וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסה בצילו: על הפריצה של חסה, הכישרון הצעיר של ריאל מדריד

16.1.2014 / 15:54

ההתחצפות למוריניו השאירה אותו בחוץ לשנה שלמה, התקפי הזעם לא עזרו והוא עמד להיות עוד יהלום שבורח לריאל מדריד. אלא שהעונה, הכול השתנה וחסה הפך לבורג מרכזי אצל הבלאנקוס, שרואים בו היורש הטבעי של כריסטיאנו רונאלדו ו"אחד השחקנים הטובים בעולם בעתיד"

בשלהי ספטמבר 2012, רגע אחרי ניצחון חוץ קריטי על ראיו וייקאנו, שהגיע בתום פתיחת עונה גרועה, ריאל מדריד התייצבה למשחק ראווה באמצע השבוע, בסנטיאגו ברנבאו מול קבוצת מיז'ונריוס דה בוגוטה מקולומביה. ז'וזה מוריניו ניצל את ההזדמנות והעניק דקות לשחקנים שנזקקו להם ולצעירי הקבוצה. בין היתר, קאקה הבקיע שלושער באותו משחק, שהסתיים ב-0:8 מוחץ לטובת הבלאנקוס. מלבד הקשר הברזילאי ומספר כוכבים נוספים, זכו עשרה משחקני קבוצת המילואים, ריאל מדריד קאסטייה, לטעום קצת מהאווירה על כר הדשא במדי הקבוצה הבכירה של המועדון. מי שבלט בהיעדרו היה דווקא הכוכב הכי גדול של קאסטייה בעונה שעברה, חסה רודריגס רואיס או בקיצור, רק חסה.

הסיבה לאותה היעדרות התחוללה בערך חודשיים קודם לכן. הבלאנקוס יצאו למסע הכנה לעונה בלוס אנג'לס ובאחד האימונים מוריניו העיר משהו לכישרון הצעיר. חסה, שהדם החם היה בעוכריו שנים רבות, ענה למאמן הפורטוגלי ונמחק. לכל אורך העונה שעברה, הוא לא שותף אפילו לשנייה אחת במדי ריאל מדריד, זאת למרות שחורר רשתות בקאסטייה. על חשבונו של חסה לקח מוריניו לקבוצה שלו את אלברו מוראטה, מה שבדיעבד רק עזר. בהיעדרו של מוראטה, הפך חסה לשחקן הטוב ביותר בליגת המשנה בספרד ועם 22 שערים הוא שבר את שיא המועדון לעונה, שיא בו החזיק אמיליו בוטרגניו הגדול מאז עונת 1983-84.

חסה שחקן ריאל מדריד. AP
בעונה שעברה הוא שבר שיא היסטורי במדי קאסטייה. העונה, הוא כבר מככב בריאל מדריד. חסה/AP

חסה, בחודש הבא רק בן 21, הגיע לריאל מדריד מלאס פלמאס בגיל 14. ביום בו הצטרף למועדון הגדול מהבירה, הבטיח לעצמו שיום אחד הוא ירוויח מספיק כסף על מנת לעזור לאבא שלו לפרוש לגמלאות מבית המרקחת בו עבד כל חייו. בקיץ החולף, אחרי שחתם על חוזה חדש לארבע שנים בריאל, זה בדיוק מה שהוא עשה. על הדרך, הוא גם קנה להורים שלו בית חדש.

הפריצה הראשונה לתודעה הגיעה באליפות אירופה עד גיל 17, שנערכה בקיץ 2010 בליכטנשטיין. בדקה העשירית של חצי הגמר מול טורקיה חסה השתלט על כדור כשהוא עומד על קו מחצית המגרש, עם גבו אל השער. סיבוב חד השאיר מאחוריו את השחקן הראשון, ספרינט ביטל גם את השומר השני ועם הטעיה זריזה בתוך הרחבה הוא עבר את השלישי. משם, הבעיטה שלו הלכה לפינה הרחוקה ופנימה בדרך ל-1:3 בסיום. למחרת, הוא זכה לכתבה ב"מארקה" תחת הכותרת המחייבת: "כריסטיאנו מולדבבאס", מתחם האימונים של ריאל מדריד וקבוצות הנוער שלה. בכתבה אחרת שנעשתה איתו באותם ימים הוא הפתיע ואמר: "האליל שלי? רונאלדיניו. כריסטיאנו ואני משחקים באותה עמדה, אז יש השוואות. אבל הדרך שלי עוד ארוכה עד שאגיע לרמות שלו".

למרות המשפט הצנוע הזה, חסה תמיד האמין בעצמו, תמיד האמין שמגיע לו יותר. אימון הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת היה אחרי ה-5:0 שחטפה ריאל מברצלונה. "זה לא היה שבוע טוב במיוחד במועדון", הוא נזכר. את הופעת הבכורה ערך במשחק גביע בדצמבר 2011 כאשר באופן סמלי, הוא נכנס במקום רונאלדו לרבע השעה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
יש יורש לרונאלדו?/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

אלא שההתקדמות נפסקה, במיוחד אחרי התאקל עם מוריניו, שגם לא אהב את העובדה שבניגוד למתרחש בברצלונה, קאסטייה לא משחקת באותו סגנון כמו ריאל וחסה משחק בתפקיד שלא קיים בקבוצה הבכירה, מעין "תשע שקרי", קשר שנכנס למרכז הרחבה. ברגע מסוים חסה אמר: "אני חייב לקבל דקות משחק ואני לא רואה איך זה עומד לקרות בריאל מדריד". הוא כעס על כך שלא קיבל את החולצה עם המספר עשר, סבל מהתקפי זעם ושקל לעזוב את ריאל, שמצידה פחדה לאבד עוד יהלום צעיר, כפי שקרה לה עם כל כך הרבה שחקנים לאורך השנים. מי שנשלח אז להכניס בילד קצת בינה היה מאמנו בקאסטייה באותם ימים, אלברטו טוריל: "דיברתי עם חסה בפרטיות. אני לא נמצא במקום שלו, אז לא אשפוט. הוא אמר מה הוא מרגיש וצריך לכבד את זה. אבל אמרתי לו שהוא חייב ללמוד לשלוט על הפה שלו. הוא לא עשה משהו רע ולא תקף אף אחד, רק אמר איך הוא מרגיש לגבי חוסר ההזדמנויות בקבוצה הבכירה. אבל הוא חייב להבין שבעתיד הוא יצטרך לסתום את הפה לגבי דברים מסוימים. הוא שחקן מיוחד ושחקנים כמוהו זקוקים לטיפול מיוחד. ההתפתחות שלו מדהימה".

אחרי אותה סערה, הדברים החלו להתייצב, לא מעט בזכות הילד שנולד לו, כשהוא בן 19 בלבד. אומנם בקבוצה הבכירה של המועדון הצ'אנס כאמור לא הגיע כלל בעונה החולפת, אבל חסה הפך לנכס ובשלב מסוים, כאשר לכולם בקבוצה היה ברור שמוריניו לא יישאר לעונה נוספת, לכולם גם היה ברור שחייבים לשמור על הכוכב הצעיר. אלכס פרגוסון התעניין בו כבר במרץ 2012, ארסנל לטשה עיניים באפריל האחרון וטוטנהאם עשתה מאמץ גדול על מנת לכלול אותו בעסקת העברתו של גארת' בייל לריאל, אבל הבלאנקוס נעמדו על הרגליים האחוריות. "נשארתי במועדון בעיקר בגלל זינאדין זידאן", הודה חסה, רגע לאחר שחתם על החוזה החדש. סעיף השחרור שנקבע לו: 200 מיליון יורו.

רגע אחרי שמוריניו עזב, חסה עוד פרק תסכול אחרון ואמר: "כל מי שמבין כדורגל יודע שהגיעו לי יותר הזדמנויות בשנתיים האחרונות". אחר כך, הוא התפנה להתרכז בכדורגל וכשזה קרה, היכולת האדירה החלה להתפרץ בכמויות. במונדיאליטו, שנערך בקיץ האחרון בערך במקביל ליורו הצעירות שהתקיים בישראל, חסה הבריק. הוא כבש בכל אחד משלושת משחקי שלב הבתים ובשמינית הגמר, בכולם ספרד ניצחה. ברבע, הספרדים כבר הופתעו מול אורוגוואי, אבל זה לא הפריע לחסה להיבחר לאחד ממצטייני הטורניר.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. AP
מערכת יחסים רעה מאוד. מוריניו/AP

קרלו אנצ'לוטי, המאמן החדש, ראה והתרשם. כחלק מהגעתו של האיטלקי, ריאל מדריד והנשיא שלה פלורנטינו פרס שינו קונספציה. לא עוד שחקנים וותיקים ולא מחויבים במיליוני דולרים, אלא צעירים תוססים, שיילחמו עבור המועדון. אחרי רכישתם של אסייר יראמנדי ואיסקו והחזרתו של דני קרבחאל, ריאל התייצבה לעונה הנוכחית עם חמישה שחקנים שהיו בסגל שזכה ביורו הצעירות, כולל מוראטה ונאצ'ו. חסה כאמור, לא היה שם, אבל דווקא הוא זה שעד עכשיו השתלב יותר טוב מכולם בסערה המתמדת הזו שנקראת ריאל מדריד.

כמעט בכל משחק בו שותף העונה הוא היה משמעותי. בקלאסיקו הראשון שלו בקריירה הוא נכנס כמחליף ואומנם הפסיד 2:1, אבל גם כבש את השער המצמק בתוספת הזמן. מול ולנסיה, במסטאייה, הוא הציל את ריאל עם שער ניצחון בדקה ה-82 וקבע 2:3. אחרי אותו משחק, הוא זכה לחיבוקים חמים מצד רונאלדו וזידאן ובריאל אמרו: "חסה יהיה אחד השחקנים הטובים ביותר בעולם". אותו משחק הראה גם שלא כולם מרוצים, כאשר מצלמות הטלוויזיה קלטו את קארים בנזמה בועט בכדור לאחר השער של חסה והולך באדישות לכיוון מרכז המגרש בעוד שאר השחקנים מסתערים על הילד בשמחה. חסה דווקא הגן על בנזמה בעבר ושוב הוכיח את האופי הקשוח שלו ואת העובדה שהוא לא עושה חשבון לאף אחד, גם לא לקהל. לאחר שבברנבאו נשמעו שריקות בוז לעבר הצרפתי, חסה אמר: "האוהדים דורשים המון, כי זו ריאל מדריד. אבל קארים הוא שחקן ענק".

המשחק מול ולנסיה היה האחרון של ריאל לשנת 2013 והאחרון שלה לפני הפגרה. כל זה לא הזיז לחסה, שהמשיך מהמקום בו עצר ובתחילת החודש כבש את השער היחיד בניצחון על פריס סן ז'רמן במשחק הראווה בין הקבוצות בקטאר. יממה לאחר מכן, התמונה שלו עיטרה את כל השער של ה"אס" לצד סקר בקרב אוהדי ריאל. 86 אחוזים מהם דרשו להעניק לו את המקום בהרכב.

שחקן העבר זינדין זידאן עם מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. Martin Rose, GettyImages
זידאן השאיר אותו, אנצ'לוטי נותן קרדיט/GettyImages, Martin Rose

זה לא קרה וכאשר ריאל פגשה לפני כשבוע וחצי את סלטה ויגו, היא לא מצאה את הרשת לכל אורך השעה הראשונה. אנצ'לוטי התייאש ושלח למגרש בבת אחת את חסה ואת בייל. המהירות המסחררת של השניים הייתה יותר מדי עבור התכולים והמשחק נגמר ב-0:3 לריאל, כאשר חסה מבשל את השער הראשון לבנזמה, שבע דקות בלבד לאחר שעלה מהספסל. הכושר האדיר נמשך ואחרי עוד שער, הפעם מול אוסאסונה בגביע, חסה אמר: "אני תמיד מודה לחברים לקבוצה על כל התמיכה, בעיקר לכריסטיאנו. הוא תמיד נותן עצות טובות והייתי רוצה לבשל גם לו איזה שער". אנצ'לוטי בתגובה, שפע מחמאות: "הוא שחקן חשוב עבורנו והוא בכושר טוב, כך שאנחנו נהנים" ואילו אוסקר סאנצ'ס לופס מהאתר "גול" כתב עליו: "הוא אמור להיות אחד מה'נבחרים', אחד השחקנים הגדולים ביותר, להתעלות מעל האחרים. מאז שהוא היה צעיר, כל מי שראה אותו משחק יכול היה לזהות את התנועה שלו מול השער, התבונה, החוצפה והיכולת שלו לתקוף".

באוגוסט, רגע לפני שהעונה יצאה לדרך, ערכה ריאל מדריד משחק ראווה לקפטן האגדי שלה, ראול. עוד משחק ראווה, הפעם, כולל חסה. בחדר ההלבשה הוא פגש את ראול, שחולק איתו סוכן משותף. בתמונה שהתפרסמה, חסה הנרגש נראה מחבק את החלוץ הספרדי הוותיק. ראול אמר עליו: "חסה הוא העתיד של המועדון הזה. הסברתי לו שבריאל מדריד אין משחקי ידידות, תמיד צריך לשחק הכי חזק. הוא הקשיב לי וכבש שני שערים יפים". חסה סיכם את המפגש: "ראול הוא דוגמה עבור כולנו, כל הילדים של מחלקת הנוער הזו. אם הוא עבר את כל מה שעבר, למה שגם אני לא אוכל לעשות זאת?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully