וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014, היום השישי: ביצ'נקו עלה לתרגיל החופשי

13.2.2014 / 19:30

המחליק האומנותי קיבל ניקוד 62.44 בתרגיל הקצר ויתחרה בגמר ביום שישי. ולדימיר ביקנוב נשר במוקדמות 1,000 מטר

אלכסיי ביצ'נקו, מחליק אומנותי. AP
ימשיך מחר. ביצ'נקו/AP

יומם השישי של משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י יצא לדרך, ואחרי ההישג המרשים של ייבגני קרסנופולסקי ואנדראה דוידוביץ' שסיימו במקום ה-15 בהחלקה אומנותית לזוגות, המחליק האומנותי, אלכסיי ביצ'נקו, עלה היום לתרגיל החופשי שיתקיים מחר. ביצ'נקו קיבל ניקוד של 62.44 בתרגיל הקצר והבטיח את מקומו בשלב התרגיל החופשי שהוא בעצם תרגיל הגמר. הוא היה אחד מ-24 משתתפים נוספים שעלו לשלב הבא.

לעומת זאת, ולדיסלב ביקנוב, המחליק המהיר שלא הצליח לעלות למקצה רבע הגמר במרחק 1,500 מטרים, כשל בניסיון לעשות זאת גם ב-1,000. הוא התייצב למקצה המוקדמות השלישי בידיה שהשניים הראשונים מבין ארבעת המשתתפים ממשיכים הלאה, ובסופו של דבר סיים במקום השלישי אחרי מחליקים מרוסיה וסין. ביקנוב הקדים בפוטו-פיניש מחליק מבריטניה. הנציג הישראלי היחיד בשורט טראק יתנחם בעובדה שהוא עדיין יוכל לנסות את מזלו במקצי המוקדמות למרחק 500 מטרים ביום שלישי הבא.

ולדיסלב ביקנוב מחליק שורט טראק ישראלי מתחרה במוקדמות 1,000 מטר במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י. AP
הסתפק במקום השלישי. ולדיסלב ביקנוב במדי ישראל/AP

ארצות הברית מתאוששת מכמה הפסדים של בכירי ספורטאי החורף שלה בסוצ'י, והיום האמריקאים הציגו שלטון אבסולוטי בתחרות הסקי פריסטייל סנופסטייל (מסלול מכשולים בירידה עם רמפות). הגולשים שלהם, ג'וס כריסטנסן, גאס קנוורתי וניקולס גופר השיגו את מדליות הזהב, הכסף והארד, והמשלחת האמריקאית השיגה את מדליית הזהב הרביעית שלה בסוצ'י.

כריסטנסן בן ה-22, שהוא אגב המבוגר יותר מבין שלושת המדליסטים, השיג ניקוד מרשים ביותר של 95.80 בתרגיל הראשון שלו מבין שניים, ולא ממש הותיר סיכוי ליריביו.

בתחרויות הסקי קרוס קאנטרי לנשים זכתה במקצה ל-10 קילומטרים בסגנון קלאסי אחת הגולשות הבכירות בעולם כיום, יוסטינה קובלצ'יק הפולניה, שסיימה את המרחק בזמן של 28:17 דקות (שזו תוצאה דומה לזו של רץ בכיר בריצת כביש ל-10 קילומטרים). קובלצ'יק הקדימה בהפרש גדול של 18 שניות את שרלוט קאלה השבדית, שזכתה במדליית כסף שניה בסוצ'י 2014. תרז יוהאג הנורבגית זכתה במדליית הארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ג'וס כריסטנסן גולש סקי פריסטייל סלופסטייל אמריקאי. AP
ביצוע מדהים בתרגיל הראשון שלו. ג'וס כריסטנסן/AP

תחרויות הביאתלון חודשו היום לאחר יום מנוחה עם מקצה ה-20 קילומטרים נגד השעון לגברים. אולה איינאר ביורנדאלן, שסיים רביעי בקטגוריה הקודמת (מרדף) והיה כל כך קרוב להפוך לספורטאי החורף עם כמות המדליות האולימפיות הגדולה ביותר – לא הצליח לעשות זאת גם הפעם. ביורנדאלן בן ה-40, שזכה במדליית זהב בקטגוריית הספרינט, החטיא ארבע פעמים בירי במהךל המרוץ היום, מה שבכלל לא הותיר לו סיכוי להתקרב לצמרת. הוא סיים במקום ה-34 בלבד, וראה את מי שנחשב לביאתלט מספר 1 בעולם כיום, מרטין פורקאד הצרפתי, זוכה במדליית זהב שניה בסוצ'י ומקדים את אריק לזר הגרמני ואת חבגני גרניצ'ב הרוסי.

היום נפתח גם טורניר ההוקי קרח לגברים. מבחינת המנצחות לא נרשמו הפתעות גדולות, אבל התוצאות עצמן היו די מפתיעות. בקרב בין שתי נבחרות בכירות הביסה ארצות הברית (שלישית באליפות העולם האחרונה) 1:7 את סלובקיה, שהייתה סגנית אלופת העולם ב-2012. באותו בית ניצחה רוסיה 2:5 את סלובניה והמשחק המסקרן בין הרוסים לאמריקאים יתקיים בשבת. בבית ב' ניצחה פינלנד 4:8 את אוסטריה ועושה רושם שהיא תשלוט בבית הזה יחד עם קנדה. אלופת העולם שבדיה ניצחה 2:4 את האלופה האולימפית לשעבר צ'כיה במשחק המסקרן של בית ג', וסגנית אלופת העולם שוויץ ניצחה 0:1 את לטביה.

גרמניה הוסיפה לעצמה היום מדליית זהב נוספת אחרי שניצחה בתחרות הלוג' הקבוצתית, והקדימה את נבחרות רוסיה ולטביה. בכל עלה מאזנה של גרמניה לשבע מדליות זהב בסוצ'י.

איירן ווסט ההולנדית, שזכתה מוקדם יותר השבוע במדליית זהב בהחלקה מהירה וטענה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיבק אותה על אף נטיותיה המיניות (דו מינית מוצהרת) פספסה היום זהב שני במקצה ל-1,000 מטרים בו סיימה במקום השני במרחק של 67 מאיות מהסינית הונג ז'אנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully