וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-פתח תקוה: ג'ונתן וילה מועמד לבירה

28.12.2013 / 23:30

בטדי דרוכים לקראת פ"ת (א', 20:20, ספורט1). בלם סלטה עשוי להצטרף בינואר. אלרואי כהן התבשר שיחזור, אך שוב נפצע

one
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה מפגש הליגה ה-90 בין הקבוצות. עד עכשיו בית"ר ירושלים מובילה 23:44 בניצחונות ויש עוד 22 משחקים שנגמרו בתיקו.

* כשבית"ר מארחת היא מובילה 10:26 בניצחונות ועוד 11 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי פתח תקוה ניצחה לאחרונה בטדי לפני שלוש שנים, בינואר 2011 – 0:2 משערים של יוסי אופיר ועומר גולן.

* בית"ר ירושלים עם שני משחקים רצופים ללא הבקעה ועם שני שערים בלבד בששת המשחקים האחרונים, בהם לקחה נקודה אחת בלבד.

* זו פעם שנייה העונה שמכבי פתח תקוה מגיעה למשחק אחרי רצף של תיקו וניצחון. בפעם הקודמת היא קיבלה תבוסה של 3:0 ממכבי חיפה.

* רוני לוי אימן 15 פעמים נגד מכבי פתח תקוה וניצח שמונה מהן. יש לו עוד חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים.

נתונים: אתר דריבליסט

עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה כובש לפני לנדרי מולמו שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
כבש ב-2011, בניצחון האחרון של מכבי פתח תקוה על בית"ר. עומר גולן/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

בית"ר ירושלים:

הקבוצה ערכה הבוקר (שבת) את האימון המסכם לקראת קרב התחתית מחר נגד מכבי פתח תקוה. המאמן רוני לוי ערך אסיפה, ואמר לשחקנים: "זה לא סוד שלא מדובר בעוד משחק וכולם מבינים את המשמעות שלו. מכבי פתח תקוה בתהליך שיפור, היא קבוצה מאורגנת, השחקנים שם חוזרים לעמדות מהר ונצטרך להיות מרוכזים וחכמים כדי לנצח את המשחק הזה. אנחנו משתפרים בכל הקשור לעמידה ואנחנו פחות חשופים ונצטרך להמשיך בקו הזה. יש להם התקפה מסוכנת עם סבע, גלבאן, פרדה ומרעי, ואסור לנו להישאר חשופים מאחור מולם". במהלך האימון היום עבד רוני לוי עם ההרכב הראשון, והתעצבן מספר פעמים על צורת העמידה של השחקנים במשחק הלחץ, ואמר: "לא יכול להיות שכדורים עוברים דרככם בקלות כזו".

בבית"ר מכוונים גבוה ברצון להתחזק בינואר ובימים האחרונים פנתה הקבוצה לבלם-קשר סלטה ויגו ג'ונתן וילה בן ה-27. וילה שיחק דקה בלבד כמחליף במשחק ליגה אחד ושותף בשני משחקי גביע נוספים. גורמים בבית"ר מעריכים כי ישנו סיכוי טוב שהשחקן ייתן תשובה חיובית בשבוע הבא ויצטרף לקבוצה אם כי יש לו מספר הצעות מהליגה השנייה בספרד ובבית"ר ימתינו להחלטתו. אגב, בעונה שעברה הבלם נקלע לעימות עם לא אחר מאשר ליאונל מסי, כוכב ברצלונה שזעם על תיקול של וילה ואף שלח לעברו מכה במהלך משחק ליגה בין הקבוצות.

שחקנים בקבוצה כבר דרוכים לקראת המשחק מול המלאבסים, ואחד השחקנים אמר: "עד היום לא הבאנו קבלות, והגיע הזמן שניתן משחק אמיתי של מלחמה על כל המגרש, שהקהל יוכל להתחבר לקבוצה גם כשקשה. זה משחק שרק מלחמה תנצח אותו, לא כדורגל". בנוגע להרכב, המאמן צפוי לערוך שלושה שינויים כאשר ברק משה וצחי אליחן יפתחו בקישור על חשבונם של ניסו קפילוטו ושי חדד. אליחן יפתח בכנף שמאל כשגם איציק כהן יחזור להרכב בחוד ההתקפה. במהלך האימון תרגל לוי גם את דוד רביבו ושי חדד בהרכב, אך נראה שהשניים יפתחו על הספסל.

רוני לוי יזמן 19 שחקנים לקראת המשחק ורק ביום ראשון הוא ינפה שחקן אחד. בבית"ר ירושלים מצפים ל-8,000 אוהדים שיתמכו בשחקנים, ומקווים שאחרי שישה משחקים שבהם צברה הקבוצה חמישה הפסדים ותיקו אחד, הם ישובו למסלול הניצחונות כדי לצאת לדרך חדשה.

קבוצת הנוער של המועדון ניצחה הבוקר 0:1 את מכבי תל אביב במסגרת גביע המדינה ועלתה לשמינית הגמר. השער כבש הקשר בר שלום, שאף הצטיין במשחק וזכה למחמאות מהצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת , רוני לוי ודוד אמסלם.

ג'ונתן וילה שחקן סלטה ויגו (משמאל) בעימות עם ליאונל מסי. David Ramos, GettyImages
יחזור לשתף פעולה עם טונייס, הפעם בבית"ר? ג'ונתן וילה/GettyImages, David Ramos

מכבי פתח תקוה:

ייטב לוזון וקובי רפואה תרגלו את ההרכב שניצח את הפועל רעננה. באסיפה אתמול השניים הקרינו לשחקנים את קלטת המשחק ושמו דגש על הנעת כדור בחלק ההתקפי. כל הסגל יעמוד לרשות צמד המאמנים מלבד עומר גולן שעדיין פצוע בברכו. ויקטור מרעי ימשיך לפצוח כחלוץ בודד. ומה לגבי הסגל? אלרואי כהן היה אמור לחזור ולקבל דקות, וזאת אחרי שבצוות המקצועי כבר הבהירו לו שיחזור לסגל ובשבועיים הקרובים יוחלט האם יישאר. אבל כהן מתח את השריר באימון המסכם ושוב יצפה מהיציע.

במהלך אחת האסיפות השבוע שוחח קובי רפואה עם השחקנים והבהיר: "מאז המינוי שלי לא דיברתי בגלל החשיבות של המשחק מול רעננה. חשוב לנו שלא תבינו לא נכון. אני וייטב לוזון הם שני המאמנים שלכם. אנחנו מחלקים את העבודה שווה בשווה. שלא תחשבו שמישהו נמצא מעל מישהו בגלל פרסומים כאלו ואחרים. אנחנו צוות". לוזון עצמו חגג ביום חמישי יום הולדת והשחקנים איחלו לו מזל טוב.

בנושא אחר: לאחר ששחררה את שני הבלמים הנבחנים שלה, הברזילאי ניבאלדו (חזר אתמול בבוקר לפורטוגל, במועדון בודקים אופציות אחרות), והמונטנגרי של OFK בלגרד, וולאדן אדז'יץ', במועדון מנסים להנחית להתרשמות גם את סגן מלך השערים של בוסניה וחלוצה של סרייבו, החלוץ ניקולה (26, 1.89). במועדון זימנו את החלוץ להתרשמות, הוא דורש לסכם את תנאיו לפני הגעתו וההחלטה הסופית בעניין תתקבל כנראה מחר. השוער ניל אברבנל הוצע למכבי נתניה. פתח תקוה גיששה אצל אוהד לויטה שמסרב כרגע לעזוב את הקבוצה שמתחרה על עלייה לליגת העל.

ויקטור מרעי שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
משקיע על המגרש. מרעי/ניב אהרונסון

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: איציק כהן

הקשר-חלוץ נעלם מאז פתיחת העונה המצוינת ונכון להיום הוא הכלי הכי חזק שיש לבית"ר בחלק הקדמי. אם בית"ר רוצה לייצר מצבים ולאיים על השער, כהן חייב לחזור לעצמו, במיוחד במשחק הכי משמעותי של הקבוצה העונה. גם ברמה האישית, לפני שבית"ר מתחזקת בשני שחקני התקפה, זה הזמן שלו להילחם על מקומו בהרכב.

מכבי פתח תקוה: ויקטור מרעי

חלוץ מכבי פתח תקוה הוזכר כמה פעמים כמועמד לעזוב, והמספרים שלו גם יכולים להסביר למה. אבל העבודה הרבה שהוא משקיע על המגרש, גם בעזרה לחלק ההגנתי, גורמים לו להפוך לשחקן שמאמנים אוהבים. אחרי ההחמצות מול רעננה הוא מקבל שוב הזדמנות להוכיח שלא שכח להבקיע. הפעם הוא יהיה חייב למצוא את הרשת כדי להישאר בהרכב.

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, אנדרס טונייס, ניסו קפילוטו, לנדרי מולמו: ברק משה, אופיר קריאף, אבירם ברוכיאן, סינטיהו סלליך, צחי אליחן: איציק כהן

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, ניצן דמארי, שמוליק מלול, זיטו, מרואן קבהא, דיא סבע, דני פרדה, פדרו גלבאן, ויקטור מרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully