וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: ראש העיר טוען שאין הומואים בסוצ'י

28.1.2014 / 13:27

אנטולי פחומוב התראיין ל-BBC וגם יישר קו עם החוקים ההזויים של פוטין: "נארח בשמחה את כל מי שיכבד את החוקה הרוסית"

ב-7 לפברואר ייצאו לדרך משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י שברוסיה, ואחד הנושאים הבוערים סביב המפעל הזה נוגע לטענות כלפי הרוסים על פגיעה בזכויות האדם. כזכור, ברוסיה וברחבי העולם קיימת מחאה גדולה סביב ההתייחסות של השלטון הרוסי בראשות ולדימיר פוטין להומוסקסואלים, והשינויים האחרונים בחוקה שפוגעים בזכויותיהם.

העובדה שהומוסקסואלים מקופחים ברוסיה גורמת בחודשים האחרונות ללא מעט ספורטאים אחרים בעולם למחות נגד השלטון הרוסי, וקיימים לא מעט חששות שהנושא הזה יביא לפיצוץ בזמן קיומם של המשחקים האולימפיים.

למרבה הצער, נראה שהרוסים לא ממש דואגים להרגיע את האווירה, ומי שתפס את הכותרות השבוע היה ראש עיריית סוצ'י בעצמו, אנטולי פחומוב, שטען בראיון ל-BBC שבעירו שלחופי הים השחור אין הומואים. "אין כאלה בעיר שלנו", הוא אמר וכשנשאל האם הוא בטוח בדבריו הוא הוסיף: "אני לא בטוח, אין לי שמץ של מושג מי הם".

אנטולי פחומוב ראש עיריית סוצ'י. AP
הוא לא יודע שיש בארים להומואים בעיר שלו? ראש עיריית סוצ'י אנטולי פחומוב/AP

כשנשאל לגבי המוני המבקרים מחו"ל שיגיעו לסוצ'י בזמן המשחקים, התייחס פחומוב לחוק הרוסי הלא הגיוני, שעושה חיים קשים לקהילת ההומואים והלסביות: "אנחנו נארח בשמחה את כל מי שיכבד את החוקים ברוסיה, ולא יכפה את ההרגלים שלו והרצונות שלו על האחרים".

בוריס נמצוב, אחד ממנהיגי האופוזיציה ברוסיה, גיחך כששמע את דבריו של פחומוב ושאל בתגובה איך זה יכול להיות שהבארים להומואים בסוצ'י מחזיקים מעמד אם לא קיימים הומואים בעיר?

מנהיג אחר מהאופוזיציה, אלכסיי נבלני, פתח אתר אינטרנט שמרמז על שחיתות של השלטון הרוסי בכל מה שקשור לאירוח המשחקים הסוצ'י. הוא טוען שם שממשלת רוסיה הוציאה סכום מטורף של 51 מיליארד שהופכים את המשחקים האלה ליקרים בכל הזמנים. נבלני טוען שלפחות 10 מהמתקנים שהוקמו לכבוד המשחקים האולימפיים היו יקרים פי שניים רק בגלל שחיתות וטייקונים שניצלו את המשחקים כדי להתעשר עוד קצת.

  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully