וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחץ: מכבי ת"א אישרה לג'ייק כהן לשחק בגביע

תפנית: אחרי שקיבלו פנייה מיו"ר האיגוד ומכתב מהמנהלת, אישרו הצהובים לסנטר המושאל לשחק מולם במדי ראשל"צ

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן. האתר הרשמי של מכבי ראשון לציון, אתר רשמי
אחרי הלחצים הוא ישחק מול קבוצתו. ג'ייק כהן/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי ראשון לציון

תפנית בפרשת ג'ייק כהן: אחרי שהודיעו כי הסנטר המושאל לראשון לציון לא יוכל מולם בגביע מחר בכפוף להסכם עימו, הצהובים ביצעו פניית פארסה והבהירו כי הם מאשרים לכהן לשחק מולם למרות ההסכם. בהודעה שהוציאו הצהובים נכתב כי: "כחלק מתנאי ההשאלה של ג?ייק כהן למכבי ראשון לציון, הוסכם כי הוא לא ישחק נגד מכבי, וזאת בהסכמה מלאה בין הצדדים. נוכח הנסיבות ומכתבה של המנהלת מהיום ובהתייחס לפנייתו של יו?ר איגוד הכדורסל מר דני חלוץ, הודיעה מכבי תל אביב לראשון לציון שאין אנו עומדים על קיומו של ההסכם, וכי ג?ייק רשאי לשחק".

דני חלוץ קיבל בשביעות רצון את ההחלטה הזו ואמר לוואלה! ספורט בתגובה: "מכבי תל אביב פרסמה הודעה שמדברת בעד עצמה. אני מאוד מעריך את ההחלטה של מכבי תל אביב".

שמעון מזרחי, הבעלים של מכבי תל אביב. קובי אליהו
"נתתי לו את המילה שלי". מזרחי/קובי אליהו

ההחלטה של מכבי הגיעה אחרי לחץ כבד מצד איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה שבחנו משפטית את חוקיות הסיכום בין הקבוצות בעניין ג'ייק כהן. ממנהלת הליגה נמסר כי "ההתניה נוגדת את התקנון המחייב כל קבוצה להופיע למשחק ליגה או גביע בהרכבה החזק ביותר"; ואולם יש להדגיש כי המשחק מחר ישוחק במסגרת גביע המדינה, עליו חולש תקנון איגוד הכדורסל (ולא תקנון מנהלת הליגה) - שאינו מתייחס למצב שכזה.

מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון צפויות להיפגש עוד פעם אחת במסגרת ליגת העל בעוד חודש מהיום, אך לא מעבר לכך, במה שאמור להיות המפגש האחרון בין שתי הקבוצות העונה שכן הצהובים צפויים לשחק בפלייאוף העליון בעוד ראשון לציון תתמודד בפלייאוף התחתון.

מכל מקום, כאמור, ומבלי להתייחס לאפשרויות עתידיות, עצם הסיכום נוגד לכתחילה את תקנון המנהלת. אם היה מדובר במשחק במסגרת המנהלת, סביר להניח שראשל"צ הייתה מחויבת לשתף את כהן, אחרת הייתה עומדת לדין. באיגוד הכדורסל בודקים כעת האם ביכולתם, מבחינה משפטית-תקנונית, למצוא סעיף שיאפשר גם להם לחייב את כהן ליטול חלק במשחק מחר. הנהלת מכבי תל אביב תתכנס כדי לדון בנושא. בהנהלת מכבי תל אביב יש גורמים שסבורים כי יש לאפשר לשחקן לשחק בחצי הגמר מול הצהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי. יוסי ציפקיס
הלחץ השתלם. יצחק פרי/יוסי ציפקיס

בשיחה מוקדמת עם וואלה! ספורט הודה יצחק פרי, יו"ר מכבי ראשל"צ, כי ההתניה בעניין כהן אינה כלולה בחוזה הרשמי בין הקבוצות, אלא נעשתה בעל-פה, בינו ובין יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי - לדרישתו של מזרחי.

"למכבי ראשון היה חשוב לקבל את ג'ייק כהן", אומר פרי, "ולמכבי תל אביב היה חשוב להעמיד את התנאי הזה שכהן לא ישחק במשחקים נגדם. נתתי את המילה שלי לשמעון (מזרחי) בעניין הזה. בלחיצת יד בינינו הוסכם שג'ייק לא ישחק נגדם. עכשיו כשמספרים לי על תקנון המנהלת, הנושא הזה צריך להיבדק משפטית. אבל ביום שאני לא יוכל לעמוד במילה שלי אין לי מה לעשות בעולם הספורט".

לכאורה ברור שעצם ההתניה של מכבי כלפיהם נוגדת את התקנון, ומובן שגם את רוח הספורט; וברור שההסכמה שלכם להתניה גם היא נוגדת את התקנון ואת רוח הספורט.

"מכבי לא לוקחת סיכונים ומה שמעניין אותה זה לבטח את עצמם. אני יודע שנמצאתי בזמנו במצב שחייב אותי להסכים לתנאי הזה. הבנתי שהאיגוד אמור לשלוח אלינו מכתב בעניין, וכשאקבל אותו - אתייחס. כרגע אנחנו עומדים בלחיצת היד שג'ייק לא ישחק. לגבי ההסכם הכתוב בינינו לבין מכבי, הוא עומד בפירוש בדרישות הבקרה התקציבית של האיגוד ואושר על ידיה".

אבל אין בהסכם הכתוב התייחסות לעניין השיתוף של כהן במשחקים נגד מכבי.

"כן, כבר אמרתי. זה הסכם ג'נטלמני ביני לבין שמעון".

מכבי תל אביב סירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully