וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הפלופים של חצי העונה

31.12.2013 / 9:00

הפרצוף החמוץ של פלקאו, הלם התרבות של קשר ריאל מדריד, הרכש שאוהד יונייטד שמחו שנפצע והנפילות של מילאן וטוטנהאם. 11 שחקני הרכש המאכזבים עד כה

שוער: מארטן סטקלנבורח - פולהאם

מי שצמח באייאקס ותוכנן להיות היורש של אדווין ואן דר סאר, בחר לעשות מסלול דומה בתקווה לשקם את הקריירה בגיל 31. אחרי שהפך לשוער מחליף ברומא, החליט מארטן סטקלנבורח לעבור לפולהאם - אותה קבוצה אליה הצטרף ואן דר סאר אחרי התקופה הלא מוצלחת ביובנטוס. לפחות על פי חצי העונה הראשונה, קשה להאמין שקבוצה בדמותה של מנצ'סטר יונייטד תחטוף את סטקי כפי שקרה עם ואן דר סאר. השוער ההולנדי נפצע בכתף במחזור הראשון, וכשחזר בחלוף חודשיים תרם את חלקו לצניחה של פולהאם. הקוטג'רס נמצאים מתחת לקו האדום עם 16 נקודות ומציגים את ההגנה הגרועה בליגה עם 41 שערי חובה. סטנקלבורח, שנרכש על ידי פולהאם ב-5.6 מיליון יורו, ספג 25 מתוכם ב-11 משחקים, כולל שלוש רביעיות. עם ההתקדמות המרשימה של יספר סילסן והאיום מצד טים קרול, אפילו מקומו בנבחרת הולנד כבר לא מובטח.

מגן ימני: אלסנדרו קרשנצי - אז'קסיו

מינויו של פבריציו רבאנלי למאמן אז'קסיו יצר את אחד החיבורים המסקרנים של הקיץ. חלוץ העבר של יובנטוס ומארסיי, דמות אהובה מאוד בצרפת, קיבל לראשונה קבוצת בוגרים, אבל התגלה ככישלון חרוץ בקורסיקה. הכדורגל היה מכוער, הרכישות הזויות ורק שערוריות השאירו את הקבוצה המביכה בכותרות. המגן סדריק הנז'באר אף האשים את רבאנלי וצוותו כי ניסו לכפות על שחקנים להשתמש בחומרים ממריצים אסורים. אלסנדרו קרשנצי, אותו הביא רבאנלי מרומא בתור הבטחה גדולה, יצא להגנת מאמנו וטען כי מעולם לא התבקש ליטול חומרים כאלה. אוהדי אז'קסיו לגלגו. מבחינתם, אם יש מישהו שזקוק לאותם משפרי ביצוע, זהו קרשנצי. המגן בן ה-22 מייצג את מדיניות הרכש הכושלת של רבאנלי, שהסתפק בשאריות מקבוצות המילואים של רומא ויובנטוס. קרשנצי נוסה כמגן ימני, עבר לצד שמאל, אבל בשני התפקידים הציג יכולת חלשה. אז'קסיו בדרך הבטוחה לליגה השנייה, רחמים על ממו אוצ'ואה.

בלם: פליפה סנטנה - שאלקה

ב-9 באפריל 2013 היה פליפה סנטנה על גג העולם. הוא דחק מקרוב את שער הניצחון הדרמטי של דורטמונד על מלאגה והפך לגיבור המהפך שהעלה את הקבוצה לחצי גמר ליגת האלופות. למרות זאת, הבלם הברזילאי בחר לעבור בקיץ ליריבה המושבעת שאלקה, מתוך אמונה שאם ישחק בקביעות יזומן לסגל נבחרת ברזיל לקראת המונדיאל. היום, גם סנטנה עצמו לא מאמין שיקבל קריאה מסקולארי. בהופעת הבכורה המסויטת שלו הוא היה שותף לתבוסה 4:0 מול וולפסבורג, ומאז רשם עוד שש הופעות בהרכב הראשון וארבע כמחליף, כשאת ההפסד בדרבי מול דורטמונד הוא ראה - כמה סמלי - מהספסל. איבודי הכדור המרגיזים בחלק האחורי והתיקולים המיותרים גרמו אפילו לאוהדי שאלקה לבחור בברזילאי שחצה את הכביש כפלופ של הסיבוב, וגם העובדה שמתח ביקורת על חבריו לקבוצה לא סייעה לו להפוך ליקיר גלזנקירשן. עם חזרתו מפציעה של קיריאקוס פפאדופולוס היווני וההצטרפות של יאן קירשהוף, סנטנה שלא רצה להישאר בדורטמונד כאופציה שלישית במרכז ההגנה, ימצא עצמו בשאלקה כאופציה הרביעית או החמישית.

בלם: יוהאן ג'ורו - המבורג

טעות קשה בגביע, החלקות כשחקן האחרון בהגנה בליגה. את מה שמכירים היטב אוהדי ארסנל, למדו בשנה האחרונה גם חובבי הבונדסליגה - יוהאן ג'ורו הוא לא הבלם הכי אמין בסביבה. רחוק מכך. שחקן נבחרת שוויץ לא הרשים בהאנובר, אבל משום מה החליטו בהמבורג להמר עליו כבורג מרכזי בהגנה שגם כך הייתה בעייתית. המושאל מארסנל לא הצדיק לרגע את הבחירה. המבורג ספגה עד כה 38 שערים (ההגנה הגרועה בליגה בצוותא עם הופנהיים) כאשר ג'ורו דאג "לבשל" כמה מהשערים של היריבות. את המתנה האחרונה לפני פגרת החורף הוא העניק לשינג'י אוקזאקי ממיינץ, ויחד איתו ההגנה של המבורג נהייתה גרועה עוד יותר. בארסנל ממש לא מתגעגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מגן שמאלי: דידאק וילה - בטיס

בעונה שעברה נחשבה בטיס לאחת ההפתעות של הליגה הספרדית, עם כדורגל אטרקטיבי שסייע לה לסיים במקום השביעי ולהשיג כרטיס לליגה האירופית. אלא שבצד הירוק של סביליה לא למדו מטעויות העבר ושוב כשלו בניסיון לשלב בין אירופה לליגה. הקבוצה נמצאת עמוק במקום האחרון עם 10 נקודות, ואם לא יהיה שינוי משמעותי זה ייגמר שוב בירידה. פפה מל כבר פוטר, אבל שחקני הרכש שהוא והמנהל הספורטיבי ולאדה סטושיץ' הביאו עדיין נמצאים בקבוצה וממשיכים לספוג עלבונות מהאוהדים. דידאק וילה, שנחשב לתקווה גדולה באספניול ועבר מוקדם מדי למילאן, לא שיחק באיטליה והגיע בהשאלה לבטיס. פציעות חוזרות ויכולת איומה במשחקים בהם קיבל הזדמנות, הפכו אותו לפלופ המייצג של הקבוצה. "אני לא בפוקוס, אני לא מסוגל לתרום כלום בהתקפה", אמר בגילוי לב המגן הקטלאני בחודש שעבר, אחרי התצוגה הגרועה בתבוסה 4:0 לסביליה בדרבי. בסך הכול שותף וילה בחמישה משחקי ליגה בלבד, כאשר בשלושה מתוכם הובסה בטיס בהפרש של שלושה שערים ומעלה.

קשר: אסייר יראמנדי - ריאל מדריד

30 מיליון יורו זה סכום שמראש היה גדול על הקשר הבאסקי. ריאל מדריד הלכה על הקו הספרדי בתחילת הקיץ ועשתה מהלך נכון עם החזרתו של דני קרבחאל וצירופם של איסקו ואסייר יראמנדי - כולם שחקני הנבחרת הצעירה שזכתה ביורו 2013 בישראל. אלא שבניגוד למגן ששב הביתה ולרכש המוצלח ממלאגה, יראמנדי לא מצא את עצמו ונבלע על ידי תג המחיר. אחרי עונה נהדרת במדי ריאל סוסיאדד ויורו פנטסטי, הקשר האחורי נפצע ולא השלים את תקופת ההכנה עם הבלאנקוס. אל הפציעה הצטרפו קשיי התאקלמות והלם תרבות כתוצאה מהמעבר החד מכפר קטן לבירת ספרד. קרלו אנצ'לוטי נותן ליראמנדי את הזמן ומשלב אותו בהדרגה, אבל בינתיים לא מדובר בהברקה. השחקן בן ה-23 שותף ב-11 משחקי ליגה, מתוכם בשישה פתח בהרכב. יש לו שער אחד בגביע המלך שהיה גם הראשון שלו בקריירה, ואולי זו תהיה נקודת המפנה עבורו. נכון לעכשיו, לצ'אבי אלונסו עדיין אין סיבה לחשוש למעמדו.

קשר: מרואן פלאיני - מנצ'סטר יונייטד

ב"דיילי מייל" בחרו בו כקפטן של נבחרת הפלופים, גם אנחנו לא יכולנו להתעלם. יותר מ-32 מיליון יורו שילמה מנצ'סטר יונייטד כדי לרכוש ברגע האחרון את אחד השחקנים שכיכבו בעונה שעברה אצל דייויד מויס. אלא שאולד טראפורד זה לא גודיסון פארק ומה שהספיק כדי להוביל את אברטון לא שווה כרגע מקום בהרכב של השדים האדומים, שלא יזכרו לטובה את חצי העונה הראשונה שאחרי עידן אלכס פרגוסון. כאשר הודיע המועדון על פציעתו של מרואן פלאיני באוקטובר, אוהדי יונייטד חגגו וביקשו: "תשלחו אותו ואת מויס בחזרה לאברטון, הם לא שווים כלום". הניתוח נדחה לדצמבר ופלאיני ייעדר עכשיו כחודשיים, כך שלא תהיה לו אפשרות בזמן הקרוב לתקן את הרושם שהותירו אפס השערים (לעומת 11 אשתקד) והבישולים שלו בשמונה משחקי ליגה ועוד שלושה בליגת האלופות (מסגרת בה ספג כרטיס אדום). למעשה, את השער היחיד שלו העונה כבש פלאיני בגביע הליגה... במדי אברטון.

קשר: אריק לאמלה - טוטנהאם

את הכסף שקיבלה ממכירתו של גארת' בייל לריאל מדריד, השקיעה טוטנהאם - על פניו - בתבונה רבה. פאוליניו, כריסטיאן אריקסן, רוברטו סולדאדו ואריק לאמלה היו בין המצטרפים שהבטיחו לשמור את טוטנהאם אטרקטיבית ורלוונטית למאבקי הצמרת. אלא שמשהו לא נדבק. ההתקפה נתקעה, החיבור בין אנדרה וילאש בואש לשחקניו לא עבד וברגע שההגנה החלה לחרוק הכול קרס. המאמן הפורטוגלי כבר שילם את המחיר וכעת מנסה טים שרווד לארגן את השורות מחדש. אחת המטרות שלו היא לשקם את הביטחון של לאמלה הארגנטינאי, שנרכש ב-30 מיליון יורו אחרי עונה מצוינת במדי רומא (15 שערים בליגה האיטלקית) ונראה אבוד בקצב האנגלי. לאמלה מיעט לקבל קרדיט מווילאש בואש שטען כי הלם התרבות ואי הבנת האנגלית פגעו בארגנטינאי, אבל גם כששיחק לא היה במיטבו. הוא כבש שער אחד במסגרת הליגה האירופית והוסיף עוד שלושה בישולים (אחד מהם בליגה) ב-15 הופעות בכל המסגרות. תועלת עלובה ביחס לעלות. מקצה השיפורים עשוי להתבצע בקבוצה אחרת.

חלוץ: אלסנדרו מאטרי - מילאן

האוהדים התריעו שהקבוצה זקוקה לבלם וקשר, אז אדריאנו גליאני הזכיר שמילאן לא יכולה להרשות לעצמה להשקיע כבעבר, ואז הלך ורכש את אלסנדרו מאטרי. כ-11 מיליון יורו שילמו הרוסונרי ליובנטוס כדי לצרף חלוץ בינוני ומועד לפציעות שיצא ממחלקת הנוער שלהם. תרומתו? שער אחד (בהפסד לפארמה) ב-771 דקות ליגה שנפרסו על פני 14 משחקים. אפילו האיחוד עם מאמנו לשעבר בקליארי, מסימיליאנו אלגרי, לא הועיל למאטרי. אקס יובנטוס מסתתר מאחורי מריו באלוטלי ומבזבז את כל ההזדמנויות שניתנות לו, כשגם לקהל בסן סירו קל יותר לסמן אותו כסימפטום לעונה הרעה של הקבוצה. אנטוניו קונטה אמר בקיץ שהמעבר הזה החליש את יובנטוס וחיזק את מילאן. מישהו מאמין לזה?

חלוץ: רדאמל פלקאו - מונאקו

אל תתנו לתשעת השערים שכבש להטעות אתכם: רדאמל פלקאו נחשב בינתיים לאכזבה. ההחתמה של הקולומביאני הייתה הצהרת כוונות משמעותית של מונאקו. האוליגרך דימיטרי ריבולובלב החליט להפוך את הקבוצה מהנסיכות לשם דבר באירופה, ו-60 מיליון היורו ששילם לאתלטיקו מדריד על מלך שעריה היוו מבחינתו מסר ברור. אלא שפלקאו, בניגוד לזלאטן איברהימוביץ' שכבש בסערה את צרפת או לאדינסון קבאני שמשקיע את כל כולו, נראה כמי שנכפה עליו לשחק בליג 1. את חדוות המשחק והרעב לשערים החליפו משכורת שמנה ופרצוף חמוץ. הפציעה המסתורית בירך, שגרמה לו להיעדר בחודש האחרון, רק חיזקה את השמועות על גירושים מוקדמים. תחילה פלקאו הביע את תסכולו מהיעדר הקהל במשחקיה של מונאקו (תופעה מוכרת), לאחר מכן דווח על סכסוך בינו לבין קלאודיו ראניירי ואז הגיע חודש ההיעדרות. דווקא בלעדיו, מונאקו ניצחה ארבעה משחקים ברצף וחזרה למקום השני. לפני היציאה לפגרה, כשפלקאו חסר החשק שב למגרשים, הוא החמיץ פנדל והיה שותף להפסד המפתיע 2:1 לוולנסיין.

חלוץ: ג'וזי אלטידור - סנדרלנד

על המקום האחרון התחרו גם סטבן יובטיץ' וסמואל אטו, אבל הראשון מיעט לשחק בגלל פציעה והשני כבר נמצא בשלהי הקריירה. לקו הגמר הגיעו ריקי ואן וולפסווינקל וג'וזי אלטידור, שעלו כ-10 מיליון יורו כל אחד לנוריץ' וסנדרלנד, בהתאמה. שניהם כבשו רק שער ליגה אחד בחצי העונה שחלפה, אך הפור נפל על האמריקאי שמגלם פלופ מתמשך. אלטידור נחשב לפוטנציאל גדול. חלוץ מאסיבי עם כוח מתפרץ ובסך הכול בן 24. אלא שהוא מצא את הרשת רק פעם אחת בקדנציה הקודמת שלו בפרמיירליג במדי האל סיטי, נעלם גם בוויאריאל ובורסאספור ורק באלקמאר, מול הגנות החמאה של הליגה ההולנדית, הצליח לספק שערים כדי לזכות בעוד הזדמנות בפרמיירליג. סנדרלנד חשבה בגדול עם הרכישות של אלטידור ועמנואלה ג'אקריני, אבל נפלה איתם ונמצאת במקום האחרון באנגליה, עם 14 נקודות ו-15 שערי זכות בלבד. אלטידור, למרות 17 משחקי ליגה, חתום רק על אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully