יחד עם דסה יהיה מחוץ לסגל גם ברק משה וצחי אליחן.

בבית"ר מצפים כי כ-20 אלף איש יהיו ביציעי טדי. נכון לרגע זה הבטיחו מקומם באצטדיון כ-13 אלף איש ובבית"ר מאמינים שהניצחון בגביע על בני לוד וההעפלה לרבע הגמר יביאו קהל גדול למשחק. כ-4,000 אוהדי חיפה צפויים להגיע לירושלים ולשבת ביציע הדרומי.

הקשר-חלוץ הברזילאי בריאן ז'ונס אמר לקראת המשחק: "הניצחון בגביע נתן לנו הרבה ביטחון. היה הרבה לחץ וכולם חיכו לגביע. ראינו איך האוהדים שמחים ורוצים לזכות בגביע וכולנו מכוונים לשם אבל יש עוד דרך ארוכה, קודם צריך לעשות את העבודה בליגה".

על מכבי חיפה אמר ז'ונס: "משחקים כמו נגד הפועל תל אביב ומכבי תל אביב בטדי היו משחקים שחלמתי להיות חלק מהם. הבנתי שגם מחר צפויים 20 אלף איש להיות בטדי וזאת אווירה שבתור ילד אתה חולם עליה. שהאצטדיון מלא אתה חושב רק על איך לשמח את האוהדים ולא לשלוח אותם הביתה עצובים".

שחקן בית"ר ירושלים אלי דסה. מגד גוזני
"אפשר לראות כמו במקרה סלליך כי שחקנים שכבר היו מחוץ לסגל או רגל וחצי בחוץ חוזרים ומקבלים דקות. הכול תלוי בהם ובגישה שלהם". דסה/מגד גוזני

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

אחרי ההודעה של עיריית חיפה על סיכום סופי עם יעקב שחר לגבי שימוש בסמי עופר, במכבי חיפה צריכים להבטיח כרטיס לאירופה כדי למלא את היציעים בעונה הבאה. הדרך הזו ממשיכה במשחק מחר בטדי, שבו עשויים טאלב טואטחה וחן עזרא לחזור להרכב. האחרון ערך אימונים מלאים השבוע ונראה כי בנאדו יעלה איתו ב-11, בעוד טואטחה ושמואל שיימן תורגלו לסירוגין. התלבטות נוספת של המאמן היא בין עיבוי הקישור האחורי עם רן אבוקרט, לבין שון ויסמן. אם ויסמן יפתח, רובן ראיוס ויניב קטן יגלו יותר אחריות בהגנה. תמאש פרישקין, שתורגל שלשום לפרקים יחכה על הספסל ובקבוצה מאמינים שבעוד כשבועיים הוא כבר יהיה כשיר לפתוח בהרכב לאחר שלא שיחק מאז נובמבר בשל פגרה בליגה הרוסית.

מי שלא יהיו בסגל הם גוסטבו בוקולי, שקיבל שלשום זריקה והיה אמור להיות כשיר למשחק, אבל מהאימון המסכם עולה כי לא יוכל לשחק. אדין צוצאליץ' ימצא את עצמו גם הוא בחוץ, והוא מצטרף לאביחי ידין. בניגוד לאחרון הפצוע, ישנו פיחות במעמדו של הבלם הבוסני, שצפוי לעזוב בתום העונה.

החלוץ אלון תורג'מן התראיין לאתר האוהדים MHFC ואמר: "בתחילת העונה שמתי לעצמי מטרה שרק אני ועוד ארבעה אנשים כולל חברה שלי יודעים עליה. אני מבטיח שבסוף העונה אחשוף אותה, גם אם אגיע ליעד וגם אם לא. אני עדיין לא קרוב אליו, אבל אפשר להגיד שאני בדרך הנכונה. אנחנו מנצחים, אז יש חיוכים. מכבי חיפה קבוצה מאוד מגובשת ומאוד בריאה. בחדר הלבשה תמיד יש אווירה טובה, לעומת שנים קודמות, כשהיו קצת מלחמות ואפילו מחנאות בין השחקנים. השנה יש יותר חיבור, לבנאדו יש חלק גדול בזה. אחרי כל משחק אני עושה עם עצמי חשבון נפש, זה חוק אצלי. כל משחק מוקלט בבית, אני חוזר בלילה, צופה בהקלטה ורואה מה אני יכול עוד להתעכב עליו או מה הייתי צריך לעשות אחרת. כל עוד אני עושה את הדבר הנכון, גם אם הכדור לא נכנס, אז הכל בסדר. ברגע שאני לא עושה את הדבר הנכון אני שופט את עצמי ומעביר ביקורת. זה משהו שאריק החדיר לי לראש – 'כל עוד תעשה תמיד את הדבר הנכון לעשות הכל יהיה טוב. ברגע שלא עשית את הדבר הנכון - תדע שאתה לא בסדר'".

על החוזה שעליו הוא אמור לחתום בקרוב אמר: "אני רואה את עצמי עוד הרבה שנים במכבי חיפה, אני מקווה שבעזרת השם בימים הקרובים נסגור את כל הפרטים ומה שחסר. יש לי עוד המון משימות ויעדים להשיג במכבי חיפה. זה המועדון הכי גדול בארץ, גם אם מועדים שנתיים או שלוש. רוצה להישאר רק פה".

אדין צוצאליץ' שחקן מכבי חיפה לפני ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא צפוי להמשיך עוד עונה. צוצאליץ'/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: פאבלו ברנדאן

בבית"ר עדיין לא מקבלים מהקשר את היכולת לה הם מצפים. ברנדאן הגיע אחרי תקופה בה לא התאמן ונכנס לאט לכושר. נגד מכבי חיפה הניסיון שלו, היכולת להתמודד עם הלחץ ולווסת עשויים להיות הקלף החזק של בית"ר בהתמודדות הזו.

מכבי חיפה: אנדריי פיליאבסקי

עד לפני חודש היה הבלם סגור באוקראינה, אבל אז הגיע הסירוב, החזרה לסגל, הפציעה של ידין וההחלטה של בנאדו להסיט אותו לעמדת הקשר האחורי. פיליאבסקי שחקן גבוה ששולט בכדורי הגובה, אבל רבים הטילו ספק באשר לשאלה האם הוא מסוגל להיות מספיק מהיר, טכני וחד כדי להיכנס לנעליים של הקשר שהגיע מהפועל תל אביב. היכולת במחזורים האחרונים מעלה שאלה חשובה – האם הוא צריך לשכוח מעמדת הבלם?

פאבלו ברנדאן, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
סוף סוף בית"ר תקבל אותו? ברנדאן/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, אנדרס טונייס, ניסו קפילוטו, דושאן מאטוביץ', אופיר קריאף, ג'ונתן וילה, פאבלו ברנדאן, דני פרדה, אבירם ברוכיאן, בריאן ז'ונס (איציק כהן).

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, דקל קינן, סארי פלאח, טאלב טואטחה (שמואל שיימן), אנדריי פיליאבסקי, רובן ראיוס, יניב קטן, חן עזרא, שון וייסמן (רן אבוקרט), אלון תורג'מן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully