וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ורדי עושה עבודה גדולה. מאחל לו ולמכבי שהוא יישאר הרבה שנים"

27.12.2013 / 7:00

קרויף וניימאר, חואן פאבלו ומוריניו, נבחרת ספרד שלו ונבחרת ספרד שזכתה במונדיאל. אבלארדו, בלם העבר של ברצלונה, הגיע לישראל כדי לבקר את חברו הטוב ושוער מכבי תל אביב. שלא נקפוץ אליו לשיחה ונשאל, בין היתר, איך מלמדים זר את הטיקי טאקה? ראיון

אבלארדו, בלם העבר של ברצלונה, לא שייך לקבוצת הישראלים שעדיין מנסה לפענח את חידת חואן פאבלו, השוער שירש את וינסנט אניימה במכבי תל אביב. שחקן העבר של נבחרת ספרד הגיע לישראל בחג המולד האחרון כדי לבקר את חברו לשעבר מחיחון ("בעונה האחרונה שלי כשחקן שיחקתי איתו באלאבס. הוא היה צעיר אז והתחברנו. עכשיו באתי לבקר אותו כאן, להכיר מעט את תל אביב. זו פעם ראשונה שלי בעיר. הייתי בישראל פעם אחת בעבר, כששיחקתי עם ברצלונה בבאר שבע (ה-0:7 המפורסם, ע"ו). אני אגיע גם לראות את מכבי בשבת הקרובה"). ומבחינתו, מכבי תל אביב זכתה בפיס:

"הוא שוער מצוין, עם יכולות גופניות נהדרות", אומר אבלארדו, אותו פגשנו לשיחה בקרית שלום. "הוא שולט היטב בכל מה שצריך, הגובה שלו הופך אותו למאוד יעיל וגם משחק הרגל שלו נהדר. מעל הכול, כבר כשהכרתי אותו והוא היה רק בן 22 ראיתי שהוא בן אדם מאוד בוגר ורציני, שמתייחס מאוד בכבוד למקצוע שלו. הבחירה של מכבי להחתים אותו היא חכמה ביותר עבור המועדון".

בלם העבר של ברצלונה אבלארדו. קובי אליהו
שופע מחמאות לחואן פאבלו. אבלארדו בקרית שלום/קובי אליהו

מה אתה חושב על הבחירה שלו לעזוב את ספרד לראשונה ולצאת לשחק במדינה אחרת בגיל מבוגר כל כך לשחקן?

"זו החלטה מעולה. עכשיו כשאני רואה את תל אביב ומכיר את המועדון, אני חושב ככה עוד יותר. הוא הגיע לאחד המועדונים הגדולים בישראל. עבור כל שחקן מדובר בחוויה טובה לצאת מהמדינה שלך וללמוד תרבות ושפה חדשה".

חואן פאבלו הוא רק חלק מגל של ספרדים שהגיעו לליגת העל בשנים האחרונות. מה דעתך על הנדידה הזו? למה היא מתרחשת?

"בתקופה שלי היה מאוד קשה לשחקן ספרדי לעזוב את המדינה ולשחק במקום אחר. רק מעטים עשו זאת. אני חושב שגם המשבר הכלכלי בספרד מאוד תרם למה שקורה עכשיו, כי הקבוצות שם לא משלמות כמו שעשו קודם והשחקנים, שמחפשים עבודה וכסף למחייה עוברים למקומות אחרים. גם בפרמיירליג אפשר לראות המון ספרדים היום. זה מאוד טוב לכל שחקן שיוצא לראות מקומות חדשים".

אמרת שבתקופה שלך המצב היה שונה. אתה הגעת מספורטינג חיחון לברצלונה ב-1994. איך זה להגיע ממועדון קטן לבארסה?

"זה היה עולם ומלואו עבורי. הגעתי לברצלונה בגיל 24 אחרי ששיחקתי בחיחון מגיל מאוד צעיר. החוויה הייתה מאוד טובה, פגשתי את אשתי בברצלונה והילדים שלי נולדו שם. זה היה חלום שהתגשם להצטרף למועדון הכי גדול בספרד, אחד הגדולים בעולם כולו. כל שחקן רוצה להיות חלק מברצלונה. היה לי המזל לשחק שם שמונה שנים ולזכות עם המועדון בהרבה תארים".

תמיד מדברים על כך שאת הטיקי-טאקה מלמדים בברצלונה מגיל צעיר. איך שחקן בן 24 לומד להשתלב בשיטת המשחק הזו?

"למדתי שם המון על הכדורגל, השתפרתי בלי סוף ברמה הטכנית. מהרגע בו יוהאן קרויף הגיע לברצלונה הכול השתנה, כל צורת האימון הייתה חדשה. מגיל צעיר לימדו שם את הילדים טכניקה, שליטה בכדור, מסירה נכונה. היום רואים איך שחקנים בברצלונה, גם אם הם לא פיזיים במיוחד כמו צ'אבי או אינייסטה, שולטים לחלוטין בכדורגל וזה הסוד. עבודה נכונה וארוכת טווח. מי שמגיע מבחוץ, חייב להבין וללמוד את השיטה כדי להצליח".

השאלה הזו, של ההשתלבות, עלתה בשנים האחרונות כי כוכבים כמו דויד וייה או זלאטן איברהימוביץ' פשוט לא הצליחו להיכנס ולהיות חלק מהקבוצה. היום ניימאר מנסה לעשות את זה בצורה מוצלחת יותר

"זה באמת מאוד מסובך. לשחק בברצלונה זה מאוד קשה, יש המון לחץ. לא מספיק להיות שחקן טוב, אתה חייב להיות חזק גם מנטלית. יש שם הרבה יותר לחץ מצד התקשורת, באימונים, במשחקים. אתה חייב לדעת איך להתמודד עם זה, איך לשחק ברוגע, גם מול 90 אלף אוהדים. רק אחר כך מגיעה ההסתגלות לשיטת המשחק ולא כל שחקן יכול לעשות את זה ולהשתלב בבארסה".

שחקן ברצלונה לשעבר, אבלארדו. GettyImages
"הגעתי לברצלונה בגיל 24 אחרי ששיחקתי בחיחון מגיל מאוד צעיר. זה היה עולם ומלואו עבורי". אבלארדו במדי ברצלונה/GettyImages

בשנים שלך בברצלונה התאמנת קצת אצל קרויף ואחר כך גם אצל בובי רובסון. יחד איתו, חלק מהצוות המקצועי היה גם ז'וזה מוריניו. מה אתה זוכר ממנו?

"הכרתי אותו שלוש שנים. יש לי זכרונות טובים מאוד ממנו, אין לי שום דבר רע להגיד עליו, ממש ההיפך. הסתדרתי איתו מצוין, הוא אדם חם ונעים. הוא היה עוזר מאמן שני ואף אחד מאיתנו לא האמין שהוא יהפוך לאחד המאמנים הגדולים בעולם".

ב-2002 עזבת את ברצלונה ועברת לאלאבס, שם שיחקת עם ג'ורדי קרויף. מה אתה חושב עליו? על מה שהוא עושה בישראל?

"הוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל. בעונה שעברה אליפות, עכשיו מכבי במקום הראשון. כשחקן הוא היה טוב מאוד ומעבר לזה, הוא אדם מאוד חכם, מאוד שקדן, מאוד ממושמע. זה חשוב בכדורגל. הדברים כאן עובדים טוב עבורו ואני מאחל לו ולמכבי שהוא יישאר כאן הרבה שנים".

שיחקת 54 פעמים במדי הנבחרת, שני מונדיאלים, שתי אליפויות אירופה, אפילו זכית עם הנבחרת באולימפיאדה המקומית ב-1992. אבל היום נבחרת ספרד עושה באמת דברים מדהימים. מה עושה את ההבדל?

"זה שילוב של הרבה דברים. דור מיוחד של שחקנים. צ'אבי, אינייסטה, וייה, פיקה, ראמוס, אלונסו, סילבה, קסיאס, ואלדס, הרשימה לא נגמרת. מעבר לזה, בשנים האחרונות יש לספרד גם את טיפת המזל הזו שלנו לא הייתה. אני זוכר שהעיפו אותנו מהמונדיאל ומהיורו בפנדלים ועכשיו, פתאום ספרד עברה במונדיאל את איטליה בפנדלים וביורו את פורטוגל. חוץ מדור שחקנים איכותי, אתה חייב גם את טיפת המזל הזו שלספרד יש עכשיו. אנחנו חיים בתקופה בלתי נשכחת, עם הנבחרת, עם ברצלונה, עם ריאל. אני כל הזמן אומר לבן שלי, בן 11, שלא יתרגל לזה יותר מדי כי זה הכי טוב שיש. בתקופה שלי היה בלתי אפשרי ליהנות מרגעים כאלה גדולים של כדורגל ספרדי".

ולסיום, מה תעשה הנבחרת הספרדית במונדיאל הקרוב?

"לזכות שוב במונדיאל יהיה מאוד קשה. הלוואי. אבל זה ביבשת אחרת ויהיה קשה בברזיל. האקלים, המגרשים, הכול. ספרד תהיה בין הפייבוריטיות, אבל יהיה מאוד קשה לזכות בשני מונדיאלים רצופים. מעט מאוד נבחרות הצליחו לעשות זאת. לחלום זה בחינם, אבל יש יריבות קשות. ברזיל, גרמניה, ארגנטינה עם מסי, שמגיע מאוד מכוון למטרה במונדיאל הזה, יחד עם ספרד אלה ארבע המועמדות. חוץ מזה, תמיד יש הפתעות וגם איטליה, צרפת ואנגליה שם, אפילו בלגיה שבנתה נבחרת עם שחקנים פנטסטים. תמיד יכולות להיות הפתעות, אבל נקווה שזו תהיה ספרד".

שחקן נבחרת ספרד לשעבר, אבלארדו. GettyImages
"לזכות שוב במונדיאל יהיה מאוד קשה. הלוואי. אבל זה ביבשת אחרת ויהיה קשה". אבלארדו במדי נבחרת ספרד/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • אבלארדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully