וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין ביי, סן דייגו ופילדלפיה בפלייאוף בתום דרמות

הפאקרס ניצחו 28:33 בשיקגו מט"ד בשניות הסיום, הצ'ארג'רס ניצלו וגברו 24:27 על קנזס סיטי. האיגלס עברו את דאלאס 22:24. שיא יארדים לפייטון, דנבר זכתה ב-AFC, סיאטל ב-NFC

מחזור הסיום של ה-NFL סיפק את הפתרונות לפלונטר שנוצר בצמרת שתי החטיבות, וסגר את כל הפינות. כהרגלו, הוא עשה זאת בזכות דרמות בלתי נשכחות וקלאסיקות מיידיות. נעבור ללא שהות למשחקים ולתסריטים, ותחילה ב-AFC.

דנבר זכתה בחטיבה בזכות 14:34 קליל באוקלנד. פייטון מאנינג שבר גם את שיא היארדים העונתי והעמיד אותו על 5,477, יארד אחד יותר מאשר השיא הקודם שהיה שייך לדרו בריס. המקום השני בחטיבה הלך לניו אינגלנד, שגברה 20:34 על בפאלו.

האלופה בולטימור לא תזכה להגן על תארה, לאחר שנוצחה על ידי סינסינטי 34:17. מיאמי הייתה עולה עם ניצחון ביתי, אבל הג'טס מיגרו אותה עם 7:20 והרגו גם לה את הפלייאוף. פיטסבורג השאירה לעצמה סיכוי עם 7:20 על קליבלנד, אבל מי שלבסוף זכתה בכרטיס הנחשק היא סן דייגו, שניצחה בהארכה 24:27 את קנזס סיטי, לאחר שהצ'יפס החמיצו שער שדה שיכול היה להכריע את המשחק בשניית הסיום של הזמן החוקי.

במשחקים נוספים בסדרה המוקדמת הביסה אינדיאנפוליס את ג'קסונוויל 10:30 ויוסטון "זכתה" בבחירה הראשונה בדראפט לאחר שהפסידה 16:10 לטנסי.

דירוג ה-AFC:

1) דנבר
2) ניו אינגלנד
3) סינסינטי
4) אינדיאנפוליס
5) קנזס סיטי
6) סן דייגו

פיליפ ריוורס סן דייגו צ'ארג'רס. AP
איזו דרך לעלות לפלייאוף. פיליפ ריוורס וסן דייגו יכולים לחגוג/AP

ב-NFC, סיאטל לקחה את כל הקופה אחרי 9:27 ביתי על סנט לואיס. קרוליינה עלתה לקרב על מיקום באטלנטה ויצאה עם המקום השני. הפנת'רס ניצחו את הפאלקונס 20:21 ועם מאזן 4:12 הבטיחו שבוע חופש בפלייאוף.

בקרב ראש בראש על בית הצפון וכך גם על המקום בפלייאוף עצמו, גרין ביי ניצחה 28:33 מדהים בשיקגו, כאשר ארון רוג'רס, שרק חזר מפציעה, מוסר לטאצ'דאון המכריע על פני 48 יארד, 38 שניות בלבד לסיום. הפאקרס סיימו במקום הרביעי.

את המקום החמישי גרפה סן פרנסיסקו, שעם סיום דרמטי משלה ניצחה 20:23 באריזונה. ניו אורלינס עלתה לפלייאוף מהמקום השישי אחרי 17:42 מוחץ בבית על טמפה ביי.

המשחקים המוקדמים הנוספים בחטיבה היו חסרי משמעות. ניו יורק ג'איינטס גברה על וושינגטון 10:20 (איליי מאנינג נפצע בקרסול ונטש במחצית הראשונה), מינסוטה עברה את דטרויט 13:14.

המשחק שסגר את העונה הסדירה הוא הסאנדיי נייט היה בין דאלאס לפילדלפיה. האיגלס ניצחו 22:24 לאחר שמנעו המרת שתי נקודות מקייל אורטון ודז בריאנט, זכו בבית המזרח, במקום השלישי בחטיבה ובכרטיס לפלייאוף. הקאובויס בחוץ.

דירוג ה-NFC:

1) סיאטל
2) קרוליינה
3) פילדלפיה
4) גרין ביי
5) סן פרנסיסקו
6) ניו אורלינס

גרג אולסן שחקן קרוליינה פנתרס. AP
הישג מדהים אחרי פתיחה של 3:1. גרג אולסן והפנת'רס חוגגים שבוע חופש/AP

סינסינטי (5:11) - בולטימור (8:8) 17:34

הבנגאלס היו צריכים את הניצחון הזה כדי לשמור על סיכוי לשבוע חופש, אבל הסיפור הגדול יותר הוא הרייבנס, כשהאלופה נפרדת מהתואר כבר בדצמבר. בשלב מסוים נראה היה שהעורבים עושים קאמבק כשנחלצו מפיגור 17:6 והשוו ל-17:17, אבל כמו בכל העונה הזו, ג'ו פלאקו הוכיח שאי אפשר לסמוך עליו ברגעי האמת, נחטף בפיגור 24:17 למהלך שהסתיים בשער שדה ואחר כך גם לטאצ'דאון ישיר, וגביע לומבארדי לא יישאר בבלטוויי. הרייבנס הם האלופה ה-15 שהולכת הביתה לפני הפלייאוף בעונה שלאחר הסופרבול. 281 יארד, שני טאצ'דאונים ולא פחות מארבעה איבודים לאנדי דלטון, שגם חדר לאנדזון דרך הקרקע פעם אחת. 192 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לפלאקו, כשכל אחד מהם כואב יותר מהקודם.

מיאמי (8:8) - ניו יורק ג'טס (8:8) 20:7

באופן מפתיע מאוד שתי הקבוצות מסיימות במאזן זהה, לאחר שרק לפני שבועיים נדמה היה הדולפינס עם רגל וחצי בפלייאוף. מיאמי הייתה צריכה ניצחון על מנת להשתחל לינואר ועלתה ליתרון מטאצ'דאון של מייק וואלאס, אבל ריאן טניהיל וההתקפה שלו הושבתו לאחר מכן על ידי הג'טס, שבצד ההתקפי דאגו לשני טאצ'דאונים משלהם לפני ההפסקה והעבירו את כובד המשחק לידיהם. בסופו של דבר, גם מיאמי פישלה ותראה את הפלייאוף מהבית. 190 יארד באוויר ו-44 יארד עם טאצ'דאון על הקרקע לג'ינו סמית', 204 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לטניהיל.

מייק וואלאס מיאמי דולפינס מול די מילינר ניו יורק ג'טס. AP
בהתחלה זה עוד נראה טוב. מייק וואלאס תופס לטאצ'דאון למיאמי/AP

אינדיאנפוליס (5:11) - ג'קסונוויל (12:4) 10:30

הסיכויים של הקולטס לשבוע חופש היו קלושים ממילא, אבל הנהלת פוסט-פוליאן שלהם בחרה לשים את כל הז'יטונים במשחק ולנצח. 282 יארד (155 מהם לטי ויי הילטון) לאנדרו לאק באוויר יחד עם טאצ'דאון, 331 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לצ'אד הני בצד של החתלתולים המנומרים.

פיטסבורג (8:8) - קליבלנד (12:4) 7:20

הסטילרס ידעו שצריכים לקרות הרבה נסים כדי שיעלו, דאגו לעשות את העבודה בעצמם, קיבלו עזרה מהג'טס ומסינסינטי וכעת זקוקים לניצחון של קנזס סיטי בסן דייגו. המשחק עצמו לא היה משהו מיוחד, בלשון המעטה, כשבן רות'לסברגר מסר ל-179 יארד, טאצ'דאון ואיבוד וליוויון בל הגיח ל-90 יארד וכניסה לאנדזון. 240 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לג'ייסון קמפבל בקליבלנד.

טנסי (9:7) - יוסטון (14:2) 10:16

הטקסאנס רשמו הפסד מספר 14 (!) ברציפות, ולאחר פתיחת עונה של 0:2 הם זכו בפרס הנאה אך מפוקפק של הבחירה מספר 1 בדראפט. עם 127 יארד על הקרקע, כריס ג'ונסון הפך לרץ השישי בהיסטוריה שרושם 1,000 יארד או יותר בכל שש העונות הראשונות שלו בליגה. חוץ מזה? בואו נעבור למשחק הבא.

עמנואל סנדרס פיטסבורג סטילרס מול לאון מקפאדן קליבלנד בראונס. AP
עמנואל סנדרס והסטילרס עשו את העבודה/AP

אטלנטה (12:4) - קרוליינה (4:12) 21:20

החיות שיושבים שם בהגנה של הפנת'רס רשמו תשע הפלות על מאט ריאן, כשגרג הארדי חותך לעצמו נתח של ארבעה מהן, שיא מועדון. בצד ההתקפי, חתולי הבר שוב היו יעילים מספיק כדי לנצח משחק צמוד, כשקאם ניוטון מוסר לידי גרג אולסן את הטאצ'דאון המכריע, ומעניק לקבוצתו תואר ראשון ב-NFC דרום אחרי חמש שנים. רק נזכיר, הפנתרס פתחו את העונה במאזן 3:1, אבל ינוחו בשבוע הבא לאחר מסע מרשים של 11 ניצחונות מול הפסד בודד. כבוד. 149 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לניוטון, שהוסיף 72 יארד על הקרקע. 280 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד למאט ריאן בעונה שירצה לשכוח. טוני גונזאלס קטף ארבע מסירות ל-56 יארד, במה שעשוי להיות משחקו האחרון בהחלט בקריירה.

מינסוטה (10:1:5) - דטרויט (9:7) 13:14

ב-24 השעות הקרובות "ייחגג" בלאק מאנדיי, ובו ימצאו את עצמו מאמנים רבים עם פתק ורוד. שניים מהם יהיו, כנראה, לסלי פרייז'ר מהווייקינגס וג'ים שוורץ מהליונס, אבל פרייז'ר לפחות ייפרד בטעם טוב. במשחק האחרון במטרודום לפני הריסתו, תפס הרוקי קורדל פטרסון לטאצ'דאון מנצח ברבע הרביעי, והוויקינגים יורידו את המסך על עוד עונה מביכה. 189 יארד, טאצ'דאון ואיבוד למאט קאסל, 115 יארד למאט אסייאטה על הקרקע. 217 יארד וטאצ'דאון למת'יו סטאפורד בדטרויט.

ניו יורק ג'איינטס (9:7) - וושינגטון (13:3) 6:20

הרדסקינס סיימו את העונה עם הפסד שמיני ברציפות במה שיתברר, כנראה, כמשחקו האחרון של מייק שנאהאן במועדון, אבל הבשורות הגדולות יותר הגיעו מצד הג'איינטס, והן לא היו טובות. במחצית הראשונה נפצע איליי מאנינג בקרסולו ולא חזר. גם רובן רנדל והאקים ניקס לא סיימו את המשחק כשהם כשירים, בהתמודדות האחרונה באצטדיון מטלייף לפני פברואר. גם טום קאפלין בן ה-67, שהצעיד את הג'איינטס פעמיים לזכייה בסופרבול, צפוי לחפש עבודה חדשה. 152 יארד, טאצ'דאון ואיבוד למאנינג, 169 יארד ושני איבודים לקירק "בני הדודים" קאזינס.

טוני גונזאלס אטלנטה פאלקונס עם קאם ניוטון קרוליינה פנת'רס. AP
אחד שהולך לשבוע חופש, אחד שהולך הביתה, אולי לתמיד. ניוטון וגונזו/AP

הסדרה השנייה:

שיקגו (8:8) - גרין ביי (7:1:8) 33:28

היריבות הוותיקה ביותר ב-NFL הגיעה לראשונה בהיסטוריה למשחק אחד על כל הקופה בתום העונה הסדירה ואוי, כמה שהמשחק הזה ענה על כל חלום וכל ציפייה שלנו. מאט פורטה, ביום ענק, היה אחראי על כל שלושת הטאצ'דאונים של הברס בשלושת הרבעים הראשונים, אבל הפאקרס, עם ארון רוג'רס שסוף כל סוף חזר מהפציעה, לא ויתרו ועלו לרבע האחרון כשהם בפיגור 21:20 בלבד. עם פתיחת רבע השעה האחרונה של ה-NFC צפון, ברנדון מארשל קלט כדור באנדזון והפך את זה לשמונה הפרש, אותו צימק אדי לייסי לנקודה. הכדור האחרון היה של רוג'רס והוא לא ממש הצליח לייצר ממנו משהו. עד 38 שניות לסיום. אז הקוורטרבק של גרין ביי מצא את רנדל קוב ל-48 יארד במסירה מדהימה והזכיר לנו בדיוק מה פספסנו בחצי העונה האחרונה וכמה הוא קריטי עבור האורזים, שלקחו את הבית ויהיו איתנו בשבוע הבא בפלייאוף. שיקגו ההמומה הולכת הביתה אחרי עוד עונה שהסתיימה באכזבה גדולה.

סן דייגו (7:9) - קנזס סיטי (5:11) 24:27 (בהארכה)

שלוש קבוצות היו מעורבות במשחק שנערך בדרום קליפורניה. הצ'ארג'רס, שלאור תוצאות הסדרה הראשונה ידעו שגורלם בידיהם וניצחון יעלה אותם לפלייאוף. הצ'יפס, שעוד לפני המשחק הבטיחו את המקום החמישי ועלו עם הרכב של מחליפים וללא אלכס סמית'. ופיטסבורג, שחלמה שהנס שלה יושלם והיא תתפוס את כרטיס הווילד קארד השני. למרות נתוני הפתיחה הלא מעודדים עבור הסטילרס, הם היו כל כך קרובים לעשות זאת, אבל ריאן סוקופ, הבועט של קנזס סיטי, שבר את ליבם והחמיץ מ-41 יארד שער שדה מנצח פוטנציאלי עם תום הזמן החוקי. בהארכה, ניק נובאק כבש שער משלו והשלים את הקאמבק הגדול של סן דייגו, שהצליחה להסתבך קשות וכבר נקלעה לפיגור 24:14 בכניסה לרבע האחרון. פיליפ ריוורס, שייצא בשבוע הבא לסינסינטי, סיים עם 229 יארד, שלושער ואיבוד. ריאן מת'יוז תרם 144 על הקרקע. הקוורטרבק המחליף של הצ'יפס, צ'ייס דניאל, היה בסדר גמור עם 200 יארד וטאצ'דאון ועוד 59 יארד בריצה.

אוקלנד (12:4) - דנבר (3:13) 34:14

לפייטון מאנינג היו כמה מטרות מהמשחק הזה. ראשית, לנצח ולהבטיח את הזכייה ב-AFC ואת יתרון הביתיות לאורך הפלייאוף. זה קרה בקלות, אחרי 0:14 ברבע הראשון ו-0:31 בהפסקה מול הנמושה שמנגד. המטרות האחרות היו שבירת שיאים ושיפוצם של אחרים. אז מאנינג שיחק רק מחצית אחת ומסר ב-25 מ-28 לארבעה טאצ'דאונים (כולל אחד של 63 יארד לדמריוס תומאס) כדי להעמיד את שיא כל הזמנים אותו קבע בשבוע שעבר על 55. הוא מסר ל-266 יארד, בדיוק אחד יותר ממה שהיה צריך, ועכשיו גם שיא היארדים העונתי, שהיה של דרו בריס, שייך לו עם 5,477. לקינוח, הברונקוס שברו את שיא הנקודות בכל הזמנים והעמידו אותו על 606. ברוק אוסווילר נכנס במחצית השנייה ונתן לפייטון קצת מנוחה, דמריוס תומאס תפס 113 יארדים, טרל פריור סיים עונה עם 207 באוויר.

ארון רוג'רס גרין ביי פאקרס. AP
כמה קלאץ'. רוג'רס/AP

ניו אורלינס (5:11) - טמפה ביי (12:4) 17:42

אחרי שקרוליינה ניצחה, הסיינטס ידעו שכל מה שנותר להם לעשות הוא לגבור על הבאקנירס, לסיים עונה עם מאזן מושלם בסופרדום ולהבטיח את הכרטיס לפלייאוף. הם עשו את כל אלה בקלות רבה. דרו בריס סיים את המחצית עם 321 יארד וארבעה טאצ'דאונים ומשם הכול הלך הרבה יותר קל. הקוורטרבק המדהים של ניו אורלינס גם נכנס לאנדזון בעצמו והצליח לעבור את רף 5,000 היארדים גם העונה, בפעם השלישית ברציפות והרביעית בקריירה, מתוך שמונה עונות 5,000 שהיו בליגה עד היום. בריס סיים עם 381 יארד, מייק גלנון סגר חצי עונת בכורה מבטיחה עם 219 יארד, צמד ואיבוד.

סיאטל (3:13) - סנט לואיס (9:7) 9:27

הסיהוקס היו תלויים בעצמם וידעו שניצחון ייתן להם את המקום הראשון ב-NFC. אחרי ההפסד הביתי המפתיע לאריזונה בשבוע שעבר, הפעם הסיהוקס לא השאירו מקום לטעויות וההגנה הנהדרת שלהם תסכלה את הראמס פעם אחר פעם. מלקולם סמית' חטף ורץ 37 יארד לאנדזון, חמש דקות מהפתיחה. מרשואן לינץ' הוסיף טאצ'דאון ברבע השלישי וגולדן טייט באחרון. ראסל ווילסון הסתפק ב-172 יארד, לינץ' רץ ל-97, טייט תפס 129. קלן קלמנס מסר ל-157 והתקפת הריצה של סנט לואיס סיפקה 13 יארדים מפוארים.

ניו אינגלנד (4:12) - בפאלו (10:6) 20:34

גם ניו אינגלנד שלטה בגורלה, לפחות חלקית, ערב המחזור וגם היא עשתה את העבודה. זה לא היה עם יותר מדי סטייל, אבל כן עם ערב ענק של לגארט בלאנט, שסחב את הפטריוטס אל שבוע החופש עם 189 יארד על הקרקע ועוד 145 יארד בהחזרת כדורים. טום בריידי הסתפק ב-14 מסירות מדויקות ו-122 יארד, ג'וליאן אדלמן השלים עונה חלומית עם תשע תפיסות ל-65 יארד, שהעבירו אותו מעל רף ה-100 וה-1,000. ת'אד לואיס מסר 247 יארד, סי ג'יי ספילר רץ ל-105, אבל השליטה הייתה של המארחים, שהובילו 3:16 בהפסקה ולא שמטו את היתרון עד לסיום.

טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. AP
לבריידי יש שבוע מנוחה/AP

אריזונה (6:10) - סן פרנסיסקו (4:12) 23:20

הקרדינלס החביבים הבינו מהר מאוד בשל הדיווחים מניו אורלינס שהם לא יהיו בפלייאוף הזה, אבל נלחמו בכל הכוח. זה לא הספיק, והניצחון השישי ברציפות של הניינרס, שהושג משער שדה מנצח של פיל דוסון בשניית הסיום, שלח את סן פרנסיסקו ללמבו פילד למשחק הסיבוב הראשון של הפלייאוף. הניינרס רצו ל-0:17 ברבע הראשון, אבל אריזונה חזרה לשוויון. 1:45 לסיום דוסון השחיל שער מ-56 יארד, אבל ג'יי פילי ענה לו עם 29 שניות על השעון, רק בשביל לראות את דוסון מכריע את המשחק מ-40 יארד. 310 יארד וצמד לקולין קפרניק, 149 באוויר לאנקואן בולדין. 407 פרועים עם צמד ואיבוד לקרסון פאלמר, 113 ללארי פיצג'רלד הנפלא, 91 למייקל פלויד.

דאלאס (8:8) - פילדלפיה (6:10) 24:22

כמובן שלא הייתה דרך ראויה מזו לסיים את העונה הסדירה. המרה אחת הפרידה בין קייל אורטון, שפתח בקאובויס במקום טוני רומו הפצוע, ובין הארכה שהייתה מעניקה סיכוי נוסף ל"קבוצה של אמריקה". 3:50 לסיום, ב-16:24 לאיגלס, תפס דז בריאנט מסירה של אורטון ל-32 יארד וצימק את ההפרש לשתי נקודות. הקאובויס הלכו על המרה, אבל המסירה הפעם לא הגיעה לבריאנט והאיגלס יכולים לחגוג העפלה לפלייאוף, בו יארחו בשבוע הבא את ניו אורלינס. ניק פולס מסר ל-263 יארד ושני טאצ'דאונים וקולט מקוי הגיח ל-131 יארד כדי לסגור עונה נפלאה של 131 יארד על הקרקע. 358 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים לאורטון, 135 יארד לג'ייסון וויטן ו-99 עם טאצ'דאון לבריאנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully