וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה - עירוני קרית שמונה: קולה במקום בדש

הזמבי ינסה להיכנס לנעלי החלוץ שנמכר. בכר מתלבט בין בראון לשמיר (ש', 18:00). רפואה מורחק, פתח תקוה ממתינה לזרים

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגת העל: 11. 3:3 בניצחונות, עוד 5 תוצאות תיקו.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת: 1:2 לטובתה, עוד משחק נגמר בתיקו.

* ההפסד האחרון של קרית שמונה למכבי פתח תקוה הוא גם ההפסד הכי צורב בתולדות המועדון בליגה הראשונה: במחזור האחרון של 2008/09, בבית, 2:1. זה ההפסד שהוריד את קרית שמונה מהמקום האחרון לליגה השנייה באותה שנה.

* מכבי פתח תקוה עם פחות משער למשחק בבית (8 ב-9). היא מאוזנת בתקופות הכיבוש שלה: ארבעה שערי בית במחצית הראשונה, ארבעה במחצית השנייה.

* כדאי למכבי פתח תקוה להיזהר (1): קרית שמונה כבשה לפחות פעם אחת ב-7 מ-9 משחקי החוץ שלה העונה.

* כדאי למכבי פתח תקוה להיזהר (2): בפעמיים הקודמות העונה שהיא הגיעה למשחק בית אחרי הפסד חוץ 1:0, היא הפסידה בשני שערים (לבית"ר ירושלים ולהפועל תל אביב).

נתונים: דריבליסט

מריו צארביץ' שחקן מכבי פתח תקוה (מימין) עם דויד סולארי שחקן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
מפגשי עבר: 3:3 בניצחונות, עוד 5 תוצאות תיקו. מכבי פתח תקוה ועירוני קרית שמונה/קובי אליהו

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

הקבוצה עדיין מתחת לקו האדום, אבל במועדון נשמעים אופטימיים לקראת סגירת חלון ההעברות בטענה ששחקני הרכש ישדרו את הקבוצה החל מהשבוע הבא. עד אז, הקבוצה תצטרך להתמודד עם קרית שמונה ללא המאמן קובי רפואה, שכזכור אתמול הורחק למשחק אחד מהמגרשים על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ולא יעמוד על הקווים במשחק הקרוב. הסיבה: דוח השופט שהוגש בעקבות משחקה של קבוצת הנוער אותה הוא מאמן במקביל. בדוח המשחק מול מ.ס אשדוד, נכתב כי רפואה צעק לעברו של השופט במהלך המשחק: "מה יהיה, זאת כבר בושה", ו"הם לא צריכים אותך, הרסת את המשחק", לאור החלטת הבורר, ייטב לוזון יעמוד לבדו על הקווים במשחק הקרוב ורפואה שלא יוכל לאמן את קבוצת הנוער במשחק החוץ בנתניה יצפה במשחק מהיציע.

רפואה ולוזון היו מרוצים מההופעה של הקבוצה בגביע המדינה מול מכבי יבנה, וההרכב לקראת המשחק לא אמור להשתנות, פרט למרואן קבהא שחוזר מפציעה. קבהא תורגל בהרכב וצפוי להחליף את גידי קניוק. הקשר סבל במהלך השבוע מפציעה טורדנית, ובמועדון יערכו לו בכל מקרה מבחן כשירות לפני המשחק. במועדון יחזיקו אצבעות להפועל תל אביב במשחקה מול רמת השרון. במקרה כזה, גם תיקו יספיק לקבוצה כדי להעפיל אל מעל הקו האדום. "אסור בשום פנים להפסיד את המשחק הזה. כל הפסד כזה גורר אותנו עוד למטה", אמרו בקבוצה. "למרות התוצאות בני יהודה במגמת שיפור, חייבים לקחת נקודות מהמשחק הזה".

הקשר הקונגולזי כריסטיאן קינקלה אמור לנחות הערב בישראל להתרשמות בקבוצה. אם ירשים, יחתום בתחילת השבוע על חוזה עד תום העונה.

עירוני קרית שמונה:

בצל המעבר של ברק בדש למכבי תל אביב, עירוני קרית שמונה תנסה לנצח את מכבי פתח תקוה כדי להישאר במקום שמוליך לפלייאוף העליון בתום העונה הסדירה. ברק בכר ושחקניו יגיעו מעודדים אחרי העלייה לשמינית גמר גביע המדינה ומקווים שהחיסרון של בדש לא ישפיע לרעה.

מי שימלא את החלל בחוד הוא החלוץ הזר רוג'רס קולה, שעד כה השתלב מצוין ובקבוצה מרוצים מאוד מיכולתו. עדיין לא ברור אם אחמד עאבד יהיה כשיר למשחק. אם הוא לא יהיה כשיר, רועי קהת צפוי לפתוח. לבכר כמה התלבטויות, שבין היתר בין מתן אוחיון לבין דין מימוני במרכז ההגנה, בין וובה בראון לעדן שמיר הצעיר בקישור האחורי ובין דויד מנגה לקהת בחלק ההתקפי. "יש כאב ראש בריא", אמר שחקן בקבוצה, "כל אחד יודע שהוא יכול להיות בהרכב וזה עוזר להעלות את הרמה".

בקבוצה שוקלים להחתים חלוץ במקומו של בדש, אך לא בטוח שזה יקרה וייתכן מאוד שקרית שמונה תסיים את מועד ההעברות ללא בדש וללא שחקן חוד נוסף, כשקולה יהיה החלוץ המרכזי של הקבוצה.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
כאב ראש בריא. בכר/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: דיא סבע

השלושער שכבש במשחק הגביע נגד מכבי יבנה רק מעצים את תחושת הפספוס שהאוהדים חווים מהקשר הזה. סבע נע על קו התפר הדק שמפריד בין פוטנציאל גדול לכדורגלן גדול. בשביל לעשות את הפריצה הוא קודם כל צריך ללמוד לעשות הגנה, ולקוות שהקרדיט שהוא מקבל מלוזון ורפואה בזכות הטכניקה הנהדרת שלו תהפוך אותו לשחקן שהגדולות רוצות בקיץ הזה, ואולי לשחקן הבא שהלוזונים לומדים לאהוב.

עירוני קרית שמונה: רוג'רס קולה

בתקופה האחרונה ברק בדש היה האס של קרית שמונה. כעת כשהוא עבר לשורות האלופה, החלוץ החדש של בכר יצטרך לספק את הסחורה. כבר במשחק מול קבוצת התחתית ממלאבס, הזמבי ינסה להראות שבקבוצה הצפונית יכולים לסמוך עליו שישכיח את בדש.

דיא סבע שחקן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
השלושער בגביע רק העצים את תחושת הפספוס. דיא סבע/קובי אליהו

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, ניצן דמארי, חגי גולדנברג, זיטו, מרואן קבהא, דיא סבע, לידור כהן, פדרו גלבאן, ויקטור מרעי.

עירוני קרית שמונה: גיא חיימוב, עודד אלקיים, קאסיו פרננדס, מתן אוחיון (דין מימוני), חן דילמוני, וובה בראון (עדן שמיר), מינדאוגאס פאנקה, רועי קהת (דויד מנגה), אחמד עאבד (דויד מנגה), אופיר מזרחי, רוג'רס קולה.

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

עירוני קרית שמונה בוואלה! ספורט

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully