וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוצי האליפות הדרמטיים ביותר בליגה הספרדית

23.1.2014 / 15:48

הקאמבק הגדול של ריאל, הדו קרב בין שתי הגדולות ב-2010, המתנה שקיבלה ברצלונה מלה קורוניה וה-12:1 שהיא חטפה מבילבאו, שער אליפות בדקה האחרונה ועוד. שלוש קבוצות נלחמות על האליפות בספרד העונה, הנה כמה ממירוצי האליפות הכי מותחים בתולדות הלה ליגה

לאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
ב-2010 זו הייתה החגיגה שלו. מסי/רויטרס

מירוץ האליפות העונה הוא אחד המותחים ביותר שזכורים. אם לאורך השנים האחרונות היה מדובר רק במאבק בין ברצלונה לריאל מדריד, הרי שהעונה הצטרף סוס שלישי למירוץ. אתלטיקו מדריד נותנת פייט אדיר לשתי הגדולות ולאחר 20 מחזורים היא צמודה בפסגה לבארסה עם 51 נקודות, כאשר ריאל עם נקודה אחת פחות אחרי שחזרה בגדול למירוץ בשבועות האחרונים. קצת פחות מחצי עונה נותרה ורגע לפני שנכנסים לרגעי ההכרעה, הנה הזדמנות להיזכר במאבקי האליפות הכי דרמטיים וצמודים שידעה הליגה הספרדית לאורך השנים.

מירוסלב דוקיץ' נבחרת יוגוסלביה 1997. GettyImages
החמצת הפנדל שלו לא נשכחה. מירוסלב דוקיץ'/GettyImages

1930/31:

הטבלה הסופית (18 מחזורים): אתלטיק בילבאו 22 נקודות (יחס שערים של פלוס 40, אלופה), ראסינג סנטאנדר 22 נקודות (יחס שערים פלוס 12), ריאל סוסיאדד 22 (יחס שערים פלוס 3), ברצלונה 21 נקודות

מה היה?

העונה השלישית בתולדות הליגה הספרדית סיפקה מרוץ אליפות של ארבע קבוצות. כמובן שבאותם ימים (ועד לראשית שנות ה-90' למעשה) חילקו שתי נקודות לניצחון, מה שהפך את כל העסק לצמוד יותר, ובכל זאת. בילבאו ניצחה 11 משחקים והפסידה שבעה, בלי אף תיקו, קוטביות יוצאת דופן. הבאסקים רשמו באותה עונה כמה תוצאות מטורפות כולל פעמיים 1:7, פעם אחת 0:6 ו-1:6 וגם, את הניצחון הגדול בתולדותיהם וההפסד הגדול בתולדות בארסה, 1:12. אגוסטין סאוטו אראנה, אשר כונה "באטה", הוביל אותם עם 27 שערים באותה עונה (כולל שביעייה באותו משחק מול ברצלונה), בדרך לתואר שני ברציפות. במחזור הסיום, בילבאו אומנם הפסידה 2:1 לריאל אוניון ושלוש האחרות ניצחו, אבל יחס השערים של הבאסקים עשה את שלו וניצחון החוץ 0:4 על אספניול שבוע קודם לכן כבר הבטיח להם מעשית את האליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

1946/47:

הטבלה הסופית (26 מחזורים): ולנסיה 34 נקודות (16 ניצחונות, אלופה), אתלטיק בילבאו 34 נקודות (15 ניצחונות), אתלטיק אביאסיון דה מדריד (כיום: אתלטיקו מדריד) 32 נקודות

מה היה?

במדינה שהתאוששה מתלאות מלחמת העולם השנייה, העטלפים הוכתרו כאלופי הליגה בפעם השלישית בשש עונות ובכלל בתולדות המועדון. הם עשו זאת לאחר מאבק עיקש מול הבאסקים והקולצ'ונרוס בשמם הקודם, כאשר גם ברצלונה, סבאדל וסביליה היו במרדף וסיימו כולן קרובות לפסגה. זו הייתה העונה בה אנטוניו פוצ'אדס, אגדה מקומית שנפטר בשנה שעברה, ערך את הבכורה שלו במדי ולנסיה והקבוצה ניצחה 0:6 את ספורטינג חיחון בבית במחזור האחרון ועל פי הסיפורים, רצה אל הטלפונים. משהגיעו הדיווחים מהמגרשים האחרים, שם בילבאו ספגה בדקה ה-70 אצל דפורטיבו לה קורוניה בדרך ל-3:3 ואילו אתלטיקו הפסידה בדקה ה-85 את הדרבי הביתי לריאל, פרצו החגיגות במסטאייה. את תואר מלך השערים של אותה עונה גרף תלמו זארה הבלתי נשכח, שהרשית 33 פעמים עבור בילבאו.

הלניו הררה מאמן כדורגל 1964. GettyImages
האיש של אתלטיקו. הררה/GettyImages

1949/50:

הטבלה הסופית (26 מחזורים): אתלטיקו מדריד 33 נקודות, דפורטיבו לה קורוניה 32, ולנסיה 31, ריאל מדריד 31

מה היה?

תחת המאמן והקטנאצ'ו, הלניו הררה ולצידו ה"פנינה השחורה" ממרוקו, לארבי בנבארק, הקולצ'ונרוס זכו באליפות שלישית בתולדותיהם וראשונה מזה תשע שנים. הם עשו זאת רק בתום קרב עיקש מכל החזיתות ועם לא מעט מזל, אחרי שסיימו ב-4:4 ביתי מול ולנסיה במחזור האחרון, כאשר בנבארק כובש צמד, אבל האורחים חוזרים מפיגור של שלושה שערים וכמעט הופכים לחלוטין את כל תמונת האליפות. בדיעבד התברר שגם שער נוסף של ולנסיה לא היה מוציא את התואר מהידיים של אתלטיקו כי דפור בעצמה לא עשתה את העבודה ולמרות יתרון בן שני שערים סיימה רק ב-2:2 בבילבאו. זארה שוב היה מלך השערים, הפעם עם 24 כיבושים "בלבד".

1970/71:

הטבלה הסופית (30 מחזורים): ולנסיה 43 נקודות (אלופה), ברצלונה 43 נקודות, אתלטיקו מדריד 42 נקודות, ריאל מדריד 41 נקודות

מה היה?

קופצים שני עשורים קדימה לעוד קרב ארבע-ראשי בין הגדולות של ספרד. אלפרדו די סטפנו האחד והיחיד התמנה בתחילת העונה למאמנה של ולנסיה ומיד סחף אותה לאליפות הרביעית שלה והראשונה מאז אותו תואר דרמטי ב-1947. במחזור ה-30 והאחרון, ברצלונה זכתה לעזרה גדולה מהיריבה העירונית אספניול, שניצחה בביתה 0:1 את ולנסיה. אלא שהקטאלנים, שעם ניצחון היו זוכים באליפות, סיימו רק ב-1:1 בחוץ מול אתלטיקו מדריד, לה כבש לואיס ארגונייס את שער השוויון. למרות שלברצלונה היה פלוס 28 ביחס השערים ולולנסיה רק פלוס 22, התואר הלך לעטלפים בזכות היתרון שלהם במאבק הישיר, כאשר המשחק במסטאייה באותה עונה הסתיים ב-1:1 ואילו בקאמפ נואו ולנסיה ניצחה 0:2. אגב, שער ניצחון של אתלטיקו היה נותן לה את האליפות, שכן היא הפסידה באותה עונה לולנסיה 1:0, אבל גברה עליה בגומלין 0:3.

אלפרדו די סטפאנו נשיא כבוד ריאל מדריד. AP
סחף את ולנסיה לאליפות. די סטפנו/AP

1980/81:

הטבלה הסופית (34 מחזורים): ריאל סוסיאדד 45 נקודות (אלופה), ריאל מדריד 45 נקודות, אתלטיקו מדריד 42, ולנסיה, 42, ברצלונה 41

מה היה?

ככה זוכים באליפות ראשונה. כולן רדפו אחרי כולן באותה בספרד, אבל הקבוצה מסן סבסטיאן הייתה זו שנלחמה הכי הרבה בריאל מדריד, אלופת שלוש השנים החולפות. הבלאנקוס ניצחו את המפגש הראשון בין הקבוצות, 0:1 במחזור העשירי, אולם בגומלין, סוסיאדד סיפקה הצגה עם 1:3 ביתי וכאשר נותרו שבעה מחזורים לסיום העונה, היא התייצבה בעמדה טובה לזכייה בתואר. עד למחזור האחרון ריאל המשיכה לרדוף ואז התחוללה הדרמה הגדולה. הקבוצה ממדריד התארחה אצל ויאדוליד וניצחה 1:3 קליל. במקביל, סוסיאדד, שהייתה צריכה רק תיקו, עלתה ליתרון חוץ על חיחון, במשחק שהתנהל תחת מבול עז. המארחת לא ותירה, הפגינה ספורטיביות וקבעה מהפך, שהחזיק מעמד עד לדקה האחרונה. אז, חסוס מריה זאמורה הפך לגיבור הגדול של סוסיאדד כאשר השתלט על הכדור ברחבה אחרי לחץ כבד ושלח לרשת את שער האליפות הדרמטי.

1993/94:

הטבלה הסופית (38 מחזורים): ברצלונה 56 נקודות (אלופה), דפורטיבו 56 נקודות

מה היה?

אחד ממירוצי האליפות הכי מפורסמים בספרד. לה קורוניה עמדה בפני תואר היסטורי, הראשון בתולדות המועדון, אבל שמטה אותו ממש בשנייה האחרונה של העונה, עם רגע בלתי נשכח. "סופר דפור" הובילה את הטבלה החל מהרביעי בדצמבר ועד למחזור האחרון, ב-14 במאי. היא אומנם הייתה בנחיתות בשובר השוויון מול ברצלונה אחרי שניצחה אותה 0:1 והפסידה לה 3:0 באותה עונה, אבל בבטו והחברים היו תלויים רק בעצמם במשחק הבית מול ולנסיה, שעה שברצלונה והדרים טים שלה התארחו אצל סביליה. במחצית בקאמפ נואו הסביליאנים עוד צעדו ביתרון 1:2 ודפור, למרות שלא כבשה, הייתה משוכנעת שהיא עומדת לזכות. אחרי שבארסה טסה ל-2:5 במחצית השנייה, הלחץ כבר גבר בריאזור. בתוך תוספת הזמן לה קורוניה זכתה בפנדל. שער אליפות? לא ממש. בבטו ברח מאחריות והבלם מירוסלב דוקיץ' בעט לידיים של חוסה לואיס גונסאלס ושלח את האליפות לקטאלוניה. בארסה, שלא הובילה את הטבלה מאז המחזור ה-13 והייתה במקום השני ב-12 המחזורים שלפני אותו ערב דרמטי, חגגה תואר רביעי ברציפות.

הכי דרמטי בעולם: שער האליפות של סוסיאדד

2006/07:

הטבלה הסופית (38 מחזורים): ריאל מדריד 76 נקודות (אלופה), ברצלונה 76 נקודות, סביליה 71 נקודות

מה היה?

פאביו קאפלו, בעונתו הבודדת בקדנציה השנייה בריאל הוביל קאמבק גדול על חשבון ברצלונה וסביליה, שהייתה במירוץ כמעט עד לרגע האחרון. ריאל לא הובילה את הטבלה כלל עד למחזור ה-34, כאשר הרכישות שלה באותו חורף ובעיקר גונסאלו היגואין, עושות את ההבדל עבורה. סביליה הייתה במקום הראשון במחזור ה-25, אבל התעייפה ובארסה נטלה את השליטה מאותו רגע ועד שריאל עקפה אותה, כאשר בסך הכול, שלוש הקבוצות האלה מוליכות את הטבלה בכל אחד מ-38 המחזורים. בקלאסיקו הראשון של אותה עונה ריאל ניצחה 0:2 משערים של ראול ורוד ואן ניסטלרוי ולמרות שבגומלין הנער הצעיר ליאונל מסי הציל את הקטאלנים מהפסד עם שלושער ענק בדרך ל-3:3, שובר השוויון היה שייך לריאל. במחזור הסיום בארסה הביסה 1:5 את חימנסטיק בחוץ, אבל התיקו הביתי 2:2 בדרבי מול אספניול שבוע קודם לכן, משחק בו ספגה בדקה ה-90, היה בעוכריה. ריאל, שבעצמה חילצה נקודה במחזור הלפני אחרון מול סראגוסה בדקה ה-89, הבטיחה את האליפות למרות פיגור מוקדם ובזכות קאמבק ב-22 הדקות האחרונות בדרך ל-1:3 ביתי על מאיורקה. סביליה, שעוד הגיעה למחזור עם סיכוי קלוש לאליפות, הפסידה בבית 1:0 לויאריאל.

2009/10:

הטבלה הסופית (38 מחזורים): ברצלונה 99 נקודות (אלופה), ריאל מדריד (96 נקודות

מה היה?

עונה בה ההפרדה של שתי הגדולות משאר הליגה בלטה במיוחד, כאשר השלישית ולנסיה מסיימת עם 71 נקודות בלבד. כאשר מדברים השנה בספרד על "100 נקודות לאליפות", מתכוונים למירוץ הזה. מלבד מחזור הפתיחה, בארסה וריאל היו במקומות 1-2 לכל אורך העונה, כאשר ההובלה משתנה לא פחות מתשע פעמים. הפעם האחרונה, והמכריעה, הייתה במחזור ה-31, כשמסי ופדרו כבשו ב-0:2 של הקטאלנים בברנבאו ושמו את ברצלונה בפסגה עד לסיום. ריאל עוד זכתה לתקווה אחרי תיקו 0:0 בדרבי של ברצלונה, אבל החבורה של גווארדיולה לא התבלבלה וניצחה בכל חמשת המחזורים האחרונים כדי להבטיח לעצמה את התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully