וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך יבוא: המעבר של לואל דנג לקליבלנד

אסף רביץ

8.1.2014 / 15:25

העסקה ששלחה את דנג לקליבלנד מוכיחה ששיקגו לא בונה רק על דרק רוז, קליבלנד עדיין מפנטזת על שובו של לברון, ואילו אנדרו ביינום נראה כמו הסיפור הכי עצוב ב-NBA. אסף רביץ עושה סדר בטרייד שבין הבולס לקאבס

הטרייד שהעביר את לואל דנג לקליבלנד היה צפוי יחסית, כולל העובדה שאנדרו ביינום שוחרר מהבולס עוד באותו יום. ההתאמה של המהלך לרצונות של שני הצדדים הייתה די מושלמת. הפרשנויות המיידיות סיכמו יפה את הסיפור - שיקגו מוותרת על העונה ומתחילה לתכנן עתיד שלא תלוי ביכולת של דרק רוז לחזור ולהיות סופרסטאר, קליבלנד מתעקשת לנצח בהווה למרות הסגל המבולגן בעיקר כי לדן גילברט נמאס לפזר הצהרות חסרות כיסוי, ואנדרו ביינום זה סיפור עצוב. יום אחרי, נשארו כמה נקודות שכדאי להדגיש עבור כל אחד משלושת הצדדים המעורבים.

דרק רוז שחקן שיקגו בולס מול ג'ורג' היל שחקן אינדיאנה פייסרס. AP
בשיקגו לא רוצים להיות תלויים רק בו. דרק רוז/AP

שיקגו

1. חשוב לזכור - הכול התחיל בכך ששיקגו לא רצתה לשלם מיסים לאורך זמן. דיבורי טרייד סביב דנג היו קיימים גם בימים בהם דרק רוז היה כשיר, הסיכוי של הבולס להחתים אותו על חוזה חדש בקיץ ולהימנע מתשלום מס בכל אחת מהעונות הבאות היה קלוש, גם אחרי אמנסטי לקרלוס בוזר. בהסכם הקיבוצי החדש, יש סעיף שמעניש קבוצות שמשלמות מיסים כמעט כל עונה בתשלום משמעותי נוסף שהבולס מאוד רצו להימנע ממנו. טוענים עכשיו ששיקגו הציעה לדנג 40 מיליון דולר ל-4 שנים, זה כנראה המקסימום שהם היו מסוגלים להציע. זאת הצעה נמוכה משמעותית מההצעות שדנג יוכל לקבל בקיץ, מה שאומר שכדי להישאר בשיקגו דנג היה צריך לתת לקבוצה הנחה רצינית.

במצב הנוכחי, בו שיקגו לא מועמדת לאליפות, לא היה בכך הגיון עבור שני הצדדים. בתמונה הגדולה, הטרייד הזה מוכיח שבמובן מסוים ההסכם הקיבוצי החדש עובד - קבוצה משוק יחסית גדול מוטרדת מתשלום מס הרבה יותר מאשר בעבר. מצד שני, מה שבעצם קרה זה שהרף זז למעלה, כך שרוב הקבוצות עושות חישובים כלכליים בזמן שמספר קטן של קבוצות - של מיליארדרים שאין להם בעיה לבזבז ושל השווקים הממש גדולים, ממשיכות להשתולל בהוצאות. מצד שלישי, מבט על ההישגים של הקבוצות המשתוללות השנה מבהיר שהיתרון שיש להן על כל שאר הקבוצות רחוק מלהבטיח הצלחה, ה-NBA זו עדיין ליגה שוויונית מאוד.

לואל דנג שחקן שיקגו בולס. רויטרס
הסיכוי של הבולס להחתים אותו על חוזה חדש בקיץ ולהימנע מתשלום מס בכל אחת מהעונות הבאות היה קלוש. לואל דנג/רויטרס

2. כדאי לעשות קצת סדר בנכסים העתידיים המשמעותיים של שיקגו, כדי להבין למה בהחלט יש עתיד בעיר הרוחות:

הזכויות על ניקולה מירוטיץ' - בגיל 22, אירופה כבר קטנה על מירוטיץ'. יכול להיות שיהיה קשה להוציא אותו מריאל מדריד בה יש לו חוזה, אבל כאשר הוא יגיע ל-NBA הוא יכול להתפתח לשחקן מאוד משמעותי.

הבחירה של שארלוט - מטרייד שנערך לפני ארבע שנים. מוגנת לבחירות 1-10 ב-2014 ולבחירות 1-8 ב-2015, לא מוגנת ב-2016. כרגע סיכוי סביר שהבחירה תשתחרר השנה באמצע העשירייה השנייה.

הבחירה של סקרמנטו - מהטרייד עם קליבלנד. מוגנת לבחירות 1-12 ב-2014 (במילים אחרות - לא תגיע הקיץ) ולבחירות 1-10 בשלושת הדראפטים הבאים, ב-2017 תהפוך לבחירת סיבוב שני. סיכוי לא רע שתתממש באחת משלוש השנים הבאות, גם תרנגול שמתנגד עקרונית להגנה מוצא גרגר לפעמים.

ג'ימי באטלר - סיבה מרכזית לכך ששיקגו ויתרה על דנג יחסית בקלות, שחקן הכנף המגוון ממשיך להשתפר כל הזמן. נותרה עוד שנה בחוזה הרוקי שלו, אחר כך צריך לשלם.

קרלוס בוזר - כולם מדברים עכשיו על אמנסטי בקיץ, אבל יש גם אופציה של להשתמש בו כחוזה גמור בטרייד בשנה הבאה. כשמוסיפים לנכסים שכבר הוזכרו את בחירת הלוטרי האפשרית של שיקגו עצמה, קשה למצוא קבוצה שיש לה חבילה מוצלחת יותר אם אחד הסופרסטארים יהיה פנוי לטרייד. יכול להיות ששווה לבולס לשמור על בוזר כחוזה גמור ולחכות להתפתחויות בגזרת קווין לאב, כרמלו אנתוני ודומיהם.

3. שיקגו הולכת לטנקינג? שינסו לספר את זה לטום תיבודו. לאחרונה הבולס עלו למקום שני בליגה ביעילות הגנתית ותיבודו ידאג להשאיר אותם בחמישייה הראשונה בתחום. כרגע שיקגו מדורגת שישית במזרח האיום, בכלל לא בטוח שהיא לא תמצא דרך להשתחל לפוסט סיזן גם השנה. לפחות עד שג'ואקים נואה ייעלם במסתוריות עוד חודש.

שחקן שיקגו בולס, קרלוס בוזר. רויטרס
יכול להיות ששווה לבולס לשמור על בוזר ולחכות להתפתחויות בגזרת קווין לאב, כרמלו אנתוני ודומיהם. בוזר/רויטרס

קליבלנד

1. האם דנג יכול להפוך את קליבלנד לקבוצה ראויה השנה? לא, אבל לקבוצת פלייאוף במזרח אולי כן. דנג נכנס לוואקום, לעמדה שהייתה מהחלשות בליגה מאז שלברון עזב את אוהיו. הוא אחד השומרים הטובים בליגה בעמדה שלו, ספק נקודות וריבאונד יעיל מאוד ויודע לשחק לצד פוינט גארד דומיננטי שאוהב להחזיק בכדור. בכל מקרה, קליבלנד תצטרך לבצע לפחות עוד מהלך אחד לפני הדד-ליין, כרגע היא תלויה לחלוטין בבריאות של אנדרסון ורז'או שלא זוכר מתי בפעם האחרונה הוא שרד אפילו חצי עונה. יש לקאבס מספיק צעירים שאולי במקום אחר יצליחו יותר, אל תופתעו אם הם ימירו כמה מהם לעוד שחקן-שניים עם קילומטרז'.

2. הטרייד הזה מדגיש את הערך המגוון של חוזה מובטח חלקית. ללא החוזה של ביינום, שעל הנייר שווה 12 מיליון דולר בעונה אבל בפועל ניתן היה לשחרר אותו באופן מיידי, טרייד כזה לא יכול היה לקרות. ניתן לצפות ליותר ויותר חוזים מהסוג הזה בשנים הבאות, בעיקר לשחקנים מועדים לפציעות שאף קבוצה לא רוצה להתחייב להם לחלוטין.

3. בזמן שבו התבצע הטרייד, החוזה הגמור של ביינום היה נכס כל כך אטרקטיבי, בטח כשמשלבים אותו עם בחירת סיבוב ראשון עתידית, שקשה שלא לתהות האם קליבלנד לא הייתה יכולה לקבל שחקן בכיר שלא מסיים חוזה בקיץ. כשלוקחים בחשבון שהאופציה השנייה הייתה טרייד עבור חוזה גמור נוסף, זה של פאו גאסול, התשובה המתבקשת לתהייה היא שקליבלנד עוד לא ויתרה על אופציית לברון ג'יימס. גילברט כנראה עדיין מפנטז על הפסד של מיאמי בפלייאוף שיוביל לכדור שלג שיסתיים בחזרה של קינג ג'יימס הביתה, לכן הוא דואג להיות מוכן עם מקום מתחת לתקרת השכר עבור התרחיש הזה. בהנחה שזה לא יקרה, קליבלנד תוכל להציע לדנג חוזה ארוך וגבוה יותר מאשר קבוצות אחרות. עכשיו יש לקאבס חצי שנה להוכיח לדנג שהם בונים משהו מעניין, אחרת גם היתרון הראשוני לא יעזור מול קבוצות כמו וושינגטון ופיניקס שיכולות להציע הרבה כסף וגם קבוצה עם עתיד מבטיח.

לברון ג'יימס מיאמי היט. AP
כנראה שבקליבלנד עדיין מפנטזים על שובו. לברון ג'יימס/AP

ביינום

לא פחות מהמצב הבריאותי, זה היה חוסר החשק של ביינום ששכנע את קליבלנד להתייאש ממנו. זה גם הגורם שיכריע את העתיד של ביינום כשחקן כדורסל, עתיד שבכלל לא בטוח שהוא מעוניין בו באמת. הולך להיות לו ביקוש, קונטנדריות ישמחו לתת לו חוזה מינימום ולבדוק אם יש לו מה להציע. שתי המועמדות שהוזכרו הן הקליפרס ומיאמי. בקליפרס הוא יהיה שחקן שנותן כמה דקות מנוחה לדיאנדרה ג'ורדן, סנטר שהוא לא ממש ספר בדרבים רק לפני שנתיים. במיאמי המצב יהיה חמור עוד יותר - אם הוא יגיע, זה יהיה כגיבוי לגרג אודן. מיאמי ממש רוצה שחקן שמסוגל לשים גוף על רוי היברט בגמר המזרח המסתמן, אם אודן וביינום לא יהיו כשירים הם צפויים לבדוק מה הכושר של עופר פליישר.

למרות תנאי הפתיחה העצובים, חתימה באחת משתי הקבוצות האלה יכולה להיות חבל ההצלה של ביינום. יכול להיות שהוא זקוק ללחץ של ריצה לאליפות, למערכת שלא מפסיקה לדרוש. בלייקרס הוא היה צריך להוכיח את עצמו לקובי בריאנט ופיל ג'קסון, אולי הנוכחות של לברון ג'יימס או כריס פול תיצור אפקט דומה, אולי ההשפעה של פט ריילי או הקסמים שדוק ריברס עושה עם שחקני פנים יעבדו גם עליו. בכל מקרה, נמוך יותר הוא גם ככה לא יכול לרדת.

סנטר קליבלנד קאבלירס אנדרו ביינום (שמאל). Mark Duncan, AP
הולך ומתפוגג. אנדרו ביינום/AP, Mark Duncan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully