וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד 3 חודשים: פראח נגד קיפסאנג במרתון לונדון

14.1.2014 / 13:13

מארגני המרתון פרסמו את רשימת המשתתפים הבכירים. האתלט הבריטי מספר 1 יתחרה בבכורה נגד שיאן העולם

בעוד שלושה חודשים פחות יום (13 לאפריל) יתקיים מרתון לונדון שהוא אחד מחמשת המרתונים היוקרתיים בעולם. אם זה לא מספיק, רשימת המשתתפים הבכירים שיתחרו בו תהפוך אותו ככל הנראה למרתון מספר 1 בשנת 2014.

מו פראח, האתלט הבריטי מספר 1 כיום, יערוך את הופעת הבכורה שלו בריצת המרתון בלונדון, ועל כך הוא הצהיר כבר לפני שנה. פראח, שהוא האלוף האולימפי ואלוף העולם בריצות 5,000 ו-10,000 מטרים, החליט להקדיש את שנת 2014 לריצת המרתון במטרה לבדוק האם גם שם הוא יכול להשתייך לצמרת העולמית שנשלטת כיום בעיקר על ידי רצים מקניה ואתיופיה.

מו פראח לאחר זכייתו בזהב ב-5,000 מטר. רויטרס
באפריל נדע מה יש לוט למכור במרתון. מו פראח/רויטרס

עוד לפני פראח, מארגני מרתון לונדון נהנים השנה משלושה רצים שכבר ירדו מזמן של 2:04 שעות בקריירה שלהם. מדובר בשיאן העולם וילסון קיפסאנג שקבע 2:03:23 שעות בברלין השנה, בעמנואל מוטאי שמחזיק בשיא המסלול של מרתון לונדון וקבע בשנה שעברה 2:03:52 שעות במרתון שיקגו, ובג'פרי מוטאי שקבע בשנת 2011 זמן של 2:03:02 שעות במרתון בוסטון, תוצאה שלא הוכרה כשיא עולם בגלל שהמסלול בבוסטון לא תקני.

את הבריטים כל זה פחות יעניין, הם ירצו לראות מנצח בריטי ראשון במרתון לונדון מאז שאיימון מרטין עשה את זה ב-1993. פראח התייחס היום לשדה הרצים הבכירים במרתון לונדון ואמר: "צברתי כבר ניסיון נגד רצים בכירים בריצות כביש ואני לא יכול לחכות למרוץ בלונדון. כילד שגדל בלונדון תמיד שאפתי להתחרות במרתון הזה, שמביא אליו מדי שנה את הרצים הטובים ביותר".

פרט לרצים הקנייתים המהירים שהוזכרו כאן, רשומים למרתון לונדון עוד לא מעט מרתוניסטים בכירים כמו האלוף האולימפי מאוגנדה סטיבן קיפרוטיץ', המרתוניסט האתיופי הבכיר כיום איילה אבשרו (2:04:23 שעות), אלוף מרתון לונדון האחרון צגאי קבדה, ואיברהים ג'יילאן האתיופי, אלוף העולם בריצת 10,000 משנת 2011 שבדומה לפראח יתחרה לראשונה במרתון.

האצן הקנייתי וילסון קיפסאנג לאחר ששבר את שיא העולם במרתון ברלין. AP
מברלין ללונדון. וילסון קיפסאנג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully