וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלפפונים החמים של ינואר

אסף בילגורי

24.12.2013 / 16:18

הסופרסטאר הגרמני עם סעיף השחרור הבעייתי, הכוכב הצרפתי התקוע, הילד הספרדי שלא מקבל צ'אנס, הכוכב הברזילאי שמודאג לקראת המונדיאל. וואלה! ספורט עושה סדר עם השמות המרכזיים שיככבו בכותרות בינואר

מרקו רויס (בורוסיה דורטמונד)

פקיעת החוזה: 30.06.2017

מעוניינות: ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד

שווי שוק: 34 מיליון יורו

אוהדי בורוסיה דורטמונד קיבלו באכזבה קשה את המעבר של מריו גצה לבאיירן מינכן בקיץ, אבל כבר מפתיחת העונה נכנס רויס למשבצת הכוכב של סגנית אלופת אירופה, השכיח את האקס תוך הצגת יכולת פשוט מופלאה. שמונה שערים וחמישה בישולים יש לרויס בבונדסליגה וכל ההתקפה של דורטמונד עוברת דרכו. חוזהו של רויס מסתיים אמנם רק בסוף 2017, אבל גם נשיא דורטמונד יואכים ואצקה הודה שכוכב נבחרת גרמניה הוא השחקן היחיד במועדון עם סעיף יציאה בחוזהו ועל פי הדיווחים אנדוני סוביסארטה, המנהל הטכני של ברצלונה, כבר נפגש עם השחקן בביקור שערך בגרמניה לפני כחודש וחצי. רויס הוא אולי השם הכי גדול בשוק ההעברות העולמי ולא מן הנמנע שכבר בינואר הוא יסגור בקאמפ נואו, אלא אם כן דיוויד מויס יצליח להקדים את הקטלאנים ולהביא לאולד טראפורד את היהלום מהבונדסליגה.

קשר בורוסיה דורטמונד מרקו רויס. רויטרס
כבר נפגש עם סוביסארטה. רויס/רויטרס

אלברו מוראטה (ריאל מדריד)

פקיעת החוזה: 30.06.2015

מעוניינות: טוטנהאם וארסנל

שווי שוק: 12 מיליון יורו

בקיץ הרעידה ריאל מדריד את שוק ההעברות כשהחתימה את גארת' בייל תמורת סכום שיא. כדי לממן את העסקה וגם כדי לפנות מקום בסגל, מכרה הקבוצה את גונסאלו היגואין וחוסה קאייחון לנאפולי. מוראטה הצעיר, שקיבל הרבה דקות ופרץ לתודעה דווקא אצל ז'וזה מוריניו בעונה שעברה, היה משוכנע שיהפוך לשחקן הרכב העונה או לפחות יקבל דקות משמעותיות בחוד של הבלאנקוס, אבל מפתיחת העונה הוא לא ממש נספר על ידי קרלו אנצ'לוטי ופתח רק פעם אחת בהרכב הקבוצה בליגה, כשאפילו חסה מקבל עליו עדיפות כמחליף לבנזמה. מי שתנסה לנצל זאת היא ארסנל, שעל פי הדיווחים מעוניינת לשאול בינואר את החלוץ הצעיר והמבטיח. ארסן ונגר והתותחנים מחפשים בדחיפות חלוץ שייהווה אלטרנטיבה לאוליבייה ז'ירו בחוד ויסכים לעלות מהספסל, ומוראטה בהחלט עשוי להיות אופציה לא רעה בכלל. גם טוטנהאם שמאוכזבת מרוברטו סולדאדו הביעה עניין, אבל ספק אם הספרדי יקבל דקות משמעותיות יותר בקבוצה שיש לה כבר שלושה חלוצים בכירים כמו רוברטו סולדאדו, ג'רמיין דפו ועמנואל אדבאיור.

אלבארו מוראטה, שחקן ריאל מדריד. רויטרס
אפילו חסה מועדף על פניו. מוראטה/רויטרס

איקר קסיאס (ריאל מדריד)

פקיעת החוזה: 30.06.2017

מעוניינות: ארסנל ומנצ'סטר סיטי

שווי שוק: 15 מיליון יורו

מוריניו היה זה שהטיל את הפצצה והפך את "איקר הקדוש" לקדוש מעונה ולשוער מחליף בריאל, אבל אנצ'לוטי הפך את הספסול לעובדה מוגמרת ואפילו אוהדי הבלאנקוס התחילו להתרגל למראה הפרצוף החמוץ של איקר על הספסל במשחקי הליגה. קסיאס משחק אמנם בליגת האלופות, אבל בליגה הספרדית הוא עדיין לא ראה דקה ומי שעשויה לנצל את זה כבר בינואר היא מנצ'סטר סיטי העשירה. מנואל פלגריני, מאמן סיטי שאימן גם את קסיאס בריאל, מחפש מחליף לג'ו הארט המאכזב ולמרות שקוסטל פנטילימון מחליפו מציג יכולת סבירה בין הקורות, בסיטי מחפשים שוער על שעשוי לעשות את ההבדל וקסיאס עשוי להיות פתרון מצוין עבורם. נכון לעכשיו, נראה שהדבר היחיד שימנע מקסיאס הממורמר להצטרף לפלגריני במנצ'סטר הוא מחטף של ארסנל, שמעוניינת מאוד בשוער. וויצ'ך שצ'סני אמנם חתם על חוזה חדש, אבל כשאחד כמו קסיאס מתפנה, תכניות משתנות.

איקר קסיאס, שוער ריאל מדריד. AP
מגיע לו יותר. קסיאס/AP

מוחמד סלאח (באזל)

פקיעת החוזה: 30.06.2016

מעוניינות: ליברפול וצ'לסי

שווי שוק: 8.5 מיליון יורו

במכבי תל אביב יכולים לנשום לרווחה: אחרי שגנז להם את החלום לשחק בליגת האלופות, הקיצוני שכבר זכה לכינוי "מסי המצרי" כנראה לא יפגוש שוב את הצהובים בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. סלאח, שכבש במשחק בבלומפילד במוקדמות הצ'מפיונס, עורר סערה בישראל בעיקר בשל סירובו להגיע לארץ. אבל באירופה סלאח הוא שם מדובר מאוד לא בגלל הפוליטיקה, אלא בזכות היכולת הנפלאה שהוא מציג העונה. סלאח היה זה שהעלה את באזל לליגת האלופות והוכיח שהוא יכול להסתדר מצוין גם עם הגנה אנגלית חזקה כשכבש פעמיים מול צ'לסי בשלב הבתים והוליך את קבוצתו לניצחון כפול על המעצמה של מוריניו. על פי כל הדיווחים ליברפול מוליכת הפרמיירליג היא מועמדת די ודאית לקלוט את סלאח כבר בינואר ומוכנה לשלם עליו סכום גבוה. גם צ'לסי מביעה עניין בשחקן שגרם לה סבל, אבל ספק אם הוא יבחר להגיע לקבוצה עם סגל כל כך עמוס בשחקני קישור והתקפה. כך שאפשר להוריד את הכוננות: הגעתו של סלאח לאנפילד היא רק עניין של זמן.

מוחמד סלאח שחקן באזל חוגג. רויטרס
באירופה הוא שם מדובר מאוד לא בגלל הפוליטיקה. סלאח/רויטרס

לאסינה טראורה (אנז'י)

פקיעת החוזה: 30.06.2016

מעוניינות: יובנטוס, נאפולי ומונאקו

שווי שוק: 16 מיליון יורו

בקיץ 2013 החליט הבעלים המיליארדר של אנז'י לעשות מכירת חיסול. סמואל אטו, יורי ז'ירקוב ויתר הכוכבים הגדולים של המועדון נמכרו לכל המרבה במחיר, והנכס האחרון שנותר בקבוצה הזו, שמשתרכת במקום האחרון ברוסיה הוא לאסינה טראורה, חלוץ גדל מימדים בן 23 מחוף השנהב שכבר קיבל את התואר "היורש של דרוגבה". לצערה של אנז'י, טראורה נפצע בחודש ספטמבר ורשם רק חמש הופעות בליגה, אבל כבר בעונה שעברה פרץ לתודעה עם 12 שערי ליגה ב-24 משחקים ובעוד שאטו היה זה שעשה צרות באגף, טראורה היה חלוץ המטרה הפיזי, 9 קלאסי בדיוק כמו דרוגבה אלילו. למרות שהיא משופעת בחלוצים, דווקא יובנטוס מחזרת נמרצות אחרי החלוץ ועל פי הדיווחים נאבקת עם נאפולי על החתמתו כבר בינואר, אולי כהשקעה לעתיד. שתי האיטלקיות הבכירות צפויות לקבל פייט ממונאקו שרוצה לחזק את החוד שלה בינואר ולהביא שותף לרדאמל פלקאו וטראורה, שעדיין נחשב לשם די אלמוני בקרב חובב כדורגל ממוצע, עשוי להפוך לאחד החלוצים המובילים בעולם אולי כבר השנה.

לאסינה טראורה שחקן אנז'י מחצ'קאלה. AP
עשוי להפוך לאחד החלוצים המובילים בעולם אולי כבר השנה. טראורה/AP

מירקו ווצ'יניץ' (יובנטוס)

פקיעת החוזה: 30.06.2015

מעוניינות: טוטנהאם וזניט

שווי שוק: 21 מיליון יורו

אחרי שהוליך את יובה לשתי זכיות רצופות בסקודטו, אבל נכשל בליגת האלופות הגיע אנטוניו קונטה למסקנה: החוד של הגברת הזקנה מספיק אולי לזירה המקומית, אבל לא לרמות הכי גבוהות. כתוצאה מכך רכש קונטה בקיץ את קרלוס טבס ופרננדו יורנטה. זה לא עזר לו והוא הודח עם קבוצתו כבר בשלב הבתים. מי ששילם את המחיר היה ווצ'יניץ'. אחרי שכבש 10 שערי ליגה בעונה החולפת והיה סוג של באנקר בהרכב, חלוץ נבחרת מונטנגרו הפך העונה לשחקן ספסל ובמקביל לפריחה של טבס שכבש כבר 11 שערי ליגה, ווצ'יניץ' נאבק על דקות בודדות ופתח רק בארבעה משחקי ליגה העונה, בכולם הוא גם הוחלף. מי שמנסה לנצל את המצב הזה היא טוטנהאם, שמעוניינת לשאול את החלוץ כבר בינואר. מי שדוחף במיוחד לעסקה הזו הוא המנהל הטכני האיטלקי שלה פרנקו בלדיני. שרואה את ווצ'יניץ כמחליף של ג'רמיין דפו שמועמד לעבור לליגת ה-MLS. גם זניט של ספאלטי כבר גיששה אחרי החלוץ ועשויה להחתים אותו כמחליפו של הולק הברזילאי שצפוי לעזוב.

חלוץ יובנטוס מירקו ווצ'יניץ'. GettyImages
לו יישאר כמחליף של טבס זמן רב. ווצ'יניץ'/GettyImages

פרדי גוארין (אינטר)

פקיעת החוזה: 30.06.2016

מעוניינות: צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד

שווי שוק: 18 מיליון יורו

קשר נבחרת קולומביה הגיע לאינטר מפורטו לפני שנה וחצי כהבטחה גדולה מאוד. אבל למרות שהוא תפס מקום של קבע בהרכב הנראזורי, הק סובל מקשיי התאקלמות באיטליה ורשם גם סכסוך מתוקשר עם אוהדי אינטר ששרקו לו בוז אחרי שהוחלף במשחק הליגה מול פיורנטינה בחודש ספטמבר וזה ענה להם בתנועות ידיים מזלזלות. באנגליה מדווחים שז'וזה מוריניו וצ'לסי כבר הגיעו לסיכום עם האיטלקים על רכישתו של הקשר המוכשר תמורת 15 מיליון ליש"ט והדבר היחיד שימנע ממנו לעבור לסטמפורד ברידג' כבר בינואר יהיה הצעה גבוה יותר מאולד טראפורד. גם מרסלו פריירה סוכנו לא ניסה להכחיש את המעבר הקרוב של נציגו ללונדון כשאמר: "אני יכול לאשר שיש סיכום בין גוארין לצ'לסי וכעת זה תלוי בסיכום בין המועדונים. היינו כבר בלונדון עם נציגים של אינטר ונפגשנו עם ראשי צ'לסי כדי לקדם את העסקה". לגוארין, שבאינטר משחק כקשר בצד ימין, צפויה להיות תחרות קשה על ההרכב בצ'לסי, אבל אם יביא ללונדון את היכולת שהציג בפורטו, הוא יהפוך במהרה להיות כוכב גדול גם באנגליה.

פרדי גוארין שחקן אינטר חוגג. GettyImages
יצליח גם בצ'לסי? גוארין/GettyImages

הולק (זניט)

פקיעת החוזה: 30.06.2017

מעוניינות: צ'לסי ואינטר

שווי שוק: 45 מיליון יורו

הברזילאי תמיד מככב בחלון ההעברות בראש רשימת הרכש של הרבה מאוד מועדונים באירופה. למרות זאת, הוא החליט לעבור בסופו של דבר דווקא לזניט העשירה תמורת 32 מיליון פאונד. אחרי 18 חודשים בקבוצה הרוסית שבה הוא הפך לכוכב הבלתי מעורער וגם גרם להתמרמרות לא קטנה בקרב כוכביה הרוסים, הברזילאי כבר הודיע לראשי המועדון שהוא מעוניין לעזוב וזה עשוי לקרות כבר בינואר. מוריניו, שהביע עניין בשחקן עוד בקדנציה הקודמת שלו כמאמן צ'לסי, כבר גישש בכיוונו של השחקן עם רגל שמאל האימתנית, אבל דווקא אינטר היא הקבוצה הכי רצינית לגביו ועשויה להנחית את הולק אצלה כמחליף אידיאלי לגוארין. אם עד העונה הקבוצה ממילאנו לא יכלה לשאת בעלותם של שחקנים כמו הולק, הרי שרכישת המועדון על ידי אריק טוהיר הטייקון האינדונזי, שינתה את כללי המשחק וגם הוא יודע ששחקן מסוגו של הולק יכול לעשות את ההבדל מעוד עונה מאכזבת שתסתיים במקסימום עם מקום בליגה האירופית, לעונה שבסיומה אינטר אולי לא תצליח להדביק את יובנטוס במאבק על הסקודטו, אבל לפחות תצליח לסיים באחד מבין שלושת המקומו הראשונים, מה שיקנה לה כרטיס לליגת האלופות ולכסף הגדול הטמון בה.

הולק, שחקן זניט חוגג. רויטרס
הזמן שלו להגיע לקבוצה גדולה. הולק/רויטרס

דויד לואיז (צ'לסי)

פקיעת החוזה: 30.06.2017

מעוניינת: ברצלונה

שווי שוק: 29 מיליון יורו

ברצלונה עשתה הרבה מאוד מאמצים בקיץ כדי להתחזק בבלמה של צ'לסי ונבחרת ברזיל וגם הייתה מוכנה לשלם עליו הרבה מאוד כסף, אבל נתקלה בסיבוב מצידו של מוריניו - יריבה הגדול - שלא היה מוכן לוותר על לואיז. אולם, למרות שנלחם עליו בקיץ, מוריניו הפך את לואיז לבלם מחליף והברזילאי עם רעמת השיער רשם עד כה העונה שש הופעות בלבד בהרכב צ'לסי בזמן שג'ון טרי, טים קייהיל וברניסלב איבנוביץ' מקבלים על פניו עדיפות. בברצלונה קיוו שקרלס פויול ישאיר את הפציעות מאחוריו ויחזור למרכז ההגנה, אבל הקפטן הנערץ לא הצליח להתאושש ובבארסה מתכוונים לעשות ניסיון נוסף בינואר כדי להחתים את לואיז, לו הם מייעדים מקום של קבע במרכז ההגנה לצידו של ג'רארד פיקה. גם בצ'לסי כבר הפנימו את העובדה שלואיז יעזוב כנראה בקרוב ועל פי הדיווחים אנדראה ראנוקיה בלמה של אינטר מועמד להצטרף לבלוז במקומו של הברזילאי. כשהמונדיאל בברזיל נמצא כבר ממש מעבר לפינה, גם לואיז יודע שעוד חצי עונה שבה הוא יתבזבז על הספסל בסטמפורד ברידג' עלולה לעלות לו במקום בסגל הנבחרת שעמוסה בבלמים מעולים כמו דאנטה, טיאגו סילבה, דדה ומרקיניוס. מעבר לקאמפ נואו יכול להיות אופציה לא רעה בכלל עבור הבלם שישמח לשחק תחת טאטה מרטינו.

דויד לואיז שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
מוריניו נלחם, מוריניו סיפסל. דויד לואיז/GettyImages

יוהאן גורקוף (ליון)

פקיעת החוזה: 30.06.2015

מעוניינות: ארסנל ואתלטיקו מדריד

שווי שוק: 7 מיליון יורו

כבר בתחילת הקריירה שלו כשהיה שחקן צעיר מאוד בראן, סומן גורקוף כדבר הבא בכדורגל הצרפתי וזכה לכינוי המחייב "היורש של זידאן". מילאן הייתה זו שהחליטה להמר על ילד הפלא הצרפתי, אבל אחרי שתי עונות כושלות בסאן סירו, חזר גורקוף לליגה הצרפתית ומאז מתקשה לממש את הפוטנציאל ולעמוד בציפיות הענקיות שתלו ממנו. הקשר מתנדנד העונה בין ההרכב לספסל אצל רמי גארד ועל פי דיווחים בצרפת, כבר דחה הצעה מליון להארכת חוזהו. מחירו הנמוך יחסית והכישרון העצום שטמון בקשר ההתקפי בן ה-27, הפכו את גורקוף לסחורה מבוקשת ושחקן שיכול להפוך לנכס של ממש בקבוצות כמו ארסנל ואתלטיקו מדריד שנאבקות על האליפות בארצן וחייבות להעמיק את הסגל לקראת המאבקים שמצפים בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות. נכון לעכשיו, נראה שארסנל מובילה במירוץ להחתמתו של השחקן, שיעדיף לחבור לוונגר בן ארצו באמירויות. גם אם יעשה את המעבר המתבקש, את המונדיאל בברזיל בקיץ הבא, גורקוף יראה ככל הנראה מהבית, אבל לפחות יקדם את הקריירה שלו שנכנסה למבוי סתום בליון.

יוהאן גורקוף שחקן ליון לפני אנתוני ובר שחקן ריימס. רויטרס
הקריירה שלו במבוי סתום. גורקוף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully