וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילדלפיה - ניו אורלינס: אחווה לא תהיה כאן

האיגלס שיפרו את המאזן הביתי שלהם, הסיינטס היו גרועים העונה בחוץ, אבל ינסו לעקוץ בעיר האחווה (א', 3:10, METV, FOX)

הקבוצה האחרונה שהעפילה לפלייאוף הייתה פילדלפיה, שניצחה בסאנדיי נייט בחוץ את דאלאס בתום דרמה גדולה ושבה לפוסטסיזן לראשונה מזה שלוש שנים. כעת היא תנסה להאריך את העונה שלה לפחות בשבוע אחד נוסף כאשר תפגוש בעיר האחווה את הסיינטס (א', 3:10, METV, FOX). ניו אורלינס סיימה את העונה עם ניצחון אחד יותר מאשר פילדלפיה, אבל זכתה רק בווילד קארד ותנסה לנצח משחק חוץ ראשון בתולדות המועדון בפלייאוף.

ניק פולס שחקן פילדלפיה איגלס. Nick Wass, AP
האיגלס ופולס נכנסו לפלייאוף ברגע האחרון/AP, Nick Wass

העונה של האיגלס הייתה מאוד משונה. בשנתו הראשונה במועדון ניסה המאמן שהגיע ממכללת אורגון, צ'יפ קלי, להנחיל את השיטה המהירה שלו. זה לא היה פשוט ונדרשה תקופת התארגנות ארוכה עד שקלי מצא את השחקנים הנכונים לכך. מייקל ויק החל את העונה בתור קוורטרבק וכאשר הוא הציג יכולת חלשה, גם מאט בארקלי נוסה במקומו. ניק פולס היה אף הוא בתמונה בחצי הראשון של העונה, אבל לרגעים ארוכים שימש כקוורטרבק שלישי בלבד. האיגלס נקלעו למאזן 5:3 כולל תבוסה מביכה בדנבר ושני הפסדי בית רצופים לדאלאס ולג'איינטס, אחריהם נראה היה שעוד עונה יורדת לטימיון. ואז הגיע המשחק מול אוקלנד, פולס זרק שבעה טאצ'דאונים בחור השחור, השווה שיא ליגה והתפקיד היה שלו. עד לסיום העונה פילי רצה למאזן 1:7 ופולס הדהים את הליגה. במחזור הסיום הקבוצה הגיעה לדאלאס ובציפורניים, בקרב ישיר, גירדה את אליפות ה-NFC מזרח ואת המקום בפלייאוף.

ניו אורלינס חוזרת לפלייאוף אחרי פספוס של שנה אחת בלבד. בעונה החולפת הסיינטס, תחת בלגן הבאונטי, חטפו מכל הכיוונים, אבל השנה הם כבר התייצבו ועם שון פייטון שוב על הקווים ודרו בריס בעוד עונה היסטורית, שלישית ברציפות ורביעית בכלל (מתוך שמונה בכל תולדות הליגה) עם יותר מ-5,000 יארד, זה נראה טוב. לרוע מזלה של ניו אורלינס, בעוד אטלנטה דעכה, קרוליינה יצאה לריצת פלייאוף פרועה, ניצחה את הקדושים מחזור אחד לסיום העונה ולקחה את בית הדרום, מה ששלח את הסיינטס למשחק חוץ כווילד קארד. ניו אורלינס מגיעה בכושר בינוני והיא הפסידה שלושה מחמשת משחקיה האחרונים, כולם בחוץ, כאשר לכל אורך העונה הקבוצה התקשתה מחוץ לסופרדום. בעוד בבית היא סיימה עם מאזן 0:8, בחוץ רשמה ניו אורלינס חמישה הפסדים העונה.

ג'ימי גרהאם ניו אורלינס סיינטס. AP
החיים קשים מחוץ לסופרדום. ג'ימי גרהאם/AP

סטטיסטיקות:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 12:16 לאיגלס (1:1 בפלייאוף)
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 565:656 לאיגלס
מאזן במשחקים בפילדלפיה: 3:8 לאיגלס (הסיינטס ניצחו את המשחק האחרון בפילדלפיה, 22:48 ב-2009)
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 1:4 לסיינטס
מאזן הפלייאוף של האיגלס: 20:19
מאזן הפלייאוף של הסיינטס: 8:6 (5:0 בחוץ)

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
אפס ניצחונות חוץ בפלייאוף לסיינטס. בריס/רויטרס

מה פילדלפיה צריכה לעשות?

1) לנצל את הביתיות, לשם שינוי:

בין ה-14 באוקטובר 2012 ל-17 בנובמבר השנה, יותר משנה שלמה, פילדלפיה לא ניצחה משחק ביתי. רצף האימים הזה כלל עשרה הפסדים לעיני הקהל בעיר האחווה, אבל רגע לפני שאלה איבדו אמון סופית, הם הכירו את ניק פולס. מאז זכה פולס בתפקיד, מאזן הבית של העיטמים הוא 0:4 והוא כולל 34 נקודות במטר שלג מול דטרויט ו-54 על שיקגו לפני שבועיים. השילוב בין הרעש של המגרש הביתי לקצב המשחק המהיר שפולס מצליח לייצר הוא בדיוק מה שפילי צריכה וכאשר ממול ניצבת יריבה שהפסידה חמישה מתוך ששת משחקי החוץ האחרונים שלה העונה, האצטדיון הביתי, הפתוח והקר, חייב לשחק תפקיד משמעותי עבור האיגלס.

2) ללכת עם לשון מקוי:

השינוי הגדול באיגלס העונה הוא האיום הכפול. הקבוצה סיימה במקום התשיעי בליגה ביארדים במסירה, אבל אם יש משהו עיקרי בו רוב ריאן שיפר את ניו אורלינס העונה הרי שזו ההגנה האווירית. אם בעונה שעברה הסיינטס היו גרועים ברמות של שיאים היסטורים בהגנה וסיימו במקום ה-31 בליגה מול המסירה, השנה הם ביצעו קפיצה מדהימה והגיעו למקום השני, כאשר רק סיאטל מקדימה אותם. מול הריצה לעומת זאת, ניו אורלינס הגיעה רק למקום ה-19 העונה ובלי קשר, מקוי נראה במשחקים רבים כבלתי ניתן לעצירה והוביל את התקפת הריצה הפורייה ביותר בליגה העונה. הוא עצמו, סיים עם 1,607 יארדים ובמקום הראשון בין הרצים, הרבה מעל כל יריב פוטנציאלי. משחק ריצה אפקטיבי של מקוי לא רק יחרוך את הגנת האורחים, שכמעט בכל משחק חוץ הרשתה לפחות 90-100 יארד על הקרקע, הוא גם ימנע את הכדור כמה שאפשר מדרו בריס.

לשון מקוי שחקן פילדלפיה איגלס. Lynne Sladky, AP
תנו לו לנצח. מקוי/AP, Lynne Sladky

מה ניו אורלינס צריכה לעשות?

1) לסמוך על בריס:

כאמור, נתוני הפתיחה של הסיינטס לא מעודדים במיוחד. הקבוצה רעה מאוד העונה מחוץ לבית שלה וגם בריס היה אחראי ללא מעט רגעי משבר בהפסדים של ניו אורלינס. למרות זאת, הקוורטרבק סיים עוד עונה מופלאה והיסטורית ולכולם ברור שאם לסיינטס יש איזשהו סיכוי לברוח ליתרון מוקדם ולנצח, הרי שמדובר בבריס. גם באותם הפסדים במשחקי החוץ בריס לא מסר העונה ליותר משני איבודים ולאחר משחקי נפל מבחינת דיוק בפוקסבורו ובמדולנדס מול הג'טס, גם הנתון הזה החל להתייצב לקראת סוף העונה. בריס יפגוש מולו את הגנת המסירה הכי גרועה ב-NFL העונה. ההגנה של האיגלס הרשתה 289.8 יארד בממוצע למשחק לכל קוורטרבק שעמד מול. אם בריס יוכל לשפץ את המספר הזה לכיוון ה-350 וצפונה, לסיינטס יש סיכוי.

2) להאריך את הדרייבים:

הסיינטס היו העונה במקום הרביעי בליגה בהשגת דאונים ראשונים, כאשר באופן לא מפתיע, בערך שלושת רבעי מהם הושגו במסירה (מקום שני בליגה בקטגוריה הזו עם 244, אחרי 293 של דנבר). בנוסף, ניו אורלינס גם המירה מצוין דאון שלישי עם 43.9 אחוזי הצלחה, מקום שלישי בליגה. כדי לשלוט במשחק ולהרגיע את האווירה הסוערת שצפויה מסביב, הסיינטס צריכים להחזיק בכדור, בערך כמו קבוצה כדורגל שיוצאת למשחק חוץ קשה ורוצה להעביר את 20 הדקות הראשונות בשקט. לדרו בריס יש סוללת תופסים נהדרת וארבעה משחקני הקבוצה סיימו עם לפחות 70 תפיסות העונה. מעל כולם, בטח שבנושא ההמרות, יצטרך ג'ימי גרהאם לספק את הסחורה.

ההימור:

על הנייר, ניו אורלינס אולי קבוצה מעט טובה יותר, אבל אם נמשיך את הקו שראינו בחודשים האחרונים, בפילדלפיה, האיגלס הולכים לקחת את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully