וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014, היום השלישי: ישראל נכנסה לעניינים

10.2.2014 / 12:10

ולדיסלב ביקנוב, נושא הדגל של המשלחת, התחרה במוקדמות ה-1,500 מטר בהחלקה מהירה במסלול קצר ונשר במוקדמות. וגם: המחליקה שכמעט עשתה סטריפטיז בטעות

יומם השלישי של משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י יצא לדרך, והבוקר (שני) התחרה גם הנציג הישראלי הראשון מבין חמישה. המחליק ולדיסלב ביקנוב התחרה בהחלקה מהירה במסלול קצר (שורט טראק) ונשר אחרי מוקדמות המקצה ל-1,500 מטרים.

ביקנוב שובץ למקצה השני מבין שישה, וכדי לעלות לרבע הגמר היה צריך לסיים בשלישייה הראשונה מבין שישה מתחרים. הישראלי ניסה טקטיקה של פתיחה בצמרת הדבוקה, ובשלבים הראשונים של המרוץ הוא הוביל. לאחר מכן הוא נעקף על ידי ויקטור אהן הרוסי, קוריאני במקור שזכה בשלוש מדליות זהב בטורינו 2006 וגם על ידי טיאנו האן הסיני.

מאוחר יותר, ביקנוב יכול היה להתנחם בעובדה ששניים מבין שלושת המחליקים שעקפו אותו במוקדמות, עמדו גם על הפודיום אחרי גמר ה-1,500 מטרים. האן הסיני זכה במדליית הכסף בעוד שויקטור אן הרוסי זכה במדליית הארד. מי שניצח היה צ'ארלס המלין הקנדי, שזכה במדליית זהב אולימפית שלישית בקריירה.

ולדיסלב ביקנוב מחליק שורט טראק ישראלי מתחרה במוקדמות 1,500 מטר במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י. Vadim Ghirda, AP
כאן הוא עוד היה בתמונת רבע הגמר. ולדיסלב ביקנוב/AP, Vadim Ghirda

למרבה הצער, בשלבים האחרונים של המרוץ ביקנוב נעקף גם על ידי פארק סה יאונג הקוריאני, אלוף העולם לנוער. ביקנוב סיים רביעי כשהוא איטי בשמונה מאיות מהקוריאני, ומקדים מחליקים מהונג קונג והונגריה. הוא קיווה לעלות לחצי הגמר כמפסיד מהיר, אבל התוצאה שלו לא הספיקה. בהמשך המשחקים, הוא ינסה את מזלו במקצים ל-500 ו-1,000 מטרים.

מריה ריש הגרמניה זכתה בצהריים במדליית הזהב הראשונה לנשים בסקי אלפיני. התחרות הייתה סקי אלפיני משולב, שזה אומר שתי ירידות במורד – האחת בדאונהיל שזה הסגנון המהיר ביותר והשניה בסלאלום שזה סגנון איטי וטכני. המטרה היא להכתיר את גולשי הסקי המגוונים ביותר. ריש, מתחרתה העיקרית של לינדזי וון האמריקאית שלא משתתפת בסוצ'י בגלל פציעה, דורגה חמישית אחרי הדאונהיל, אבל בסלאלום היא קבעה את הזמן השלישי בטיבו, מה שסידר לה את הזמן המשוקלל הטוב ביותר ואת מדליית הזהב האולימפית בה זכתה בפעם השניה ברציפות בקטגוריה הזאת.

ניקול הוספ האוסטרית הייתה איטית מריש ב-40 מאיות וסיימה שניה. ג'וליה מנקוסו האמריקאית, שהובילה אחרי קטע הדאונהיל, הייתה פחות טובה בסלאלום והסתפקה במדליית הארד. מנקוסו יכלה להתנחם בעובדה שהמסלול היה קשה מדי עבור ארבע מבין עשר הגולשות המהירות בדאונהיל, שלא הצליחו לסיים בהצלחה את הסלאלום ונפסלו. אחת מהן הייתה לארה גוט השוויצרית, שדורגה שניה אחרי הדאונהיל והייתה בעמדת מדליה.

* דני דייויס, אחד מגולשי הסנובורד הטובים בעולם, מאוד לא אוהב את המתקן האולימפי בסוצ'י: "זה זבל. יש שם שלג לא טוב והמון מהמורות וזה יוצר בעיות. זו האולימפיאדה והמתקן חייב להיות נטול תקלות. זה מתקן עלוב וזו דרך עלובה להתייחס לספורטאים". דייויס לא לבד ומספר אתלטים נוספים חיזקו את דבריו.

מריה ריש, מתחרה גרמניה בסקי אלפיני. Alain Grosclaude/Agence, GettyImages
מדליית זהב ראשונה בסקי אלפיני. מריה ריש/GettyImages, Alain Grosclaude/Agence

בביאתלון התקיימה היום הקטגוריה השניה לגברים, תחרות המרדף ל-12.5 קילומטרים. בתחרות הזאת מי שניצח בספרינט ל-10 קילומטרים יוצא ראשון, וכל שאר המתחרים יוצאים אחריו, כל אחד בהפרש שניות זהה לזה שהיה הפיגור שלו מהמנצח בספרינט. אולה איינר ביורנדאלן, הביאתלט הגדול בכל הזמנים, יצא ראשון בתור מנצח הספרינט והיה מועמד בכיר למדליה נוספת ולשבירת שיא כל הזמנים במשחקי החורף האולימפיים (12 מדליות) שאותו הוא השווה שלשום. הפעם, הנורבגי המופלא החטיא שלוש מטרות לאורך המסלול, מה שגרר הקפות עונשין של 450 מטרים בסך הכל וחיסל את סיכוייו לפודיום. מרטין פורקאד הצרפתי, שזינק 12 שניות אחרי ביורנדאלן, החטיא פעם אחת בעצירה השלישית לירי וזה הספיק לו כדי לדהור אל מדליית הזהב. הוא הקדים ב-14 שניות את אנדריי מוראבץ הצ'כי, שלא החטיא בכלל. צרפתי נוסף, ז'אן גיוס ביאטריס, סיים במקום השלישי והקדים רק ב-1.7 שניה את ביורנדאלן המאוכזב שסיים רביעי ויחפש את שיא המדליות של כל הזמנים בקטגוריה אחרת.

הולנד עלתה הערב למקום הראשון בטבלת המדליות של המשחקים האולימפיים בזכות ענף הספורט מספר 1 שלה, החלקה מהירה. בדיוק כמו ביום המשחקים הראשןו, שבו סיימה שלישייה הולנדית בפודיום בהחלקה למרחק 5,000 מטרים, קרה אותו הדבר בהחלקה ל-500 מטרים, הספרינט של הענף הזה. בהחלקה ל-500 מטרים מבצעים שתי ריצות ומחשבים את הזמן שלהן ביחד. מישל מולדר ההולנדי היה המהיר מכולם עם תוצאה של 34.63 שניות בריצה היותר מהירה שלו והוא הקדים במאית השניה בלבד את בן ארצו יאן סימקנס. רונלד מולדר, שהוא אחיו התאום של האלוף האולימפי הטרי, זכה במדליית הארד וזו כבר הפעם השניה בשלושת הימים הראשונים בסוצ'י 2014 שבה צמד אחים או אחיות חולקים פודיום. בפעם הראשונה זה קרה עם אחיות קנדיות בתחרות סנובורד.

הונד מובילה כעת את טבלת המדליות עם 3 זהב, 2 כסף ו-2 ארד והיא מקדימה את קנדה, נורבגיה וארצות הברית.

הביאתלט אולה איינר ביורנדאלן. Richard Heathcote, GettyImages
אכזבה. אולה איינר ביורנדאלן/GettyImages, Richard Heathcote

* והיה גם רגע ביזארי. אולגה גראף הרוסיה, שזכתה אתמול במדליית ארד בתחרות ההחלקה המהירה ל-3,000 מטרים, כל כך התרגשה, עד שהיא כנראה שכחה שמתחת לחליפת המירוץ היא לא לובשת דבר. זה כמעט נגמר בסטריפטיז, כמעט. והתגובה שלה שווה הכול.

"שכחתי לגמרי", הודתה גראף, "החליפות מאוד טובות וצמודות ואתה רק רוצה לנשום ולהוריד אותן ברגע שסיימת. רק אחר כך הבנתי שאני הולכת לככב ביוטיוב. אבל אני לא חושבת שהיה נורא כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully