וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייטון מאנינג: "לעיתים נדירות אתה זוכה לרגע כזה"

23.12.2013 / 10:43

הק"ב של דנבר מסר לטאצ'דאון מספר 51 ושבר את שיאו של טום בריידי מ-2007. מה הם השיאים הבאים שבאופק עבור פייטון? וגם: רומו פצוע, וון מילר גמר את העונה?

בגיל 37, רשם אמש (ראשון) פייטון מאנינג את אחד משיאי הקריירה שלו, לפחות מבחינה אישית. 4:28 דקות לסיום המשחק בו ניצחה דנבר 13:37 את יוסטון כדי לזכות באליפות ה-AFC מערב, מצא הקוורטרבק הוותיק את ג'וליוס תומאס על מנת לרשום טאצ'דאון מספר 51 העונה. בכך, השיב לעצמו למעשה מאנינג את השיא בו החזיק במשך שלוש שנים: הכי הרבה טאצ'דאונים לעונה בודדת.

המחזור הלפני אחרון ב-NFL רק סיבך את התמונה

שחקן דנבר ברונקוס פייטון מאנינג. David J. Phillip, AP
שבר את השיא, ולא בפעם הראשונה. מאנינג/AP, David J. Phillip

ב-2004, אז עוד במדי אינדיאנפוליס כמובן, שבר מאנינג את שיאו המיתולוגי של דן מרינו, שמסר ב-1984 ל-48 טאצ'דאונים בעונה. מאנינג העמיד את השיא החדש על 49, רק כדי לראות את טום בריידי משפץ אותו ל-50 בעונה הסדירה המושלמת של ניו אינגלנד פטריוטס ב-2007. כעת, השיא חזר למאנינג ויש לו עוד משחק אחד לשפר אותו, בשבוע הבא מול אוקלנד. אם זה לא מספיק, מאנינג זקוק כעת ל-266 יארד בלבד במחזור הסיום על מנת לקבוע שיא ליגה ענק נוסף: הכי הרבה יארדים בעונה. השיא הנוכחי שייך לדרו בריס ונקבע רק לפני שנתיים, 5,476 יארדים.

"זה מאוד מיוחד", אמר פייטון בסיום, "רק לעיתים נדירות במהלך משחק ב-NFL אתה זוכה לחוות רגע כזה. אני חושב שזה מאוד מיוחד ומגניב להיות חלק מההיסטוריה של הליגה, אפילו אם מדובר במשהו זמני, כך שאני הולך ליהנות מזה עד שזה ייגמר. אני רק מקווה שבהיכל התהילה ישלחו לי את הכדור בחזרה יום אחד, כאשר מישהו יזרוק ליותר טאצ'דאונים".

פייטון פתח את העונה בסערה ובמשחק שהוציא לדרך את 2013 הוא הנחית שבעה טאצ'דאונים על הראש של האלופה הטרייה בולטימור. למעשה, רק במשחק אחד העונה, הניצחון הביתי על קנזס סיטי, הוא הסתפק בטאצ'דאון בודד. מול אחיו איליי והג'איינטס הוא רשם שניים וכך גם נגד סן דייגו, ניו אינגלנד וג'קסונוויל. בהפסד לאינדיאנפוליס יקירתו ומול אוקלנד סיים עם שלושה, נגד טנסי, סן דייגו בחוץ, וושינגטון, דאלאס, פילדלפיה ואמש מול יוסטון מסר לארבעה ובניצחון החוץ על קנזס סיטי, לחמישה. כל זאת, בזמן שהוא מאבד עשרה כדורים בלבד במסירות העונה.

בעונה הבאה יסתער מאנינג על שיא הטאצ'דאונים של ברט פארב, שמסר ל-508 לאורך הקריירה. כרגע יש לפייטון 487 וכאמור, עוד משחק העונה לשפר עמדות. בנוסף, הוא רחוק כעת רק 7,140 יארד משיא היארדים בכל הזמנים, גם הוא שייך לפארב ונראה שעונה וחצי נוספות יספיקו למאנינג אם ימשיך בקצב הנוכחי.

טבלת מובילי הטאצ'דאונים בכל הזמנים:

1) פייטון מאנינג - 51 (2013)
2) טום בריידי - 50 (2007)
3) פייטון מאנינג - 49 (2004)
4) דן מרינו - 48 (1984)
5) דרו בריס - 46 (2011)
6) ארון רוג'רס - 45 (2011)
7) דן מרינו - 44 (1986)
8) דרו בריס - 43 (2012)
9) מת'יו סטאפורד - 41 (2011), קורט וורנר - 41 (1999)

דרו בריס ניו אורלינס סיינטס. Bob Leverone, AP
גם השיא שלו בסכנה. בריס/AP, Bob Leverone

עוד חדשות מהליגה:

* טוני רומו ניצח אתמול בקושי רב את וושינגטון והשאיר את חלום הפלייאוף של דאלאס בחיים. בשבוע הבא יארחו הקאובויס את פילדלפיה למשחק בו המנצחת תלך לפלייאוף כאלופת ה-NFC מזרח והמפסידה תסיים את העונה. בינתיים, הקוורטרבק יעבור בדיקת MRI לאחר שהתלונן בסיום על פציעה בגב. מאמנו ג'ייסון גארט אגב, טען שמדובר בכלל בפציעת כתף.

* קרוליינה בפלייאוף ובדרך הנכונה לזכות ב-NFC דרום אחרי ניצחון גדול ודרמטי על ניו אורלינס, אבל סטיב סמית', התופס המצוין שלה, נפצע במהלך המשחק בצורה מדאיגה מאוד, ככל הנראה בברכו. גם הוא יעבור בדיקה ולאחריה תיקבע חומרת הפציעה של השחקן, שירד לספסל, חזר למהלך נוסף ונאלץ לנטוש.

* גם הליינבקר של דנבר, וון מילר, ספג פציעה בברכו ובקבוצה חוששים שמדובר בקרע ב-ACL. אם החששות יתאמתו, מילר לא ישחק בפלייאוף כמובן.

* אדי לייסי נטש את משחק ההפסד של גרין ביי מול פיטסבורג עם פציעה בקרסול שעל פי מאמנו, מייק מקארת'י, סבל ממנה כבר בעבר.

שחקן קרוליינה פנתרס סטיב סמית' מובל פצוע. Mike McCarn, GettyImages
מכה לא פשוטה. סטיב סמית'/GettyImages, Mike McCarn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully