וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאטל העפילה לסופרבול

20.1.2014 / 4:52

הסיהוקס השלימו מהפך במחצית השנייה ובמשחק נהדר ניצחו את היריבה הגדולה סן פרנסיסקו 17:23 כדי לעלות לסופרבול שני בתולדותיהם

בפעם השנייה בלבד בתולדותיה והראשונה מאז עונת 2005-06, עלתה הלילה (בין ראשון לשני) סיאטל סיהוקס למשחק הסופרבול. ניצי הים, שסיימו את ה-NFC ראשונים, גברו בביתם הרועש על היריבה המרה לבית המערב סן פרנסיסקו, 17:23, לאחר שרשמו את כל 13 הנקודות האחרונות במשחק וקבעו מהפך. סיאטל תפגוש את מי שדורגה ראשונה ב-AFC, דנבר, שגברה במשחק הראשון של הערב על ניו אינגלנד. למעשה, הסופרבול הקרוב, שייערך בניו יורק, יהיה רק הפעם הרביעית בהיסטוריה בה שתי המדורגות ראשונות עשו את כל הדרך אל הריקוד הגדול.

ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. Otto Greule, GettyImages
נוסע להילחם על התואר בניו יורק. ווילסון/GettyImages, Otto Greule

המשחק הזה החל כמו שמשחק פלייאוף משוגע אמור להתחיל. במהלך הראשון שלו, ראסל ווילסון ניסה לרוץ, נתקל באלדון סמית' וזה גרם לפאמבל והשתלט על הכדור. סן פרנסיסקו תרגמה את היתרון המהיר לשלוש נקודות בלבד ואחרי שכל אחת מהקבוצות משכה דרייב ארוך שהסתיים בלי כלום, הרבע נגמר ב-0:3 לאורחים.

בדרייב הראשון שלה ברבע הבא סן פרנסיסקו הייתה קצת תקועה עד שקולין קפרניק יצא לריצת 58 יארד מדהימה שעברה בין ארבעה מגנים והסתיימה על קו העשר של הסיהוקס. כמה מהלכים לאחר מכן, אנתוני דיקסון התעופף מעל הדבוקה לאנדזון וקבע 0:10, כאשר עד להפסקה סיאטל הצליחה להחזיר רק שער שדה בעזרת מסירה של ווילסון ל-51 יארד לדאג בולדין אחרי שהקוורטרבק חמק להגנה. קפרניק סיים את המחצית עם 17 יארד בלבד באוויר, אבל גם עם קרוב למאה יארד על הקרקע.

הקצב התגבר ברבע השלישי. מרשואן לינץ' נכנס ל"ביסט מוד" המוכר שלו ודהר קדימה בצורה בלתי עצירה, 40 יארד וטאצ'דאון. הניינרס לא התרגשו ולאחר פאמבל של קפרניק, עליו השתלט חבר לקבוצה, הקוורטרבק מצא בכדור בלתי אפשרי, תוך כדי בריחה מההגנה וקפיצה את אנקואן בולדין, שתפס נהדר באנדזון, 10:17.

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. רויטרס
שרף את הקרקע, והפסיד. קפרניק/רויטרס

מומנטום לניינרס? רחוק מזה. סטיבן האושקה שלח במהרה עוד שער שדה מדויק ובדרייב הבא נקלעה סיאטל לדאון שלישי ו-22 יארד לעבור. ווילסון מסר פעם אחת ואז, בדאון רביעי ושבעה יארד, מקו ה-35 של הניינרס, הוא מצא בכדור מושלם את ג'רמיין קירס שהתעופף וקלט באנדזון. מהפך, 17:20 לסיהוקס. לא נגמר. קפרניק נרדם וקליף אבריל הוציא ממנו את הכדור.

כאן הגיע רגע שערורייתי במיוחד וגם מאוד עצוב. הסיהוקס ניסו להשיג עוד טאצ'דאון ו-ווילסון מצא את קירס. נאבורו באומן הגיע מאחור והוציא לקירס את הכדור, אולם אף אחד מהשופטים לא שם לב לכך איכשהו. מכיוון שהמהלך נעצר לפני האנדזון, לא ניתן היה לערער עליו או לבדוק במצלמות וכך, סיאטל נותרה עם הכדור. אם לא די בכך, הרי שבמהלך החטיפה רגלו של באומן התרסקה לחלוטין תחת גופו של קירס בפציעה שנראתה קשה מאוד. הכדור נשאר אצל סיאטל, שהלכה לדאון רביעי מקו היארד האחד של הניינרס, רק כדי לשמוט את הכדור פעם נוספת.

הרצף הביזארי של האירועים נמשך וקפרניק, שביקש להריץ את הניינרס קדימה, מסר היישר לידיו של קאם צ'נסלור. סיאטל השיגה רק עוד שער שדה מהמהלך הזה וסן פרנסיסקו יצאה למסע נואש אחרון קדימה. הניינרס השיגו המרה בדאון רביעי והתקרבו לאנדזון, אבל מסירה של קפרניק, 56 שניות לסיום לכיוונו של קראבטרי שחיכה באנדזון, נהדפה על ידי ריצ'רד שרמן לידיו של מלקולם סמית', שחטף וגמר את המשחק.

מספרים: ווילסון מסר 215 יארד וטאצ'דאון, 106 מהם הלכו לבולדין. לינץ' רץ ל-109 יארד. קפרניק מסר ל-153, טאצ'דאון ושני איבודים. הוא רץ לעוד 130 יארד, בעוד פרנק גור הוגבל ל-14 יארדים עלובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully