וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפת טרורס

7.2.2014 / 18:00

מנצ'סטר יונייטד עוקבת, ריאל מדריד מתעניינת, ארסנל מתרשמת. החודשים האחרונים בכדורגל הסקוטי סובבים את שלושת ילדי הפלא מ"הטרורס" של דנדי יונייטד, ריאן גולד, אנדרו רוברטסון וג'ון סוטר. בקרוב כולם כבר ישמעו עליהם

"ריאל מדריד מתעניינת בריאן גולד", "מנצ'סטר יונייטד שלחה סקאוטים לצפות בריאן גולד ובג'ון סוטר", "רוברטו מרטינס הגיע לסקוטלנד לצפות באנדרו רוברטסון וג'ון סטור", "ארסנל עשויה להגיש הצעה על גולד, סוטר ורוברטסון". וכן הלאה וכן הלאה. בזו אחר זו, צצו בשבועות האחרונים עשרות ידיעות באתרי האינטרנט הבריטים שקשרו את שלושת השמות הנ"ל במעברים לקבוצות מאנגליה, ספרד ואיטליה.

אבל רגע, מי אלו לעזאזל ריאן גולד, ג'ון סוטר ואנדרו רוברטסון?

בזמן שסלטיק דוהרת לעוד אליפות בלי מתחרות בסקוטלנד, ולאור ההיעדרות הממושכת של ריינג'רס מהבמה המרכזית (אל דאגה, היא בדרך לעלייה קלילה לליגת המשנה עם 67 נקודות מ-69 אפשריות בליגה השלישית), שיחת העונה בפרמיירליג הסקוטית היא דנדי יונייטד. יותר נכון הילדים של הטרורס. זהו הסיפור על שלושה כוכבים בני עשרה וגם על קבוצה שגידלה והשביחה אותם, אבל לא תוכל להחזיק בהם עוד זמן רב.

שחקן דנדי יונייטד, אנדרו רוברטסון. Mark Runnacles, GettyImages
בזו אחר זו, צצו בשבועות האחרונים עשרות ידיעות באתרי האינטרנט הבריטים שקשרו את גולד, סוטר ורוברטסון/GettyImages, Mark Runnacles

בסקוטלנד הם כבר מוגדרים כ"דור הזהב של דנדי יונייטד". חבורת צעירים שהפכו העונה את אצטדיון טנדייס פארק למוקד עלייה לרגל של סקאוטים מכל רחבי אירופה. סטוארט ארמסטרונג (21), גארי מקאיי-סטיבן (23), נדיר צ'יפטצ'י (21) כבר מככבים בפנקסים, אבל "דור הזהב" מתייחס קודם כל לשלושה: הבלם בן ה-17 ג'ון סוטר, הקשר ההתקפי בן ה-18 ריאן גולד, והמגן השמאלי בן ה-19 אנדרו רוברטסון.

הראשון לעשות כותרות היה כאמור גולד. קשר התקפי נמוך וצנום, 65 ק"ג שנפרשים על 165 סנטימטרים. הביצועים שלו נודעו בסקוטלנד כבר לפני שלוש שנים ובהמשך גם בדרום הממלכה החלו לשמוע סיפורים על ילד הפלא בכתום-שחור. "בייבי מסי", או "מיני מסי" מכנים אותו בסקוטלנד. כשכותבי המגזין המוערך When Saturday Comes התבקשו לחלוק את התקוות שלהם מ-2014, מארק פול כתב: "שריאן גולד לא ייפצע". אחר כך פירט: "התנועה שלו עם הכדור היא באיכות שבסקוטלנד נתקלים לעתים נדירות".

המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של יונייטד, סטיבי קמפבל, העלה את גולד לקבוצת הנוער (U19) כשהוא היה בן 15. הקבוצה פגשה אז את הארטס והנער כבש באותו משחק צמד. קמפבל סיפר לאחרונה לאתר הרשמי של אופ"א: "הפה שלי נפער, פשוטו כמשמעו. זה היה אחד מאותם רגעי 'אלוהים ישמור', כשאתה מבין שיש לך בידיים משהו מיוחד. הפסדנו באותו משחק 4:2, אבל כולם דיברו רק על ריאן".

בסוף ספטמבר הטרורס יצאו לריצה של שישה ניצחונות ותיקו בשבעה משחקים. בחמישה מאותם שישה ניצחונות הם כבשו רביעייה ובמהלכם גולד הבקיע ארבעה שערים ובישל חמישה. ב-1:4 המרשים על פרטיק ת'יסל הוא בישל את כל ארבעת השערים. מאז מופיעות כמעט מדי שבוע ידיעות על כך שמנצ'סטר יונייטד שלחה סקאוטים לצפות בו, או שריאל מדריד מתעניינת בו. גם רומא, ליברפול, ארסנל ואחרות עוקבות בעניין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן דנדי יונייטד, ריאן גולד. GettyImages
המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של דנדי יונייטד, סטיבי קמפבל, סיפר על גולד/GettyImages

גולד אמנם נמצא בין הכוונות של אריות היבשת, אבל מי שבינואר נראו כקרובים יותר למעבר לקבוצות גדולות יותר הם שני חבריו הטובים. בינואר 2013 ג'ון סוטר בן ה-16 ו-99 ימים, הפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של דנדי יונייטד כשהוא שותף במשחק נגד אברדין. היום, בגיל 17, הוא כבר שחקן הרכב קבוע במרכז ההגנה של הטרורס. חזק, אגרסיבי, חסר פחד.

אנדרו רוברטסון בן ה-19 הגיע לקבוצה ממזרח סקוטלנד בקיץ האחרון ועד מהרה הפך לאחד מהשחקנים הבולטים בקבוצה, תוך שהוא מגלה יכולת גבוהה במשחק ההתקפה שלו. בספטמבר, חודש בו כבש שער סולו מרשים נגד מאת'רוול, הוא נבחר ל"שחקן הצעיר של החודש" בפרמיירליג הסקוטית. בנובמבר כבר נבחר ל"שחקן החודש". באותו נובמבר ריאן גולד נבחר ל"שחקן הצעיר של החודש" וג'קי מקנמרה הוכתר ל"מאמן החודש". טריפל מרשים של דנדי יונייטד.

באוקטובר יונייטד כבר אמרה "כן" להצעה של 700 אלף ליש"ט מסנדרלנד על סוטר, אבל הוא סירב לעבור לפרמיירליג והחליט להמשיך במועדון. כשבינואר אברטון, ק.פ.ר וסנדרלנד חזרו עם הצעות שנעו סביב 600-700 אלף ליש"ט עבור הבלם והמגן, דנדי יונייטד השיבה שהסכומים נמוכים מדי.

חוסר ההיענות של סוטר לעבור לסנדרלנד הוא לא עניין של מה בכך, אבל הוא מסביר בצורה נפלאה את הסרט הרומנטי בו צופים אוהדי דנדי יונייטד העונה. הקבוצה שלהם אמנם מדורגת במקום החמישי בלבד - גם בגלל תשלום על חוסר הניסיון של השחקנים - אבל במועדון צנוע שלא מעז לחלום על מאבק אליפות אמיתי, ישנם דברים חשובים יותר מתוצאות. למשל תחושת המשפחתיות והחיבור לקהילה. את הדברים הללו בדיוק מספקים העונה שלושת הכוכבים הצעירים.

לפני כחודשיים גולד, סוטר ורוברטסון עברו לגור ביחד. השניים הראשונים אף האריכו את החוזים שלהם עד קיץ 2017 - אות הערכה למועדון שנתן להם במה בגיל כל כך צעיר וגרם להם אושר כל כך גדול. אווירה קבוצתית כזו אי אפשר להנחיל בשום שיחת מוטיבציה בחדר ההלבשה. לילדים של דנדי יונייטד זה פשוט בא בטבעיות ולא פלא שאברטון ניסתה לרכוש בינואר את סוטר ורוברטסון ביחד. היו"ר סטיבן תומפסון אמר לאחרונה: "יש אווירה נהדרת במועדון. שלושת הצעירים שלנו מתעניינים יותר בללמוד לחיות ביחד בדירה השכורה שלהם, מאשר במעבר לאנגליה". אבל קשה להאמין שהאידיליה תחזיק מעמד זמן רב.

שחקני נבחרת הנוער של סקוטלנד, ג'ון סוטר (ימין), סקוט מיקנה, מול שחקן נבחרת הנוער של גרמניה, ג'וליאן גרין. Epsilon, GettyImages
לפני כחודשיים גולד, סוטר/GettyImages, Epsilon

בעונת 1986-87 דנדי יונייטד הדיחה את ברצלונה ברבע גמר גביע אופ"א, השליכה החוצה את בורוסיה מנשנגלדבאך בחצי ונעצרה רק בגמר על ידי גטבורג השבדית. אלו היו ימים אחרים. בעידן המשכורות המנופחות וחוק בוסמן, במזרח סקוטלנד לא יכולים לחלום על שחזור ההצלחות, למשל האליפות ב-1983.

"לפני 30 שנה, כשמאמנים יכולים היו לבנות קבוצות ללא חשש או בעיות כלכליות, אברדין זכתה בגביע אירופאי ובאתו שבוע דנדי יונייטד זכתה באליפות סקוטלנד", כתב גורדון וודל מ"דיילי רקורד". היום הטרורס נאבקים במינוס קבוע בספרי החשבונות, זאת בזמן שסלטיק הוציאה רק העונה למשל, יותר מ-11.5 מיליון ליש"ט על רכש.

היו"ר תומפסון נהנה לסרב לשלל ההצעות מהפרמיירליג ובו באותו זמן לארח ביציע הכבוד בטנדייס פארק נציגים של קבוצות מספרד, איטליה ואנגליה, אבל החגיגה מתקרבת לסיום. דנדי יונייטד חייבת שלושה מיליון ליש"ט שהיא לקחה בהלוואות ומתישהו בזמן הקרוב היא תצטרך לממש נכסים. וכשמשלבים את המילים "מימוש נכסים" עם "דנדי יונייטד", מקבלים שלוש תוצאות: ריאן גולד, ג'ון סוטר ואנדרו רוברטסון.

סטוארט ארמסטרונג, דנדי יונייטד. Mark Runnacles, GettyImages
בשלב מסוים דנדי יונייטד תצטרך לממש נכסים כדי לצאת מהמינוס. ואז הצעירים יימכרו. סטוארט ארמסטרונג בן ה-21, עוד אחד מההבטחות של הטרורס/GettyImages, Mark Runnacles

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully