וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: דוידוביץ' וקרסנופולסקי סיימו במקום 15

12.2.2014 / 21:08

המחליקים האמנותיים מישראל ביצעו את התרגיל החופשי, דוידוביץ' נפלה והצמד נדחק לתחתית הדירוג. זהב כפול בסקי אלפיני לנשים

המחליקים האמנותיים אנדראה דוידוביץ', ייבגני קרסנופולסקי. Paul Gilham, GettyImages
תרגיל ברמה גבוהה, אך ציון מצטבר נמוך. אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי/GettyImages, Paul Gilham

צמד המחליקים האמנותיים הישראלים אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי סיימו הערב (רביעי) במקום ה-15 בתחרות שנערכת בסוצ'י לזוגות. השניים ביצעו היום את התרגיל החופשי שעליו קיבלו את הציון 94.35 אחרי שביצעו את התרגיל ברמה גבוהה, אבל סבלו מנפילתה של דוידוביץ' במהלכו. כזכור, אתמול ביצעו השניים את התרגיל הקצר שעליו קיבלו את הציון 53.38, תוצאה שהציבה אותם במקום ה-15 הכללי. בסופו של דבר השניים סגרו את התחרות עם ציון מצטבר של 147.73 שהספיק להם כאמור רק למקום האחד לפני אחרון.

המחליקים האמנותיים אנדראה דוידוביץ', ייבגני קרסנופולסקי. Paul Gilham, GettyImages
שילמו על הנפילה. אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי/GettyImages, Paul Gilham

תחרויות היום החמישי במשחקי החורף האולימפי בסוצ'י יצאו הבוקר לדרך עם תחרות הסקי המהירה ביותר - הדאונהיל לנשים. הגולשות הבכירות ביותר הגיעו למהירות של כ-100 קמ"ש, ואחת הגולשות הראשונות שהתחרו וניצלו את המסלול המהיר יותר לפני שמזג האוויר מתחמם הייתה דומיניק גיסין השוויצרית, שקבעה את הזמן המהיר ביותר.

כחצי שעה לאחר מכן, ואחרי שרוב המתמודדות על התואר לא הצליחו לקבוע זמן מהיר מזה של גיסין, הגיע תורה של טינה מאזה הסלובנית - אחת מגולשות הסקי האלפיני הבכירות בעולם, וגם הפופולאריות ביותר. מאזה קבעה זמן זהה לזה של גיסין, ולראשונה בהיסטוריה של משחקי החורף האולימפיים שתי גולשות חלקו את מדליית הזהב בסקי אלפיני. שוויצרית נוספת, לארה גוט, זכתה במדליית הכסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דומיניק גיסין וטינה מאזה גולשות סקי אלפיני חוגגות ניצחון במשחקי החורף האולימפיים סוצ'י 2014. GettyImages
לראשונה בהיסטוריה של משחקי החורף האולימפיים, שתי ספורטאיות חלקו את הזהב. מאזה/GettyImages

כנראה שהמשלחת המאוכזבת ביותר בסוצ'י עד עכשיו היא האמריקאית. ב-24 השעות האחרונות כשלו שני ספורטאי החורף הידועים ביותר שלה במשימה שלהם – להשיג מדליית זהב בהתאם לציפיות, או לפחות פודיום. אתמול היה זה גולש הסנובורד שון ווייט, והיום הגיע תורו של המחליק המהיר שאני דייויס, שהתחרה בהחלקה ל-1,000 מטרים – המרחק שבו הוא מחזיק את שיא העולם.

האמת היא שכבר במקצהו של דייויס נגד קואן וורווי ההולנדי היה ברור שזה לא היה היום שלו. דייויס הפסיד בקרב הזה, וגם מי שניצח אותו לא הגיע לפודיום. דייויס, מדליסט הזהב האפרו-אמריקאי הראשון במשחקי החורף האולימפיים, היה רחוק ב-73 מאיות מהזמן של המנצח בתחרות וסיים במקום השמיני הכללי בלבד. המנצח אגב היה ההולנדי סטפן חרוטויס, אלוף העולם מ-2012, שעצר את השעונים בזמן של 1:08.39 דקות וסידר לארצו מדליית זהב רביעית במשחקים. חרוטויס היה מהיר בארבע מאיות בלבד מדני מוריסןו הקנדי,כשמישל מולדר ההולנדי זכה בארד.

המשלחת שעלתה היום למקום הראשון בטבלת המדליות בסוצ'י הייתה זו של גרמניה, וזה קרה אחרי תחרות הסקי הנורדי המשולב לגברים. הענף הזה הוא למעשה תחרות בשני ענפים – קפיצות סקי וגלישת קרוס קאנטרי. הרעיון הוא שכל המשתתפים מבצעים בהתחלה את הקפיצות, ואת ההפרשים ביניהם במרחקים שהשיגו מתרגמים להפרשי היציאה שלהם בתחרות הסקי למרחק של 10 קילומטרים. אריק פרנצל הגרמני ניצח והקדים בקצת יותר מארבע שניות את אקיטו וואטאבה היפני, מגנוס קרוג הנורבגי זכה במדליית הארד.

המחליק המהיר האמריקאי, שאני דייויס. Streeter Lecka, GettyImages
אכזבה גדולה. שאני ווייט/GettyImages, Streeter Lecka

לצד החיוכים והחגיגות של המדליסטיות האולימפיות, היו גם כמה רגעים של מתח וחששות כיאה לכל תחרות דאונהיל מסוכנת. במקרה של הגמר היום, שש גולשות לא הגיעו אל קו הסיום כאשר במקרה של אלכסנדרה קולטי ממונקו זה נגמר בהתרסקות מפחידה במהירות גבוה ובפינוי במסוק לבית החולים.

סוצ'י 2014 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully