וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים קיוויתי: "לא נעלמתי. אני ממשיך לראות ספורט"

8.1.2014 / 21:20

השדר המיתולוגי (86) קיבל עיטור על מפעל חיים בספורט: "תמיד מסתכל קדימה". גם מוריס סמדג'ה ומומו לוצקי זכו בפרס

שדר הספורט המיתולוגי, ניסים קיוויתי, קיבל הערב (רביעי) עיטור על מפעל חיים בספורט. העיתונאי והאתלט לשעבר בן ה-86 הוא בין 25 הספורטאים והאישיים שקיבלו עיטורים על מפעל חיים בספורט בטקס שארגנה התאחדות לספורט הוותיקים בישראל. קיוויתי קיבל את העיטור מהשר לענייני אזרחים ותיקים, ח"כ אורי אורבך, בטקס שהתקיים במרכז עינב בתל אביב.

- שדר הספורט המיתולוגי ניסים קיוויתי מקבל פרס מפעל חיים. ברני ארדוב
היה בצעירותו אלוף ישראל בריצות 400, 800 ו-1,500 מטר. קיוויתי, הערב/ברני ארדוב

קיוויתי היה בצעירותו אלוף ישראל בריצות 400, 800 ו-1,500 מטר. ב-1952 הוא שידר לראשונה שידור חי מהמשחקים האולימפיים בהלסינקי עבור ה-BBC. הוא סיקר ושידר מ-14 משחקים אולימפיים בסך הכול ומעוד אליפויות עולם רבות באתלטיקה וכדורגל. כמו כן הוא היה כתב ידיעות אחרונות בלונדון ובוושינגטון.

שדר הספורט המיתולוגי ניסים קיוויתי מקבל פרס מפעל חיים. ברני ארדוב
"זה יפה מאוד שעושים כבוד לוותיקים". קיוויתי בעת קבלת הפרס/ברני ארדוב

בשיחה עם וואלה! ספורט אמר קיוויתי, סרבן ראיונות סדרתי: "אני לא מתרגש, אבל זה יפה מאוד שעושים כבוד לוותיקים. לא נעלמתי לשום מקום, המוטו שלי הוא שאני תמיד מסתכל קדימה. טיילתי הרבה בעולם אחרי שפרשתי מהשידור הציבורי. אני ממשיך לראות ספורט בטלוויזיה, בין השאר כדורגל מליגת העל וכדורגל עולמי".

מוריס סמדג'ה מקבל פרס מפעל חיים. ברני ארדוב
גם הוא בין מקבלי העיטור. מוריס סמדג'ה, אביו של אורן סמדג'ה/ברני ארדוב

בנוסף לקיוויתי קיבלו את העיטור 24 ספורטאים ואישיים, ביניהם אשר בלוט בן ה-82 שהיה בשנות ה-50 קפטן הפועל תל אביב בכדורגל. גם יוסף גולדשטיין בן ה-80 שכיכב במדי מכבי תל אביב בשנות ה-50 קיבל עיטור. את הדור הצעיר יותר ייצג המאמן זאב זלצר שקיבל את הפרס על פעילותו לקידום ענף הכדורגל בקרב בני הנוער.

מומו לוצקי מקבל עיטור על מפעל חיים. ברני ארדוב
המנהל המיתולוגי של נבחרת ישראל. מומו לוצקי/ברני ארדוב

שמות נוספים שקיבלו עיטור: מוטי אורנשטין, הבעלים לשעבר של הפועל תל אביב, איגור אברונין (אתלטיקה), אופיר פינס (כדוריד), דוד תמרי (שחיה), סמיון שטיינבוק (איגרוף), ברוך עזרתי (כדורגל נוער), יוסף עובד (שייט), אלי סמוכה (אופניים), מוריס סמדג'ה (ג'ודו), עוזי מור (כדורעף), מומו לוצקי (כדורסל), דוד כפרי (כדורעף), דפנה הר אבן (קליעה), אמנון גור (אתלטיקה), אליעזר בר קיני (חינוך גופני), רעיה בורנשטיין (אתלטיקה), אורי ברגמן (ספורט נכים), רות בצר (כדורעף), יצחק בן שחר (טניס), אברהם בן זקן (התעמלות), מיקי אילון (שייט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully