וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-מכבי חיפה: אבוחצירא עלול להיעדר מספר שבועות

24.1.2014 / 8:39

החלוץ לקה בדלקת קשה בדרכי הנשימה ונזקק לאשפוז בבית החולים. אבוחצירא הגיע לאימון הבוקר, אך לא נטל בו חלק ויזדקק לתקופת החלמה והתאוששות ממושכת. צוצאליץ' הודח מהסגל לאור הביקורות. בפתח תקוה: פרדה החרים את האימון והושעה

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 110. מכבי חיפה מובילה 28:49 בניצחונות ועוד 33 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי חיפה מארחת היא מובילה 13:27 בניצחונות ועוד 18 משחקים נגמרו בתיקו.

* למכבי חיפה שבעה ניצחונות רצופים על מכבי פתח תקוה, במאזן שערים נחמד של 4:22.

* מכבי פתח תקוה לא ניצחה את מכבי חיפה בחוץ מאז ספטמבר 2007 משער של עומר גולן. וכמו הפעם, גם אז מכבי חיפה הגיעה למשחק הזה אחרי הפסד במגרש הכי דרומי בליגת העל באותה עונה (אשדוד).

* מכבי חיפה בחמשת המשחקים האחרונים: הפסד (חוץ) וניצחון (בית). עכשיו היא בבית.

נתונים: אתר דריבליסט

עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה כובש לפני לנדרי מולמו שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מכבי פתח תקוה לא ניצחה את מכבי חיפה בחוץ מאז ספטמבר 2007 משער של עומר גולן/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי פתח תקוה

אחרי התיקו מול בני יהודה, במכבי פתח תקוה מקווים להשיג תוצאה מפתיעה, שתעזור לקבוצה להיחלץ מעל הקו האדום. הבשורה העיקרית מהאימון אתמול קשורה לקשר אדריאן כריסטאה. הקבוצה טרם קיבלה את השחרור הבינלאומי עבור הקשר הרומני והוא לא ייכלל בסגל למשחק נגד מכבי חיפה. במועדון ציינו כי גם אם היה מגיע השחרור, כריסטאה לא היה צפוי לשחק בשל היעדר כושר משחק. ההערכה היא שהשחרור יגיע עד יום שני. "אם עד אז כריסטאה לא ישוחרר, נפנה לפיפ"א, ואז הוא ישוחרר דרכה תוך מספר ימים. יש לנו מסמך שמעיד על שחרורו מסטיאווה ולכן ההליך יהיה קצר", אמרו במועדון.

שחקן נוסף שנמצא בכותרת הוא דני פרדה. כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, בית"ר ירושלים ביקשה להעביר לשורותיה את הקשר ופתח תקוה דרשה בתמורה את סינטאיהו סלליך ואיציק כהן, שבית"ר מסרבת לשחררו. בינתיים, הסאגה סביב הקשר מסתעפת, כשהשחקן החליט לא להגיע על דעת עצמו לאימון היום. במועדון החליטו להשעות את השחקן מהסגל והוא לא ישחק מחר בחיפה. "פרדה הגזים, אבל בקרוב מאוד אולי תושלם העסקה והוא לא יהיה כאן", אמרו במועדון.

ייטב לוזון וקובי רפואה יערכו מספר שינויים נוספים לקראת המשחק בקרית אליעזר. חגי גולדנברג יחזור להרכב על חשבון שמוליק מלול ונאור פסר יוסט שמאלה. גידי קניוק מוצהב ובמקומו יפתח זיטו. במקום פרדה יפתח עמנואל אוגודה, שאם יגיע זר נוסף הוא ישוחרר מהסגל. שחקן נוסף שיודח מההרכב הוא פדרו גלבאן. לוזון ורפואה העדיפו לפתוח עם חלוץ נוסף, רועי דיין, ומרעי לא יוסט לכנף. מדובר במערך התקפי יותר בהשוואה למשחק הבית בשבוע שעבר מול בני יהודה.

שחקני הקבוצה קיבלו במהלך השבוע את משכורות חודש נובמבר, אך משכורות חודש דצמבר טרם חולקו למרות שעברו שמונה ימים ממועד החלוקה המקורי.

שחקן מכבי פתח תקוה, דני פרדה. ברני ארדוב
בלגן בגזרת דני פרדה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

עוד חדשות רעות לקבוצה הגיעו מכיוונו של שמעון אבוחצירא. החלוץ לקה בדלקת קשה בדרכי הנשימה, שהסתבכה והצריכה אשפוז בבית החולים. הוא אומנם החלים ואף הגיע הבוקר לכפר גלים, אך לא נטל חלק באימון. תקופת ההחלמה וההתאוששות צפויים לערוך מספר שבועות.

בכלל, מכת ההיעדרויות שוב לא מדלגת מעל אריק בנאדו. אביחי ידין ערך אתמול אימון אישי ולא יהיה בסגל וגם טאלב טואטחה עדיין פצוע. המאמן יערוך שינויים בחלק האחורי שלו כששמואל שיימן יפתח במקום טואטחה, וסארי פלאח, שנעדר אתמול בעקבות מחלה, אמור לפתוח במקום אדין צוצאליץ' על רקע הביקורות אחרי ההפסד בווסרמיל. גוסטבו בוקולי ימשיך לשחק מאחור במקום ידין, וגם מקומם של רובן ראיוס, חן עזרא ואלון תורג'מן מובטח. בנאדו כבר פרסם את הסגל למשחק ממנו עולה שצוצאליץ' לא יהיה בסגל. אלעד גבאי לעומתו ישוב.

באופן מפתיע, עד היום אריק בנאדו כלל לא ערך אסיפה בעקבות ההפסד לבאר שבע. שחקנים סיפרו כי המאמן נראה מאוכזב מאוד בעקבות ההפסד, וייתכן כי זאת הסיבה שבגללה לא שוחח עימם, וכך גם לגבי הבלם דקל קינן, שבשיחות עם חבריו השבוע אמר: "הכי קל לבקר את הזרים, אני לוקח את האחריות עליי". היום בנאדו כינס לראשונה את השחקנים ואמר להם: "עשינו הרבה דברים טובים בווסרמיל, אבל צריכים לעבוד על המומנטום שלנו ברגעים שבהם אנחנו לא נראים טוב. אנחנו צריכים לעבוד ולהשתפר על מצבים נייחים. צריכים להיות מרוכזים, ולא לוותר אף פעם". ואכן, במהלך האימון תרגל המאמן מצבים נייחים בהגנה ובהתקפה.

שמעון אבוחצירא שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
היעדרות ממושכת. אבוחצירא/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

ניצן דמארי: מכבי פתח תקוה

אצל משה סיני הוא היה על תקן של סותם חורים, אבל אז הגיעו ייטב לוזון וקובי רפואה והוכיחו שאין תחליף ללב ונשמה. בחלון ההעברות הנוכחי פתח תקוה בחרה לחזק את החלק החזק שלה, ההתקפה, ולא להתחזק בנקודת התורפה שלה, החלק ההגנתי. המהלך האמיץ של צמד המאמנים היה לתת לשני שחקני הבית, דמארי ותומר אלבז, להיאבק על חולצת ההרכב. זה מה שישאיר אותם בליגה?

אלון תורג'מן: מכבי חיפה

בהנחה שעומר דמארי לא ישנה את דעתו, לא בטוח שהמהלך הנכון עבור יעקב שחר ואריק בנאדו הוא להביא חלוץ. המספרים של תורג'מן משכנעים ומראים שהוא כנראה השחקן הכי משתלם מול השער. לפחות כרגע, אין שום סיבה לא לתת לו ולגוזלן את המפתחות. מי יודע, אולי עד תום העונה יתברר שחיפה בכלל לא הייתה זקוקה לחלוץ.

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, חגי גולדנברג, איבן הרצג, ניצן דמארי, נאור פסר, זיטו, מרואן קבהא, דיא סבע, עמנואל אוגודה, ויקטור מרעי, רועי דיין.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, סארי פלאח, שמואל שיימן, גוסטבו בוקולי, רובן ראיוס, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן, שובל גוזלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully