וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דיסק לשון ג’יימס, פניני יחליפו כקפטן

27.1.2014 / 15:06

הסנטר ינותח ועלול להיעדר לתקופה ממושכת, סיכוי שסיים את העונה. בקבוצה מתייעצים לגבי עתידו, ושוקלים להתיר את חוזהו ארוך הטווח. תיבדק אפשרות להחתים את אקס הפועל ירושלים, קרייג סמית'. פניני ישמש כקפטן

שון ג'יימס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החשש התאמת. ג'יימס/ברני ארדוב

החששות של מכבי תל אביב התאמתו: הסנטר שון ג'יימס, שסבל מפציעה בשבועות האחרונים, אובחן היום (שני) עם פריצת דיסק בגב. על פי ההערכות של אנשי מכבי תל אביב, ג'יימס ינותח וייעדר לפחות מספר שבועות. קיים סיכוי שהוא סיים את העונה. כרגע נראה שמכבי תל אביב תקבל על אי כשירותו של שון ג'יימס מהביטוח הלאומי, בניסיון לקבל פיצוי עבור פציעתו.

לאור ההתפתחויות, מכבי תל אביב תבדוק את האפשרות להביא שחקן נוסף , והשם שעלה במסדרונות נוקיה הוא זה של קרייג סמית', שחקנה לשעבר של הפועל ירושלים. בעונה שעברה נבחנה האפשרות במכבי תל אביב לעשות טרייד בין שון ג'יימס לסמית', אך העסקה לבסוף נפלה.

כזכור, סמית' (2.01, 30) הגיע בעונה שעברה להפועל ירושלים אחרי שהעמיד ממוצעים של 3.3 נקודות ו-2.2 ריבאונדים במדי פורטלנד. בירושלים רשם הסנטר 13.6 נקודות ו-6.4 ריבאונדים ב-19 משחקים בליגת העל והרשים, אך אז הסתכסך עם מאמנו דאז, שרון דרוקר, יצא כנגדו בתקשורת ושוחרר לאחר מכן. דרוקר עצמו התראיין לוואלה! ספורט לאחר שחרורו של השחקן ואמר: "לא הייתי ממליץ לאף אחד לגעת בשחקן כמו קרייג סמית'". מירושלים עבר הסנטר לסין לקבוצת הונג קונג, במדיה העמיד ממוצעים מפלצתיים של 30.5 נקודות ו-10.9 ריבאונדים, כשבמשחק השיא שלו קלע 43 נקודות והוריד 20 ריבאונדים.

למרות האפשרות מבהירים במכבי כי "אין כוונה לעשות מהלכים של פאניקה". במועדון מספרים כי ניתן להוסיף שחקן ליורוליג רק בתום הסיבוב הזה, כך ששוק השחקנים שיכולים לחזק את הקבוצה ייבחן היטב לפני שיוחלט על הבאת גבוה. על פי תקנון היורוליג, מכבי יכולה לצרף שחקן בין סיום הסיבוב הראשון של שלב הטופ 16, לבין תחילת הסיבוב השני של שלב הטופ 16, שייפתח ב- 27 בפברואר במשחק בית מול גלאטסראיי.

שון ג'יימס שחקן הפועל תל אביב קולע מעל קרייג סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
יגיע במקומו? סמית' מול ג'יימס/ברני ארדוב

הסנטר אמר הערב: "זה היה קשה מאוד לשמוע את החדשות האלה. אין עדיין לוח זמנים, אני אפילו לא יודע מתי אוכל לעבור את הניתוח עד שלא נקבל חוות דעת נוספת". כשנשאל איך הרגיש כששמע את החדשות אמר ג'יימס: "בכנות, זה מ-24 השעות הקשות בחיי. בחודשים האחרונים לא הייתי עצמי, וידעתי את זה. עברתי טיפולים וזה לא עבד. במשחק האחרון זה היה הקש ששבר את גב הגמל. זה מרגיש כאילו יש למישהו את הסכין הכי גדולה שיש, והוא דוקר אותך בגב. קשה לתאר את התחושה הזו. אני באמת עצוב בגלל החברים שלי בקבוצה ושלא אוכל לעזור להם, יותר אפילו מאשר אני עצוב על הפציעה. הם הבחורים שלי ועצם העובדה שלא אוכל לעזור להם כואבת לי יותר מאשר הגב שלי כואב".

ג'יימס הושבת בעקבות אותן בעיות לאורך שלבים רבים העונה. השחקן, שמונה העונה לקפטן, הושבת ללא מעט חודשים לאורך העונה החולפת, כשבמשחק האחרון מול נס ציונה, עלה לשחק אך הורד לספסל ולטיפולים - זאת לאחר ששוב נפגע בגבו – אותה בעיה שהוא סבל ממנה לאורך רוב השנה.

ג'יימס אמנם אהוד מאוד במכבי, אולם מאחורי הקלעים, בשיחות פנימיות, כבר ישנם התייעצויות לגבי ג'יימס ועתידו במכבי. ג'יימס חתום על חוזה גבוה ללא יציאה לשלוש שנים, כך שאם מכבי יבצעו מהלך, זה לא הולך להיות פשוט כספית.

מכבי תל אביב מסרה: "בבדיקת ה-MRI ששון ג'יימס עבר הלילה התגלתה פריצת דיסק בגב. שון נפגש היום עם מומחה הגב ד"ר אורי קינן, שהמליץ על טיפול ניתוחי".

ג'יימס עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "החיים מלאים בעליות וירידות, אבל תמיד תזכרו שהקרבות הקשים ביותר ניצבים בפני החיילים החזקים ביותר".

היו"ר שמעון מזרחי אמר לוואלה! ספורט: "ערכנו בדיקות חוזרות כדי לדעת בדיוק מה האבחנה לגבי ג'יימס. כרגע הבנו שזו פריצת דיסק ויחד עם שון נצטרך לחשוב איך מתגברים על הבעיה הזאת ואיזה טיפול אפשר להעניק לו. כמה זמן הוא ייעדר? אני לא נכנס לזמנים והערכות. בשביל זה יש רופאים, הם יחליטו מה שיחליטו יחד איתו ואיזה טיפול הכי נכון לעשות, ולפי זה אנחנו נראה".

לגבי האפשרות להביא חיזוק הוסיף מזרחי: "קיבלנו את האבחנה לפני רבע שעה. העניין לא נידון. העניין הזה יידון ונבין איפה אנחנו נמצאים מהבחינה הזאת, ואז נחשוב על כל דבר".

כרגע, גיא פניני, שכיהן כקפטן במשחקים שבהם ג'יימס לא שיחק, ימשיך לכהן בתפקיד. "כל עוד שון מחוץ לסגל", אמרו במכבי, "פניני יחליפו, כפי שהיה עד כה".

בצל החדשות על מצבו של ג'יימס, מכבי תל אביב תתמודד היום מול בני הרצליה. ריקי היקמן אמר לפני המשחק: "לפני ריאל יש לנו משחק נגד הרצליה. הם עשו מספר שינויים ויש להם מספר שחקנים טובים. אנחנו צריכים לבוא מרוכזים בכדי לנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. מגד גוזני
לא יימהר להביא חיזוק. בלאט/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully