וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: סיאטל בגמר ה-NFC, ניו אינגלנד בגמר ה-AFC

12.1.2014 / 6:27

הסיהוקס גברו על ניו אורלינס 15:23 ומחכים למנצחת בין קרוליינה לסן פרנסיסקו. הפטריוטס דרסו את הקולטס 22:43 עם ארבעה טאצ'דאונים של בלאנט ויפגשו את דנבר או סן דייגו

ההגנה הייתה דומיננטית, מרשואן לינץ' רשם 140 יארד ושני טאצ'דאונים, דרו בריס נראה כמו קוורטרבק מחליף ביום רע - ועדיין, סיאטל סיהוקס עבדה קשה לפני שניצחה את ניו אורלינס סיינטס 15:23.

כל זה לא משנה, כי בשורה התחתונה הסיהוקס רחוקים כעת משחק אחד מהסופרבול בניו ג'רזי. הלילה (ראשון) הם יידעו אם זו תהיה קרוליינה או סן פרנסיסקו.

במשחק השני של הלילה, ניו אינגלנד טיפסה בקלות יחסית לגמר ה-AFC השלישי ברציפות שלה והשמיני תחת בליצ'יק את בריידי כאשר הביסה בביתה 22:43 את אינדיאנפוליס. הפטריוטס נהנו ממשחק אדיר של הרץ שלהם לגארט בלאנט, שסיים עם ארבעה טאצ'דאונים והם יחכו למנצחת במפגש בין דנבר לסן דייגו, שיסגור את הסיבוב השני של הפלייאוף.

ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. AP
לא הלך חלק, אבל בסוף הוא ניצח. ראסל וילסון/AP

סיאטל - ניו אורלינס 15:23

במפגש הקודם הסיהוקס הביסו את הסיינטס 7:34, ונראה היה שזה הולך גם הפעם לכיוון הזה. מחצית ראשונה רצחנית הסתיימה ב-0:16 לזכות סיאטל, תוך הפגנת דומיננטיות מוחלטת על דרו בריס וחבריו. אף שסיאטל איבדה את פרסי הארווין (נפגע בשני תיקולים, ספג זעזוע מוח לאחר השני), היא ישבה על כס הנהג והייתה נינוחה. ראסל וילסון לא השלים אפילו מסירה אחת בכל הרבע השלישי, אבל בריס נראה אובד עצות ולא הצליח לפצח את ההגנה האימתנית של המארחים. פעם אחת זה קרה, ובסיומו של דרייב של 74 יארד חדר קיירי רובינסון לאנדזון, ועם המרה מוצלחת של מארק אינגרם ההפרש צומק בחצי - 8:16.

לסיאטל הספיק שער שדה לכל אורך הרבע השני, אבל היא לא הגיעה למצב. מנגד, בריס כמעט נחטף פעמיים ואז, בדרך נס, מצא את רוברט מיצ'ם ל-52 יארד, לאחר ששני שחקני הקו האחורי של הסיהוקס התנגשו והסיטו לתופס את הכדור. הגנת סיאטל סגרה הרמטית, הסיינטס נאלצו להסתפק בשער שדה ולא השיגו את מבוקשם, לאחר שהבועט שיין גרהאם החטיא בפעם השנייה במשחק, מ-48 יארד. מנגד, מרשואן לינץ' המצוין, שסחב את סיאטל על הגב לכל אורך ההתמודדות, הגיח ל-31 יארד, רשם טאצ'דאון וסגר את סיפור המשחק - 8:23. טאצ'דאון נוסף של בריס למארקז קולסטון לא המתיק את הגלולה עבור ניו אורלינס - 15:23, כשגם השתלטות של הסיינטס על בעיטת האונסייד לא הייטיבה עם הסיינטס.

מספרים: וילסון סיים עם 9 מ-18 ל-103 יארד. לינץ' עשה את כל העבודה ההתקפית עם 140 יארד ושני טאצ'דאונים. בניו אורלינס, בריס סגר 296 יארד ב-23 מ-42 עם טאצ'דאון, קולסטון גמא 131 יארד ורובינסון היה הרץ המוביל עם 57 יארד. לשניהם, כאמור, נרשם גם טאצ'דאון כל אחד.

דרו בריס ניו אורלינס סיינטס. Harry How, GettyImages
נותר חסר אונים מול הגנה רצחנית. בריס בסיאטל/GettyImages, Harry How

ניו אינגלנד - אינדיאנפוליס 22:43

הערב המיוחד של לגארט בלאנט החל מהר מאוד. אלפונסו דנארד חטף את אנדרו לאק כבר במהלך השלישי של המשחק ובלאנט מיד הפך זאת לטאצ'דאון משני יארד. מאותו מרחק הוא גם סיים את הדרייב הבא של הפטריוטס, שעלו ל-0:14 תוך פחות משמונה דקות. לאק לא ויתר ועם מסירה נהדרת ל-38 יארד מצא באנדזון את לבון ברזיל כדי לצמק.

אלא שבלאנט פתח את הרבע השני בדיו מאותו מקום בו נעצר בראשון, עם טאצ'דאון שלישי במשחק, גם הוא משני יארדים. הפטריוטס נראו בדרך הנכונה, אבל המומנטום התחלף על סף המחצית. ניו אינגלנד התייצבה לפאנט, אבל הכדור התפספס והפך לסייפטי עבור הקולטס. על הדרך, הפאנטר ריאן אלן גם נפצע, מה ששלח את טום בריידי להחליף אותו בהמשך בתפקידו כמחזיק הבעיטות. לאק קיבל את הכדור ויכול היה לצמק עוד יותר לפני המחצית, אבל דונטה הייטאוור ניצל חוסר מזל בהתקפת הקולטס וחטף את הכדור, 12:21 בהפסקה.

אינדי התקרבה עד מינוס שש אחרי ההפסקה, לפני שסטיבן רידלי קבע עוד טאצ'דאון קרקעי. ההמרה צלחה, אבל לאק ענה תוך דקה וחצי עם שתי פצצות לטי ווי הילטון וברזיל, שתפס לטאצ'דאון שני וקבע 22:29 בסוף הרבע. זה גם היה שלב הפרדת הכוחות. בלאנט השלים את המשחק ההיסטורי שלו עם ריצת 73 יארד לאנדזון וטאצ'דאון רביעי במשחק, לאק שוב נחטף, הפעם על ידי ג'יימי קולינס, שבעצמו סיפק משחק ענק ורידלי הוסיף את השני שלו כדי לסגור עניין.

מספרים: ניו אינגלנד סיימה עם שישה טאצ'דאונים על הקרקע, מקום שני בתולדות הפלייאוף. גם בלאנט הגיע למקום השני בהיסטוריית הפוסטסיזן עם הרביעייה שלו, כשהוא מספק 166 יארד. בריידי היה צנוע עם 13 מ-25 בלבד ל-198 יארד, בלי טאצ'דאונים או איבודים. אנדרו לאק מסר 331 יארד, צמד וארבעה איבודים. 103 יארד להילטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully