וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון חוק יחייב את ההתאחדות לחשוף מידע לציבור

20.1.2014 / 13:01

עו"ד צ'רלי בוזגלו במכתב להתאחדות: מחר ייכנס לתוקפו תיקון לחוק חופש המידע, לפיו תחויבו למסור את כל המידע לציבור

האם ההתאחדות לכדורגל עומדת בפני מהפכה של ממש בכל הנוגע לפרסום פסקי הבוררות והמדיע הפנימי שלה לציבור הרחב? ייתכן מאוד שכן. מחר (שלישי) אמור להיכנס לתוקפו תיקון מספר תשע לחוק חופש המידע, אשר הוסיף את ההתאחדות לכדורגל כ"רשות ציבורית" ולפיכך היא מחויבת למסור ולפרסם את כל המידע שברשותה בהתאם לחוק חופש המידע. החלת התיקון הזה תחייב את ההתאחדות לכדורגל לפרסם את כל המידע שנדרש על ידי הציבור, ובתוך כך גם את פסקי הדין שלה.

כזכור, לאחרונה פרסמנו כי עו"ד צ'רלי בוזגלו דרש מהתאחדות לכדורגל לפרסם את פסקי הדין של תביעות הבוררות. הפניה הזאת לא הייתה הראשונה, והיא אחת מתוך מספר פניות בשלוש השנים האחרונות, שמתבססות על דרישות שנובעות מכוח חוק הספורט. "ברגע שהבוררות בהתאחדות היא חובה – על פי תקנוני ההתאחדות, צריך לחול עליה עקרון הפומביות של בתי המשפט, ולפיכך חובה עליהם לפרסם את פסקי הבוררות ובין היתר גם השקעות בעלי הקבוצות ומי תורם לקבוצות", הסביר עו"ד בוזגלו.

בדרישה החדשה של עו"ד בוזגלו, שמופנית לעובד ההתאחדות אמיר נבון, שנובעת מהתיקון לחוק שכאמור יחול מחר, נכתב: "כקבוע בחוק חופש המידע, אשר חל על ההתאחדות, מבוקש בזאת לפרסם את פסקי הבוררות אשר ניתנו במסגרת המוסד לבוררות של ההתאחדות בין השנים 2009-2014. אודה על תשובתכם ללא שיהוי ובכל מקרה לא יאוחר מ-30 יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully