וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'רקו קוראץ' בראיון: "אנחנו חייבים להיות בפלייאוף העליון"

10.1.2014 / 20:00

הטרגדיה שזעזעה, ההתמודדות עם האובדן והחלומות. ז'רקו קוראץ' התאהב בישראל, קורע רשתות בהפועל חיפה ומכוון גבוה: "יכול להיות אחד החלוצים הטובים כאן, אגיע לנבחרת מונטנגרו". ראיון

בינואר 2010, הרבה לפני שבכלל שמע על הפועל חיפה, ז'רקו קוראץ' נראה בדרך למעלה. הטאלנט הכי גדול בליגה המקומית במונטנגרו החליט לצאת מהפינה החמה בליגה וחתם בשריף טירספול, אלופת מולדובה. עיתוני הספורט במדינה הטרייה געשו וסברו שמדובר בצעד הראשון של החלוץ בדרך לרמות הכי גבוהות בכדורגל האירופאי. הגורל רצה אחרת. כמה חודשים לאחר המעבר הטלפון בביתו של קוראץ' צלצל ומעבר לקו בישרו לו הוריו בקול חנוק שאחיו הבכור שגדול ממנו בארבע שנים בלבד נהרג בתאונת דרכים. קוראץ' התמוטט למשמע הבשורה ואחרי כמה ימים השיג שחרור מקבוצתו החדשה וחזר למונטנגרו להיות קרוב להורים ולהתאבל על האח שהיה קרוב אליו מאוד. "אלו היו רגעים קשים בחיים, לא התעסקתי בכדורגל ולא יכולתי לחשוב על זה בכלל", מספר החלוץ בראיון לוואלה! ספורט. "הייתי חייב לחזור למונטנגרו. אחרי שהזמן עבר הבנתי שאני חייב להמשיך הלאה ולהתמקד בכדורגל".

הפועל חיפה: יואב כץ לא רוצה לשחרר את מרינקוביץ'

הפועל חיפה בוואלה! ספורט

ז'רקו קוראץ' שחקן הפועל חיפה חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
"אחרי שהזמן עבר הבנתי שאני חייב להמשיך הלאה ולהתמקד בכדורגל". קוראץ'/אדריאן הרבשטיין

קוראץ', 26, בילה עוד שנתיים בקבוצת נעוריו, זטה, קרע רשתות והפך במהרה למבקיע המצטיין בליגה. אבל כדי שהקריירה באמת תתרומם, הוא הבין שיהיה חייב לשים את הטרגדיה מאחוריו ולצאת שוב את גבולות המדינה. במקביל, הפועל חיפה חיפשה חלוץ לאחר שעסקת העברתו של הפורטוגלי מרקו פאישאו פוצצה ברגע האחרון. פאישאו דווקא מצטיין בליגה הפולנית עם 10 שערים, אבל קשה לומר שהאדומים מהכרמל מצטערים. קוראץ' הפך במהרה לאחד החלוצים החמים בליגת העל עם תשעה שערים ובמועדון כבר הכתירו אותו לאחד משחקני הרכש היותר טובים שנחתו בקבוצה בשנים האחרונות, כאשר קבוצות כמו גנק הבלגית וקבוצות גדולות בליגת העל לוטשות אליו עיניים. גם קוראץ' מחייך ולמרות שכמעט ואינו דובר את השפה האנגלית, הפך לאחד השחקנים האהובים בקבוצה. בראיון הוא מספר על ההתאקלמות, ההצלחה בישראל והזיכרון והאובדן שמלווים אותו מדי יום והחלומות להצליח עם האדומים.

"כשאני משחק, אני מרגיש שאני משחק בשביל אחי וגם לכבודו. ברור שעבור המשפחה שלי זה לא היה פשוט, אבל הייתי חייב להמשיך הלאה גם עבור המשפחה הקטנה שלי".

אתה בכושר מצויין מאז תחילת הסיבוב השני.

"זה נכון שאני בכושר טוב ואני שמח על כך. בתחילת העונה הגעתי למדינה חדשה ולקח לי זמן להסתגל וללמוד את הקבוצה. עכשיו כשאני פה חצי שנה הרבה יותר קל לי וזה בא לידי ביטוי".

מרגיש שאתה אחד מהחלוצים הטובים בישראל?

"אני מרגיש שאני יכול להיות אחד מהחלוצים הטובים בישראל. כרגע זה פחות מעניין אותי ובאמת אני חושב שמה שאני צריך לעשות זה להבקיע כמה שיותר גולים כדי שהפועל חיפה תהיה בפלייאוף העליון. יש לי שתי מטרות העונה: הראשונה והחשובה זה להעפיל בפלייאוף העליון והשנייה זה לכבוש הרבה שערים".

וכבר אתה מועמד להיות אחד מהמלפפונים החמים של הקיץ.

"אני שומע על הדברים הללו, אבל אסור לי לחשוב על זה יותר מדי כי אחרת אני לא אהיה מרוכז בהפועל חיפה ובפלייאוף העליון. אני כל כולי מתמקד בהפועל חיפה כי רק ככה הקבוצה ואני נצליח העונה".

מאמן נבחרת מונטנגרו, ברנקו ברנוביץ'. רויטרס
יגיע לצפות בקוראץ'? מאמן נבחרת מונטנגרו ברנקו ברנוביץ'/רויטרס

ממלך השערים בכל הזמנים במונטנגרו היינו מצפים לצאת לליגה קצת יותר גדולה מישראל.

"בנקודת הזמן הזו הכי טוב עבורי היה להגיע לקבוצה מחוץ למונטנגרו והפועל חיפה קבוצה טובה מאוד ואני שמח על ההחלטה שלי. ברור שאם אהיה טוב ואוכיח את עצמי אז ארצה לעבור לליגות הגדולות".

ומה החלום שלך בעתיד?

"אני יכול להגיד שהחלום זה מנצט'סטר יונייטד, אבל אני לא מתעסק בחלומות אלא באיך להצליח כרגע וחושב רק הפועל חיפה".

ומבחינת הנבחרת הלאומית. זה גם חלום להגיע לשם?

"כרגע קשה מאוד לשחק בגלל שיש חלוצים טובים מאוד ונחשבים. כמובן שאם אהיה טוב ואוכיח את עצמי ארצה לשחק גם בנבחרת מונטנגרו. אם אכבוש הרבה שערים אני אהיה בנבחרת מתישהו".

יש הרבה זרים שהתאהבו בארץ. מה אתה חושב על ישראל?

"זו מדינה מדהימה, היא טובה מאוד לגדל ילדים ויש פה מזג אוויר נהדר. אני מכיר טוב את חיפה ואזור הקריות, אנחנו יוצאים וכמובן שיש את החופים. זה שונה ממונטנגרו, יש דברים טובים יותר ויש כאלה שפחות".

ולדימיר גלושצ'ביץ' שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
המליץ על הפועל חיפה. גלושצ'ביץ'/אדריאן הרבשטיין

היית ברירת מחדל עבור הפועל חיפה. ובסוף הם הרוויחו

"לא ידעתי על זה שרצו חלוץ אחר לפניי, אבל אני לא חושב שהם הפסידו מזה כי אני משחק טוב".

יכול להיות שהפועל חיפה חוזרת לימיה הגדולים העונה?

"ולדימיר גלושצ'ביץ דיבר איתי וסיפר לי שזו קבוצה טובה. הייתי פה בישראל לפני כמה שנים אז ידעתי איך המדינה נראית, איפה שהוא היה לי בראש כששיחקתי פה עם הקבוצה שלי (וויבודינה – ש.ו) מול הפועל תל אביב שאולי אשחק פה בעתיד".

אתם שווים עונה היסטורית כמו מקום באירופה או זכייה בגביע?

"זה אפשרי מבחינתנו להשיג את הכרטיס לאירופה, אבל קודם כל צריך להגיע לפלייאוף העליון".

מספיק טובים בשביל הפלייאוף?

"אנחנו חייבים להיות בפלייאוף העליון וזו תהיה אכזבה גדולה מאוד עבורי אם נפסיד את הפלייאוף העליון ונהיה בתחתון. מגיע לנו להיות בין ששת הראשונות. המשחק נגד הפועל תל אביב? הם קבוצה טובה אבל אני לא קונה תיקו בשום משחק. אנחנו רוצים לנצח".

יואב כץ יכול לרכוש אותך תמורת 150 אלף יורו, אבל יש לך גם הצעות מבלגיה

"אם יואב כץ אכן ישלם, אז אני ארצה מאוד להישאר בהפועל חיפה עונה נוספת".

איך היית מאפיין את עצמך על המגרש?

"המוטו שלי זה תמיד להיות עם הראש למעלה ואף פעם לא להיות עם הפנים למטה. אני חלוץ ולכן תמיד מחפש את השער אני אוהב מאוד לכבוש. חלוץ רוצה תמיד לכבוש כמה שיותר".

יואב כץ הבעלים של הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
ישלם 150 אלף יורו? כץ/אדריאן הרבשטיין

בגלל הטרגדיה הקריירה נתקעה מעט?

"אני לא מסתכל לעבר. יכול להיות שזה נכון, אבל אמרתי לך מה המוטו ואני תמיד מסתכל קדימה".

ומה אתה חושב על הליגה הישראלית?

"אני חושב שזו ליגה טובה, טובה בהרבה מהליגה במונטנגרו. יש כאן הרבה שחקנים טובים. מדברים על מנטליות של ישראלים, אבל אני רואה שהם מתאמצים באימונים. גם באירופה תראו שבאימונים לא נותנים תמיד 200 אחוז ובמשחקים נותנים כל מה שיש. הרמה פה נורמלית".

כמה שערים תכבוש עד סוף העונה?

"אני לא מתייחס למספרים כי אז אתה יכול לאכזב. אני צריך להשתפר כל הזמן ואז הגולים יבואו. לא משנה לי מול מי לשחק. אני יכול לכבוש מול מכבי חיפה, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ועשיתי את זה. אני רוצה לכבוש כמה שיותר עד סוף העונה ולא משנה נגד מי נשחק".

שחקן הפועל חיפה, ז'רקו קוראץ'. יוסי ציפקיס
יכול לכבוש מול כל קבוצה. קוראץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully