וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאטל - סן פרנסיסקו: זה לא יעבור בשקט

יובל קליין

18.1.2014 / 8:45

האוהדים בסיאטל שוב ירעישו עולמות וינסו לדחוף את הקבוצה שלהם לניצחון ביתי על הניינרס, שחולמים על סופרבול שני ברציפות (ראשון, 1:30, 5+ לייב, FOX, METV)

בשנתיים החולפות היריבות בין סיאטל לסן פרנסיסקו צמחה ממשחק למשחק וכעת, המאבק הכי טוב ב-NFL כיום מגיע לרגע השיא, כאשר שתי הקבוצות יילחמו על מקום אחד בסופרבול. מדובר בשתי קבוצות דומות, שמתבססות על קוורטרבק נייד והגנה חזקה, פיזית ואכזרית. בעונה הסדירה, כל קבוצה ניצחה את המפגש הביתי מול היריבה, אבל יכול להיות שהפעם הקהל הרועש של סיאטל ישפיע פחות, כי הניינרס כבר מכירים את הרעש הבלתי נגמר מהביקורים הקודמים שלהם בעיר.

שחקן סיאטל סיהוקס ראסל ווילסון. AP
יאללה, מלחמה. ווילסון/AP

המהפך שחל על סיאטל בשנים האחרונות החל בהגעתו של המאמן פיט קארול, שבנה קבוצה עם מחשבה הגנתית. הקבוצה הזו מנעה מניו אורלינס לשים נקודות למשך יותר משלושה רבעים בשבוע שעבר וניצחה את המשחק. מאז הפסד הפלייאוף באטלנטה בשנה שעברה, כל ההכנות והדיבורים בסיאטל כיוונו רק למקום אחד – הסופרבול. בעזרת הקהל הביתי, שראה רק הפסד אחד בשנתיים האחרונות, משחק ההגנה הדורסני והרץ האחורי מרשואן לינץ', הסיהוקס פייבוריטים במשחק הזה.

בדומה לסיאטל, גם בסן פרנסיסקו הגעתו של מאמן חדש שינתה את התמונה. מדובר כמובן בג'ים הארבו, שגם העונה, כמו בשתי עונותיו הראושנות בתפקיד, הביא את הקבוצה לפחות לגמר החטיבה ובאופן כללי, החזיר אותה לימיה הגדולים. הניינרס מגיעים לסיאטל בתור הקבוצה החמה בליגה, עם רצף של שמונה ניצחונות. ביום ראשון הם הפגינו בגרות רבה וניצחו בקרוליינה, תוך שהם מבטלים את ההתלהבות של המקומיים עם משחק הגנה מושלם ומונעים מהפנת'רס לשים נקודות לכל אורך המחצית השנייה.

ג'ים הארבו מאמן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. AP
החזיר את הניינרס לימי הזוהר. הארבו/AP

סטטיסטיקות:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 15:15
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 580:711 לסיהוקס
מאזן במשחקים בסיאטל: 7:9 לסיהוקס (בשני המשחקים האחרונים בסיאטל: שני ניצחונות לסיהוקס, במאזן נקודות 16:71)
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 9:11 לסיהוקס
מאזן הפלייאוף של הסיהוקס: 12:10 (בכל ארבע הופעות הפלייאוף הקודמות שלה, סיאטל ניצחה את המשחק הראשון והפסידה את השני)
מאזן הפלייאוף של הניינרס: 20:31

מרשואן לינץ' שחקן סיאטל סיהוקס. AP
בפעמיים האחרונות בסיאטל זה הסתיים בצורה חד צדדית לטובת לינץ' והחברים/AP

מה סיאטל צריכה לעשות?

1) להכניס את ראסל ווילסון למשחק:

אוהדי הסיהוקס לא היו רגועים גם כאשר הקבוצה שלהם הובילה 0:16 על ניו אורלינס ברבע השלישי בשבוע שעבר, בעיקר כי ההתקפה לא הצליחה לרשום מהלכים ולסגור את המשחק. רוב האשמה לכך נופלת על ווילסון, שסיים עם תשע מסירות מוצלחות בלבד. לא מדובר בדבר נדיר ו-ווילסון כבר ניצח בעבר משחקים למרות מיעוט של מסירות. בניצחון הביתי על הניינרס בתחילת העונה הוא דייק רק בשמונה כדורים, אבל הפעם התחושה היא שהקבוצה תזדקק לו הרבה יותר כדי לבצע את הקפיצה האחרונה הנדרשת לפני הסופרבול. ווילסון יהיה חייב להיות שם, אם זה בדאון שלישי ארוך במחצית השנייה, שישאיר את הכדור בידיים של סיאטל או ברד-זון, שם מסירה טובה של לטאצ'דאון עשויה לעשות את כל ההבדל.

2) לא להוריד את הרגל מהגז:

מול ניו אורלינס, הסיהוקס נרדמו לחלוטין, נתנו את הכדור ללינץ' ושילמו על כך עם חמישה פאנטים רצופים, שכמעט שינו את המומנטום והחזירו את הסיינטס לחיים. זה הספיק נגד ניו אורלינס המוגבלת, אבל לא בטוח שזה יעבוד מול יריבה נפיצה כמו סן פרנסיסקו, שיכולה לגרום לא רק להרחקות, אלא גם לאיבודי כדור שמשנים את המשחק תוך רגע. הסיהוקס חייבים להיות אמיצים יותר ולנסות לשמור את הכדור אצלם כמה שיותר זמן.

פיט קארול מאמן סיאטל סיהוקס. AP
חייב לשמור על החבר'ה שלו דרוכים. קארול/AP

מה סן פרנסיסקו צריכה לעשות?

1) לרסן את מרשואן לינץ':

הקלישאה אומרת שבפלייאוף, הקבוצה שמאבדת פחות כדורים בדרך כלל מנצחת. אלא שהקלישאה הזו לא בהכרח נכונה. מה שיותר נכון זו העובדה שהקבוצה שרצה הכי הרבה בדרך כלל מנצחת. כל שמונה הקבוצות שניצחו בפלייאוף העונה עברו את רף מאה היארדים על הקרקע ובשישה מתוך שמונת המקרים, הקבוצה שרצה יותר גם חגגה בסיום. הניינרס מכירים מצוין את לינץ', אבל עדיין לא הצליחו לעצור אותו והוא רשם 180 יארדים ושלושה טאצ'דאונים בשני המשחקים בין הקבוצות העונה. חבורת הליינבקרים המוכשרת כל כך של סן פרנסיסקו, בראשותו של אחמד ברוקס, שמציג יכולת מעולה בפלייאוף הנוכחי, תצטרך לעשות את העבודה ולמנוע את ה"ביסט מוד".

2) לרשום יותר מטאצ'דאון אחד:

זו הבעיה הכי גדולה של הניינרס תחת ג'ים הארבו במשחקים מול סיאטל ופיט קארול. בששת המפגשים בין המאמנים האלה, הניינרס השיגו חמישה טאצ'דאונים מול 14 של הסיהוקס. קולין קפרניק מסר לטאצ'דאון בודד במגרש בסיאטל וגם זה קרה בעונה שעברה, דקה וחצי לסיום ובאווירת גארבג' טיים. ריצת הטאצ'דאון של קפרניק ברבע השלישי בקרוליינה סגרה את המשחק ויכול להיות שאם סן פרנסיסקו הייתה משיגה באותו רגע רק שער שדה, הכול היה הולך לכיוון אחר. הניינרס חייבים לסיים דרייבים עם שבע נקודות.

ההימור:

ללכת עם קולין קפרניק, שהפסיד פעמיים בסיאטל בתוצאה כוללת של 71:16, לא נראה ממש הגיוני. ולמרות זאת, ואולי בגלל זה. סן פרנסיסקו בכושר טוב מאוד ומשחקת פוטבול של אלופים בשבועות האחרונים והיא תהיה נציגת ה-NFC גם בסופרבול הקרוב. 16:20 לניינרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully