וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014, היום הרביעי: הישג לדוידוביץ' וקרסנופולסקי

11.2.2014 / 18:25

צמד המחליקים האמנותיים הישראלי סיים בין 16 הטובים ביותר ועלה לשלב הסופי. נורבגיה חזרה לפסגת טבלת המדליות. שון ווייט איבד את התואר בהאפ-פייפ ונותר ללא מדליה

המחליקים האמנותיים אנדראה דוידוביץ', ייבגני קרסנופולסקי. Paul Gilham, GettyImages
התחלה טובה. אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי/GettyImages, Paul Gilham

צמד המחליקים האמונתיים הישראלים אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי רשמו הערב (שלישי) הישג נאה באולימפיאדת החורף בסוצ'י, כאשר עלו לשלב הסופי בתחרות התרגיל הקצר. הצמד השיג תוצאה של 53.38 נקודות, שהספיק לו כדי לסיים כאחד מ-16 הזוגות הטובים ביותר באליפות. מחר ישתתפו השניים בתחרות התרגיל החופשי.

דארה הוואל גולשת סקי פריסטייל קנדית במשחקי החורף האולימפיים סוצ'י 2014. AP
גבוה מעל כולן. דארה הוואל/AP

לפני כן, היום הרביעי יצא לדרך ואיתו תחרות הגמר בענף האולימפי החדש, סקי פריסטייל סלופסטייל. מדובר בענף אקסטרימי, שבו כל מתחרה בנפרד יורד במורד דרך סוג של מסלול מכשולים שכולל צינור ארוך שעליו צריך לגלוש עם המגלשיים ועוד ארבע רמפות גבוהות שמהן צריך להתעופף לתרגילים וירטואוזיים.

מדליית הזהב בתחרות הגמר לנשים הלכה לקנדה, ששיפרה את מאזנה בתחילת היום הרביעי בסוצ'י לארבע מדליות זהב, 3 מכסף ו-2 מארד. הקנדים כבשו זמנית את ראשות טבלת המדליות אחרי שאתמול (שני) זכה אלכס בילודו בסקי במהמורות לגברים.

בחזרה לסקי פריסטייל סנופסטייל לנשים. דווין לוגאן האמריקאית הייתה זו שהובילה את התחרות אחרי סיבוב אחד של תרגילים מבין שניים, אבל בסיבוב השני הייתה זו דארה הוואל הקנדית, שנתנה ביצוע מדהים וזכתה לציון של 94.20 נקודות, הרבה מעל לוגאן שהשיגה ציון של 85.40 נקודות. הגולשת היהודיה מאוסטרליה, אנה סגל, הייתה בעמדה למדליית ארד כמעט עד לסיומה של התחרות, אבל בסופו של דבר קנדית אחרת, קים למאר, עקפה אותה עם ציון של 85.00 נקודות בתרגיל השני שלה.

קנדית נוספת, יוקי טסובוטה, הבהילה את הקהל בתחרות אחרי שהתרסקה ברמפה האחרונה בתרגיל השני שלה. בסופו של דבר היא פונתה באלונקה, ולפי דיווחים ראשוניים היא ככל הנראה סובלת משבר ברגלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאייקן פאלה גולשת סקי קרוס קאנטרי נורבגית מנצחת במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י. Matthias Schrader, AP
הגמוניה נורבגית. מאייקן פאלה/AP, Matthias Schrader

אחר הצהריים התקיימו שני גמרים בתחרויות הספרינט לסקי קרוס קאנטרי. מדובר במרוץ למרחק של 1.5 קילומטר (קילומטר לנשים), כאשר למקצי הגמר העפילו שישה גולשים או גולשות. נורבגיה, המדיהנ השולטת בעולם בקטגוריות השונות של הסקי קרוס קאנטרי, הוכיחה את זה גם הפעם.

זה התחיל בתחרות לנשים, כשמאייקן פאלה הנורבגית הפתיעה כשהקדימה ב-38 מאיות את בת ארצה אינגוויד אוסטברג. וסנה פביאן ההולנדית זכתה במדליית הארד, והגולשת המאוכזבת של הגמר הזה הייתה סופי קולדוול האמריקאית, שנפלה כבר בתחילת המרוץ ואיבדה סיכוי להישאר בדבוקה הכל כך צמודה.

מספר דקות לאחר מכן התקיים גמר הספרינט לגברים, ונורבגיה השלימה דאבל כשאולה ויגאן האטשטאד, אלוף העולם לשעבר, ניצח בקרב נורבגי-שבדי את תאודור פטרסון. שבדיה זכתה גם במדליית הארד שקטף אמיל ג'ונסון.

בזכות הספרינט, נורבגיה חזרה להוביל את טבלת המדליות עם 4 מדליות זהב, 2 מכסף ו-2 מארד.

סוצ'י 2014 - כל העדכונים מהמשחקים

שון ווייט גולש סנובורד אמריקאי. AP
אכזבה. ווייט/AP

ההפתעה הגדולה ביותר של המשחקים בסוצ'י עד עכשיו נרשמה בתחרות הסנובורד האפ-פייפ (חצי צינור) לגברים. שון וייט האמריקאי, שזכה בענף הזה פעמיים ברציפות במשחקים האולימפיים היה הפייבוריט לניצחון גם הפעם וציפו ממנו להפוך גם לספורטאי החורף הראשון שזוכה באותו המקצוע שלוש פעמים ברציפות. לא רק שוייט הפסיד את התואר, הוא אפילו לא תפס מקום בפודיום. וזה לא בגלל שהוא נפל כפי שקרה לו באחד התרגילים שלו בשלבים המוקדמים. התרגיל של וייט היה טוב מאוד הוא קיבל עליו ציון של 90.25 נקודות שנחשב למצוין בקנה מידה של גמר אולימפי. העניין הוא שאחד המתחרים של וייט, יורי פודלדצ'יקוב השוויצרי, היה פשוט הרבה יותר טוב והתרגיל שהציג שכלל קפיצה של 1,440 מעלות היה המרשים ביותר מבין כולם וסידר לו ציון של 94.75 נקודות. היפני בן ה-15 איומו היראנו גדל על ביצועיו של שון וייט אבל הפעם הוא ניצח אותו כשסיים שני עם 93.50 כשבן ארצו טאקו היראוקה עשה את ההבדל בין וייט למדליה האולימפית.

בתחרויות הביאתלון התקיימה היום תחרות המרדף לנשים ל-10 קילומטרים. אנסטסיה קוזמינה הסלובקית שניצחה בספרינט זינקה בהתאם ראשונה, אבל שתי החטאות בקליעה הוציאו אותה מחוץ לתמונת הפודיום ופתחו לגמרי את התחרות. בסופו של דבר, דריה דומרצ'בה הבלארוסית שלפני שנתיים הייתה אלופת עולם בקטגוריה הזאת ניצחה באופן משכנע ובהפרש של 37.6 שניות מטורה ברגר הנורבגית, שנחשבת לביאתלטית הוטבה בעולם כיום עם 4 מדליות זהב מאליפות העולם האחרונה. טיה גרגורין הסלובנית זכתה במדליית הארד.

גרמניה השלימה היום דאבל בתחרויות הלוג' (מזחלת יחיד). אחרי שפליקס לוך ניצח בגברים הייתה זו נטלי גיסנברגר שהשיגה את הזמן המשוקלל הטוב ביותר בארבע ריצות שהתקיימו ביומיים האחרונים. היא הקדימה את בת ארצה טטיאנה הופנר בהפרש של 1.13 שניות שזה ההפרש הגדול ביותר בין מקום ראשן לשני בהיסטוריה של הענף הזה במשחקים האולימפיים. גם מדליסטית הארד הטרייה, ארין המלין, עשתה היסטוריה כשהפכה לאמריקאית הראשונה שזוכה במדליה אולימפית בלוג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully