וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור אופנתי: קאקה, אלכסיס סאנצ'ס ופטרסון בדירוג המצטיינים

7.1.2014 / 14:31

קאקה חיכה כמה חודשים כדי לחזור לרגש במדי מילאן, אלכסיס סאנצ'ס המתין לשנה השלישית כדי לפרוץ בברצלונה ושחקני הרכש של נאפולי וסביליה פורעים שטרות. דירוג המצטיינים באיחור של יום, עם אורח מפתיע במקום הראשון

10. דריס מרטנס - נאפולי

הבלגים כבשו בסערה את הפרמיירליג ושלחו זרועות לליגות רבות, אבל באיטליה הם עדיין במיעוט. למעשה, מאז לואיס אוליביירה בעונת 1999/2000, לא היה כדורגלן בלגי שכבש לפחות ארבעה שערים בעונה בסרייה A. את הנתון הזה שינה השבוע דריס מרטנס. הקיצוני הזריז של נאפולי השתלב בהדרגה מאז נרכש בקיץ מפ.ס.וו איינדהובן תמורת 9 מיליון יורו. הוא הבקיע שערים חשובים בניצחונות על פיורנטינה ואינטר, והפעם הגדיל לעשות עם צמד שערי ניצחון ב-0:2 על סמפדוריה. נאפולי נראתה תקועה במשחק הביתי, עד שהבלגי בן ה-26 שלח בנגיעה אל הרשת אחרי מסירה של גונסאלו היגואין. השער תרם לביטחון של מרטנס, ותשע דקות לאחר מכן הוא גם סובב כדור חופשי לרשת וקירב את נאפולי מרחק שתי נקודות בלבד מרומא השנייה. "אני נהנה בנאפולי, כיף להיות פה", אמר מרטנס בסיום. אין פלא שהוא מנסה לשכנע את תומאס ורמאלן להצטרף אליו.

9. דייויד סטוקדייל - פולהאם

"זו בהחלט אחת ההצלות הגדולות שראיתי מימיי, כמו של גורדון בנקס". את המשפט הזה אמר בשבת רנה מולנסטין, מאמנה ההולנדי של פולהאם, על השוער המחליף שלו דייויד סטוקדייל. האנגלי בן ה-28 ספג שישייה מביכה מהאל סיטי שבוע לפני כן, אך לא נתן לתבוסה הזו לשבור את רוחו. סטוקדייל שוב פתח בשער הקוטג'רס, בהיעדרו של מארטן סטקלנבורח הפצוע, והפעם הפגין משחק יוצא מן הכלל בגביע מול נוריץ'. הוא רשם שלוש עצירות נהדרות במחצית הראשונה, לפני שהגיע לשיאו עם הדיפת הנגיחה מקרוב של ריקי ואן וולפסווינקל וכפה משחק חוזר בין הקבוצות אחרי 1:1 בקרואו רואד. "מהזווית שלנו, היינו בטוחים שהכדור בפנים", הודה מאמן נוריץ' כריס יוטון. "זו הייתה עצירה יוצאת דופן".

דייויד סטוקדייל שוער פולהאם. GettyImages
כמו גורדון בנקס, לפחות לרגע אחד. דייויד סטוקדייל/GettyImages
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

8. ג'ורג'ו קייליני - יובנטוס

איזו דרך לחגוג הופעה 300 במדי יובנטוס. ג'ורג'ו קייליני, כהרגלו בקודש, שוב הצטיין במשחק עונה. בשנתיים הקודמות זה היה מול נאפולי, הפעם נגד רומא. הג'אלורוסי הגיעו לטורינו עם מאזן נקי מהפסדים, אבל למדו על בשרם שיובנטוס, גם לאחר ההדחה מליגת האלופות, עדיין גדולה על הליגה. לאונרדו בונוצ'י ציין את משחקו ה-150 במדי יובה עם שער, אנדראה ברצאלי חגג את הופעתו ה-100 וקייליני, כאמור, עם המשחק ה-300. ציוני דרך לכל שלישיית הבלמים ששמרה שוב על שער נקי. קייליני, שמשרת נאנמנה את יובנטוס מאז 2005, ניקה באלגנטיות כל כדור ולא התקשה לעצור את אדם ליאיץ' וז'רביניו. הוא היה גם הבלם שדחף קדימה, ובאחת היציאות שלו סחט את הכרטיס האדום מדניאלה דה רוסי. מיד לאחר מכן, נגיחה שלו נעצרה ביד של לאנדרסו קסטאן והובילה לעוד הרחקה ולפנדל שקבע 0:3 וסגר עניין. בטורינו כבר יכולים להכין את הבמות.

7. לוקה טוני - ורונה

מה נגיד ומה נאמר? הופעה שלישית העונה ללוקה טוני בדירוג המצטיינים, ועל פי כושרו הנוכחי כנראה גם לא אחרונה. לפני שאנטוניו די נטאלה הודיע כי יתלה את הנעליים בסוף העונה, בן גילו וחברו לשעבר מהנבחרת חגג על חשבונו. ורונה האטרקטיבית הגיעה לפריולי והשיגה שם ניצחון חוץ ראשון מאז אוקטובר, כשטוני לוקח פיקוד ומבקיע צמד שני ברציפות בדרך ל-1:3 ולמקום החמישי. הגנת אודינזה לא ידעה איך להתמודד עם המאסה של אחד מגיבורי מונדיאל 2006, שאפילו כבש בבעיטה מחוץ לרחבה לראשונה מאז מרץ 2010. גם אז זה קרה נגד אודינזה (במדי רומא). לאחר מכן הוא ידע לייצר מצבים לחבריו ולשלוח את חואן איטורבה לסגור סיפור עם השלישי במבצע סולו מרשים. טוני כבר עם תשעה שערי ליגה וכבש מחדש את לב הקהל באיטליה. לאור הפציעה החוזרת של ג'וזפה רוסי חסר המזל, יש כאן פוטנציאל לקאמבק היסטרי לנבחרת.

לוקה טוני, שחקן ורונה. GettyImages
כבר חולם על חזרה לנבחרת איטליה. לוקה טוני/GettyImages

6. ויין ראוטלדג' - סוונסי

בפעם השנייה העונה, מנצ'סטר יונייטד נחלה שני הפסדי בית רצופים. הפעם, זה גם עלה לה בהדחה מהגביע ועוד תואר שכבר לא נמצא בהישג יד. אחרי ווסט ברומיץ', אברטון, ניוקאסל וטוטנהאם, הגיע תורה של סוונסי לקטוע רצף של חודש ללא ניצחונות עם היסטוריה באולד טראפורד. בהיעדרו של מיצ'ו, ויין ראוטלדג' לקח על עצמו את המשחק והזכיר ניצוצות מהיכולת שאפיינה אותו בעונה שעברה. האנגלי בן ה-28 כבש העונה רק בליגה האירופית ואיבד את החדות בליגה, אך הפעם חגג על הגנת יונייטד. ראוטלדג' הבקיע שער יפהפה בהקשתה מעל אנדרס לינדגארד, המשיך לבצע פעולות טובות באגפים ובדקת הסיום בא על שכרו עם הגבהה מצוינת משמאל לראש של ווילפריד בוני, שקבע 1:2 דרמטי לסוונסי והעמיק את הבור של דייויד מויס. מיכאל לאודרופ קיווה לפני המשחק לקבל את ראוטלדג' המוכר מהעונה שעברה. הבקשה כובדה במלואה.

5. קרלוס באקה - סביליה

"לואיס פביאנו החדש", כך קוראים בסביליה לקרלוס באקה. החלוץ הקולומביאני הגיע בקיץ תמורת 7 מיליון יורו אחרי שנה נפלאה בקלאב ברוז' כדי להיכנס לנעליו של אלברו נגרדו. בינתיים הוא עושה זאת נהדר ומזכיר לאוהדים ברמון סאנצ'ס פיחואן את הסקורר הברזילאי שהיה שותף לזכיות הרצופות בגביע אופ"א ב-2006 ו-2007. סביליה ניצחה חמישה מששת משחקיה האחרונים בליגה, כשבאקה אחראי לחמישה שערים וחמישה בישולים מתוך ה-13 האחרונים שכבשה הקבוצה. מה הסוד שלו? הוא משחק פשוט. בנגיעה אחת. ב-0:3 על חטאפה ביום ראשון קיבלנו דוגמה מושלמת, כאשר הקולומביאני בישל פעמיים בדאבל פס, עם החזרת הכדור בנגיעה לשחקן שמסר לו. בתווך הוא הוסיף שער נהדר מהאוויר ובמאזנו כבר תשעה שערים ושישה בישולים. יופי של עונת בכורה בלה ליגה.

שחקן סביליה, קרלוס באקה. GettyImages
מזכיר לאוהדי סביליה את לואיס פביאנו. קרלוס באקה/GettyImages

4. איקצ'וקוו אוצ'ה - ויאריאל

זה כנראה השלושער הכי קל שכבש שחקן כלשהו העונה. טוב, אולי פרט לזה של ז'רקו קוראץ' מהפועל חיפה לרשת רמת השרון. אבל גם את זה צריך לדעת לעשות, וכשזה מגיע ממחמיצן מדופלם דוגמת אוצ'ה, צריך להעריך את ההישג. יממה אחרי שחגג יום הולדת 30, החלוץ הניגרי הוביל יחד עם ז'רמי פרבה (צמד ובישול) את ויאריאל ל-2:5 קליל בחוץ על ראיו וייקאנו החלשה. הייתה זו הפעם הראשונה בה ויאריאל כובשת חמישייה במשחק חוץ בליגה הבכירה מאז דצמבר 2000 (1:5 בלאס פלמאס), כשאוצ'ה פתח את מסכת ההבקעות והשלים שלושער עם שני גלגולים מקרוב לרשת החשופה. בכך הצטרף אוצ'ה לדייגו פורלאן וחואן רומן ריקלמה כשחקן השלישי בתולדות ויאריאל שכובש שלישייה בליגה, ובעיקר הפך לניגרי הראשון שמבקיע שלושער בספרד מאז ה-11 במרץ 2012. הקודם שעשה זאת היה אחיו קאלו אוצ'ה, במדי אספניול. עכשיו גם לאח הצעיר יש במה להתגאות.

3. קאקה - מילאן

איזו דרך מרגשת מבחינת קאקה לפתוח את 2014. מילאן אולי תסיים בלי תואר והסיכוי שהוא ייכלל בסגל למונדיאל בברזיל קלוש, אבל זה לא אומר שאי אפשר ליהנות. אחרי ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון בסן סירו, הפליימייקר הברזילאי הנהיג את הרוסונרי במשחק הראשון של השנה החדשה ודאג להתחיל ברגל ימין. קאקה השתלט על המשחק כבר בשלבים הראשונים, ובדקה ה-35 סיפק ביצוע מלוטש כדי להעניק למילאן יתרון מול אטאלנטה ובעיקר לציין את שערו ה-100 במדי הרוסונרי. הברזילאי חגג עם חולצה שהוכנה במיוחד לכבוד המאורע והפך לעשירי בתולדות המועדון שמגיע לרף הזה, אבל חצי שעה לאחר מכן כבר הוסיף את שערו ה-101 וציין צמד ראשון מאז אפריל 2011, אז כשחקן ריאל מדריד. חמישה שערי ליגה יש העונה לקאקה ועושה רושם שהוא רק מתחמם. הוא כבר לא ישוב להיות הכדורגלן הטוב בעולם, אך אין סיבה שלא ימשיך לרגש את אוהדי מילאן. אפילו המאמן לשעבר קרלו אנצ'לוטי שלח ברכה ממדריד.

שחקן מילאן קאקה חוגג את שערו ה-100 במדי מילאן. Claudio Villa, GettyImages
מקום של כבוד בהיסטוריה של מילאן. קאקה/GettyImages, Claudio Villa

2. אלכסיס סאנצ'ס - ברצלונה

אחרי שפדרו (פעמיים) וניימאר מילאו את תפקיד מסי, השבוע הגיע תורו של אלכסיס סאנצ'ס. גם שלושער ראשון במדי ברצלונה, גם גול בכורה בבעיטה חופשית בליגה הספרדית וגם השוואת השיא האישי מהעונה הראשונה בקאמפ נואו, אחרי חצי עונה בלבד. הצ'יליאני בן ה-25 היה על סף עזיבה בקיץ, אבל הפך לאחד המרוויחים העיקריים ממינויו של חרארדו מרטינו. המאמן הארגנטינאי נותן לאלכסיס את המקום בהרכב, לעתים בכנף ימין ולעתים בשמאל, ומקבל ממנו תוצרת משובחת. אחרי יותר מחודש של בצורת, אלכסיס שבר את הקרח בדקה השביעית אחרי אסיסט של ג'ורדי אלבה. הוא כבש שער קל בדקה ה-63 וחתם עם גולאסו בכדור חופשי. שלוש בעיטות למסגרת, שלושה שערים. מה עוד אפשר לבקש?

שחקן ברצלונה אלכסיס סאנצ'ס. GettyImages
גם שער בכדור חופשי לכבוד מסי. אלכסיס סאנצ'ס/GettyImages

1. ג'יימי פטרסון - נוטינגהאם פורסט

למרות השלושער של סאנצ'ס, את הפסגה השבועית כבש ג'יימי פטרסון האלמוני. בניגוד לכוכב ברצלונה, פטרסון עשה את השלושער שלו תוך 15 דקות, מול יריבה שעל הנייר עדיפה על קבוצתו וכשהמאזן שלו לפני משחק הגביע עמד על אפס שערים. החלוץ בן ה-22 נרכש על ידי נוטינגהאם מוולסול במהלך הקיץ תמורת כ-800 אלף ליש"ט. אחרי חצי עונה ללא שום קבלות על המגרש בליגת המשנה, אך עם לא מעט סיפורים על חייו כרווק הולל, פטרסון פשוט התפוצץ מול ווסטהאם. סם אלרדייס הגיע לסיטי גראונד ללא רבים משחקניו הבכירים, אבל גם זה לא מהווה תירוץ לתבוסה המחפירה 5:0 - הכי גדולה של ווסטהאם בסיבוב השלישי של הגביע מאז 1926. הגנת ווסטהאם לא מצאה תשובה לפטרסון, שסחט את הפנדל בפתיחה ואחרי שחגג את שער הבכורה במדי נוטינגהאם ידע להרשית עוד פעמיים כדי לשלוח את אוהדי ווסטהאם הביתה בדמעות. גם את אלרדייס?

שחקן נוטינגהאם פורסט, ג'יימי פטרסון. Laurence Griffiths, GettyImages
עכשיו גם אוהדי נוטינגהאם יודעים שהוא בחור כובש. ג'יימי פטרסון/GettyImages, Laurence Griffiths

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully