וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בהתאחדות מנזק כלכלי בעקבות הדחת הגדולות

30.1.2014 / 8:07

הדחת מכבי חיפה והתל אביביות מהגביע עלולה לעלות מיליוני שקלים. גורם: "אם בית"ר או באר שבע לא יעלו, נפסיד הרבה כסף"

one

בהתאחדות לכדורגל חוששים מנזק כלכלי של מאות אלפי ואולי מיליוני שקלים, שלול להיגרם בעקבות רשימת 16 העולות לשלב שמינית הגמר בגביע המדינה, לאחר שסיבוב ח' הושלם אמש (רביעי). ההערכה היא כי היעדרותן של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה, שכולן הודחו, מהשלבים הבאים, תגרום להתאחדות לאבד נתח כלכלי גדול יחסית עליו בנו בתחילת העונה כחלק מהתקציב המתוכנן לשנת 2014.

"אם גם בית"ר ירושלים או הפועל באר שבע לא יהיו בחצי הגמר, יהיה כאן נזק עצום ונפסיק הרבה מאוד כסף. מדובר במאות אלפי שקלים במקרה הטוב. אנחנו צריכים אצטדיון מלא בכל מגרש שבו יתקיים המשחק". לפחות כרגע, ההתאחדות לא מתכוונת להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק זמני לטובת אירוח המשחקים ברמת גן. בהתאחדות ימתינו לרשימת העולות בשלב הבא ובמקרה שגם בית"ר ובאר שבע יודחו, חצי הגמר יעבור לאצטדיון קטן יחסית וייערך במושבה או בנתניה. גם טדי ובלומפילד נלקחים בחשבון, אבל זה תלוי בזהות הקבוצות.

אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
רומנטיקה זה נחמד, אבל עכשיו יש כבר צרות כלכליות. לוזון/קובי אליהו

על פי ההסכם בין ההתאחדות לקבוצות, ההתאחדות תהיה זכאית לנתח של עשרה אחוזים מההכנסות למכירת הכרטיסים עד לשלב רבע הגמר. בשלב חצי הגמר תנכה ההתאחדות מההכנסות את הוצאות שכירת האצטדיון והתפעול הכללי של המשחקים ותגרוף שליש מהרווחים. במשחק הגמר תשלשל ההתאחדות לקופה 50 אחוז מהרווחים. "אם היינו מביאים 40 אלף לרמת גן ומקבלים אישור זמני, היינו גורפים כאן מיליונים גם אחרי החלוקה לקבוצות. כרטיס לגמר לא זול והרווח הוא עצום. גם בחצי הגמר הנתח הוא לא רע ומחושב אחרי הקיזוז מההוצאות", אמרו בהתאחדות.

רשימת 16 העולות לשמינית הגמר:

מכבי מעלות/תרשיחא
הפועל כפר סבא
הפועל ראשון לציון
הפועל רמת השרון
הפועל באר שבע
הפועל קריית שמונה
מכבי פתח תקוה
הפועל נצרת עילית
מכבי נתניה
בני לוד
מ.ס אשדוד
בני סכנין
הפועל פתח תקוה
הפועל רעננה
בית"ר ירושלים
הפועל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully