וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאנ-קינג

הוא הפך את הילד שצבע את האצטדיון לאחראי על הרכש, החליף את צבעי וסמל הקבוצה אחרי יותר ממאה שנה, פיטר את המנג'ר האהוב ורוצה רק שחקנים עם הספרה 8 בתאריך הלידה. וינסנט טאן, "הבעלים הגרוע בעולם", משגע את אוהדי קרדיף סיטי. בלוג הכריסמס של עידן ויניצקי

מה יביא סנטה קלאוס?

אם במקרה הספרה שמונה מופיעה בתאריך הלידה שלכם, כדאי שתתחילו לערוך חימום. יש סיכוי סביר מאוד שבקרוב תהיו חלק מהסגל של קרדיף סיטי, אולי אפילו כבר הערב, לקראת משחק החוץ של הוולשים, שיגיעו מהמקום ה-16 בטבלת הפרמיירליג לפגוש את המוליכה ארסנל באצטדיון האמירויות. למה שמונה אתם תוהים? התשובה קשורה לבעלים של קרדיף, וינסנט טאן, שחוץ מ"קוקו לגמרי" כנראה שאין דרך מדויקת ממש להגדיר אותו.

צ'רלי וויאט, עיתונאי ה"סאן" הלונדוני, סיפר לאחרונה שלטאן יש קטע מיוחד עם הספרה שמונה. לתפיסתו של המיליארדר המאלזי, הספרה הזו מלמדת על מעגליות והמשכיות והוא רוצה שכל השחקנים בקבוצה שבבעלותו ייבחרו לפי הקשר שלהם לספרה הזו, עדיף דרך תאריך הלידה.

וינסנט טאן. GettyImages
אמונות מוזרות. טאן/GettyImages

הונו של טאן מוערך בימים אלה ב-1.3 מיליארד דולר. את כספו הוא עשה מכך שהכניס את רשת המזון המהיר מקדונלדס למלזיה ב-1982. לפני קצת יותר משלוש שנים קרדיף הייתה בצרות כלכליות וטאן זיהה הזדמנות לעוד השקעה. הוא הציל את המועדון מהליכה לפירוק, שילם את כל החובות, 1.9 מיליון ליש"ט והשתלט על הקבוצה. מאז, שום דבר לא כפי שהיה, תרתי משמע.

בין הפעולות יוצאות הדופן שנקט טאן בשנותיו הקצרות במועדון עד כה אפשר למצוא למשל את החלפת צבעי המועדון מכחול, ששימש את קרדיף סיטי למשך 104 שנים, לאדום, צבע שטאן חשב שיתקבל באהבה גדולה יותר במולדתו ויסייע למכירת החולצות. מיותר לציין שאוהדי קרדיף עדיין מגיעים למגרש כשהם עטופים בצבע הכחול. טאן גם שינה את סמל המועדון. הציפור הכחולה, שהייתה במרכז הסמל וסיפקה למועדון את הכינוי שלו, הורדה לאזור קטן למטה ואת מקומה תפס הדרקון, שקודם לכן היה בחלק הימני העליון של הסמל. הדרקון האדום הזה, שמופיע על הדגל של ווילס, התאים לשגעונות של טאן וכעת הוא גם מעוניין להחליף את שם המועדון מקרדיף סיטי FC לקרדיף דראגונס.

לא מזמן הוכתר טאן על ידי "USA Today" בתור הבעלים הכי גרוע בספורט העולמי כיום: "האוהדים לא אוהבים אותו, כי טאן נראה כמו מישהו שמתשמש כמועדון כמו ילד בן 12 שמשחק ב'מצב בעלים' בפיפ"א 14", נכתב שם. ב"דיילי מייל" הוא נכנס לרשימת "רשעי שנת 2013" לצד שמות כמו טייסון גיי ולואיס סוארס. בעיתון נכתב: "הכסף שלו לקח את קרדיף לפסגות של הפרמיירליג, אבל כנראה שהמחיר שצריך לשלם על כך הוא יקר".

אוהדי קרדיף סיטי במחאה נגד הבעלים וינסנט טאן. GettyImages
האוהדים זועמים, ומגיעים בכחול/GettyImages

ואכן, טאן עושה בקבוצה כבשלו כי הכסף שלו לא רק הציל את קרדיף, אלא באמת סחף אותה. המועדון, שבעונת 2001 עוד שיחק בליגה הרביעית בסולם הדרגות, זכה בעונה שעברה באליפות הצ'מפיונשיפ והעפיל לראשונה בתולדותיו לפרמיירליג ובכלל, בחזרה לליגה הבכירה בממלכה בפעם הראשונה מאז 1962.

מי שהיה חתום על ההצלחה הזו היה המנג'ר מלקי מקאי. כבר בפברואר 2012 הוא הוביל את הקבוצה, אז עוד בליגת המשנה, עד לגמר גביע הליגה, שם ספג הפסד אכזרי מליברפול בפנדלים. אחרי העלייה לפרמיירליג, הפך מקאי ליקיר האוהדים, אבל טאן לא היה מרוצה כלל. הבעלים השקיע בפגרה האחרונה כסף גדול ותוך זמן קצר שבר שלוש פעמים את שיא המועדון כאשר רכש את אנדראס קורנליוס מקופנהאגן תמורת 7.5 מיליון ליש"ט, את סטיבן קולקר מטוטנהאם תמורת 8 מיליון ליש"ט ואת גארי מדל מסביליה תמורת 9.5 מיליון ליש"ט.

למרות הרכישות האלה ובאופן לא מפתיע, קרדיף התקשתה להסתגל לחיים בליגה הבכירה והתובענית. הקבוצה אומנם הדהימה את מנצ'סטר סיטי בפתיחת העונה, אבל מהר מאוד נקלעה למאבקי התחתית. לטאן זה לא התאים. על פי דיווחים מסביבת קרדיף, המלזי לא ממש מבין כדורגל. בעונה שעברה הוא שאל למשל למה קרדיף לא מנסה לכבוש יותר פעמים מחצי המגרש שלה ולמה השוער שלה לא מעורב במשחק ההתקפה וכובש שערים. למרות זאת, הוא החליט לקחת את העניינים לידיים ולעשות סדר במועדון שלו, לפחות כך הוא ראה זאת.

מלקי מקאי מנג'ר קרדיף סיטי. Christopher Lee, GettyImages
שילם את מחיר השגעון. מקאי/GettyImages, Christopher Lee

הבלגן החל כבר לפני שלושה חודשים, אז פיטר טאן בצעד מפתיע ומיידי את יאן מודי, האחראי על הרכש והסקאוט הראשי של המועדון. את מקומו תפס קזאח אלישר אפסליאמוב, צעיר בן 23 המיודד עם בנו של טאן, שעבד בקיץ בתור מתמחה במועדון ובין תרומותיו לקבוצה אפשר היה למצוא את צביעת האצטדיון.

הקורבן הבא היה מקאי עצמו. ב-16 בדצמבר, חמישה ימים לפני משחק החוץ מול ליברפול, המנג'ר קיבל אימייל מטאן ובו דרישה "להתפטר או שאפטר אותך". מקאי בחר שלא לעזוב, האוהדים הגבירו את המחאה שלהם כנגד טאן וכעת גם זכו לתמיכה נרחבה מכלי התקשורת בממלכה ובאופן כללי, התחושה היא שפעם נוספת באנגליה מאסו בבעלים מוזרים שמשתלטים על קבוצות בממלכה ויוצרים מהומות. את אותו משחק מול ליברפול הפסידה קרדיף 3:1 ושבוע לאחר מכן הגיעה גם תבוסת 3:0 ביתית נגד סאות'המפטון, שחרצה את דינו של מקאי. המנג'ר קיבל הודעת פיטורים בקושי 24 שעות לאחר אותו משחק, שנערך במחזור הבוקסינג דיי.

אחרי הפיטורים התפנה טאן להאשים את מקאי ואמר שהמנג'ר הוציא את כל הכביסה המלוכלכת החוצה ושהדבר לא מקובל עליו. וויאט, עיתונאי ה"סאן", אמר: אני לא מצטער עבור המאמן הבא שיגיע לקרדיף, כי הוא יודע למה הוא נכנס שם. אבל אני בטח לא מקנא בו. וינסנט טאן הוא לא טיפש, הוא בנה את עצמו והפך למיליארדר, אבל אין לו שום מושג בכדורגל". על פי דיווחים, נציגי הקבוצה כבר הגיעו בשבוע שעבר לנורבגיה ונפגשו שם עם מאמן מולדה המקומית כיום וחלוץ מנצ'סטר יונייטד בעבר, אולה גונאר סולשאר, בו הם מעוניינים לתפקיד.

אם לא היה די בצרות, במשחק האחרון של קרדיף נראה היה שהקבוצה סוף כל סוף תשיג ניצחון שיסייע לה להימלט מעט מהתחתית הלוהטת. אלא שגם יתרון 0:2 עד לדקה ה-83 לא הספיק והציפורים הכחולות או הדרקונים, תלוי את מי שואלים, ספגו שוויון בדקה ה-93, בכדור האחרון של המשחק. בדרכו החוצה מהיציע נראה טאן צועק "בוז" ובאנגליה התווכחו האם הוא התכוון לשחקנים שלו או דווקא לאוהדים שלו. התשובה, בכל מקרה, עצובה מאוד.

שחקני קרדיף סיטי חוגגים עם קים בו-קיונג. GettyImages
כל הבלגן לא עוזר לקבוצה/GettyImages

Jingle Bells:

חודש דצמבר עבר חלף לו ורק קבוצה אחת בפרמיירליג, אותה קרדיף בה עסקנו, כבשה פחות שערים מאסטון וילה. הנתון הזה נראה גרוע עוד יותר עבור החבורה מבירמינגהאם בהתחשב בעובדה שהמשחק הראשון שלה בדצמבר היה 2:3 בחוץ על סאות'המפטון. מאז? ארבעה הפסדים רצופים ועוד 1:1 ביתי נגד סוונסי ביום שבת. וילה פתחה את העונה עם 1:3 מדהים בחוץ על ארסנל, הוסיפה כמה תוצאות יפות, ניצחה 2:3 את מנצ'סטר סיטי ונתקעה בערך מאז, כאשר בשלושת החודשים האחרונים היא רשמה רק שני ניצחונות ו-11 נקודות ב-13 מחזורים. היכולת הדלה הזו הורידה את הקבוצה של פול למברט לתחתית ואת החצי השני של העונה היא פותחת מהמקום ה-13 בטבלה, ארבע נקודות בלבד מעל הקו האדום. וילה היא אחת הקבוצות הכי יציבות שיש באנגליה וזו העונה ה-26 ברציפות שלה בליגה הבכירה. כדי שתהיה גם 27, היא חייבת לחזור ליכולת הטובה ומשחק החוץ מול האחרונה בטבלה סנדרלנד נראה כמו הזדמנות מצוינת לעשות זאת.

פול למברט מנג'ר אסטון וילה. רויטרס
לא מוצאים את הרשת. למברט/רויטרס

על ראש עץ האשוח:

אולד טראפורד יזכה לארח את המשחק האחרון של שגעון הכריסמס, כאשר טוטנהאם תגיע לבקר את מנצ'סטר יונייטד. בפעם האחרונה בה זה קרה, התרנגולים ניצחו 2:3 עם הצגה של גארת' בייל ושברו בצורת של 23 שנים, אבל מאז גם בייל לא במועדון וגם אנדרה וילאש בואש, שאימן באותו משחק. יונייטד וטוטנהאם במצב מאוד דומה. שתיהן נמצאות בעונה לא ברורה והתקופה האחרונה אולי תוציא אותן קדימה. השדים האדומים באים אחרי שישה ניצחונות בכל המסגרות, האורחים אחרי שלושה מחזורים ללא הפסד ושתי הקבוצות דבוקות זו לזו בטבלה, במקומות שש (יונייטד) ושבע (טוטנהאם) עם 34 נקודות. צמד ההפסדים של ליברפול והמפלה של אברטון איפשרו ליונייטד וטוטנהאם להתקרב בחזרה, לפחות למאבק על המקום הרביעי ולכן המשחק ביניהן הוא משחק מפתח. המפגש הראשון העונה הסתיים ב-2:2 מרתק ואפשר רק לקוות שהגומלין לא יאכזב.

ושימו לב לזה: טוטנהאם זכתה בהכי הרבה פנדלים העונה בליגה האנגלית, ארבעה, כאשר את כולם כבש רוברטו סולדאדו, כולל במשחק האחרון (0:3 על סטוק). מצד שני, יונייטד כבר עם 76 משחקי ליגה רצופים מבלי לקבל פנדל נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully