וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון תל אביב: "המרוץ הגדול ביותר שהיה כאן"

3.2.2014 / 12:57

אנשי עיריית תל אביב מאמינים ש-40 אלף רצים יתחרו במקצים השונין במרתון שייצא לדרך ב-28 לפברואר בגני התערוכה

צילום ועריכה: קובי אליהו

מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת מרתון תל אביב התקיימה היום (שני) באולם האירועים של עיריית תל אביב. בעקבות אירועי המרתון שהפך לחצי מרתון בשנה שעברה, שכללו מקרה מוות והרבה התעלפויות במרוץ שהתקיים בתנאי מזג אוויר חמים, החליטו לקיים הפעם את המרוץ בחורף, והוא יתקיים ב-28 לפברואר. בכלל, ההחלטה לחמש השנים הבאות היא לקיים את מרתון תל אביב ביום שישי האחרון של כל חודש פברואר.

הפעם, המקצים השונים החל ממרתון ועד ל-420 מטרים לילדים יוזנקו משער ענק שימוקם בשדרות רוקח בסמוך לגני יהושוע וגני התערוכה. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מעריכים שישתתפו כ-40 אלף אנשים מתוכם כ-2,400 במרתון המלא. המרתון יעבור בכל הנופים היפים של תל אביב-יפו כולל יפו עצמה.

יו"ר ועדת הספורט העירונית אלון סולר אמר: "לא סתם אנחנו פותחים את המרתון לכולם, מהמרוץ המלא ועד למרוץ לילדים. זה כדי שכל אחד יוכל להיות שותף לחוויה הזאת".

מנהל מחלקת הספורט בעיריית תל אביב, מוטי אמברם, הוסיף: "זה יהיה המרוץ הגדול ביותר שנערך כאן אי פעם עם 35 אלף רצים, ואנחנו מקווים שאפילו 40 אלף. 30 אלף רצים כבר נרשמו. אירועי המרתון יכללו את מסיבת הפסטה הגדולה בישראל, פסטיבל ספורט של 4 ימים בכיכר רבין], ובסך הכל מדובר באירוע הספורט האקטיבי הגדול ביותר בארץ".

תקציב מרתון תל אביב עומד השנה על 13 מיליון שקלים, כש-1.5 מיליון שקלים מוזרמים מהעירייה ושאר הכסף ממקורות שונים. שמונה רצים בכירים מאפריקה, חמישה אתיופים ושלושה קנייתים, יתחרו על המקומות הראשונים כשהפרס למנצח יעמוד על 15 אלף שקלים (לגברים ולנשים). הרץ עם התוצאה המהירה ביותר שיגיע לכאן הוא האתיופי טומיקו הורסה שקבע לפני שנתיים 2:10:53 שעות במרתון סן אנטוניו באיטליה.

רון חולדאי. קובי אליהו
"המרתון יעבור בכל הנופים היפים של תל אביב". רון חולדאי במסיבת העיתונאים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully