וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין ביי - סן פרנסיסקו: מה נשתנה?

יובל קליין

4.1.2014 / 9:00

בשנתיים האחרונות, כולל בפלייאוף הקודם, הניינרס היו בשליטה מלאה מול הפאקרס, שקיבלו בחזרה את ארון רוג'רס ומקווים לשנות את המאזן העגום (א', 23:40, 5+ לייב, FOX, METV)

בשנתיים האחרונות גרין ביי וסן פרנסיסקו פתחו את העונה עם מפגשים ישירים ביניהן. בעונה שעברה הן גם התמודדו זו מול זו בפלייאוף. כל שלושת המשחקים הלכו לניינרס, שהמשיכו לסופרבול בעונה שעברה. העונה, סן פרנסיסקו שונה משהו ממה שהייתה והאורזים, שיארחו את המשחק בלמבו פילד הקפוא, מקווים שזה הזמן לנקמה (א', 23:40, 5+ לייב, FOX, METV).

ארון רוג'רס גרין ביי פאקרס. Thearon W. Henderson, GettyImages
בשנתיים האחרונות לניינרס היה את המספר שלו. רוג'רס/GettyImages, Thearon W. Henderson

הפאקרס הצליחו להשתחל לפלייאוף במחזור האחרון של העונה, אחרי מסירת טאצ'דאון אדירה של ארון רוג'רס לרנדל קוב, 40 שניות לסיום המשחק מול שיקגו, מסירה שהבטיחה לקבוצה את הזכייה ב-NFC צפון. גרין ביי מחזיקה במאזן הגרוע ביותר מבין כל העולות לפלייאוף, אך זה קרה עקב העובדה שהיא נאלצה להסתדר שבעה משחקים ללא רוג'רס, ששבר את עצם הבריח. באותם שבעה משחקים, הפאקרס ניצחו רק פעמיים ודרייב הניצחון של רוג'רס במשחק ההכרעה שוב הבהיר שאיתו על המגרש, הכול אפשרי.

הניינרס לא מגיעים לפלייאוף הנוכחי עם הביטחון שהיה להם בשנה שעברה, למרות שהם סיימו את העונה כמעט באותו מאזן כמו אשתקד. אולי זו העובדה שסיאטל לקחה הפעם את הבית ואולי אלו היו שני ההפסדים במשחקים הפיזיים בבית, לקרוליינה ואינדיאנפוליס, שהראו את המוגבלויות של ההתקפה. יחד עם זאת, הקבוצה מהמפרץ סיימה את העונה עם שישה ניצחונות רצופים וקיבלה בחזרה את התופס שלה, מייקל קראבטרי.

מייקל קראבטרי שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Tony Avelar, AP
החזרה שלו חשובה. קראבטרי/AP, Tony Avelar

סטטיסטיקות:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 29:1:34 לפאקרס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 1,331:1,361 לפאקרס
מאזן במשחקים בגרין ביי: 11:23 לפאקרס (סן פרנסיסקו ניצחה בגרין ביי בספטמבר 2012 וקטעה רצף של שמונה הפסדים)
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 3:3 (הניינרס ניצחו את כל שלושת המפגשים האחרונים, כולל בפלייאוף האחרון ובמחזור הפתיחה העונה)
מאזן הפלייאוף של הפאקרס: 18:30
מאזן הפלייאוף של הניינרס: 20:29

אוהדי סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Matt Sumner, AP
רוצים לחזור לעוד משחק פלייאוף. אוהדי הניינרס/AP, Matt Sumner

מה גרין ביי צריכה לעשות?

1) לתקוף באוויר:

עד כמה שאדי לייסי נותן עונה ענקית, לרוקי יהיה קשה לפצח את האמצע של סן פרנסיסקו, שם מחכה לו נבארו באוומן הדומיננטי כל כך העונה. הניינרס לא הרשו העונה לאף רץ אחורי לרשום יותר מ-100 יארד במשחק, אבל הגנת המסירה שלהם היא סימן השאלה הגדול ביותר של הקבוצה ובשני המשחקים האחרונים היא הרשתה 775 יארדים באוויר. הפאקרס קיבלו בחזרה לא רק רוג'רס בשבוע שעבר, אלא גם את רנדל קוב ויחד עם ג'יימס ג'ונס וג'ורדי נלסון, נראה שהלהקה הזו חזרה לנגן. נלסון הוא הנהנה העיקרי מהחזרה של רוג'רס וביום ראשון מול הברס הוא תפס 161 יארד לעומת 206 בכל ארבעת המשחקים תחת מאט פלין.

2) דאון שלישי:

מאמן הפאקרס, מיק מק'ארתי, אמר השבוע שהבעיה הכי גדולה של הקבוצה בהפסד בספמטבר מול הניינרס הייתה במצבי דאון שלישי. באותו משחק, גרין ביי הצליחה להמיר רק תשעה מתוך 18 המצבים בדאון זה. הניינרס לחצו את רוג'רס בשישה מקרים, כאשר שלחו לעברו חמישה שחקנים או יותר והוא הצליח להשלים רק מסירה אחת מול הסתערות כזו. בנוסף, באותה סיטואציה רוג'רס זרק את האיבוד היחיד שלו במשחק. קו ההתקפה של הפאקרס נראה טוב נגד הברס ואם הוא יצליח לתת את השניות האלה שרוג'רס צריך כדי למצוא את אחד התופסים שלו, הסיכוי של האורזים לנצח ישתפר משמעותית.

ג'ורדי נלסון שחקן גרין ביי פאקרס. Streeter Lecka, GettyImages
החזרה של רוג'רס טובה לג'ורדי נלסון/GettyImages, Streeter Lecka

מה סן פרנסיסקו צריכה לעשות?

1) אנקואן בולדין:

סיבוב שישי בדראפט. זה המחיר אותו שילמה סן פרנסיסקו על הגעתו של בולדין וזה נראה כמו המבצע הכי טוב בליגה העונה. מאמן בולטימור, ג'ון הארבו, הסביר שהרייבנס כשלו העונה לאחר שלא הצליחו למלא את החסר שהשאיר התופס. קולין קפרניק נהנה מאוד מהנוכחות של בולדין ו-31% מהמסירות שלו העונה הלכו לעבר מספר 81. בולדין נולד לרגעים הגדולים והוא הראה זאת בשנה שעברה, עם שני טאצ'דאונים ברבע האחרון מול הפטריוטס ואחד בסופרבול. סן פרנסיסקו הסתפקה העונה יותר מדי פעמים בשערי שדה ובולדין יכול לפתור את הבעיה הזו בפלייאוף עם הנוכחות האדירה שלו.

2) אופשן:

השאלה הגדולה של המשחק היא איזה קולין קפרניק נקבל. האם נראה את הקוורטרבק שחילק שלושה טאצ'דאונים ו-412 יארדים במפגש האחרון בין הקבוצות או אולי את זה שפירק את הגנת הפאקרס עם 181 יארד על הקרקע במפגש הפלייאוף בעונה שעברה. אם מסתכלים על ההגנת הנוכחית של הפאקרס, שמרשה 125 יארד למשחק על הקרקע ולוקחים בחשבון את העובדה ששחקן ההגנה הטוב ביותר של גרין ביי נגד הריצה, קליי מת'יוס, ייעדר בשל פציעה, אפשר להאמין שיש יותר סיכויים לתצוגה קרקעית מצד הקוורטרבק של הניינרס. לאורך העונה כולה הניינרס נזהרו עם האופשן כדי לשמור על הקוורטרבק שלהם בריא, אבל זה הזמן לשחרר את קפרניק לחופשי.

ההימור:

גרין ביי כבר שנתיים מחפשת איך לנצח את סן פרנסיסקו. לצערה, גם הניסיון לרכב על המומנטום שהחל עם חזרתו של רוג'רס והניצחון בשבוע שעבר לא יעזור. ניינרס 27 – פאקרס 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully