וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנבר ברונקוס עלתה לסופרבול

20.1.2014 / 1:05

פייטון מאנינג מסר ל-400 יארד, הוביל את הברונקוס לניצחון 16:26 על ניו אינגלנד של טום בריידי וינסה להשיג טבעת שנייה

שלוש פעמים בעבר נפגשו פייטון מאנינג וטום בריידי בפלייאוף. בשתיים הראשונות ניצח בריידי, בשלישית עשה זאת מאנינג. המשותף לכל שלוש הפעמים: המנצח במפגש זכה גם בסופרבול.

אם לשפוט על פי התקדים הזה, בעוד שבועיים יניף פייטון מאנינג בניו יורק את גביע וינס לומבארדי בפעם השנייה, לאחר שהצעיד את דנבר ברונקוס לניצחון 16:26 על ניו אינגלנד פטריוטס. וכמו בשבוע שעבר, גם הפעם משחק שנראה גמור התארך קצת יותר מדי, ועדיין - דנבר ירדה מנצחת ומבחינתה זה מה שחשוב.

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס. Charlie Riedel, AP
פעם שנייה עם טבעת? מאנינג רחוק משחק אחד מגביע וינס לומבארדי/AP, Charlie Riedel

לגבי המשחק בעוד שבועיים, כמובן שעוד חזון למועד, כי למאנינג והברונקוס, בסופרבול השביעי שלהם והראשון מאז 1998 (הפסידו את ארבעת הראשונים, ניצחו את השניים האחרונים) מחכה יריבה לא פשוטה בריקוד הגדול, בוודאי אחת שתתן לה פייט טוב יותר מהפטריוטס המוכים. לניו אינגלנד יש שחקן כשרוני אחד בקו האחורי, מגן הפינה אקיב טאליב. ברבע השני, כשהמשחק עדיין היה צמוד, הוא נפצע, ממש כמו בגמר ה-AFC אשתקד. אז זה נגמר בהפסד ביתי לבולטימור, הפעם בהפסד בדנבר.

אבל גם הפציעה של טאליב לא יכולה לקחת את מלוא הקרדיט ממאנינג, שניהל באופן פנטסטי את ההתקפה של דנבר. הוא השלים 12 מסירות רצופות בשלהי הרבע השני ובתחילת השלישי, והוציא את המשחק לחלוטין מידי הפטריוטס, כשהעלה את היתרון מ-3:10 ל-3:20. ההמשך כבר היה גארבג' טיים ארוך.

נושון מורנו שחקן דנבר ברונקוס. Jack Dempsey, AP
גם על הקרקע דנבר שלטה אבסולוטית. נושון מורנו חותך את הגנת הפטריוטס/AP, Jack Dempsey

באשר לפטריוטס, הם לא ממש הגיעו מוכנים התקפית, אבל כל עוד טאליב היה במגרש הצליחו להגיב הגנתית ולשמור את עצמם במשחק. מהרגע שיצא, ההגנה הפכה לחדירה באוויר ועל הקרקע, כשבריידי לא מצליח במשך שלושה רבעים שלמים ליצור מומנטום חיובי. הכדורים טסו מעל ראשי התופסים שלו באוויר הדליל של קולורדו, וגם פה אפשר לתת קרדיט להגנת דנבר, שעצרה על הקרקע את לגארט בלאנט מוקדם במשחק והכריחה את הקוורטרבק בלבן למצוא פתרונות אחרים.

דנבר עלתה ל-0:10 עם מסירה קצרה של מאנינג לג'ייקוב טאמי לאחר דרייב של 93 יארד. ניו אינגלנד צימקה ל-10:3 בשער שדה, ואז באו שני הדרייבים שהוציאו מידיה את המשחק, שער שדה של מאט פרייטר וטאצ'דאון של דנריוס תומאס. טאצ'דאון של ג'וליאן אדלמן קבע 23:10, ובריידי עצמו חדר לאנדזון כדי לנסות להמשיך בקאמבק, אבל במצב של 26:16 נבלם שיין ורין בדרך להמרה והברונקוס שמרו על הניצחון.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Joe Mahoney, AP
ככה נראה כל היום שלו. בריידי/AP, Joe Mahoney

אז לדנבר יש דייט במדולנדס בלילה שבין ה-2 וה-3 בפברואר. מאנינג, שכבר ניצח השנה בניו ג'רזי את ניו יורק ג'איינטס, יחכה שם לסיאטל. דבר אחד בטוח: שם יהיה לו קצת פחות קל.

מספרים: מאנינג סיים משחק פנטסטי עם 400 יארד, 32 מ-43 השלמות מסירה ושני טאצ'דאונים. תומאס נהנה מפציעת טאליב וסגר באוויר 134 יארד בשבע תפיסות, נושון מורנו סיים עם 59 יארד על הקרקע, אך נפצע לקראת הסיום. בריידי סיים עם 277 יארד ב-24 מ-38, טאצ'דאון במסירה ואחד בגיחה, ג'וליאן אדלמן קטף עשרה כדורים ל-89 יארד וטאצ'דאון.

ג'ייקוב טאמי שחקן דנבר ברונקוס. Charlie Riedel, AP
סופרבול, בייבי. טאמי חוגג את הטאצ'דאון הראשון במשחק/AP, Charlie Riedel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully